Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2004, 16:45   #61
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Geld geven aan Oxfam en andere NGO's is gewoon verloren moeite (en verloren geld).

Ze gebruiken het allemaal verkeerd. De mensen die het echt nodig hebben zien er nooit wat van, de extreem-linkse politieke stokpaardjes daarentegen....
dat is jouw mening, ik deel die niet. volgens mij leveren ze wel goed werk. wat niet wil zeggen dat het niet beter kan. ze sleuren ook de nadelen van een grote organisatie mee. maar verloren is het zeker niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 02:34   #62
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat is jouw mening, ik deel die niet. volgens mij leveren ze wel goed werk. wat niet wil zeggen dat het niet beter kan. ze sleuren ook de nadelen van een grote organisatie mee. maar verloren is het zeker niet.
VOOR DE FUHRERS VAN OXFAM
Oud 26 december 2004, 02:39   #63
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
ja want de wereld zit vol fuhrers en antisemieten

Citaat:
Oud 26 december 2004, 02:55   #64
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ja want de wereld zit vol fuhrers en antisemieten

Wat de fuhrers van Oxfam België betreft zeker! Daar was toch ook al een Pierre Galand de baas (en een proces tegen hem is gaande over zijn antisemitische uitspraken tijdens een conferentiein Lessines... neen, er zijn nog geen links op Internet over dat proces in de maak! maar indien je relaties hebt op de rechtbank te Brussel zal dat wel gemakkelijk terug te vinden zijn) en een zekere De Neuter, die ze daar uiteindelijk buitengegooid hebben nadat Oxfam International die belgsiche "club" teruggefloten had (zie andere draad voor de details die ge zelf niet hebt kunnen vinden....)
Oud 26 december 2004, 03:34   #65
ingenious

Standaard

Citaat:
Wat de fuhrers van Oxfam België betreft zeker! Daar was toch ook al een Pierre Galand de baas (en een proces tegen hem is gaande over zijn antisemitische uitspraken tijdens een conferentiein Lessines... neen, er zijn nog geen links op Internet over dat proces in de maak! maar indien je relaties hebt op de rechtbank te Brussel zal dat wel gemakkelijk terug te vinden zijn) en een zekere De Neuter, die ze daar uiteindelijk buitengegooid hebben nadat Oxfam International die belgsiche "club" teruggefloten had (zie andere draad voor de details die ge zelf niet hebt kunnen vinden....)
ik heb geen connecties bij de brusselse rechtbank nee. en als jij met beschuldigingen komt, moet jij die bewijzen, niet ik. en dat heb je nog steeds niet gedaan, ook niet in die andere thread.

Citaat:
Oud 26 december 2004, 13:10   #66
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ik heb geen connecties bij de brusselse rechtbank nee. en als jij met beschuldigingen komt, moet jij die bewijzen, niet ik. en dat heb je nog steeds niet gedaan, ook niet in die andere thread.
Indien jij niet hebt leren lezen dan begrijp ik wel dat je niets ziet of wil zien. Er staat daar genoeg informatie om te bevestigen wat ik schrijf. En dat proces tegen Pierre Galand voor antisemitische uitspraken zal wel een nummer hebben. Zal het eens opvragen om de mond te snoeren voor je non-argumentatie!
Oud 26 december 2004, 14:32   #67
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 14:38   #68
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
even herinneren waarover het echt gaat

Oorspronkelijk bericht door ingenious
dat is jouw mening, ik deel die niet. volgens mij leveren ze wel goed werk. wat niet wil zeggen dat het niet beter kan. ze sleuren ook de nadelen van een grote organisatie mee. maar verloren is het zeker niet. -> VOOR DE FUHRERS VAN OXFAM
Oud 26 december 2004, 14:48   #69
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Geld geven aan Oxfam en andere NGO's is gewoon verloren moeite (en verloren geld).
Waarom zou je die allemaal over 1 kam scheren?
Is dit bvb ook geen NGO? http://iccf-holland.org/
of om een grote NGO met steun van de overheid te noemen:
http://www.caritas-int.be/nl/aide_etranger/ethiopie.html
Lees het stuk onder Ethiopië eens. Ik ben in de regio geweest en heb gezien hoe ze daar werken.
En waar stana de palestijnen hier:
http://www.caritas-int.be/nl/index.html

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 26 december 2004 om 14:58.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 14:55   #70
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die "vergeten" crisissen trouwens helemaal niet vergeten. Er staat er geenenkele bij die ik niet ken, en ik denk dat iedereen die een beetje op de hoogte is ze ook kent. Om dan toch een vergeten crisis aan te halen: Eritrea. Toen ik in Noord-Ethiopië was kwamen er heel wat ondervoede kinderen uit dat land aan die illegaal de grens probeerden over te geraken. Ondertussen heb ik er nog nooit iets over gelezen of gehoord in België over de problemen ginder. Dat is hoofdzakelijk de schuld van het land zelf dat journalisten vervolgt, maar toch...
Oud 26 december 2004, 15:01   #71
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
even herinneren waarover het echt gaat

maar verloren is het zeker niet. -> VOOR DE FUHRERS VAN OXFAM
Dat was inderdaad het smakelijke van de grap.
Oud 26 december 2004, 15:14   #72
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat was inderdaad het smakelijke van de grap.
Juist:
want daar eten ze zich nog altijd vet van!
Oud 26 december 2004, 15:25   #73
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist:
want daar eten ze zich nog altijd vet van!
Het ene moment ligt ge te zeuren dat 'dé NGO's' alleen bezig zijn met 'de Pallies' (raar, wat deden die NGO's dan de voorbije twintig jaar?) en niet met pakweg Darfour... Als ge dan aantoont dat er ook hard wordt gewerkt voor Darfour... geen reactie meer... dan ineens over corruptie bij NGO's als Oxfam... bewijzen? Niks... En dan: het grote woord: DE FUHRERS VAN OXFAM!.... En dan verwonderd zijn dat sommigen uw beschuldigingen niet meer serieus nemen...
Oud 26 december 2004, 15:53   #74
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het ene moment ligt ge te zeuren dat 'dé NGO's' alleen bezig zijn met 'de Pallies' (raar, wat deden die NGO's dan de voorbije twintig jaar?) en niet met pakweg Darfour... Als ge dan aantoont dat er ook hard wordt gewerkt voor Darfour... geen reactie meer... dan ineens over corruptie bij NGO's als Oxfam... bewijzen? Niks... En dan: het grote woord: DE FUHRERS VAN OXFAM!.... En dan verwonderd zijn dat sommigen uw beschuldigingen niet meer serieus nemen...
Ik heb het over die belgische NGO's en die hebben niets voor Darfoer gedaan. Dat heb ik trouwens al hierboven bewezen toen men de vermeende activeiten van Oxfam België wou aantonen... maar het was Oxfam International met Oxfam Quebec. Zo wil men altijd de mensen zand in de ogen strooien, maar het lukt niet echt meer.

Wat betreft de corruptie van Oxfam heb ik er nog zo'n paar in reserve:
vb het ophalen van gebruikte klederen; weet je wat daarmee gebeurd? Naar de behoeftigen zeker

Als men echt weet wat er mee gebeurd dan zal men zeker die belgische NGO, van die Galand en je vriendje De Neuter van Armada, niet meer au sérieus nemen
Oud 26 december 2004, 18:42   #75
ingenious

Standaard

omdat we in die andere thread de on topic discussie aan het verstoren waren, antwoord ik je hier. en ik vraag je een laatste keer om te stoppen van steeds in het rood te posten. je bent geen schooljuf, en het werkt op mijn ogen. indien je die beleefdheid niet kan opbrengen, stopt de discussie voor mij hier.

Citaat:
Maar grapjas toch! Oxfam België wordt door hun eigen internationale organisatie afgeschoten, of kunt ge weer niet lezen omdat ik er geen duidelijke kleur aangegeven had?

Nog eens herinneren wat hierboven staat:
From: "Info" <[email protected]>
Date: Tue Aug 26, 2003 5:14:27 PM Europe/Paris
Subject: RE:
Return-Path: <[email protected]>
Received: from icarus.OxfamAmerica.org ([63.251.133.20]) by ...

I am writing in response to your concern about the connection of Oxfam Belgium to a civil society movement to promote a boycott of selected products grown in the West Bank and Gaza. As you know, Oxfam Belgium (Oxfam-Solidarité), an independent Oxfam affiliate of the Oxfam International confederation chose to join this campaign.

In reviewing this matter, the leadership of Oxfam International felt that the core messages of the Belgian campaign were unclear and inappropriate. Oxfam regrets our association with these messages and images and sincerely apologizes for any offence caused. We would like to underline that this was not an Oxfam International campaign or position. To be explicit, Oxfam International does not support a public campaign for a boycott of Israeli produce.

en indien je wat zoekt dan vindt je het wel op verscheidene plaatsen, maar die NIET zoekt, die NIET vindt, hé!

http://www.wiesenthal.com/social/pr...cfm?ItemID=7996
http://www.omdurman.org/leaflets/oxfam.html
enz...

Je bent gewoon van zeer slecht Oxfam-wil zoals ook dat ze nooit op hun site voor het probleem met de glasschilfers gewaarschuwd hebben maar wel de publicitiet gewoon verder deden. En dat het van hun noord-zuid actie België-Italië kwam is een feit dat je ook weer niet kon weerleggen.

Het enig excuus dat je vindt is niet "veralgemenen". Wat poverkes hé! want eerst vraag je bewijzen, die krijg je en dan tracht je je te weren als een Oxfamduivel in een Pax Christi-wijwatervat...

Op die boycot actie waar joodse klanten wonen heb je ook geen reactie gegeven, hé... weeral liefst verzwijgen...
over die boycot heb ik wel degelijk een reactie gegeven, beter lezen aub. je kan je afvragen of een boycot op zich nuttig is of niet. maar die boycot als anti-semitisch beschouwen is gewoon weer een teken van jou paranoia. ze leveren kritiek op het israelische bewind, niet op het bestaan van israel en nog minder op joden. wanneer ge je dit verschil eens begrijpen? en het enige wat die mail zegt is dat oxfam international afstand deed van die boycot, niet van oxfam belgie. als ze ze echt verdachten van antisemitisme, zouden ze die organisatie wel hebben afgestoten, denk je niet?

en ik moet hier niks bewijzen. jij beweert iets, ik niet. jij moet dus bewijzen brengen (linkjes naar websites met bewijzen op, geen geruchten, dat zijn geen bewijzen) en dan zal ik die wel weerleggen.

Citaat:
Oud 26 december 2004, 18:50   #76
ingenious

Standaard

Citaat:
Indien jij niet hebt leren lezen dan begrijp ik wel dat je niets ziet of wil zien. Er staat daar genoeg informatie om te bevestigen wat ik schrijf. En dat proces tegen Pierre Galand voor antisemitische uitspraken zal wel een nummer hebben. Zal het eens opvragen om de mond te snoeren voor je non-argumentatie!
er is nog nergens bevestigd wat je beweert. en met een nr van een proces ben ik niks. ga je nu beweren dat er serieuze aanwijzingen zijn dat er oxfam-mensen anti-semitische uitspraken deden, maar dat daar niks van te vinden is op het www?

Citaat:
Oud 26 december 2004, 18:52   #77
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
omdat we in die andere thread de on topic discussie aan het verstoren waren, antwoord ik je hier. en ik vraag je een laatste keer om te stoppen van steeds in het rood te posten. je bent geen schooljuf, en het werkt op mijn ogen. indien je die beleefdheid niet kan opbrengen, stopt de discussie voor mij hier.

over die boycot heb ik wel degelijk een reactie gegeven, beter lezen aub. je kan je afvragen of een boycot op zich nuttig is of niet. maar die boycot als anti-semitisch beschouwen is gewoon weer een teken van jou paranoia. ze leveren kritiek op het israelische bewind, niet op het bestaan van israel en nog minder op joden. wanneer ge je dit verschil eens begrijpen? en het enige wat die mail zegt is dat oxfam international afstand deed van die boycot, niet van oxfam belgie. als ze ze echt verdachten van antisemitisme, zouden ze die organisatie wel hebben afgestoten, denk je niet?

en ik moet hier niks bewijzen. jij beweert iets, ik niet. jij moet dus bewijzen brengen (linkjes naar websites met bewijzen op, geen geruchten, dat zijn geen bewijzen) en dan zal ik die wel weerleggen.
Verstaat ge geen engels of zo?
Oxfam regrets our association with these messages and images and sincerely apologizes for any offence caused.
en ze hebben Oxfam België expliciet gevraagd daarmee te stoppen. Verstaat ge dat beter!
en over de buurten waar joodse klanten wonen, dat heeft natuurlijk alles met Israëlische politiek te maken hé! Maar ja, daar wordt weer over gezwegen.
Je hebt tot hiertoe geen enkel deftoig tegenargumnet kunnen geven. Dus ik pleit nog steeds en terecht om alle subsidies door de overheid aan Oxfam België zo snel mogelijk te stoppen.
Oud 26 december 2004, 18:54   #78
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Waarom zou je die allemaal over 1 kam scheren?
Is dit bvb ook geen NGO? http://iccf-holland.org/
of om een grote NGO met steun van de overheid te noemen:
http://www.caritas-int.be/nl/aide_etranger/ethiopie.html
Lees het stuk onder Ethiopië eens. Ik ben in de regio geweest en heb gezien hoe ze daar werken.
En waar stana de palestijnen hier:
http://www.caritas-int.be/nl/index.html
had je reactie nog niet gezien. caritas is misschien één van de minst verwerpelijke van de grotere NGO's in België.
Alhoewel:
http://www.ngo-monitor.org/archives/...le.htm#caritas
Oud 26 december 2004, 19:05   #79
ingenious

Standaard

Citaat:
Verstaat ge geen engels of zo?
Oxfam regrets our association with these messages and images and sincerely apologizes for any offence caused.
en ze hebben Oxfam België expliciet gevraagd daarmee te stoppen. Verstaat ge dat beter!
en over de buurten waar joodse klanten wonen, dat heeft natuurlijk alles met Israëlische politiek te maken hé! Maar ja, daar wordt weer over gezwegen.
Je hebt tot hiertoe geen enkel deftoig tegenargumnet kunnen geven. Dus ik pleit nog steeds en terecht om alle subsidies door de overheid aan Oxfam België zo snel mogelijk te stoppen.
allez nadine, wat staat er in die mail? dat zeniet achter die actie staan, dat staat er inderdaad. maar staat erbij dat ze oxfam belgie maar een bende anti-semieten vinden? nee, dat staat er niet. ze gingen niet akkoord met die boycot-actie, dat is het. en herlees nu eens mijn antwoorden, of een boycot zinvol is, kan je idd in vraag stellen. je straft er namelijk een hoop mensen mee die dit niet verdienen. maar beweren dat het een anti-semitische actie is, dat is paranoia.

en wat is er in hemelsnaam anti-semitisch aan deze zin?
Citaat:
Een aantal verwerkte producten zijn hier toch te vinden, soms in de gewone winkels van grootwarenhuizen (vb Sabra Salads), soms enkel in die vestigingen waar Joodse klanten in de buurt wonen.
dat mag je me eens uitleggen.

Citaat:
Oud 26 december 2004, 19:08   #80
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
allez nadine, wat staat er in die mail? dat zeniet achter die actie staan, dat staat er inderdaad. maar staat erbij dat ze oxfam belgie maar een bende anti-semieten vinden? nee, dat staat er niet. ze gingen niet akkoord met die boycot-actie, dat is het. en herlees nu eens mijn antwoorden, of een boycot zinvol is, kan je idd in vraag stellen. je straft er namelijk een hoop mensen mee die dit niet verdienen. maar beweren dat het een anti-semitische actie is, dat is paranoia.

en wat is er in hemelsnaam anti-semitisch aan deze zin?
dat mag je me eens uitleggen.
En vervang nu een Israel en joden door Arabische wereld en moslims in die boycot en die zinnen en dan wordt het kot te klein voor al de PC's! Misschien dat je het dan beter begrijpt als je zelf geviseerd wordt. Zo moeilijk je in de plaats te zetten van anderen

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be