![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voilla nu zijn we er ! Dat vind ik er ook van, indien men alle inbreuken evenwaardig zou vervolgen en straffen (zware fouten bedoel ik ) Dan zouden we vooruitgang boeken. Maar het is natuurlijk veel makelijker om een filmrolleke te vervangen en het resultaat op het warm bureauken bij het genot van een kopje verse koffie te bekijken. En dan uw PeeVeeke uit te typen. Het is de staat volgens mij dan ook niet om de verkeersveiligheid te doen, maar puur om de poen ! Dedecker zijn opmerking dat de verkeersstatistieken in Walonie ook gunstig evolueren, niet tegenstaande dat daar minder camera's staan zegt toch genoeg ! Hoe komt het dat er minder doden, vallen, puur de contstructeurs van de voertuigen, meer airbags, betere kooiconstructies beter gordelspanners, ABS, 4X4 , Stabiliteitssystemen op 4X4 's en monovolumes enz... Om bovendien verkeersstatistieken goed te bekijken moet je het aantal ingeschreven voertuigen vergelijken met het aantal doden per jaar. Je zal volgens mij tot de vaststelling komen, dat het aantal doden serieus zakt ondanks de toegenomen, bewegingen en gereden kilometers. Wat er dus op wijst dat men ofwel voorzichtiger geworden is, wat volgens mij bullshit is want de menselijke natuur zit nu eenmaal niet zo in mekaar, wij maken immers fouten. Of dat de voertuigen op zich veel veiliger geworden zijn, en het is daar dat men de oorzaak van de hogere overlevingskans in het verkeer kan vinden. Waarom zijn er geen cijfers over het aantal effectieve ongevallen, ? Waarom zijn er geen cijfers over het aantal gewonden, zwaar gewonden, enz... hoeveel ongevallen worden er niet geregeld zonder politie en verzekering, ... Ik wil daar allemaal wel eens cijfers over zien voor men durft te beweren dat het aantal doden verminderen door die flitsautomaten,... Want wat is ons gedrag nu : Daar staat nen paal, hup in de remmen, en daarna als ge de sleuven in het wegdek gepaseert zijn, hup 't kot terug vol open, en uw ogen onmiddelijk op de middenberm en pechstrook, af en toe uwe spiegel checkend of er geen Volvo in uw gat hangt met een klein bakske neffen zijne spiegel, ... Niet iedereen rijd zo, ik ga op de autostrade gewoon nie meer boven de 140 't is nie goe voor mijnen auto en mijn brandstofverbruik loopt dan zo hoog op dat het een duurdere hobby wordt dan geflitst te worden tegen 130, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind al lang dat men zich eens wat meer met rijgedragcontroles moet bezighouden ipv. het altijd enkel zuiver bij snelheidscontroles te houden. 5 km aan een stuk tegen honderd per uur op de snelweg maar nooit richtingaanwijzers gebruiken => op den boek. Al GSM'end zwalpen over de weg => boterham minder op het einde van de maand. Minder dan 70 op de snelweg => weekje geen rijbewijs. ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Na het veschijnen van de website "ikbenvoor" bestaat er nu ook een website " www.ikbenertegen.be ".
