Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2005, 17:55   #61
Jampie
Minister

Standaard

[quote=Herr Flick]Jef heeft een fout gemaakt, maar ik ga hem niet doodschieten, hij heeft dat niet expres gedaan, ...

Mijn vrouw heeft niet gekeken toen ze overstak niet echt slim hé, ... (ja ik ben ne consekwente koele klootzak, ik zal het zelf maar zeggen. )

Jef zal moeten betalen voor zijn fout, hij zal er mee moeten leren leven, een hoogstwaarschijnlijk zal dat zijn "drankprobleem" niet oplossen...

Hoeveel jefen lopen hier niet rond Jampie, het is dat wat ik u wil vragen, ben je nog nooit zelf de jef geweest. Je hebt misschien nog niemand dcodgereden , maar het kan u ook overkomen, net zoals ik.

Inbreken is echter iets anders, dat overkomt u niet, daar kies je voor, dat is de essentie van de discussie.[/QUOTE] Je hebt gelijk, je kiest ervoor. Dat is de essentie. Om zat in je auto te kruipen daar kies je voor. Je doet dat niet per ongeluk.

Laatst gewijzigd door Jampie : 4 februari 2005 om 17:56.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 17:57   #62
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Sinds wanneer controleren ze meer? Ik zie ze maar een paar keer in't jaar flitsen. Ik denk niet dat ze die vastelling hebben kunne maken...
Jawel, we hebben hem gevonden. De man die nog nooit een onbemande camera heeft gezien.
Oud 4 februari 2005, 17:58   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je kan beter betrapt corrupt politicus zijn dan een geflitste huismoeder dat effe een missertje maakt qua snelheid.

Het is simpel, ik doe mijn uiterste best geen enkele wet te overtreden. Geen flitspaal of inbraakvrij glas belemmerd me in mijn doen of laten. En een politiek mandaat met bijhorende corruptie laat ik vrolijk aan mensen over die hun geweten in een weckpot kunnen steken.

Maar een inbreker die hier binnenzit ,die mag van geluk spreken dat ik deze crimineel niet herleid tot hondenvoer.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 februari 2005 om 18:02.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 17:58   #64
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Dat zal die zatte chaufeur zowiezo, zeggen , of die juge daar rekening mee houd is iets anders.

Hoogstwaarschijnlijk zal hij er rekening mee houden door zijn straf extra zwaar te maken. Ge moet niet drinken als je rijd.

Maar het verschil zit hem nog altijd in het feit, da je iets opzettelijk doet of niet.

Bovendien is er een wezenlijk verschil tussen de sukkelaar die juist die ene keer 1 pintje meer drinkt dan toegelaten, en de beroepsalcoholieker die ne 1 fles whiskey, en een halve fles wijn in zijn auto kruipt.
Dat is helemaal waar.
Oud 4 februari 2005, 17:59   #65
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Jawel, we hebben hem gevonden. De man die nog nooit een onbemande camera heeft gezien.
Die zijn mee geincalculeerd *knip* (gelieve niemand voor idioot uit te maken)
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:00   #66
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Wel, ofdat de superboetes de staatskas niet genoeg kunnen spijzen. Nultolerantie voor "verkeersovertredingen", maar blijvende tolerantie voor de echte misdadigers. Dit zijn geen maatregelen meer voor een betere verkeersveiligheid ... dit is om de begrotingstekorten op te vullen.
Ah, ik wist niet dat je direct in de gevangenis belandde als je een snelheidsovertreding maakt. Er is wel degelijk tolerantie door middel van oplopende boetes.
Trouwens, als je een snelheidsovertredeing begaat ben je een misdadiger. Ik zie geen verschil met iemand die bijvoorbeeld 70km/h rijdt in de bebouwde kom en iemand die een ander misdrijf begaat zoals een overval bijvoorbeeld.

Citaat:
Er zijn eigenlijk enkele bijkomende opmerkingen:
- Als er geen bijkomende personeel wordt aangenomen, zal toch blijken dat alle aandacht naar verkeer gaat en niet naar algemene veiligheid. Ze voeren zomaar een maatregel in zonder eerst te zorgen voor een voldoende bezetting.
Ik ben het eens met je in verband met de bezetting. Maar dan gaat men systemen moeten vinden om boetes meer geautomatiseerd te laten verlopen. Er is reeds zo'n systeem en hopelijk gaan ze dat verder uitbreiden.

