Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2024, 22:37   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat denken ze alvast niet bij Vooruit.

Bart gaat voor de verkiezing voor confederalisme.

Als de Franstaligen na de verkiezing ,
het confederalisme afwijzen ,
wat ze waarschijnlijk zullen doen ,
dan gaat Bart voluit voor de Vlaamse onafhankelijkheid
en kunnen de Franstaligen hem niets verwijten .

Want hij ging eerst voor het confederalisme en dat hebben ze afgewezen.
Bart roeptoetert in de periode voor de verkiezingen. Na de verkiezingen verschuilt hij zich in zijn Antwerpse provinciestad. Die man heeft gewoon de moed niet om in een federale regering verantwoordelijkheid te nemen. Zal ook moeilijk zijn. Als ge jarenlang uw tegenstanders uitkaffert kunt ge op niet veel medewerking rekenen om uw doelstellingen te realiseren.
De politiek van dingen realiseren is afhankelijk van kunnen samenwerken. Met lawaai te maken in de marge bereik je niks. BDW is een volksmenner, maar geen politicus die ten dienste kan staan van de hele bevolking. Op dat gebied kan hij nog veel leren van Alexander de Croo.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 23:07   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Is Everytime
Ik weet wel dat Fonteyn voor de splitsing pleit. Hij zegt zelf dat de beste toekomst voor Wallonië de aansluiting bij Frankrijk is. En daarmee volg ik hem 100%. Mijn land heet Frankrijk, niet België.
http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9

Mijn land is Frankrijk. Niet België.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Emigreren is ook een oplossing. Als Franstalig plan ik op lange termijn naar Frankrijk te gaan leven : iedereen spreekt er Frans, geen communautaire problemen meer dus. Wat met België dan zal gebeuren, zal niet meer mijn probleem zijn aangezien ik in het buitenland zou leven. Met de tijd zou ik alle interesse voor België verliezen. Wat al in die richting gaat en dat terwijl ik nog in België leef. Ik preciseer dat ik ook van plan ben de Franse nationaliteit aan te vragen, door schaamte van België.

Hebt u al gedacht het land te verlaten?
http://forum.politics.be/showpost.ph...12&postcount=1

Everytime schijt op de Vlaamse vlag.

Volgens Everytime willen Franstaligen hun taal en cultuur behouden.

Het echte land van de Franstaligen is Frankrijk.

Frankrijk is al het land van de Franstaligen.

Frankrijk werkt efficiënter dan België.

Everytime verhuisde naar Frankrijk.

Everytime raadde zijn taalgenoten aan om de Vlamingen te mijden als de pest en richting Frankrijk te kijken.

.http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159

Everytime is ervan overtuigd dat de grote Franstalige partijen een "verborgen agenda" hebben, wat een mogelijke aansluiting van Franstalig België met Frankrijk betreft.

http://forum.politics.be/showpost.ph...67&postcount=7

Waarom de Franstaligen niet van Vlaanderen af willen?
Omdat Vlaanderen deel van "ons land" is, dus "ons" toebehoort.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=256

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Als ik echt geen communautaire problemen in België wil hebben en als ik de mogelijkheid heb om te verhuizen, verhuis ik dan naar Frankrijk. Iedereen spreekt er Frans van Noord naar Zuid en van Oost naar West; de communautaire problemen zijn dus, wat mij betreft, opgelost. Niet voor de mensen die in België nog leven natuurlijk maar dat zijn dan hun problemen, niet de mijne. En als ik Vlaming was, zou ik hetzelfde zeggen; ik zou alleen Frankrijk door Nederland vervangen. Waarom dan pleiten voor de splitsing van het land?
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=23

Toemaatje.....

Citaat:
Het is besloten : ik verlaat definitief het forum!

Het is dus inderdaad besloten. Dit forum is voor mij een extreem-rechtse forum geworden waar ik me helemaal niet meer herken. Wat de meesten hier pleiten, is gewoon racisme, extremisme, de haat van de anderen. Wat ik hier lees ove wat er in Frankrijk gebeurde, is gewoon afschuwelijk. Plus natuurlijk de gratis haat tegenover de Franstaligen enkel en alleen omdat ze Franstaligen zijn : daarvan uw bekrompen en kleingeestige Vlaams-Nationalisme. Ik ben zelf Franstalig. Misschien was ik naïef : ik dacht dat het nog mogelijk was tussen Franstaligen en Vlamingen op een serene manier te spreken. Maar neen, de kloof moet voor u groeien. In feit moeten de Franstaligen voor u zich niet meer met de Vlamingen bemoeien en hebben Franstaligen dus hier niets meer te zoeken. Alle Franstaligen zijn slecht voor u enkel en alleen omdat ze Franstaligen zijn : het is uw recht zo te denken, het is mijn recht anders te denken.

Er is gelukkig een leven buiten dit forum. Er zijn nog een heleboel mensen zijn, die zoals ik open zijn, die voor de diversiteit zijn, die voor de multiculturaliteit zijn. Er zijn nog een heleboel mensen die geen mensen haten enkel en alleen omdat ze een andere taal, een andere godsdienst en een andere cultuur hebben.
Met die heleboel mensen zal ik me duidelijker veel beter voelen dan bij de meesten hier.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=212503

Wat een godgeklaagde huichelaar! De hypocriet beseft niet eens dat hij hier niets anders deed dan zijn eigen, Vlaamshatend portret tekenen.

Hoogtijd dat hij EINDELIJK voor één keer doet wat hij uitkraamde: het forum voorgoed verlaten en naar Frankrijk verhuizen!
Oud 22 januari 2024, 23:23   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bart roeptoetert in de periode voor de verkiezingen. Na de verkiezingen verschuilt hij zich in zijn Antwerpse provinciestad. Die man heeft gewoon de moed niet om in een federale regering verantwoordelijkheid te nemen. Zal ook moeilijk zijn. Als ge jarenlang uw tegenstanders uitkaffert kunt ge op niet veel medewerking rekenen om uw doelstellingen te realiseren.
De politiek van dingen realiseren is afhankelijk van kunnen samenwerken. Met lawaai te maken in de marge bereik je niks. BDW is een volksmenner, maar geen politicus die ten dienste kan staan van de hele bevolking. Op dat gebied kan hij nog veel leren van Alexander de Croo.
JIJ kan het weten.

De Croo heeft uitsluitend ten dienste gestaan van zichzelf. Van de beloofde doelstellingen is NIETS in huis gekomen. Hij wilde zelfs de dweil van Vivaldi niet worden, maar werd het toch omdat het HEM het Belgisch premierschap opleverde. De hele legislatuur lang is er weinig anders gebeurd in Vivaldi dan lawaai maken, en mekaar tegenwerken en de duvel aandoen.

Hoe tevreden de bevolking is over de blauwe blaaskaak wordt bewezen door de peilingen. ELKE peiling ging zijn partij verder de dieperik in. En DAAR moet De Wever een voorbeeld aan nemen?

De Wever is ook een klootzak, maar zijn partij haalt wél drie keer zoveel stemmen als die van jouw geweldige dweil.

De Wever is de populairste Vlaamse politicus.
Zelfs Vangrieken haalt moeiteloos de top 5. De Croo niet.
Oud 22 januari 2024, 23:47   #64
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard.

De Wever weet hoe het werkt : hij was er al bij van toen N-VA nog stage liep bij de CD&V van Leterme. Daar leerde hij dat communautarisme iets is dat deel uitmaakt van verkiezingscampagnes, en dat daarna het ernstige werk start...
Is dat dan zoals belastingsverlagingen en sluitende begrotingen bij Verdoken VLD?
Oud 23 januari 2024, 08:08   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ligt het antwoord niet voor de hand ? Als partijvoorzitter en in campagne-modus is haar eerste objectief om zoveel mogelijk kiezers te overtuigen voor haar partij te stemmen. Mensen erop wijzen dat mochten ze toch op de Antwerpse roeptoeter stemmen dat ze dan mogelijkerwijze nonkel Dolf zijn erfgenaam (TVG) gaan als extra 'cadeau' krijgen maakt daar deel van uit.
Wat is de link tussen TGV en Hitler?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 08:10   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Euh ik heb hier al gezegd dat ik als overtuigde liberaal op de meest liberale partij, VLD dus, stem.
Voor de rest heb ik geen enkele affiliatie met VLD en ga ik er geen traan voor laten moest die bijvoorbeeld onder de kiesdrempel vallen.

En janken dat de wereld vergaat? Je verwart mij met die gasten die zitten te janken dat ze het hier in België zo vreselijk slecht hebben.
Ik zeg hier steeds dat we in het beste land ter wereld leven.
De N-VA is liberaler dan de OVLD.
Het is Bart hier al dikwijls verweten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 09:50   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Goede vraag.

Ik ben benieuwd.
Oud 23 januari 2024, 10:01   #68
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Haar verdienste is dat niet. Het is de verdienste van haar ouders.
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 10:03   #69
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh ik heb hier al gezegd dat ik als overtuigde liberaal op de meest liberale partij, VLD dus, stem.
Voor de rest heb ik geen enkele affiliatie met VLD en ga ik er geen traan voor laten moest die bijvoorbeeld onder de kiesdrempel vallen.

En janken dat de wereld vergaat? Je verwart mij met die gasten die zitten te janken dat ze het hier in België zo vreselijk slecht hebben.
U bent blijkbaar nog nooit in een welvarend land geweest.

Denk aan Oostenrijk,Canada,Australië,Nieuw Zeeland,Noorwegen ,Zweden, Denemarken ,Finland,Zwitserland.

Moesten hier geen torenhoge transfers meer zijn ,waardoor de hardwerkende Vlamingen uitgeperst worden als een citroen en moesten de Vlamingen altijd en overal terecht kunnen in hun eigen taal in hun eigen hoofdstad,dan zou dit land eenzeer goed land zijn om in te leven ,maar nu zeker niet.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 januari 2024 om 10:16.
Oud 23 januari 2024, 10:06   #70
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
TVG heeft nog dit weekend kritiek tegenover BDW geuit, door het feit dat hij niet voor een Vlaams-Nationalistische regering koos en dat hij eerder voor een regering met de andere partijen koos. Uw "Forza Flandria" bestaat niet.
N-VA en VB hebben geleerd van Wilders en de VVD.
Te lief zijn voor elkaar voor de verkiezingen is niet goed.

Dus elkaar bevechten voor de verkiezing en samenwerken na de verkiezing is de beste tactiek.
Oud 23 januari 2024, 10:08   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zeg je dat ook tegen het te laag geschatte aantal (50.000) daklozen?

Of zou uw subjectieve en van enige realiteit gespeende mening betekenisloos zijn?

Ik veronderstel dat alles goed gaat zolang je het zelf gelooft.
Oud 23 januari 2024, 14:28   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
TVG heeft nog dit weekend kritiek tegenover BDW geuit, door het feit dat hij niet voor een Vlaams-Nationalistische regering koos en dat hij eerder voor een regering met de andere partijen koos. Uw "Forza Flandria" bestaat niet.
Kan jij je rattachistische jassendraaierssmoel niet even houden tot na de verkiezingen?
DAN zullen we pas weten wat de hersenspinsels van ALLE politici waard waren die vandaag de revue passeren.
Wie had ooit kunnen denken dat de Pest Voor Vlaanderen het slachtoffer zou worden van haar eigen kiesdrempel, hé?

