Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2021, 07:05   #61
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik stel mij hierbij wat vragen.
Men telt het aantal opnames op IC en telt het aantal gevaccineerden en het aantal niet gevaccineerden. We hebben dus twee fracties.
Mij is het niet duidelijk of die opnames allemaal corona gerelateerd zijn. Ik neem aan van niet.
Stel, een gevaccineerde, besmet, op IC met een zware onderliggende aandoening. Ga je dit per definitie corona relateren ? Stellen dat het vaccin niet heeft gewerkt ? Een vaccin beschermt toch ook niet tegen alles.
Idem voor de niet gevaccineerde. De oorzaak is toch niet per definitie het niet gevaccineerd zijn.
Ik vind dat eerst het aantal besmetten zouden moeten worden geteld waarvan de besmetting aanleiding is tot opname, en dan pas de opdeling in gevaccineerd of niet. Dat zou toch een beter beeld geven van de werking van het vaccin.
Een grote factor is ook voor wat die ongevaccineerde op IC ligt. Het kunnen allemaal kanker patienten zijn die geen vaccin mochten krijgen, om maar iets te zeggen.

Dan zijn er veel die covid krijgen in het ziekenhuis zelf, zoals bij mezelf het geval was, je gaat binnen voor een andere aandoening en ze leggen je op de covid afdeling omdat je ook covid had of hebt gevangen tijdens de behandeling.

Er is veel manipulatie mogelijk.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 19 oktober 2021 om 07:07.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 07:05   #62
discuz
Minister

Standaard

Gidsland Nederland maakt de geesten rijp en schuwt het L-woord niet:

discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 07:06   #63
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

OMG, het begint alweer

Ze leren echt niet bij die politiekers
Oud 19 oktober 2021, 07:08   #64
Walvader
Parlementslid

Standaard

Daar zit gewoon veel meer achter. Agenda 2030?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 09:44   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel mij hierbij wat vragen.
Men telt het aantal opnames op IC en telt het aantal gevaccineerden en het aantal niet gevaccineerden. We hebben dus twee fracties.
Mij is het niet duidelijk of die opnames allemaal corona gerelateerd zijn. Ik neem aan van niet.
Ik neem aan van wel. Ttz, het zijn DIE soort opnames (mensen die corona hebben en IC nodig geacht worden te hebben) waar gans het systeem voor flipte, dat soort zorg dat we niet mochten "laten instorten". Het gaat dus wel degelijk over DIE populatie he. En niet over mensen die IC nodig hebben omdat ze net een operatie aan hun endeldarm achter de rug hebben.

Citaat:
Stel, een gevaccineerde, besmet, op IC met een zware onderliggende aandoening. Ga je dit per definitie corona relateren ?
Dat is toch exact het soort mensen waar men voor ging flippen vorig jaar, het soort patienten die de "zorg lieten instorten" ? Het gaat dus wel degelijk over die doelgroep he.

Citaat:
Stellen dat het vaccin niet heeft gewerkt ? Een vaccin beschermt toch ook niet tegen alles.
Nog eens: het gaat wel degelijk over de doelgroep waar de paniek statistieken over gemaakt worden, ttz, mensen die op IC liggen met corona. Vorig jaar was dat ook zo he.

Citaat:
Idem voor de niet gevaccineerde. De oorzaak is toch niet per definitie het niet gevaccineerd zijn.
Dat begrijp ik nu niet: niet-vaccineren heeft nog nooit iemand op IC laten belanden an sich he.

Kom: we kijken naar EXACT DIE GROEP DIE "dreigde de gezondheidszorg te laten instorten vanwege corona", de mensen die op IC liggen met corona.

Citaat:
Ik vind dat eerst het aantal besmetten zouden moeten worden geteld waarvan de besmetting aanleiding is tot opname, en dan pas de opdeling in gevaccineerd of niet. Dat zou toch een beter beeld geven van de werking van het vaccin.
Dat is waarschijnlijk het geval, maar aangezien we het over DEZELFDE groep hebben als die die liet flippen, was het DAARTEGEN dat het vaccin bedoeld was he.

Men kan de doelpalen niet verleggen he. We moeten de "vaccin efficientie" bekijken ten aanzien van dezelfde groep die zogezegd voor problemen zorgde vorig jaar. Want we kunnen ook neuzelen dat vorig jaar de groep van IC klanten die toevallig ook covid hadden bij de paniek statistieken geteld werd om te zeggen "maatregelen, want we kunnen ze niet aan! " he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 oktober 2021 om 09:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 12:46   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een grote factor is ook voor wat die ongevaccineerde op IC ligt. Het kunnen allemaal kanker patienten zijn die geen vaccin mochten krijgen, om maar iets te zeggen.
Inderdaad. Daar had ik niet aan gedacht.

Citaat:
Dan zijn er veel die covid krijgen in het ziekenhuis zelf, zoals bij mezelf het geval was, je gaat binnen voor een andere aandoening en ze leggen je op de covid afdeling omdat je ook covid had of hebt gevangen tijdens de behandeling.
Dat zegt mij iets. Toen kwam je waarschijnlijk nog niet aan de beurt om gevaccineerd te worden. De huidige patiënten hebben wel al de gelegenheid gehad.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2021, 13:18   #67
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Daar zit gewoon veel meer achter. Agenda 2030?
Natuurlijk, het was ook nooit voor de volksgezondheid maar voor gehoorzaamheid en CONTROLE.
Gevaccineerden worden nogmaals gejost, zij dachten hun 'vrijheid' terug te kunnen kopen door zich te laten vaccineren maar ze zullen ook allemaal opnieuw in hun kot moeten blijven als dat politiek uitschot de boel weer op slot gooit met de smoes van besmetting.
Dan kunnen ze hun nutteloze cst/QR codes als behang gebruiken.
Pech gehad, het is overigens gevaccineerden hun schuld dat politieke klojo's bezig kunnen blijven met wortels voorhouden zolang er sheeple zijn die zich blijven voor de gek laten houden.
Oud 19 oktober 2021, 15:31   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat begrijp ik nu niet: niet-vaccineren heeft nog nooit iemand op IC laten belanden an sich he.
Een beetje serieus blijven.
Dan kan je evengoed beweren dat geen enkele jood is gestorven aan een gasvergiftiging.
Oud 19 oktober 2021, 15:43   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje serieus blijven.
Dan kan je evengoed beweren dat geen enkele jood is gestorven aan een gasvergiftiging.
Het niet-snuiven van gas heeft geen enkele Jood gedood an sich, nee.
Oud 19 oktober 2021, 15:44   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt mij iets. Toen kwam je waarschijnlijk nog niet aan de beurt om gevaccineerd te worden. De huidige patiënten hebben wel al de gelegenheid gehad.
Ik denk dat hoofdstraat het heeft voor de eerste lockdown, he
Oud 19 oktober 2021, 15:54   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waarschijnlijk het geval, maar aangezien we het over DEZELFDE groep hebben als die die liet flippen, was het DAARTEGEN dat het vaccin bedoeld was he.

Men kan de doelpalen niet verleggen he. We moeten de "vaccin efficientie" bekijken ten aanzien van dezelfde groep die zogezegd voor problemen zorgde vorig jaar. Want we kunnen ook neuzelen dat vorig jaar de groep van IC klanten die toevallig ook covid hadden bij de paniek statistieken geteld werd om te zeggen "maatregelen, want we kunnen ze niet aan! " he.
Akkoord. Dat is wat nu zou moeten gebeuren, zonder diegenen die weinig tot geen risico lopen te ambeteren.
Vorig jaar, zonder vaccins en tijdelijk zonder mondmaskers, was het paniekvoetbal. Dat is wat ik uit de uitzending De Afspraak van gisteren heb begrepen.
Het heeft geenszins zin met de vinger te wijzen door te zeggen dat DE DOELGROEP POPULATIE zichzelf niet genoeg heeft beschermd, behalve de niet gevaccineerden.
Oud 19 oktober 2021, 15:59   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hoofdstraat het heeft voor de eerste lockdown, he
Dat had ik zo ongeveer vermoed
Oud 19 oktober 2021, 16:40   #73
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat had ik zo ongeveer vermoed
Ja, anderhalf jaar geleden zelfs, ik was bij de eersten. Ik moest naar de spoed voor een andere ziekte en ik had het zitten. Het was zelfs redelijk heftig omdat ik ook die andere ziekte erbij had.

Covid is een feit, daar is geen twijfel over voor mij.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be