![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger had nagenoeg elk bankkantoor een automaat en waren er een 5 a 6 tal. Wat eerlijk ook wel een beetje overkill was. Wat heb je aan bankautomaten op 100m van elkaar eh? Maar met het verdwijnen van die bankkantoren verdwenen ook de automaten. Nu is er 1 centraal punt geinstalleerd met twee automaten en voldoende parking voor de deur en is er nog 1 kantoor met een inpandige automaat die overdag voor iedereen beschikbaar is en 's nachts voor klanten van de bank. Hier is er dus niet echt een probleem. Ik hoor hier ook zelden of nooit iemand klagen. In Turnhout was dat even geleden wel even anders. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig zit maar er was 1 zo'n centraal punt op de Markt met 4 automaten die blijkbaar nooit alle 4 werkten. Ellenlange rijen stonden daar ooit aan te schuiven. En ja, daar kwamen natuurlijk klachten over. Terecht overigens. Anderzijds weet ik ook niet echt waarom je in een winkelstad nog persé cash moet hebben. Of het moet zijn om te betalen in de horeca-zaken waar de witte kassa omzeild wordt als je cash betaalt. Want dat is tegenwoordig blijkbaar ook een groot publiek geheim! Ik wandel op zo'n plaatsen al snel een supermarkt binnen, koop een flesje drank ofzo en vraag cash mee als ik elektronisch afreken. Vaak sneller dan aanschuiven bij een automaat. En in de meeste winkels zijn ze blij dat ze van hun cash vanaf geraken.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 1 april 2023 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je die recordcijfers bekijkt over hoeveel transacties er per seconde kunnen gebeuren op die dagen dat iedereen aan het inkopen slaat, dan moet je toch erkennen dat het niet marcheren van de kaart en het bakske zeldzaam is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een akkoord dat er bankautomaten bijkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om rigide gepensioneerden te faciliteren. Onbegrijpelijk. Schaf die cash toch gewoon af.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb Elio aangeschreven dat ik een onmiddellijk een bankautomaat nodig heb in mijn straat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telkens je met je kaart betaald verdienen ze een percent je. Sommige zelfs 6% en meer. De standaard transactiekosten voor al onze pinapparaten zijn: Pinpas: 1,69% Creditcard en NFC: 1,69% Gemiddeld 2,75%
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 april 2023 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() They want to cut cash ... toch al gehoord van CBDC?
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat een naïeve houding! De dag dat cash verdwijt, zijn alle burgers straatarm, want dan heeft 'de staat', 'de centrale bank', 'de eigenaars van die centrale bank', ... alle macht in handen om rekeningen af te romen, om betalingslimieten in te stellen qua bedrag, qua plaats, qua afstand van uw woonst, ... AND THAT'S WHAT THEY AIM FOR!!!
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan daar dan geld insteken dat rechtstreeks aan de locale PS mandataris wordt doorgestort zodat die uw uitkering kan regelen of een uitslaapbaan bij de NMBS bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 3 april 2023 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn steeds meer winkels waar je geen cash meer krijgt, dan zeggen ze dat ze geen bank zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=YWUTCo-D_J8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij denkt meer aan de zwarte handel van sommige boeren, en dat gaat niet met een kaart natuurlijk. Als marktkramers electronisch kunnen ontvangen, dan kunnen beestenkoopmannen dat ook.
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() onze samenleving is een bankrekening cruciaal om deel te nemen aan het openbare leven, om een loon te ontvangen, een uitkering te krijgen, aankopen te doen ... Myria en Unia hebben de jongste jaren veel meldingen gekregen over vreemdelingen die problemen ondervinden bij het openen van een bankrekening. Vaak krijgen ze geen bankrekening omwille van hun verblijfsstatus, nationaliteit of zelfs zonder enige motivatie.
De bank moet bereid zijn om je als klant te aanvaarden Een bank is vrij om je al dan niet als klant te aanvaarden. Als ze weigert, hoeft ze daarvoor geen reden op te geven. Ook wie minder begunstigd is, kan een rekening geweigerd worden. Banken monitoren hun rekeningen. Een verdachte transactie is bijvoorbeeld een betaling of overschrijving die niet strookt met je cliëntenprofiel. Als je bij het openen van een bankrekening geen elektronische verblijfskaart maar een andere bijlage van het Verblijfsbesluit neerlegde, kan de interne controledienst van de bank je document alsnog weigeren en je rekening blokkeren. Dit gebeurt meestal enkele dagen of weken na de opening. Als er ondertussen geld op je rekening gestort is, kan dat erg vervelend zijn. Om de rekening te deblokkeren zal de bank identiteitsdocumenten vragen die je vermoedelijk niet bezit
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 april 2023 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"You will own nothing and be happy." Je kunt nu al van je eigen geld niet meer zoveel cash afhalen als je wil.
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik fantaseer even een voorbeeld: over enkele jaren staat er een limiet op het aankopen van alcohol -jaja, voor uw gezondheid- en merk je plots in de winkel bij het kopen van een flesje wijn dat je uw 'alcohol-limiet' van de maand al bereikt hebt.. computer says 'no' en ge moogt met lege handen naar huis. Digitalisering heeft een pak voordelen, daar niet van.. maar het grootste nadeel is dat men alles van u in handen heeft en men u dus kan dwingen in hun gareel te lopen.. Allemaal niet erg als je aan hun kant staat natuurlijk.. of als je een brave burger bent en ge u mak en gedwee spuitjes laat zetten om de bomma te beschermen.. en daar zal men u in de toekomst dan niet toe dwingen door de toegang van 't café af te sluiten, maar de toegang tot uw centjes. Of die digitalisering eerder voordeel zal brengen dan wel nadeel, zal afhangen van de instelling van de machthebber in kwestie. Ijvert de overheid voor het welzijn van de onderdanen, dan hebben we niets te vrezen.. maar zelden is dat de prioriteit van overheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() + hoe betrouwbaar is dat alles?
Onlangs nog waren de rekeningen van de Zwitserse bank bijna weg wegens failliet van de bank. Ook silicon valley had Bijna Prijs. Ik denk wel dat de grootste vermogens nochtans net daar zitten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 april 2023 om 09:42. |
![]() |
![]() |