Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2005, 18:45   #61
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De walen kunnen het niet bewijzen.De vlaamingen wel,kijk naar de sommen van de transfers.Maar ja wat zou u willen van een persoon met een afbeelding,van een vlaaming hater.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 18:49   #62
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wanneer de eindstrijd ook komt, ze zal leiden tot de Eindoverwinning voor ons.

We weten hoe het met die soortgenoten van jou is afgelopen.
Oud 4 januari 2005, 18:50   #63
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
De walen kunnen het niet bewijzen.De vlaamingen wel,kijk naar de sommen van de transfers.Maar ja wat zou u willen van een persoon met een afbeelding,van een vlaaming hater.
Dit lijkt me een beter antwoord:

http://lvb.net/item/442
Oud 4 januari 2005, 23:55   #64
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Dat is logisch!!! Aangezien Wallonië rijker was dan Vlaanderen, deed het meer in de centrale pot. Het is U die moet bewijzen dat het niet zo was, want dat zou niet logisch zijn.
Nochtans heeft J. Hannes berekent dat er uit de centrale pot een stuk meer naar Wallonië vloeide via overheidsinvesteringen dan Wallonië er terug instak. Bijgevolg betaalde agrarisch en klein-industrieël Vlaanderen voor de zware Waalse industrie, die veel meer investeringen vroeg.

Het is niet omdat u het logisch vindt, dat het ook zo zou zijn. Logisch vond ik dat België in 1830 de taal zou hebben gekozen van de meerderheid van haar bevolking, als er dan zo nodig één bestuurstaal moest zijn. Dat was ook niet het geval.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 10:19   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ja natuurlijk, en de N-Va is eigenlijk niet voor de splitsing van België maar wil het op federaal vlak beter georganiseerd zien...
Ik ben over 'extreem rechts' bezig, niet over separatistisch. Uiteraard zijn n-va en VB separatistisch. Niemand die dat ontkent, dacht ik.

Citaat:
Sorry, maar die vlieger gaat niet op! Iedereen weet dat het Blok geen normale rechtse partij is en dat de partijtop van het Vlaams Blok een ietwat ongewone belangstelling heeft voor alles wat met Nazi-Duitsland te maken heeft
'iedereen weet', sterk argument waarmee u ongetwijfeld de rechters zal overhalen bij een eventuele volgende rechtzaak.

En zelfs al 'gaat die vlieger niet op' voor het VB, er is nog altijd N-VA waarvan 'iedereen weet' dat zij helemaal niks met extreem rechts te maken heeft.

En bovendien zijn er nog heel wat niet partijgebonden separatisten, zoals ikzelf.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 5 januari 2005 om 10:19.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 10:24   #66
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
.

'iedereen weet', sterk argument waarmee u ongetwijfeld de rechters zal overhalen bij een eventuele volgende rechtzaak.
Ik dacht nochtans dat het Vlaams Blok veroordeeld was voor racisme...

Blijkbaar had de rechter dan toch voldoende bewijsstukken om z'n uitspraak te motiveren, niet?

Er bestaat ook nog zoiets als foto's, drukwerk, videobeelden...

Laatst gewijzigd door Kim : 5 januari 2005 om 10:25.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 11:01   #67
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:

1. Ik denk niet dat het aan mij is om de rechters te overhalen, daar zijn advocaten voor.

2. Als dat wel het geval zou zijn, dan zou ik wel met voldoende bewijsstukken boven komen. En die zijn er in het geval van het VB, genoeg te vinden.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 12:18   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om te beginnen was heel dat proces vooral een politiek proces. Maar goed, ik ga het VB niet verdedigen, dat moeten de VB'ers maar zelf doen en ik ben geen vb'er.

De vlaamse beweging is echter wel meer dan alleen het Vlaams Blok/Belang. Je hebt nog N-VA en partij onafhankelijken. En die zijn niet veroordeeld voor racisme of enige vorm van "extreem rechts".
Oud 5 januari 2005, 12:44   #69
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te beginnen was heel dat proces vooral een politiek proces. Maar goed, ik ga het VB niet verdedigen, dat moeten de VB'ers maar zelf doen en ik ben geen vb'er.

De vlaamse beweging is echter wel meer dan alleen het Vlaams Blok/Belang. Je hebt nog N-VA en partij onafhankelijken. En die zijn niet veroordeeld voor racisme of enige vorm van "extreem rechts".
En toch bent u als flamingant geconcerneerd: racisme was slechts een voorwendsel om de grootste Vlaams-nationalistische partij te nekken.
Goed het Vlaams Blok is niet meer, en bij mijn weten is het Vlaams Belang nog steeds niet veroordeeld.
Oud 5 januari 2005, 12:51   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
En toch bent u als flamingant geconcerneerd: racisme was slechts een voorwendsel om de grootste Vlaams-nationalistische partij te nekken.
Goed het Vlaams Blok is niet meer, en bij mijn weten is het Vlaams Belang nog steeds niet veroordeeld.
Inderdaad, dat is juist op een lapidaire manier tot uiting gekomen in de ontboezemingen van de "prince Philippe"... Hij is de gebeten tegenstander van het Vlaams Belang, blijkbaar niet omdat het als racistisch zou veroordeeld zijn (geen woord daarover), maar wel omdat de partij een heel duidelijk staatkundig standpunt heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 12:53   #71
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
2005 wordt het jaar van België. Het jaar dat de flaminganten zullen inzien dat ze gaan verliezen. Vandaag hebben ze nog de media achter zich, maar als ze die verliezen, al is het maar gedeeltelijk, is het uit met het collaborateursfeestje.

60 jaar heeft het verzet niets meer van zich laten horen. Tijd om terug een moderne vorm van de repressie in te voeren!
Oud 5 januari 2005, 13:13   #72
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

60 jaar heeft het verzet niets meer van zich laten horen. Tijd om terug een moderne vorm van de repressie in te voeren!
Eigenlijk roept u hier op tot geweld tegen Vlaamsgezinden en zou dit moeten gemeld worden aan de mods.
Maar dit soort van debiele uitspraken zijn het beste bewijs dat zelfs bij de franskiljonse blubbers het besef groeit dat de Belgische grond langzaam onder hun tricoloor-geschoeide voetjes wegglipt.
Oud 5 januari 2005, 13:16   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Maar dit soort van debiele uitspraken zijn het beste bewijs dat zelfs bij de franskiljonse blubbers het besef groeit dat de Belgische grond langzaam onder hun tricoloor-geschoeide voetjes wegglipt.
Inderdaad, wie zogezegd 90% van de bevolking achter zich heeft, hoeft geen geweld te gebruiken of daartoe op te roepen. Maar alleen al het bestaan van een partij als de Bubbelclub toont aan dat de toekomst van de Belgische staat zwaar in vraag wordt gesteld.
Oud 5 januari 2005, 15:02   #74
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met een dergelijke uitspraak bewijst u niet alleen uw stompzinnigheid, maar ook dat u niks, maar dan ook absoluut niks over de repressie, noch de collaboratie afweet. Dit komt als een schok, maar wist u dat er in verzetskringen ook heel veel Vlaamsgezinde elementen waren? En dat veel Dinaso's (zelfs nadat hun leider VERMOORD is geworden door toedoen van België en Frankrijk) niet de zijde van Nazi-Duitsland kozen, maar in het verzet gingen? Blijkbaar niet, en blijkbaar kent u ook geen repressieslachtoffers, anders zou u zich wel hoeden om bovenstaande uitspraken te doen.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 10:44   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alleen al het feit dat je hier zegt een ('moderne vorm van') de repressie terug in te willen voeren, toont aan dat de vlaamsgezinden toch niet met zo weinig zijn dan je zelf graag verkondigt.

En mag ik terloops even meedelen dat mijn grootpa zaliger een vlaamsgezinde was... die in het verzet zat.
Oud 6 januari 2005, 10:46   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat bedoel je trouwens met 'een moderne vorm'? De moderne vormen die ik ken zijn ofwel opsluiting in Guantanamo Bay ofwel de kop er af. In beide gevallen is wel duidelijk wat voor een democraat jij bent...
Oud 6 januari 2005, 14:59   #77
EPOLO
Vreemdeling

Standaard 2005:Terug naar Unitarisme

Waarom gebruikt u steeds agressieve taal? Denkt u op deze manier lezers te kunnen beïnvloeden? Wat hebben, vandaag, collaborateurs hiermee te maken? Jaren geleden had ik sympatie voor de beweging JBJ (Jeunesse Belge-Belgische Jeugd) die een vreedzaam samenleven tussen Vlaanderen en Wallonië betracht. Deze beweging is ondertusssen verdwenen. Vandaag is het federalisme een feit en door de meerderheid van de bevolking aanvaard; meer autonomie voor de gewesten, ok. Is het nodig dat Vlaanderen en Wallonië met getrokken messen tegenover elkaar staan? Ik meen van niet en ben dus absoluut tegen separatisme.
EPOLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 15:19   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EPOLO
Is het nodig dat Vlaanderen en Wallonië met getrokken messen tegenover elkaar staan? Ik meen van niet en ben dus absoluut tegen separatisme.
De logica ontbreekt hier totaal. Separatisme betekent niet dat men "met getrokken messen tegen elkaar staat". Wel, dat men elkaar in vrijheid een eigen toekomst laat uitbouwen en daar waar men het met elkaar eens is samenwerkingsverbanden sluit.
Oud 6 januari 2005, 16:35   #79
EPOLO
Vreemdeling

Standaard 2005:terug naar unitarisme

Alhoewel ik geen antwoord krijg op mijn vragen is de inhoud van uw reactie reeds iets milder. In een land waar drie gemeenschappen samenleven is solidariteit en verdraagzaamheid noodzakelijk.
EPOLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 17:44   #80
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Door meer autonomie aan de gewesten te geven vergroot u alleen maar de verschillen tussen de gewesten die initieel niet of nauwelijks bestonden en speelt u in de kaart van het VB. Het tweeledige Belgische federalisme is een vergissing. Alleen door het af te schaffen, kan men de politiek in België normailiseren.

Zoals u terecht opmerkt, Epolo, kunnen Vlaams-nationalisten alleen maar schelden en terugkomen op het verleden, wat hun grote zwakte bewijst.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 6 januari 2005 om 17:46.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be