Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2024, 23:29   #61
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar de Bijbel ons het samenspel van spirituele opgang en eigen deemoed leert, is bekering een voortdurend proces. Geen eenmalige hocuspocus zoals in bepaalde van die protestantse richtingen. Het mooie voorbeeld van Petrus leert ons dat. Waarin zou ik trouwens wereld zijn en u dan weer niet? Is dit forum dan niet werelds? Wat doet u hier dan wel als u aangeeft "minder werelds" te zijn?
Dat ontkent toch niemand?
Maar neem eens de bekering van Paulus voor ogen, hij ervaarde iets wat hem instant bekeerde en uiteindelijk den bekendste apostel maakte.

Dit forum heeft bekering nodig en u werkt mij tegen.
Oud 27 mei 2024, 23:30   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik verhef gewoon niemand boven Christus, daarmee verhef ik mezelf niet boven een ander.
Ik ben ook geen lopende encyclopedie waar ik al diens diensten in een boekje bijhoud. Maar hij is niet te beschaamd fouten toe te geven, dat heb ik meermaals gezien.
Hij is niet alleen over de Bijbel bezig he, soms over politiek, soms over abortus, soms over genderideologie, soms over evolutie, soms over eugenetica, soms over demonen, ...
U ziet graag alles geordend in hokjes of het kan niet kloppen he?
Blijkbaar wel, want u stelt zomaar boudweg: "Ik ben het niet eens met Lawson". Over die fouten die Lawson zou toegeven, heb ik nog niets gezien en hebt u ook nog steeds geen enkel bewijs voor gegeven. Ik hoed me trouwens altijd voor mensen die plotseling expert in zowat alles zijn, van Bijbel over evolutie tot politiek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 23:31   #63
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, we zien hier dus duidelijk een versmelting van vreemde bijbelinterpretatie met een klak complotpraatjes die uit de hoek van QAnon komen overgewaaid. U gelooft ongetwijfeld ook in chemtrails, adrenochrome, chips en nanodeeltjes in vaccins, digitale euro als monstergeld, corona als groot complot tegen de mensheid...
Ik geloof in de Bijbel en dat de koninkrijken dezer aarde onder gezag van de duivel staan. Dus ik acht het zeker mogelijk dat er een complot op wereldschaal tegen de mens bezig is. Ze moeten niet eens chips in ons vaccins steken, je ademt er in as we speak. Smart dust.
Oud 27 mei 2024, 23:32   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ontkent toch niemand?
Maar neem eens de bekering van Paulus voor ogen, hij ervaarde iets wat hem instant bekeerde en uiteindelijk den bekendste apostel maakte.

Dit forum heeft bekering nodig en u werkt mij tegen.
U werkt zichzelf tegen door met al die zotte praat van Lawson in te stemmen. U bent dus eigenlijk zelf de grootste hindernis naar het ware discipelshap van Jezus. Ook na zijn bekering is de apostel verder gegroeid in zijn geloof en aanhankelijkheid in de Heer. En Paulus is de mooiste negatie van het determinisme van het klassiek protestantisme.
Oud 27 mei 2024, 23:33   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wel, want u stelt zomaar boudweg: "Ik ben het niet eens met Lawson". Over die fouten die Lawson zou toegeven, heb ik nog niets gezien en hebt u ook nog steeds geen enkel bewijs voor gegeven. Ik hoed me trouwens altijd voor mensen die plotseling expert in zowat alles zijn, van Bijbel over evolutie tot politiek.
Ja als hij over interdimensionele wezens begint, heb ik een beentje voor. Sorry als ik even zo arrogant ben he.
Oud 27 mei 2024, 23:34   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof in de Bijbel en dat de koninkrijken dezer aarde onder gezag van de duivel staan. Dus ik acht het zeker mogelijk dat er een complot op wereldschaal tegen de mens bezig is. Ze moeten niet eens chips in ons vaccins steken, je ademt er in as we speak. Smart dust.
Dat laatste is een heel mooi voorbeeld van een hond die achter zijn eigen staart hapt. Totaal ongeloofwaardig. Plotseling zwakt u trouwens uw discours al af naar "een mogelijkheid"... waarmee u eigenlijk bevestigt wat ik eerder al schreef: het verschil tussen tekst en interpretatie.
Oud 27 mei 2024, 23:34   #67
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U werkt zichzelf tegen door met al die zotte praat van Lawson in te stemmen. U bent dus eigenlijk zelf de grootste hindernis naar het ware discipelshap van Jezus. Ook na zijn bekering is de apostel verder gegroeid in zijn geloof en aanhankelijkheid in de Heer. En Paulus is de mooiste negatie van het determinisme van het klassiek protestantisme.
Spreek hem dan tegen? Je zet iets weg als zotte praat, maar je maakt niet concreet wat?
Oud 27 mei 2024, 23:36   #68
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste is een heel mooi voorbeeld van een hond die achter zijn eigen staart hapt. Totaal ongeloofwaardig. Plotseling zwakt u trouwens uw discours al af naar "een mogelijkheid"... waarmee u eigenlijk bevestigt wat ik eerder al schreef: het verschil tussen tekst en interpretatie.
Je moet het niet geloven. Maar Europa heeft haar christelijke roots de rug toegekeerd en heeft het gouden kalf, die vandaag als den Baal gekomen is, als god aanvaardt, dan heeft ze Ishtar, het vrouwelijke vooraan geplaatst en is ze aan kinderoffers voor den Moloch begonnen.
Dat is wat miljoenen mensen geloven. En het wordt niet alleen door Lawson gepredikt.
Oud 27 mei 2024, 23:36   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja als hij over interdimensionele wezens begint, heb ik een beentje voor. Sorry als ik even zo arrogant ben he.
Hier zegt u nu eigenlijk zelf dat uw eigen persoon hierin de referentie is. Nogmaals de protestantse worm in de vrucht. Als Lawson het trouwens daar volgens u fout heeft, wie garandeert dat hij het niet op zovele andere zaken compleet fout heeft? Of bent u dan die toetssteen waartegen gecontroleerd kan worden of Lawson juist of fout is?
Oud 27 mei 2024, 23:38   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spreek hem dan tegen? Je zet iets weg als zotte praat, maar je maakt niet concreet wat?
Bij mijn weten maakt u niets concreet waar. U kon geen referentie geven naar wat hij zou verspeld hebben. Het is gemakkelijk nu zonder enige bron zomaar schrijven dat hij dit of dat voorspeld zou hebben. Geen enkele toetsing mogelijk. Niets concreet.

En als ik u vraag naar de fouten die hij toegegeven zou hebben, komt er ook geen enkel concrete invulling. U beseft toch dat hier zichzelf hiermee tot tweemaal toe bloot stelt? Of hebt u dat niet eens door?
Oud 27 mei 2024, 23:39   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet het niet geloven. Maar Europa heeft haar christelijke roots de rug toegekeerd en heeft het gouden kalf, die vandaag als den Baal gekomen is, als god aanvaardt, dan heeft ze Ishtar, het vrouwelijke vooraan geplaatst en is ze aan kinderoffers voor den Moloch begonnen.
Dat is wat miljoenen mensen geloven. En het wordt niet alleen door Lawson gepredikt.
Er geloven ook miljoenen mensen dat Mohammed Gods profeet was. Kortom, dat kan geen referentie zijn. Los daarvan: waar ziet u die mensenoffers in dat Europa dat de Baal als god heeft aangenomen?
Oud 27 mei 2024, 23:42   #72
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er geloven ook miljoenen mensen dat Mohammed Gods profeet was. Kortom, dat kan geen referentie zijn. Los daarvan: waar ziet u die mensenoffers in dat Europa dat de Baal als god heeft aangenomen?
Ik zie ze door middel van abortus, wat in het christendom gelijkgesteld is aan infanticide.
Oud 27 mei 2024, 23:44   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten maakt u niets concreet waar. U kon geen referentie geven naar wat hij zou verspeld hebben. Het is gemakkelijk nu zonder enige bron zomaar schrijven dat hij dit of dat voorspeld zou hebben. Geen enkele toetsing mogelijk. Niets concreet.

En als ik u vraag naar de fouten die hij toegegeven zou hebben, komt er ook geen enkel concrete invulling. U beseft toch dat hier zichzelf hiermee tot tweemaal toe bloot stelt? Of hebt u dat niet eens door?
u verwart gewoon wat ik zeg met wat LAwson zei, ik deelde 1 dienst van Lawson met u (in het alien onderwerp) en u heeft niet eens geluisterd.
Als u hem van complottheorietjes verdenkt, bent u degene die concreet moet maken wat hij zei en wat er fout aan is. Hij heeft over tientallen jaren nogal veel gezegd he?

