![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel degelijk mogelijk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poldermodel |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Motivering om toch nog te gaan werken?? Hoeveel studenten gaan vrijwillig werken in de vakantie om een centje bij? Hoeveel mensen werken na hun uren nog wat bij? Kan jou het wat schelen dat de ene drie dagen bijwerkt per week , en de andere 6 ? Want dat is vivant-vrijheid. Er zullen er niet zoveel zijn die kontent zullen zijn met hun 500 euro. Ik denk dat je nog niet goed geluisterd hebt of niet gelezen wat het allemaal juist inhoudt. Afwijzen is dan niet alleen gemakkelijk, maar ook heel stom. En als jouw kinderen niet studeren omwille van het plezier van het leren kennen, als ze enkel studeren omwille van hun pree binnen 15, 10, 5 .. jaar ... dan is er iets grondigs mis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs dan zijn de risico's aanzienlijk. - Kinderen gaan naar school en studeren omdat ze gedwongen worden. Zo simpel is dat. Nemen we het voorbeeld Wallonie. -Geen enkele regio ter wereld is zo permissief aangaande steuntrekkers als daar. - De werkloosheid is de hoogste van heel Europa. - De scholing is daar bedenkelijk aan het worden. (lees je weinig van in de pers - zal binnen enkele jaren pijnlijk duidelijk worden, denk ik) Ontkent iemand hardnekkig dat er wel eens een verband zou kunnen zijn? En verder... Als ik te stom ben om het systeem Vivant te begrijpen, zijn er wel wereldwijd veel mensen stom. 99,9999999 % ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat men langdurig werklozen best wel aanmoedigt wat "onbetaald" werk te doen, ik zit zelf in zo'n situatie.
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Moest iedereen (maar dan ook iedereen die geen geldige medische verklaring hebben) 30 werkt en bijdraagt zou deze discussie overbodig zijn. Ik heb geen probleem met een bouwvakker of ander zwaar beroep die er op zijn 50 de brui aan geeft wegens medische redenen. Heb wel een probleem met degene, die het "statuut" uitkeringsgerechtigde vanaf de post-puberale fase als een evidentie beschouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De goedkope uitleg zal waarschijnlijk wel zijn: ik vind niet volgens mijn opleidingsniveau of ik vind uberhaubt niets. Waarschijnlijk blind voor de bordjes firma X werft aan....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor zij die er een politiek excuus voor vinden (ongetwijfeld vindt je deze) werk vinden is een individuele verantwoordelijkheid, jezelf schuilen achter achterdeurtjes die spijtig genoeg door het systeem mogelijk zijn getuigen van lafheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor de liefhebbers van voorbeelden, mijn vader (laaggeschoold arbeider) "moest" op zijn 65 zogezegd op pensioen (wegens leeftijd) wel die mens heeft welgeteld 1 dag thuis gezeten, is zich terug gaan aanbieden wegens verveling thuis bij zijn werkgever die hem met plezier terug aannam om (weliswaar "minderwaardig (lees klusjes) werk) uit te voeren. Heb hem nog gek verklaard maar het siert een mens dat hij nog "de goesting en de fierheid" heeft om te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het deel "verschuiven van belasting op werk naar consumptie" is zover ik weet inderdaad in die mate dat vivant het voorstelt, niet getest in de praktijk. Wél in theorie (zie de "fairtax beweging in de US http://www.fairtax.org/site/PageServer ). Maar het deel "basisinkomen" is wél ruim getest en wel met de grootste sociale experimenten ooit. En waar en wanneer dan wel? (grootste ooit zegt iets??) In de US natuurlijk en in Canada op wat kleinere schaal eind jaren 60 begin 70. Het was wel een NIT systeem (negative income tax) waarvan nu een verwaterde versie in werking is (earned income tax credit of EITC). Deze experimenten waren op zeer grote schaal en gedurende jaren, mét controlegroepen, zeer wetenschappelijk opgezet. Ik heb nooit commentaar op de experimenten zelf gevonden. Wat wél ter discussie staat zijn de conclusies die uit de resultaten werden afgeleid. bv dat huwelijken sneller op de klippen liepen omdat vrouwen niet meer financieel afhankelijk waren van het inkomen van de echtgenoot. Dat kwam in de US van toen zwaar aan en was één van de redenen dat de NIT werd afgewezen. Er waren uiteraard ook andere redenen. Men kon ook zien wat de invloed was op de werkbereidheid, altijd een zwaar onderwerp in de basisinkomen discussie. Die invloed was veel kleiner dan verwacht en was ook beter zichtbaar bij gezinnen, en dan nog meest bij vrouwen, waar juist kinderen waren geboren. Dat is niet onverwacht en in het algemeen eerder positief. Behalve dat het dan weer een argument is voor sommige vrouwenbewegingen om het basisinkomen af te wijzen daar het "basisinkomen de vrouw terug aan de haard zou dwingen". Nu goed, er zijn overal wel voor en tegen argumenten maar het argument dat een basisinkomen zeer nefast zou zijn voor de werkbereidheid is overtuigend van de tafel geveegd. Zo goed als ook maar mogelijk is. http://works.bepress.com/cgi/viewcon...ments%3F%2C%22 Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Basic_income_guarantee Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 2 augustus 2011 om 18:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dop te hoog? hangt ervan af aangezien dop berekend werd op laatste loon. moet dop sneller zakken tot minima? wat met al die tijdelijke kredieten, brugpensioenen, betaalde zwangersschapsverloftoestanden edm? en verplicht vrijwilligerswerk is onzin wie werkt heeft recht op de volledige bescherming en een correct uurloon met alle voordelen van dien. iemand voor 700 euro fulltime laten werken is niet correct dop afschaffen is zinloos omdat die mensen dan naar het ocmw stappen (verhaal van vaten) dit verhaal moet je heel ruim zien |
|
![]() |
![]() |