Citaat:
-Dit is verre van bevorderend voor de verkeersveiligheid. Het is nu al gevaarlijk met die superboetes dat als je over een drukke "flitsweg" rijdt, dat je konstant op je kilometrik ligt te loeren, wat gaat dat nu zijn, als je voor enkele km/h al geflitst wordt. En verbeterd ge daarmee de veiligheid?? Als ipv 70 km/h 76 rijdt?? Ik denk 't niet...
Het is echt wel bevorderend voor de veiligheid. Dat heeft cijfermateriaal al meermaals bevestigd. Als je een iets of wat goed chauffeur bent kan je gerust een constante snelheid van bijvoorbeeld 70km/h aanhouden. Op de Leuvense ring heb ik nooit een probleem ondervonden om 50km/h te rijden over een lange afstand. En daarbij, er is niets mis mee om 65km/h te rijden waar je 70km/h mag, 70km/h is de maximumsnelheid, niet de verplichte snelheid. En als je 70km/h op je kilometerteller ziet wil dat in de praktijk zeggen dat je eigenlijk maar 65-67km/h doet.

Citaat:
-Dit is duidelijk een regel gemaakt door iemand die op een morgen zich afvroeg wat hij zou kunnen doen vandaag. Hij zei:"Waarom zou ik deze regel niet invoeren". Overleg met de betrokkene diensten? Neen, dat hoeft niet...
Ik kan je verzekeren dat zo'n beslissingen niet zomaar gebeuren. Natuurlijk wel een doorn in het oog voor diegene die zich liever niets aantrekken van verkeersborden.

Citaat:
-Nultolerantie... Misdadigers worden vrijgelaten wegens plaatsgebrek in gevangenissen. Misdadigers krijgen 2de,3de kans... Straatcriminaliteit wordt door de vingers gezien... Maar iemand die 6 km/h te veel rijdt? Owee!!!
Je moet het plaatsgebrek in de gevangenissen niet aanhalen om te verantwoorden waarom iemand geen boete mag krijgen als ie te snel rijdt. Dat is een heel andere kwestie.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:00   #67
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Een zattekloot (zeer plastisch uitgedrukt) met 2,87 ... Hoe kan die nu een weloverwogen beslissing genomen hebben en weten dat hij zwaar in de fout gaat?

Trouwens, is diegene die hem dronken heeft gemaakt, niet minstens even schuldig?!
Dus voor jou is zat zijn een verzachtende omstandigheid ? Ik herhaal mijn tip voor de inbreker : Zuip u eerst zat, dan kan je achteraf zeggen : 'Ik wist niet wat ik deed'.
Oud 4 februari 2005, 18:02   #68
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
En word deze persoon niet gestraft ofzo volgens jou dan?

Het punt is hier niet dat we een keuze moeten maken om welke van de 2 ongstraft moet blijven é, het gaat erom dat ze allemaal gestraft worden. Feit is dat mensen zonder slechte bedoelingen op een keer eens 6 km/h te hard rijden zwaar gestraft worden en mensen met slechte bedoelingen brutale overvallen plegen en vrijuit gaan zonder ook maar enige straf en het de dag erna dus nog eens kunnen proberen.
Als je 6 km/u te snel rijdt wordt je niet 'zwaar gestraft'. Tenzij je iemand doodrijdt natuurlijk.
Oud 4 februari 2005, 18:07   #69
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
blijkbaar ben jij 1 van die vlamingen die niet door heeft dat zijn acties ook consequenties kan hebben. de impact van overdreven snelheid is herhaaldelijk bewezen, en zelfs 6 km/h kan het verschil tussen leven en dood zijn. iemand die 6 km/h rijdt kan zonder problemen thuis geraken,maar hij kan ook iemand doodrijden. iemand die inbreekt kan enkel maar wat van mijn spullen pikken, zeer jammer, maar die kan ik wel terugkopen.
Zoals ik al zei, kan kan kan... een persoon kan ook een overval plegen.
En nogmaals, ik pleit hier niet voor straffeloosheid voor mensen die te hard rijden é! Goed luisteren wat ik zeg. Iemand die een overval pleegt of weet ik veel wat je nog allemaal kan uitsteken om onder de 2 jaar te krijgen, vrijlaten ZONDER straf en iemand die 6 km/h te hard rijd straffen....??? Sorry, dat gaat er gewoonweg niet in en is onaanvaardbaar!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:08   #70
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Pffrt ... ofdat iemand nu 70 of 76 rijdt?? Laat me nie lachen. Zelfs dan nog, het is maar de vraag hoe dat uwen kilometric afgesteld staat. Daar staan soms vreemde foutenmarges op! Ook op die van de waarschuwingsborden en flitspalen. Neen met deze maatregel creeeren ze onoplettendheid wat zeker niet bevorderend is voor de verkeersveiligheid...
snelheid heeft een grote invloed op de remafstand. 6 km/h kan het verschil maken tussen leven of dood. jij vindt dat mss om te gieren, ik niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:08   #71
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je 6 km/u te snel rijdt wordt je niet 'zwaar gestraft'. Tenzij je iemand doodrijdt natuurlijk.
Maar je word bestraft, iemand die minder dan 2 jaar zou krijgen word gewoon NIET gestraft. Vind je dit correct?
Oud 4 februari 2005, 18:12   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is bijna zo erg aan het worden dat je nadat je geflitst word beter een politieagent kan verwonden. Dan komt de straf minder erg aan. De boete word niet hoger en met wat geluk word je ontoerekeningsvatbaar verklaart, een paar gesprekken met een psychiater later en je kan beschikken.