De Wever is niet zot genoeg om zijn eigen ruiten al op voorhand aan diggelen te gooien. Wraakzuchtig is hij wél als hij bedonderd wordt. Een tweede keer zie ik hem niet in dezelfde val trappen. Ook rattachisten houden daar maar beter rekening mee.

Blijf intussen maar lekker dromen van het flutpartijtje dat de kiesdrempel in de grootste Vlaamse stad niet eens meer haalt, maar dat volgens jou toch de dweil zal leveren voor Vivaldi II. Waarom zouden we de irrealistische waandenkbeelden van een schaamteloze rattachistische jassendraaier niet ernstig nemen?
Oud 23 januari 2024, 14:30   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zet mij maar in hetzelfde rijtje.
Zot zijn doet geen pijn.
Oud 23 januari 2024, 15:22   #74
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denken ze alvast niet bij Vooruit.

Bart gaat voor de verkiezing voor confederalisme.

Als de Franstaligen na de verkiezing ,
het confederalisme afwijzen ,
wat ze waarschijnlijk zullen doen ,
dan gaat Bart voluit voor de Vlaamse onafhankelijkheid
en kunnen de Franstaligen hem niets verwijten .

Want hij ging eerst voor het confederalisme en dat hebben ze afgewezen.
In feite kan Bart De Wever hen op die manier “make them an offer they cannot refuse”. Hij stelt hen eerst het voortbestaan van La Belgique voor, maar dan wel in een confederale vorm. Antwoorden ze “non” dan worden ze geconfronteerd met een zuiver Vlaams project voor een onafhankelijk Vlaanderen. En even ter herinnering wat Vlaamse onafhankelijkheid betreft: sommige onderdanige Vlamingen denken nog steeds dat wij dan “toelating” moeten vragen aan WalloBrux. Niets is minder waar. Onafhankelijkheid vraagt men niet, men neemt het.
Oud 23 januari 2024, 15:33   #75
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vooruit is doodsbang voor een Vlaamse regering die gevormd zal worden

door de Forza Flandria na de volgende verkiezingen.

...
Geen idee dat ze bij Vooruit lijden aan fantoom angst...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 16:27   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kan jij je rattachistische jassendraaierssmoel niet even houden tot na de verkiezingen?
DAN zullen we pas weten wat de hersenspinsels van ALLE politici waard waren die vandaag de revue passeren.
Wie had ooit kunnen denken dat de Pest Voor Vlaanderen het slachtoffer zou worden van haar eigen kiesdrempel, hé?

De Wever is niet zot genoeg om zijn eigen ruiten al op voorhand aan diggelen te gooien. Wraakzuchtig is hij wél als hij bedonderd wordt. Een tweede keer zie ik hem niet in dezelfde val trappen. Ook rattachisten houden daar maar beter rekening mee.

Blijf intussen maar lekker dromen van het flutpartijtje dat de kiesdrempel in de grootste Vlaamse stad niet eens meer haalt, maar dat volgens jou toch de dweil zal leveren voor Vivaldi II. Waarom zouden we de irrealistische waandenkbeelden van een schaamteloze rattachistische jassendraaier niet ernstig nemen?
Dat geeft een enorme voldoening.

Wie een put graaft voor een ander, daar valt de OVLD zelf in.
Oud 23 januari 2024, 16:29   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Noem het maar hoe je wil, angst is angst. Imaginaire angst is nog een statie verder.
Spoedig daarna worden het wanen.
Oud 23 januari 2024, 16:30   #78
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Noem het maar hoe je wil, angst is angst. Imaginaire angst is nog een statie verder.
Spoedig daarna worden het wanen.
En dringt een opname in de psychiatrie zich op….
Oud 23 januari 2024, 18:41   #79
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Neen ze hebben eerder een" fantoom stemmenkanon".
Oud 23 januari 2024, 19:04   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
TGV is totaal off topic in politieke discussies, als je daar info over wil kun je beter hun website consulteren. Bv via SNCF-connect.com.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be