![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De walen kunnen het niet bewijzen.De vlaamingen wel,kijk naar de sommen van de transfers.Maar ja wat zou u willen van een persoon met een afbeelding,van een vlaaming hater.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() We weten hoe het met die soortgenoten van jou is afgelopen.
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://lvb.net/item/442
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat u het logisch vindt, dat het ook zo zou zijn. Logisch vond ik dat België in 1830 de taal zou hebben gekozen van de meerderheid van haar bevolking, als er dan zo nodig één bestuurstaal moest zijn. Dat was ook niet het geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zelfs al 'gaat die vlieger niet op' voor het VB, er is nog altijd N-VA waarvan 'iedereen weet' dat zij helemaal niks met extreem rechts te maken heeft. En bovendien zijn er nog heel wat niet partijgebonden separatisten, zoals ikzelf.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 5 januari 2005 om 10:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar had de rechter dan toch voldoende bewijsstukken om z'n uitspraak te motiveren, niet? Er bestaat ook nog zoiets als foto's, drukwerk, videobeelden...
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 5 januari 2005 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Als dat wel het geval zou zijn, dan zou ik wel met voldoende bewijsstukken boven komen. En die zijn er in het geval van het VB, genoeg te vinden.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om te beginnen was heel dat proces vooral een politiek proces. Maar goed, ik ga het VB niet verdedigen, dat moeten de VB'ers maar zelf doen en ik ben geen vb'er.
De vlaamse beweging is echter wel meer dan alleen het Vlaams Blok/Belang. Je hebt nog N-VA en partij onafhankelijken. En die zijn niet veroordeeld voor racisme of enige vorm van "extreem rechts".
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Goed het Vlaams Blok is niet meer, en bij mijn weten is het Vlaams Belang nog steeds niet veroordeeld.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() 60 jaar heeft het verzet niets meer van zich laten horen. Tijd om terug een moderne vorm van de repressie in te voeren!
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dit soort van debiele uitspraken zijn het beste bewijs dat zelfs bij de franskiljonse blubbers het besef groeit dat de Belgische grond langzaam onder hun tricoloor-geschoeide voetjes wegglipt.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mag ik terloops even meedelen dat mijn grootpa zaliger een vlaamsgezinde was... die in het verzet zat.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je trouwens met 'een moderne vorm'? De moderne vormen die ik ken zijn ofwel opsluiting in Guantanamo Bay ofwel de kop er af. In beide gevallen is wel duidelijk wat voor een democraat jij bent...
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom gebruikt u steeds agressieve taal? Denkt u op deze manier lezers te kunnen beïnvloeden? Wat hebben, vandaag, collaborateurs hiermee te maken? Jaren geleden had ik sympatie voor de beweging JBJ (Jeunesse Belge-Belgische Jeugd) die een vreedzaam samenleven tussen Vlaanderen en Wallonië betracht. Deze beweging is ondertusssen verdwenen. Vandaag is het federalisme een feit en door de meerderheid van de bevolking aanvaard; meer autonomie voor de gewesten, ok. Is het nodig dat Vlaanderen en Wallonië met getrokken messen tegenover elkaar staan? Ik meen van niet en ben dus absoluut tegen separatisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Vreemdeling
|
![]() Alhoewel ik geen antwoord krijg op mijn vragen is de inhoud van uw reactie reeds iets milder. In een land waar drie gemeenschappen samenleven is solidariteit en verdraagzaamheid noodzakelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Door meer autonomie aan de gewesten te geven vergroot u alleen maar de verschillen tussen de gewesten die initieel niet of nauwelijks bestonden en speelt u in de kaart van het VB. Het tweeledige Belgische federalisme is een vergissing. Alleen door het af te schaffen, kan men de politiek in België normailiseren.
Zoals u terecht opmerkt, Epolo, kunnen Vlaams-nationalisten alleen maar schelden en terugkomen op het verleden, wat hun grote zwakte bewijst. Laatst gewijzigd door Hans1 : 6 januari 2005 om 17:46. |
![]() |
![]() |