Stephen, ik moet je teleurstellen. maar de wildgroei verkeersborden maakt het op bepaalde plaatsen gewoon onmogelijk zonder overtredingen te rijden. Het is al helemaal feest als er omleidingen en wegenwerken bijkomen.
Het zal niet de eerste pechvogel zijn die 115 op de autosnelweg rijd, en toch een rekening in de bus krijgt. "de lokatie stond maar 90 km/u toe" omdat er ergens een vergeten bord 90 stond van de wegenwerken een paar weken ervoor, of net andersom, al gezet voor de werken begonnen.

Het feit dat er geen echt overleg is tussen lokale en andere besturen helpt hier niet in mee.
Oud 4 februari 2005, 18:16   #73
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, kan kan kan... een persoon kan ook een overval plegen.
En nogmaals, ik pleit hier niet voor straffeloosheid voor mensen die te hard rijden é! Goed luisteren wat ik zeg. Iemand die een overval pleegt of weet ik veel wat je nog allemaal kan uitsteken om onder de 2 jaar te krijgen, vrijlaten ZONDER straf en iemand die 6 km/h te hard rijd straffen....??? Sorry, dat gaat er gewoonweg niet in en is onaanvaardbaar!
kan kan kan inderdaad. maar het zal je maar gebeuren dat je geliefde wordt omver gereden. het kon even goed niet gebeurd zijn maar daar heb je niks aan dan.

weet jij trouwens wat voor straffen er staan op een gewapende overval? of lig je er nu zo maar wat bij te sleuren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:16   #74
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Ah, ik wist niet dat je direct in de gevangenis belandde als je een snelheidsovertreding maakt. Er is wel degelijk tolerantie door middel van oplopende boetes.
Trouwens, als je een snelheidsovertredeing begaat ben je een misdadiger. Ik zie geen verschil met iemand die bijvoorbeeld 70km/h rijdt in de bebouwde kom en iemand die een ander misdrijf begaat zoals een overval bijvoorbeeld.
Heb ik dat gezegd? Neen. Ik maak een verschil waar men tolerant is waar niet...
Nog nooit van superboetes gehoort???
flitsen aan 70 km/h in een bebouwde kom is ongeveer 20km/h te snel !! Een groot verschil met 6km/h verschil.

Citaat:
Ik ben het eens met je in verband met de bezetting. Maar dan gaat men systemen moeten vinden om boetes meer geautomatiseerd te laten verlopen. Er is reeds zo'n systeem en hopelijk gaan ze dat verder uitbreiden.
Zouden ze er niet beter aan doen om eerst die systemen in te voeren en dan de regel doorvoeren??? Moeten die politiekers altijd zo incompenent handelen?

Citaat:
Het is echt wel bevorderend voor de veiligheid. Dat heeft cijfermateriaal al meermaals bevestigd. Als je een iets of wat goed chauffeur bent kan je gerust een constante snelheid van bijvoorbeeld 70km/h aanhouden. Op de Leuvense ring heb ik nooit een probleem ondervonden om 50km/h te rijden over een lange afstand. En daarbij, er is niets mis mee om 65km/h te rijden waar je 70km/h mag, 70km/h is de maximumsnelheid, niet de verplichte snelheid. En als je 70km/h op je kilometerteller ziet wil dat in de praktijk zeggen dat je eigenlijk maar 65-67km/h doet.
Zelfs een "goede" chauffeur kun je ongelukken maken.
De foutenmarge is afhankelijk van producent tot producent en van suysteem tot systeem. Daar staat geen vast getal op.

Citaat:
Ik kan je verzekeren dat zo'n beslissingen niet zomaar gebeuren. Natuurlijk wel een doorn in het oog voor diegene die zich liever niets aantrekken van verkeersborden.
Dat heb ik gelezen in de kranten. Zoveel commentaar? En toch overleg? Ik denk het niet.

Citaat:
Je moet het plaatsgebrek in de gevangenissen niet aanhalen om te verantwoorden waarom iemand geen boete mag krijgen als ie te snel rijdt. Dat is een heel andere kwestie.
Het gaat erom dat men alleen maatregelen neemt die bevordelij zijn voor staatskas. En 6km/h is dat een ovetreding? Amai za.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:17   #75
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard Vraagje ?

Citaat:
Alle criminelen met een straf korter dan 2 jaar worden vrijgelaten omwille van plaatsgebrek.
De discussie gaat al urenlang over deze bewering.

Illlwill, ik wil u wel geloven, maar hebt ge ergens een verwijzing? Ik heb even in DS gezocht en niets gevonden.

(Als het al in de thread staat, mijn excuses.)
Oud 4 februari 2005, 18:17   #76
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Maar je word bestraft, iemand die minder dan 2 jaar zou krijgen word gewoon NIET gestraft. Vind je dit correct?
Iemand die minder dan twee jaar krijgt moet zijn straf (voorlopig) niet uitzitten. Hij heeft wel een strafblad met alle gevolgen die dat met zich meebrengt. Als je een boete krijgt voor overdreven snelheid, betaal je die. Op je strafblad komt er niets. De perfectie bestaat spijtig genoeg niet.
Iemand die een deur openbreekt en een televisie steelt is een crimineel. Een zattekl... die iemand doodrijdt heeft een spijtig ongeval gehad. Vind je dit correct?
Oud 4 februari 2005, 18:20   #77
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus voor jou is zat zijn een verzachtende omstandigheid ? Ik herhaal mijn tip voor de inbreker : Zuip u eerst zat, dan kan je achteraf zeggen : 'Ik wist niet wat ik deed'.
Dat zeg ik duidelijk niet... Ik zeg dateen 'zattekloot' (2,87) die achter het stuur kruipt op dat moment geen weloverwogen beslissing kan nemen... Of U denkt dat die nog fatsoenlijk kan redeneren en handelen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:22   #78
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dat zeg ik duidelijk niet... Ik zeg dateen 'zattekloot' (2,87) die achter het stuur kruipt op dat moment geen weloverwogen beslissing kan nemen... Of U denkt dat die nog fatsoenlijk kan redeneren en handelen?
En ik zeg dat een zatte inbreker geen weloverwogen beslissing kan nemen.
Oud 4 februari 2005, 18:40   #79
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn part mogen ze nog verder gaan en moet de maximum snelheid nog verder omlaag.

Autostrades: 80 km/u bij mooi weer, 60 bij regen, 40 bij sneeuw en mist.
Hoofdwegen: overal 50 behalve in de bebouwde kom, daar wordt het 30.
In steden en aan scholen: 10 km/u tussen 7.00u en 21.00u,daarbuiten 20km/u.

De boetes worden drastisch verhoogd evenals de pakkans door het invoeren van de verborgen,mobiele camera waarvan 15.000 stuks aangekocht worden.
Het toegelaten alcohol-promille zakt naar 0.
Het auto-motor-rijbewijs kan pas op 30 jaar behaald worden na een zwaar psychologisch onderzoek en mits betaling van 2500 euro.

De overheid zal het onderzoek naar de 'intentie om een verkeersovertreding te begaan' subsidiëren zodat ook slechte gedachten kunnen geverbaliseerd worden.

Extra belastingen op brandstof, zodat het bijna onmogelijk wordt nog te rijden en als iedereen de fiets neemt, voeren we de nummerplaat weer in ( na betaling van een dikke fietstaks).

Voil�*.

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:43   #80
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
De discussie gaat al urenlang over deze bewering.

Illlwill, ik wil u wel geloven, maar hebt ge ergens een verwijzing? Ik heb even in DS gezocht en niets gevonden.

(Als het al in de thread staat, mijn excuses.)
Dit is enkele weken geleden op het nieuws vermeld geweest, dat het nergens te vinden is...tja kan ik niets aan doen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be