Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 07:31   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wel goed beseffen waarom we hier zijn hee.

Thiam wou EN haar eigen sponsors EN nog eens uit de ruif van de belastingbetalers eten tegelijk; toen dat mislukte was zij het die de pers opzocht met een bullshit verhaaltje waarin de Vlamingen de slechten waren.
Daar heb ik me hier eerder over uitgesproken argumenterend dat me het probleem eerder bij Thiam dan bij de bond te zoeken is, voor zover ik daar zicht op heb. Mogelijk heeft de bond wel duidelijker en tijdiger dienen te communiceren.

Laatst gewijzigd door Bach : Gisteren om 07:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 08:21   #62
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er zijn heel wat landen waar culturen veel verscheidener dan Walen en Vlamingen samen leven zonder noemenswaardige problemen. België is een welvarend land. Waarom zou dat hier niet kunnen? Niet dat het perse moet van mij. Maar ik zie het niet direct als een prioriteit, noch als iets realistisch binnen afzienbare tijd. Oneerlijkheden dienen wel weggewerkt. De taal die Thiam verkiest te spreken is daar echter geen van.
Een nationale intelligentia die elkaars taal verstaat, elkaars media volgt e.v. is wel een vereiste voor één staat. Canada en Zwitserland hebben dat imho, Belgie niet meer.

Citaat:
Daarbij, in de EU bestaat er geen onafhankelijkheid meer. Ik zie het eerder als een prioriteit die structuur niet te totalitair te laten worden. Anders is een desnoods onafhankelijk Vlaanderen niet meer dan een hol begrip. Dat is een groter risico.
Ik heb het dan ook niet over een onafhankelijk Vlaanderen (ben daar overigens geen voorstander van), wel over de puur technische onmogelijkheid van de Belgische staat om te blijven bestaan.
Oud Gisteren, 08:25   #63
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een nationale intelligentia die elkaars taal verstaat, elkaars media volgt e.v. is wel een vereiste voor één staat. Canada en Zwitserland hebben dat imho, Belgie niet meer.

Ik heb het dan ook niet over een onafhankelijk Vlaanderen (ben daar overigens geen voorstander van), wel over de puur technische onmogelijkheid van de Belgische staat om te blijven bestaan.
We kunnen desnoods Engels spreken met elkaar. In Belgische context is dat de neutrale taal. En iedereen verstaat dat. Taal is het probleem niet.

Laatst gewijzigd door Bach : Gisteren om 08:41.
Oud Gisteren, 10:08   #64
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard BS gans die sportzeveraars

Ik zit deze discussie van de zijkanten wat te volgen,temeer daar gans die sportzever me een ontieglijk verlies van financien voorkomt.(tot in de gemeentes toe)...zowel vanuit de privé als vanuit de overheid.

Dat "communautaire" interesseert me zelfs niet in deze,en moest iemand gezegd hebben tot voor deze discussie dat dat mevrouwtje een wereldberoemd gynecologe was zou ik het geloofd hebben...ik zeg maar.....

Bullshitjobbers.....DAT zijn het...gans die meute "dignitarissen"van die sportbonden....De sporters LOPEn tenminste nog ,maar die sportbonzen zefs dat niet,Op MIJN kosten valt te vrezen...

Laatst gewijzigd door kelt : Gisteren om 10:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:13   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De meeste Belgen zijn relatief onverschillig t.o.v. de politiek, tenzij hun portemonee geraakt wordt.
Daarom staan we nu hier, niet alleen met een gat in de portemonnee, maar met een zwart gat aan schulden.

Omdat de Vlaming in het algemeen politiek onnozel is, een beetje zoals je soms linkse homo's ziet met T-shirts met de kop van de Ché er op en hun Hamas vlaggen. Ik denk dan, idioten.
Oud Gisteren, 11:15   #66
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Waarom moet bij zo een tornooi de ganse ploeg met dezelfde sponsors werken?

Is dat echt nodig? Het is toch perfect mogelijk dat aan te bieden aan de sporters die zelf geen sponsor hebben, en de rest zijn ding te laten doen?

Als je ergens optreedt, en ze worden daar gesponsord door een drankmerk, ga je dan jezelf verbonden achten om alleen die drank te drinken?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:54   #67
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn heel wat landen waar culturen veel verscheidener dan Walen en Vlamingen samen leven zonder noemenswaardige problemen. België is een welvarend land. Waarom zou dat hier niet kunnen? Niet dat het perse moet van mij. Maar ik zie het niet direct als een prioriteit, noch als iets realistisch binnen afzienbare tijd. Oneerlijkheden dienen wel weggewerkt. De taal die Thiam verkiest te spreken is daar echter geen van.

Daarbij, in de EU bestaat er geen onafhankelijkheid meer. Ik zie het eerder als een prioriteit die structuur niet te totalitair te laten worden. Anders is een desnoods onafhankelijk Vlaanderen niet meer dan een hol begrip. Dat is een groter risico.
Waarom moet wij onder de Belgische vlag in Europa zitten ?

Vlaanderen zou veel beter zijn eigen belangen kunnen behartigen in Europa onder de Vaamse vlag.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:55   #68
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen desnoods Engels spreken met elkaar. In Belgische context is dat de neutrale taal. En iedereen verstaat dat. Taal is het probleem niet.
Hoeveel Walen spreken er Engels denk je?

Het eerste wat Amerikaanse of Engelse toeristen op bezoek in België opvalt is ,

dat ze in Vlaanderen overal in het Engels terecht kunnen ,

maar dat dit niet het geval is in Wallonië

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : Gisteren om 11:57.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:36   #69
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hoeveel Walen spreken er Engels denk je?

Het eerste wat Amerikaanse of Engelse toeristen op bezoek in België opvalt is ,

dat ze in Vlaanderen overal in het Engels terecht kunnen ,

maar dat dit niet het geval is in Wallonië
In Wallonië kiest men meer Engels dan Nederlands als tweede taal in het onderwijs. Dat is toch vragen om consequenties.

Welke taal spreekt u als u naar Brussel gaat en iemand ontmoet die geen Nederlands spreekt? U schakelt toch over op het Engels vooraleer in het Frans te beginnen mag ik veronderstellen gezien uw Vlaams nationalisme? Of is het meer een salon nationalisme?

Laatst gewijzigd door Bach : Gisteren om 22:37.
Oud Gisteren, 22:38   #70
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Waarom moet wij onder de Belgische vlag in Europa zitten ?
Moet dat?

Citaat:
Vlaanderen zou veel beter zijn eigen belangen kunnen behartigen in Europa onder de Vaamse vlag.
Limburg ook.
Oud Vandaag, 03:54   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

En dan zijn er landen die het Engels als eerste taal gezet hebben.

In sommige gevallen misschien wel een slimme actie om taalproblemen te voorkomen en het voor iedereen 'verstaanbaar' te maken.

Wat mensen thuis spreken dat is hun keuze.

Landen die als eerste taal het Engels gebruiken

Ons land is een drietalig land Nederlands, Frans & Duits wat soms problemen met zich meebrengt.

Laatst gewijzigd door Universalia : Vandaag om 03:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be