Deze reactie is niet onvoorspelbaar natuurlijk. Binnenkort verschijnen ook "maaktmijnietuit.be", "gaeenanderlastigvallen.be" en "getalife.be". Laatst gewijzigd door Fiere Vlaming : 23 december 2004 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() U bent dus voor een onveilig vlaanderen. En vlaanderen onafhankelijk???? AMai proficiat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik ben eens gepakt met kapot achterlicht en ik moest alleen het gaan laten zien dat het hersteld was, binnen de 8 dagen. Niks geen boete. 'k Moet wel zeggen: mijn voorlicht werkte wel en brandde. (En ik heb maar een klein beetje overdreven: " gisteren brandde het nog ", moest eigenlijk zijn " ik weet het, 't is al een klein 14 dagen kapot, maar als ge niet dopt, hebt ge niet zoveel tijd om naar de velomaker te gaan voor een nieuw lampje".)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hij mocht 5 km te voet naar huis wandelen, met zijn fiets aan de hand. De politie is nog 3 keer gepasseerd om te zien of hij niet aan't fietsen was! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() Uit die website 'ik ben ertegen':
200km aan 11km/h te snel. In dat laatste geval passeert u bijna gegarandeerd twee mobiele flitsers en een 20-tal flitspalen, met als resultaat een 8-tal boetes aan 150€ het stuk. Wat een grap! Ik rijd geregeld 200 km lang 11 per uur teveel. H het is nu toch alweer een paar dagen geleden dat ik op zo'n trip nog 1200 EURO boete heb gekregen. ![]() De argumentatie op die website hoort thuis aan een cafétoog, waar men (lichtjes beschonken) het gevoel heeft dat zij die er niets over weten er nog de beste kijk op hebben. Dat geleuter alsof de 'zware crimineel' in de watten wordt gelegd, terwijl de gewone man wordt beroofd. Nog nooit aan gedacht dat het allemaal niet zo simpel in elkaar zit? Roep maar luid, JM Dedeckers van deze wereld. Maar blijf wel achter de toog alsjeblieft.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 23 december 2004 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() Uit die website 'ik ben ertegen':
200km aan 11km/h te snel. In dat laatste geval passeert u bijna gegarandeerd twee mobiele flitsers en een 20-tal flitspalen, met als resultaat een 8-tal boetes aan 150€ het stuk. Wat een grap! Ik rijd geregeld 200 km lang 11 per uur teveel. Het is nu toch alweer een paar dagen geleden dat ik op zo'n trip nog 1200 EURO boete heb gekregen. ![]() De argumentatie op die website hoort thuis aan een cafétoog, waar men (lichtjes beschonken) het gevoel heeft dat zij die er niets over weten er nog de beste kijk op hebben. Dat geleuter alsof de 'zware crimineel' in de watten wordt gelegd, terwijl de gewone man wordt beroofd. Nog nooit aan gedacht dat het allemaal niet zo simpel in elkaar zit? Roep maar luid, JM Dedeckers van deze wereld. Maar blijf wel achter de toog alsjeblieft.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 23 december 2004 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Is die Landuyt nu minister van mobiliteit? Niemand kan het zeggen. Het enige waar hij zich mee bezig houdt zijn blijkbaar klote auto's en snelheidsovertredingen die geld in de gapende begroting brengen. Waar hij echter niets van afweet is mobiliteit, zijn voorganger was ook al een heel erg klein lampje op dat gebied. Als Landuyt een paar hersencellen meer zou hebben dan een paddestoel, zou hij al lang beseft hebben dat de dichslibbende wegen het probleem zijn dat moet opgelost worden. De files kosten de economie miljarden euro per jaar, allemaal winst die als tijd verprutst en als benzine opgestookt wordt in de dagelijkse strukturele files. Als er ooit een minder debiel mens op het ministerie van debiliteit komt die wel van aanpakken weet, dan zal dat de staat honderden miljoenen euro opbregen waarmee ze de wegen veiliger kunnen maken, gescheiden fietspaden aanleggen, enz, het aantal verkeersslachtoffers zal snel verminderen in een doordachte infrastructuur.
Maar ja, van een omhooggevallen paddestoel kun je dat natuurlijk niet verwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het discussiëren tussen politie en overheid over te weinig aan middelen hebben ze laatst zelfs toegegeven dat ze in de spits gaan zitten flitsen : dat levert de nodige uren flitsen op met weinig boetes omdat toch iedereen stilstaat... Kafka is niet ver weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gewoon meer controles... redelijke boetes zoals vroeger ! zwakke weggebruikers meer controleren zoals op fietsen zonder licht en vooral roekeloos oversteken zoals bij rood licht oversteken = door het rood licht rijden !! eens zien of die voetgangers dan nog gaan lachen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En bijkomende optie is nog, zowel auto als rijbewijs voor bijvoorbeeld een maand na geflitst te zijn, in beslag te nemen... (rijbewijs ook, want diegenen met genoeg geld, zouden anders gewoon een nieuwe kar kopen... ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar een straf moet in eerste plaats rechtvaardig zijn, dus een rijke moet een straf minstens even goed in de portemonnee voele als een gewone werknemer! Justicia betekent in eerste plaats rechtvaardigheid.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 24 december 2004 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn al 4.000 handtekeningen TEGEN... benieuwd hoe het met Landuyt zit ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |