![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() [quote=Herr Flick]Jef heeft een fout gemaakt, maar ik ga hem niet doodschieten, hij heeft dat niet expres gedaan, ...
Mijn vrouw heeft niet gekeken toen ze overstak niet echt slim hé, ... (ja ik ben ne consekwente koele klootzak, ik zal het zelf maar zeggen. ) Jef zal moeten betalen voor zijn fout, hij zal er mee moeten leren leven, een hoogstwaarschijnlijk zal dat zijn "drankprobleem" niet oplossen... Hoeveel jefen lopen hier niet rond Jampie, het is dat wat ik u wil vragen, ben je nog nooit zelf de jef geweest. Je hebt misschien nog niemand dcodgereden , maar het kan u ook overkomen, net zoals ik. Inbreken is echter iets anders, dat overkomt u niet, daar kies je voor, dat is de essentie van de discussie.[/QUOTE] Je hebt gelijk, je kiest ervoor. Dat is de essentie. Om zat in je auto te kruipen daar kies je voor. Je doet dat niet per ongeluk. Laatst gewijzigd door Jampie : 4 februari 2005 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan beter betrapt corrupt politicus zijn dan een geflitste huismoeder dat effe een missertje maakt qua snelheid.
Het is simpel, ik doe mijn uiterste best geen enkele wet te overtreden. Geen flitspaal of inbraakvrij glas belemmerd me in mijn doen of laten. En een politiek mandaat met bijhorende corruptie laat ik vrolijk aan mensen over die hun geweten in een weckpot kunnen steken. Maar een inbreker die hier binnenzit ,die mag van geluk spreken dat ik deze crimineel niet herleid tot hondenvoer.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 februari 2005 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, als je een snelheidsovertredeing begaat ben je een misdadiger. Ik zie geen verschil met iemand die bijvoorbeeld 70km/h rijdt in de bebouwde kom en iemand die een ander misdrijf begaat zoals een overval bijvoorbeeld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals, ik pleit hier niet voor straffeloosheid voor mensen die te hard rijden é! Goed luisteren wat ik zeg. Iemand die een overval pleegt of weet ik veel wat je nog allemaal kan uitsteken om onder de 2 jaar te krijgen, vrijlaten ZONDER straf en iemand die 6 km/h te hard rijd straffen....??? Sorry, dat gaat er gewoonweg niet in en is onaanvaardbaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is bijna zo erg aan het worden dat je nadat je geflitst word beter een politieagent kan verwonden. Dan komt de straf minder erg aan. De boete word niet hoger en met wat geluk word je ontoerekeningsvatbaar verklaart, een paar gesprekken met een psychiater later en je kan beschikken.
Stephen, ik moet je teleurstellen. maar de wildgroei verkeersborden maakt het op bepaalde plaatsen gewoon onmogelijk zonder overtredingen te rijden. Het is al helemaal feest als er omleidingen en wegenwerken bijkomen. Het zal niet de eerste pechvogel zijn die 115 op de autosnelweg rijd, en toch een rekening in de bus krijgt. "de lokatie stond maar 90 km/u toe" omdat er ergens een vergeten bord 90 stond van de wegenwerken een paar weken ervoor, of net andersom, al gezet voor de werken begonnen. Het feit dat er geen echt overleg is tussen lokale en andere besturen helpt hier niet in mee.
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
weet jij trouwens wat voor straffen er staan op een gewapende overval? of lig je er nu zo maar wat bij te sleuren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nog nooit van superboetes gehoort??? flitsen aan 70 km/h in een bebouwde kom is ongeveer 20km/h te snel !! Een groot verschil met 6km/h verschil. Citaat:
Citaat:
De foutenmarge is afhankelijk van producent tot producent en van suysteem tot systeem. Daar staat geen vast getal op. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Illlwill, ik wil u wel geloven, maar hebt ge ergens een verwijzing? Ik heb even in DS gezocht en niets gevonden. (Als het al in de thread staat, mijn excuses.)
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iemand die een deur openbreekt en een televisie steelt is een crimineel. Een zattekl... die iemand doodrijdt heeft een spijtig ongeval gehad. Vind je dit correct? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor mijn part mogen ze nog verder gaan en moet de maximum snelheid nog verder omlaag.
Autostrades: 80 km/u bij mooi weer, 60 bij regen, 40 bij sneeuw en mist. Hoofdwegen: overal 50 behalve in de bebouwde kom, daar wordt het 30. In steden en aan scholen: 10 km/u tussen 7.00u en 21.00u,daarbuiten 20km/u. De boetes worden drastisch verhoogd evenals de pakkans door het invoeren van de verborgen,mobiele camera waarvan 15.000 stuks aangekocht worden. Het toegelaten alcohol-promille zakt naar 0. Het auto-motor-rijbewijs kan pas op 30 jaar behaald worden na een zwaar psychologisch onderzoek en mits betaling van 2500 euro. De overheid zal het onderzoek naar de 'intentie om een verkeersovertreding te begaan' subsidiëren zodat ook slechte gedachten kunnen geverbaliseerd worden. Extra belastingen op brandstof, zodat het bijna onmogelijk wordt nog te rijden en als iedereen de fiets neemt, voeren we de nummerplaat weer in ( na betaling van een dikke fietstaks). Voil�*.
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |