![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je zit stukken te schrijven van hoe ik hier al paar dagen aangaf hoe SLP berekening werkt en dan probeer je langs alle kanten uit te wringen om gelijk te halen met uw 1,2,3 oefeningetjes. U ging toch uitrekenen hoeveel "kilogram" brood ik ging eten elk kwartaal, want dat is het "gewicht" van SLP om met elke gemiddelde kwartaal prijs een afrekening te maken voor elk kwartaal. Dus doe uw oefeningetjes 1,2,3 eens over, want raken kant nog wal met vergelijking SLP berekening. Hoe kan jij het "gewicht" van SLP berekenen met 1,2,3 oefeningetjes? Laatst gewijzigd door Deo : 12 oktober 2022 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb U dus gevraagd om mij eens een voorbeeld te geven waarbij het berekenen van de kwartaalverbruiken de JUISTE oplossing zou geven, en het berekenen van de jaargemiddelde prijs de FOUTE oplossing (het "boerenbedrog") zou geven. Je hebt dat nog altijd niet gedaan. Ik heb U hier al 3 of 4 voorbeelden gegeven van hoe dat equivalent is. Je blijft beweren dat het fout is. Ik vraag U nu van een expliciet berekend voorbeeld te geven van waar dat fout is. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 oktober 2022 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Om dat te berekenen moet je weten hoeveel dagen ik hard heb gegeten door zwaar te werken daar word een synthetische profiel van gemaakt om al die dagen in de maand op te tellen. Hierdoor krijg je een coëfficiënt per maand om een kwartaal berekening te maken Dat ga jij niet even doen met 1,2,3 oefeningetje. En om terug te komen bij energie word dat coëfficiënt van Synthetisch profiel gemaakt per maand met GRAADDAGEN en krijg je het "gewicht" (*) van verbruik per kwartaal. * tot 10 cijfers achter de komma. Nu is het toch genoeg geweest van uw oefeningetjes met telraam. Oké? Laatst gewijzigd door Deo : 12 oktober 2022 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, het gaat niet over het bepalen van die coefficienten, dat doet de VREG, en ze maakt die openbaar, die stonden op de pagina die je zelf hebt aangegeven. https://www.vreg.be/nl/variabele-ene...keningsfactuur JOUW geleuter ging over het gegeven dat men DIEZELFDE coefficienten enkel maar op het VERBRUIK mocht toepassen, en niet om een 'GEMIDDELDE JAARPRIJS' uit te rekenen, want DAT was "boerenbedrog" volgens jou. https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=32 Citaat:
Ik vroeg U dus om mij een voorbeeld te geven waarbij je de coefficienten van de VREG (of een artificieel voorbeeld) neemt om uw verbruik aan te verdelen "zoals het hoort" en dan te tonen dat dat verschillend zou zijn ten aanzien van uw jaarverbruik met een GEMIDDELDE prijs te vermenigvuldigen. Daar blijf je maar rond dansen, en DAT was nochtans het object van uw beschuldiging van "boerenbedrog". Ik wacht dus op uw voorbeeldje van waar dat "verkeerd" gaat. Want ik heb U nu al 5 keer uitgelegd waarom dat hetzelfde is, en je hebt daar geen ballen van willen snappen. Dus geef eens een voorbeeld van "boerenbedrog", met cijfers en al. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 06:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik verbruik in 2021 25000 kwh aan aardgas en zonder de GRAADDAGEN kan jij nooit uitrekenen wat het Synthetisch Lasten "gewicht" is van elk kwartaal. Met uw 1,2,3 oefeningetje kan jij nooit dat coëfficiënt berekenen, nooit!! Als de eenheidsprijs van aardgas heel het jaar stabiel is spelen die kwartaal verbruiken(Synthetisch Lasten "niet zo'n rol, maar in 2021 en 2022 liggen kwartaal eenheidsprijs prijzen zo ver uitéén dat jij met je 1, 2,3 oefeningetjes wel eens verbruik van voorjaar in het duur najaar steekt en dat is fraude of "boerenbedrog". Als VEL gewoon de jaar verbruiken met gemiddeld eenheidsprijs berekend is dit fraude omdat zij de voorwaarde van SLP berekeningen van VREG niet gebruiken. Zij hebben de 1,2,3 oefening gemaakt! ![]() Laatst gewijzigd door Deo : 13 oktober 2022 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() Patrickve, geef het toch eens toe man.
Laatst gewijzigd door Deo : 13 oktober 2022 om 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarover ging het niet. Het ging erover dat jij je bekloeg over het idee dat men daarmee een JAARGEMIDDELD tarief toepaste in plaats van dat op het verbruik toe te passen. Je hebt trouwens zelfs niet eens begrepen dat als ik U vraag om een voorbeeld te geven JIJ de berekeningen moet maken, niet ik. Dat heb ik al gedaan. Maar dat begrijp jij niet en dan zeg je dat ik mij vergis. Dus toon het zelf eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat al gedaan, maar dat begreep je blijkbaar niet. Dus doe het zelf eens. https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=35 Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U ging het berekenen en dit zonder de gewichten (verbruiken) te weten van kwartalen. Hoe ga je de coëfficiënten per maand berekenden via graaddagen? U weet toch niet hoeveel ik op vb. Op 3 maart via SLP hebt verbruikt? Of in maand maart of 1ste kwartaal? U fantaseert een formule. Ik zou u niet graag als boekhouder hebben. Laatst gewijzigd door Deo : 13 oktober 2022 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar let goed op: die GEWICHTEN komen niet overeen met uw ECHTE VERBRUIKEN he, dat zijn SCHATTINGEN van uw verbruiken VOLGENS EEN SYNTHETISCH PROFIEL. Het is de VREG die die schat, en die zijn dus DEZELFDE voor ALLE gebruikers, of die nu dat profiel ongeveer volgden of niet. Citaat:
Citaat:
Dat ZIJN die coefficienten juist in die tabel. Wat gij ECHT gebruikt hebt in het eerste kwartaal trekt geen kat zich aan als je geen digitale meter hebt. Omdat geen kat dat WEET. Je hebt blijkbaar niet begrepen wat "synthetisch profiel" van de VREG wil zeggen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 12:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik doe geen moeite meer om Patrickve zijn post te lezen.
Stel je maar eens voor dat mensen nu in 4de kwartaal gaan besparen, dat ontwricht heel de berekening van SLP omdat die formule rekend met graaddagen en op die dagen verwarmen mensen vb. met hout of WP. Toch zal SLP aardgas op die dag als verbruik nemen in coëfficiënt berekening voor het "gewicht" verbruik per kwartaal. Dus aardgas af in november en december en verwarmen met iets anders zal er aardgas verbruik van goedkoper voorjaar naar duurder 4de kwartaal verschoven worden. U ontwricht het SLP. Laatst gewijzigd door Deo : 13 oktober 2022 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik heb daar ook al mee gelachen, dat met zo een systeem, wat ge in januari hebt verbruikt aan een OP VOORHAND NIET EENS GEKENDE PRIJS zal verkocht worden, omdat het NEERKOMT op een gewogen gemiddelde prijs op jaarbasis waarin ook de prijs op 't einde van 't jaar zit. Maar dat is NIET omdat er bedriegers zijn die een jaargemiddelde zouden gebruiken. Dat is INHERENT in de SLP methode van de VREG. En ja, als ge in januari 10 000 KWHr had verbruikt, en voor de rest van 't jaar niks meer, gaat ge TOCH ongeveer 25% of zo van dat verbruik betalen aan de prijs op 't einde van 't jaar die misschien 10 keer die is van januari he ![]() Dat is het grappige daaraan, maar dat hebt ge nu eenmaal met zo een synthetische profielen. En als dusdanig KOMT DAT NEER op het gebruiken van een gemiddelde jaarprijs voor uw jaarverbruik DAT WAS MIJN PUNT. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Synthetisch wil zeggen ARTIFICIEEL. Een dat niet overeen moet komen met UW ECHT profiel. https://www.vreg.be/nl/verbruiksprof...uctieprofielen Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 13:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie heeft het over U?
Eindelijk begin je u te verdiepen in teksten en werking SLP in plaats van uw 1,2,3 oefeningetjes Goe bezig zou ik zeggen, u komt er nog. Laatst gewijzigd door Deo : 13 oktober 2022 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij. "U ontwricht..."
Citaat:
Ik had het over het feit dat je IN PLAATS VAN ARTIFICIEEL met coefficienten X1, X2 X3 en X4 uw JAARVERBRUIK over 4 kwartalen te verdelen, en daar met de kwartaal eenheidsprijzen te vermenigvuldigen, je dat OOK KAN, door die gewichten te gebruiken om een JAAR GEMIDDELDE EENHEIDSPRIJS mee uit te rekenen. Gaan klagen bij de VREG dat een zekere maatschappij werkt met zulke gemiddelden, is dus totaal idioot want het SYNTHETISCHE profiel (de 4 coefficienten X1 ... X4) KOMEN VAN DE VREG. En of je dat nu doet met de VREG haar methode, of met die gewogen gemiddelde jaarprijs, is KIFKIF. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb het over de mensen die besparen in 4de kwartaal, ik richte mij tot hen!!!
Dus aardgas af in november en december en verwarmen met iets anders zal er aardgas verbruik van goedkoper voorjaar naar duurder 4de kwartaal verschoven worden. U ontwricht het SLP Laatst gewijzigd door Deo : 13 oktober 2022 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zeker doen. Laatst gewijzigd door Deo : 13 oktober 2022 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welja, zo werkt het SLP. Als je dat niet begrepen had, dan is dat pech voor jou. Dat is wat het woord "synthetisch" wil zeggen in SLP, dat wat je ECHT verbruikt er niet toe doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Doen Patrickve, echt. Mss.kan je het schoppen tot CEO door uw 1,2,3 berekeningen. ![]() Laatst gewijzigd door Deo : 13 oktober 2022 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, als je enkel maar een jaar-opname hebt van uw verbruik, dan is het RADEN naar hoe je eigenlijk je verbruik over het jaar verdeeld had, en dan gaat men dus ARTIFICIEEL bepalen hoeveel gij ZOU VERBRUIKT HEBBEN ALS JE EEN STANDAARD VERBRUIKER PROFIEL ZOU GEVOLGD HEBBEN, of je dat nu echt deed of niet. Omdat men totaal geen GEGEVENS heeft van wat jij ECHT deed. Met een digitale meter meet men dat WEL. Dan stelt de vraag zich niet. |
|
![]() |
![]() |