En eerlijk, als jij je kerk zou opvolgen online, zou jij alle diensten kunnen terugvinden van waar wat wanneer werd gezegd? Het gaat over meer dan honderdtal uren materiaal he?
Het zou toffer zijn als u de gedeelde dienst in het eigenste moment dan ontleedt en niet lukraak schiet met losse "ismes" en labels. Want u maakt het niet concreet he? Ik ben van mening dat hij credibiliteit verwierf en als u dat niet bent is dat prima, ik voel mij niet geroepen iedere levenservaring te bewijzen.
Oud 27 mei 2024, 23:45   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie ze door middel van abortus, wat in het christendom gelijkgesteld is aan infanticide.
Abortus teistert een deel van Europa al sedert de communistische era. Indertijd had de Sovjet-Unie een schrikwekkend hoog abortuscijfer. En ook bij ons, na de liberalisering van de abortuswetgeving, is het snel gegaan. Geen zaak van de laatste decennia. Ook in de VS ligt het abortuscijfer hoog. Het is een gruwel die al heel lang duurt. Kortom, niet past binnen het discours dat u nu ophangt.
Oud 27 mei 2024, 23:47   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
u verwart gewoon wat ik zeg met wat LAwson zei, ik deelde 1 dienst van Lawson met u (in het alien onderwerp) en u heeft niet eens geluisterd.
Blijkbaar heeft de tijd een verwoestend effect op u gehad. U weet blijkbaar niet eens meer dat u in het verleden met Lawson al onder de neus hebt geschoven. Ik heb ondertussen al veel meer van en over hem gelezen dan u weet. Het is trouwens al de derde maal dat ik u hieraan herinner, maar u kiest er iedere keer bewust voor om het te negeren. Zoiets omschrijven ze als "kwade wil".
Oud 27 mei 2024, 23:47   #76
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Abortus teistert een deel van Europa al sedert de communistische era. Indertijd had de Sovjet-Unie een schrikwekkend hoog abortuscijfer. En ook bij ons, na de liberalisering van de abortuswetgeving, is het snel gegaan. Geen zaak van de laatste decennia. Ook in de VS ligt het abortuscijfer hoog. Het is een gruwel die al heel lang duurt. Kortom, niet past binnen het discours dat u nu ophangt.
U zou al vergeten dat Moloch er achter kan zitten he.
Oud 27 mei 2024, 23:50   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou toffer zijn als u de gedeelde dienst in het eigenste moment dan ontleedt en niet lukraak schiet met losse "ismes" en labels. Want u maakt het niet concreet he? Ik ben van mening dat hij credibiliteit verwierf en als u dat niet bent is dat prima, ik voel mij niet geroepen iedere levenservaring te bewijzen.
U beseft nu toch wel dat u zichzelf er weer indraait. Eerder gaf u zelf aan dat u hem op bepaalde punten niet volgt, en bijgevolg dus de credibiliteit van Lawson zelf aantast. Bijgevolg is wel duidelijk dat u een beetje van alle walletjes knabbelt, naargelang het u goed uitkomt. Als Lawson overeenkomt met uw eigen gedachtegang, dan is hij credibel. Wijkt hij af van wat u denkt, dan is hij plotseling geen referentie meer en bent u het niet eens met hem. Het jojo-effect is niet ver weg bij u.
Oud 27 mei 2024, 23:52   #78
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft de tijd een verwoestend effect op u gehad. U weet blijkbaar niet eens meer dat u in het verleden met Lawson al onder de neus hebt geschoven. Ik heb ondertussen al veel meer van en over hem gelezen dan u weet. Het is trouwens al de derde maal dat ik u hieraan herinner, maar u kiest er iedere keer bewust voor om het te negeren. Zoiets omschrijven ze als "kwade wil".
Maar waarom gaat u dan op de man en niet op de gedeelde dienst? Het heeft geen verwoestend effect op mij. Als het u echt boeit, zou ik wel in het archief duiken en naar voorbeelden zoeken. Dat vereist echter meer dan een uur werk om wat te bereiken?

Dan te horen "vorige week citeerde ik per ongeluk verkeerd in naam van X ik bedoelde eigenlijk Y." en wat dan? Dat hij zijn fouten toegeeft, moet ik echt bewijzen aan u? Omdat ik dat enkele keren in die honderdtal uren zag?
Zo waarschuwde hij voor de opkomst van wat abortusrechten en homohuwelijken zouden tewerk stellen, en veel van wat hij meer dan tien jaar geleden voorspelde is nu realiteit geworden. En bedenk hoe contraversioneel het was om zoiets online te verspreiden en wat voor een kunst het vereiste dat censuur te ontlopen.

De kwade wil is aan uw zijde, ik kan er echt mee om dat gij hem veroordeelt hoor. Maar doe het om te beginnen dan al eens over die dienst van het Vaticaan en de ET in het alien onderwerp. Wat is daar dwaalleer aan? Luister, absorbeer en kom er eens in het alien onderwerp op terug.

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 mei 2024 om 23:54.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 23:55   #79
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beseft nu toch wel dat u zichzelf er weer indraait. Eerder gaf u zelf aan dat u hem op bepaalde punten niet volgt, en bijgevolg dus de credibiliteit van Lawson zelf aantast. Bijgevolg is wel duidelijk dat u een beetje van alle walletjes knabbelt, naargelang het u goed uitkomt. Als Lawson overeenkomt met uw eigen gedachtegang, dan is hij credibel. Wijkt hij af van wat u denkt, dan is hij plotseling geen referentie meer en bent u het niet eens met hem. Het jojo-effect is niet ver weg bij u.
Is dat nu zo erg dat als hij over wereldse zaken predikt ik niet volg?
Moet ik hem 100% volgen of Christus?

Als ge zo pietje precies wilt zijn, waarom zo blind voor de dwaalleren binnen de ganse katholieke kerk?
Oud 28 mei 2024, 05:34   #80
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
De situatie in de VS is niet meteen ons probleem. Europa heeft het goed gedaan met de steun van de Amerikanen. Dit heeft een prijs en het is aan Europa om soms weerstand te bieden aan de VS en onze stem te laten horen. In Europa is leiderschap echter steeds schaarser geworden, waardoor we de Amerikanen tegenwoordig blindelings lijken te volgen en onze eigen belangen daarbij vergeten. De toestand in Oekraïne is daar een goed voorbeeld van.
Zelfs in Joegoeslavië hebben we het initiatief én de kost aan de Amerikanen gelaten.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be