![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag schakel ik zonder miserie automatisch over van het ene naar het andere. 3 zijn automaten, de vierde een handgeschakelde, maakt me niets meer uit.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 augustus 2024 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HVT bv en meteen een pak regeltjes er bij.
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ik vind dat wanneer iemand betrapt wordt op rijden in dronken toestand het verplicht plaatsen van een alcoholslot deel moet uitmaken van de opgelegde straf.
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Valt 1 glaasje wijn bij de maaltijd daar ook onder? Beetje nuanceren aub of gaan we de chinese fascist al uithangen en alles op ene hoop smijten door iedereen met een totaal verbod, alcohol-slot en puntenrijbewijs te doen boeten voor enkele hardleerse zatlappen die nu niet efficiënt gestraft worden en toch altijd nog kunnen blijven verder doen? Wat is dan nog het nut om iedereen alles te verbieden? Dan mag jij nooit meer genieten van een glaasje wijn bij je maaltijd of ook nooit meer op een terrasje op een gloeiend hete zomerdag tijdens een hittegolf nog met een verfrissend pintje je dorst lessen terwijl een stoeltje verder iemand met rijverbod zich laveloos zuipt om dan toch nog achter het stuur te kruipen. ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(bij mij zal dat meer zijn, maar ik ga het mij niet riskeren, bij een smal madammeke zal dat misschien al genoeg zijn om positief te blazen) Laat ons stellen dat als ge op meer dan 2 X de wettelijke limiet zit ge aardig aan het pintelieren zijt geweest en dat de uitleg van , ja maar mijn fruitsap was aan t gisten, of ik hem een paar drankpralinen gegeten, niet meer opgaat. Dus ik ga als ik wegga ofwel met de fiets of te voet bij ons in de buurt ofwel pak ik de auto maar dan ga ik geen zottigheden uitsteken. Ik ben mijn eigen leven niet beu, ook niet da van een ander en heel mijn leven gaan werken om de schade aan een andere zijn voertuig of wat dan ook te gaan betalen, heb ik ook geen goesting voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens heel wat gereputeerde instituten zouden we wat meer moeten afwisselen inzake druggebruik. De ene week trappist en wijn de andere week wiet en dan paar dagen MDMA.....naar het schijnt zou dat veel minder schadelijk zijn ![]() PS : ik geniet ook graag van een lekkere trappist maar besef dat sommige mensen er niet van houden en er niet tegen kunnen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 augustus 2024 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ene die aan de lachgas zit, of XTC, Coke, Wiet, Speed, Amfetamine of wat dan ook dat uwe kop zot maakt, psychedelisch, down of up maakt niet uit, die moet ook niet achter t stuur kruipen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat we diefstal niet kunnen verhinderen, moeten we moord maar gewoon toelaten, zoiets?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, dan gaan ze de wetten, die nauwelijks toegepast worden zoals dit treurige voorval weer eens aantoont, nog wat verstrengen... Wanhopig papieren beleid voor blinden is dit.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit voorval iets bewijst, is het het complete falen van ons gerechtelijk systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat geen groffe straf, een zieke mens voor de rest van zijn leven uit de normale maatschappij bannen?
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het belang van de maatschappij staat voorop. Een dolle hond schieten we af. Ik zie niet in waarom we een dolle mens vrij zouden laten rondlopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, gaan we die dolle mens een heel, en als het even meevalt, een lang leven buiten de maatschappij zetten, maar wel vertroetelen?
![]() |
#75 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze maken er een dronkaard van!! Zou je ook zo reageren als het over een druggebruiker ging? Citaat:
Hij was gewoon nen brave chauffeur. Ze durven nogal eh, die leugenpers... Citaat:
Niet moeilijk dat daar zo'n accident gebeurt. Een stuk onverlichte snelweg... Hoe durft de overheid. En dan schrikken als iemand met een pint teveel op daar een accident veroorzaakt. Dit is duidelijk de schuld van de overheid. Met lichten had die gast nog gemakkelijk 4 keer zatter kunnen zijn. Citaat:
Als ze zelfs de berm naast de snelweg niet verlichten... Niet moeilijk dat er zoveel verkeersongelukken gebeuren. Een onverlichte berm... niet te geloven dat zoiets in de 21ste eeuw nog mogelijk is... ![]() Citaat:
Citaat:
De wet is duidelijk, iedereen kent de wet dus is het niet moeilijk om u eraan te houden. Alcohol op, niet rijden. Hoe moeilijk is dat? Trouwens: weet jij wel waarover je het hebt? In België ben je strafbaar vanaf 0,5 promille. Die 1,2 waarnaar jij verwijst is de grens waarboven je rijbewijs automatisch 15 dagen ingetrokken wordt en een minnelijke schikking niet meer mogelijk is. Treffend dat jij dat als limiet beschouwt. Als jij denkt dat er "niet veel nodig is met de verlaagde grens" zit je gruwelijk fout hoor. Je haalt heus geen 1,2 promille met 2 pintjes. Volgens de alcoholcalculator moet je als man van 75kg op twee uur tijd 8 pinten binnengieten om de 1,2 te halen. Stap jij nog bij iemand in de auto die de laatste 2 uur elk kwartier een pint binnengoot? Laat jij je kinderen bij zo iemand instappen? Citaat:
Maar jij hebt er geen probleem mee dat zo iemand nog achter het stuur kruipt? Citaat:
Wist jij dat bij 50% van de dodelijke ongevallen alcohol in het spel is? Dat er jaarlijks meer dan 1000 doden vallen bij ongevallen waarbij alcohol in het spel is? En dan ga jij hier mekkeren over 1,2 promille, over onverlichte snelwegen en over "nog geen 2 pintjes mogen drinken"?? Tsja... Overigens: in China mag maar 0,2 promille. Je mag hier dus nog meer dan 2 keer zoveel zuipen. Verkeerd voorbeeldje dus.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 augustus 2024 om 15:59. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ook niet weten hoe ons gerechterlijk systeem zoiets kan voorkomen?
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() klinkt goed
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al een paar keer heb voorgesteld, een deal maken met Noord Korea?
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kunnen ze nog altijd 3x in de fout gaan eh?
Voorkomen kan je dat dus niet noemen... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Noord Korea kunnen ze die winstgevend opvangen voor €1000 per jaar. Win-win noem ik dat. Wij zijn er van af voor een veel lagere kost, en Noord Korea kan vooruit komen met onze belastingscenten. natuurlijk, als u een betere locatie dan Noord Korea voor het opstapelen en heropvoeden van ons veroordeeld crimineel gespuis weet, vertel het ons dan.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 augustus 2024 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |