Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2003, 20:38   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Op Teletekst was te lezen dat er "een kleine tweeduizend mensen" betoogden onder de noemer van B-Plus.
In het VRT-nieuws sprak men over duizend manifestanten.

Merkwaardig is eens te meer dat men betoogt voor de eenheid van België, maar blijkbaar weer "vergeet" dat er ook Duits gesproken wordt binnen de grenzen van deze onzalige staat.

http://www.millequant.be/manif/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2003, 20:38   #62
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Heb juist gehoord dat er conflicten waren met TAK?
Nee hoor, op het vrt-journaal van 7u heeft men een TAK-militant laten zien die een boekje toonde met daarin de argumenten "Pro-Belgica"... het boekje bevatte enkel ongeschreven bladzijden
Oud 4 mei 2003, 20:48   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Effe recapituleren.

We hebben een goed (ik wist er dus niks van)voorbereide demonstratie pro-België.
Opkomst tussen de 500 en 2000 man(getallen uit deze topic)

Gisteren een Gay Pride manifestatie die 10 000 man trok(ook niet mijn meug).

Een Robot Wars event vorige weekend, trok 4500 betalende bezoekers, op 2 dagen.. dus 2250 per dag(mijn hobby).
Dus mijn conclusie, als ik het hier moet uit afleiden, België de pot op, of je bent flikker, of geintereseerd in techniek.

Oftewel, de pro België betoging was even interessant als een dagje gras zien groeien in een willekeurige tuin(in de mijne kan het interessant zijn, ik mest namelijk met Tsjernobilietpoeder)
Oud 4 mei 2003, 20:54   #64
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik wacht samen met jullie vol spanning op de eerste BUB'er.

Eens kijken in welke bochten ze zich zullen wringen om de manifestatie toch tot een succes uit te roepen.

1000 manifestanten; dat moet zowat de kleinste betong in Brussel geweest zijn sinds jaren...

Trek daar dan nog eens de Franstaligen af en je blijft met bitter weinig Vlamingen over. Vreemd, aangezien 90% van de Vlamingen absolùùt tegen separatisme zouden zijn. 90% van 6 miljoen Vlamingen, dat zijn 5.400.000 potentiële betogers... Waar waren ze?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2003, 21:36   #65
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

BUB heeft de betoging niet georganiseerd. Wij doen gewoon mee aan de verkiezingen.

En de TAK-militanten, met hoeveel waren die? 15 man? Als dat de verhouding Belgen-flaminganten is, maak ik me geen zorgen !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2003, 21:41   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
En de TAK-militanten, met hoeveel waren die? 15 man? Als dat de verhouding Belgen-flaminganten is, maak ik me geen zorgen !
De TAK'ers zijn nooit met veel geweest en zijn al altijd bekend voor hun korte acties waaraan maar een klein groepje deelneemt.

Maar ik herinner me zoiets dat we enkele maanden geleden in Vilvoorde betoogden voor veel meer Vlaanderen. Herinnert u zich dat ook? En toen waren we wel met veel meer dan jullie belgicistische betoging. Bij jullie ging het dan nog om Walen én Vlamingen, terwijl er bij ons alleen Vlamingen aanwezig waren. Dat zegt genoeg over de verhouding belgicisten-Vlaamsgezinden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2003, 21:48   #67
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

LOL Wat een zielige bedoening was dat betogingske zeg! Amper 1000 personen die zich als "goede vaderlanders" bekend maken waaronder dan nog veel bejaarden die denken dat Vlaams-nationalisten nog altijd "den Duits" zijn. In staat "vive la belgique" te roepen maar nog amper alleen naar het toilet kunnen, laat staan nog recht kunnen plassen.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2003, 22:36   #68
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vond dat er bij die betoging opvallend veel Vlaamse leeuwen en Waalse hanen werden gedragen. Vreemd, voor een ultra-belgicistische betoging!
Oud 4 mei 2003, 22:43   #69
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik wil jullie ook de TAK-persmededeling niet onthouden:

Citaat:
Op Zondag 4 december stapt B+ op door de straten van Brussel om te manifesteren voor een één en ondeelbaar België.

In een open brief, o.a. ondertekend door politieke kopstukken zoals Magda Aelvoet (Agalev) en Willy Claes (SpA) roepen zij op om een omgekeerde politieke beweging, een Belgische recuperatiebeweging te maken om het confederalisme, nationalisme te bestrijden.

Niet toevallig zijn dit twee politieke figuren wiens respectievelijke partijen bijna met handen en voeten aan hun “eigen Franstaligen eerst”- zusterpartijen gebonden zijn.

Elio di Rupo, de ware eerste minister van België, zei “NON” tegen aparte federale -en deelstaatverkiezingen. En slechts enkele dagen later verdedigt de voorzitter van het Vlaams parlement, Norbert de Batselier, deze froncofoon-Belgicistische eis met eens zoveel woorden. Nota bene is hij toch de man die in het Vlaams parlement de belangen van Vlaanderen moet veiligstellen.

Begrijpe wie begrijpe kan!

Hoe zou paars-groen gereageerd hebben mocht Durant enkele weken geleden “NON” gezegd hebben tegen nachtvluchten over Brussels grondgebied. Zou Verhofstadt dan zo “dapper” gereageerd hebben. Zouden de Vlaamse groenen dan zoveel kritiek durven spuien op minister Durant die Brusselse francofone belangen laat voorgaan op Vlaamse gezondheid en milieu?

Eén zaak staat vast. Haast alle Vlaamse politieke partijen hebben deel uitgemaakt van een federale regering. Allen moeten ze vaststellen dat alle grote politieke dossiers communautair getint zijn omdat het zuiden totaal andere oplossingen voorstelt dan het noorden en omgekeerd.

België is al jaren onbestuurbaar, en wat paars-groene make-up kan daar niets aan veranderen.

De kritiek vanuit alle politieke basissen groeit met de dag. Géén enkele paars-groene goednieuwsshow zal deze politieke tendens afremmen.

TAK vindt het toch bijzonder fijn dat de laatste restanten van het Belgisch ancien regime onder de vorm van een folklorestoet de Brusselse straten alle eer aan doen. Waar is de tijd dat hun geestesgenoten tijdens de grote Vlaamse marsen op Brussel tegenbetoogden met de legendarische slogan “keer terug naar uw dorp”?

TAK vindt het zinloos om deze zielige, ver van de politieke realiteit afgedwaalde groepering in een slachtofferrolletje te duwen.

Integendeel!

Uit sympathie zal TAK langs de betogingomloop de deelnemers een boek te koop aanbieden om hun overwegend emotioneel Belgicistische argumenten wat bij te schaven.

“Argumenten pro belgica” telt honderd blanco pagina’s. Wat erop neerkomt dat voor het behoud van deze corrupte Belgische schijndemocratie tot op heden géén enkel ernstig rationeel argument meer te vinden is.

Namens TAK:Bart De Valck (woordvoerder)

UIT DE WEG, voor de redders des vaderlandsch!

Oud 4 mei 2003, 22:53   #70
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

1000 manifestanten; dat moet zowat de kleinste betong in Brussel geweest zijn sinds jaren...
Neen, dat is volgens mij de groots aangekondigde betoging pro kapitalisme, waar 6 man was(op het eind 8). En die mochten van de veel massaler aanwezige politie (schrik voor rellen met antiglobalisten) dan ook niet op straat lopen, maar moesten maar langs de voetpaden opstappen.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2003, 22:55   #71
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een vreemde kabouters zijn dit?

Of is dit een sfeerbeeld van de Gay Parade?
Oud 4 mei 2003, 22:57   #72
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Wat een vreemde kabouters zijn dit?

Of is dit een sfeerbeeld van de Gay Parade?
Neen neen, dit is wel degelijk de belgicistische betoging! Herken je Patriot niet met zijn trommel?

Meer foto's: www.taalaktiekomitee.org
Oud 4 mei 2003, 23:00   #73
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht samen met jullie vol spanning op de eerste BUB'er.

Eens kijken in welke bochten ze zich zullen wringen om de manifestatie toch tot een succes uit te roepen.

Trek daar dan nog eens de Franstaligen af en je blijft met bitter weinig Vlamingen over. Vreemd, aangezien 90% van de Vlamingen absolùùt tegen separatisme zouden zijn. 90% van 6 miljoen Vlamingen, dat zijn 5.400.000 potentiële betogers... Waar waren ze?
Laat die mensen toch ergens beginnen. Tot nu toe is een splitsing van Belgie een droom geweesd van enkele extremisten. Het begint zo langzaamhand tijd te worden dat er een paar pro-Belgie extremisten op het gevaar wijzen dat die splitsing er wel eens zou kunnen komen.

Intussen is de meerderheid van de Belgen ervan overtuigd dat het nog zo'n vaart niet moet lopen.
Oud 4 mei 2003, 23:02   #74
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
De TAK'ers zijn nooit met veel geweest en zijn al altijd bekend voor hun korte acties waaraan maar een klein groepje deelneemt.

Maar ik herinner me zoiets dat we enkele maanden geleden in Vilvoorde betoogden voor veel meer Vlaanderen. Herinnert u zich dat ook? En toen waren we wel met veel meer dan jullie belgicistische betoging. Bij jullie ging het dan nog om Walen én Vlamingen, terwijl er bij ons alleen Vlamingen aanwezig waren. Dat zegt genoeg over de verhouding belgicisten-Vlaamsgezinden.
Of dat de obsessie van de flaminganten groter is. Ik ben pro unitair Belgie, maar bijlange na niet extremistisch genoeg om ervoor te gaan betogen. Het was trouwens nogal ver he
Oud 4 mei 2003, 23:04   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Of dat de obsessie van de flaminganten groter is. Ik ben pro unitair Belgie, maar bijlange na niet extremistisch genoeg om ervoor te gaan betogen. Het was trouwens nogal ver he
Toch maar een rit naar het vliegveld? Ge moest u diep schamen dat ge dat niet overhebt voor uw vaderland
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 16:07   #76
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Op ZONDAG 4 MEI 2003 zal een manifestatie plaatsvinden te Brussel, waarin B Plus het voortouw neemt.
En het was potsierlijk. 1900 gepensioneerden zwaar beladen met eretekens uit den oorlog en 100 jongeren liepen Belg te wezen en de Belgische meerwaarde te bejubelen. Wat die meerwaarde is? Dat zeiden ze er niet bij en ook hier ontduiken de belgicisten stelselmatig de vraag. Mensen met verstand begrijpen dan meteen hoe de vork aan de steel zit.

Citaat:
B Plus stelt immers vast dat vele politici almaar meer tegen de wil van de bevolking ingaan op het vlak van de staatshervorming.
Oh ja, die kennen we, dat is typisch iets dat bij B+ leeft. Alleen... De mensen kennen die standpunten van de partijen. CD&V en Spirit maken bevoorbeeld geen geheim van hun confederalistisch standpunt, net zoals N-VA en Vlaams Blok van hun independistisch standpunt geen geheim maken. Ga je daar niet mee akkoord, dan stem je niet voor die partijen. Zo simpel is het.

Dit bovenste komt overigens van B-Plusser Luc Van der Kelen, hoofdredacteur van Het Laatste Nieuws, en zowat de enige belgicist waar ik enig respect voor heb, omdat hij ergens zijn realiteitszin weet te bewaren.

Citaat:
Uit alle wetenschappelijke onderzoeken en opiniepeilingen van de laatste 15 jaar
Humo en zo???

Citaat:
En waarom? Omdat zij op electoraal vlak niet afgestraft kunnen worden! Voor welke partij kan je immers nog stemmen indien je tegen een verdere staatshervorming bent?
Nou, dan zal de BUB wel het gat in de markt zijn zeg... Stemmen dat jullie gaan halen... Enne, als jullie willen meedoen aan de verkiezingen van 2004, de Vlaamse , ben ik best wel bereid om mijn handtekening te geven om jullie lijst te ondersteunen, zodat jullie geen enkel excuus meer hebben. Enne, uiteraard is de BUB nu wél een schot in de roos, in tegenstelling tot EDB en BEB.

Citaat:
Om de groeiende ontevredenheid van de Belgische bevolking een stem te geven, trekt B Plus op 4 mei 2003 naar Premier Verhofstadt om hem een brief te overhandigen namens de zwijgende meerderheid van burgers
2000 man. 't Was de moeite. Waar zijn die 100 000 betogers van 1993, toen men overging naar een federale staat? De kansen zijn aan het keren, vriend.

Citaat:
een uiterst kleine, radicale en onverdraagzame minderheid van separatsisten en confederalisten, voor zover die laatste twee niet dezelfden zijn.
1. De gelijkschakeling van separatisme en confederalisme is het beste bewijs van jullie politieke onkunde. Zwitserland is 6 eeuwen een confederatie geweest, dat kun je toch moeilijk separatisme noemen?

2. Allez vooruit, we worden weer eens uitgemaakt voor onverdraagzaam... Toe maar, hoe meer hoe liever, maak jullie zelf maar belachelijk, dat geeft voedsel aan onze geloofwaardigheid. Niet dat we het nodig hebben

Citaat:
De manifestatie van 4 mei 2003 zal geen manifestatie van B Plus alleen zijn. Zij zal worden ondersteund door tal van andere organisaties uit het middenveld, cultuur, sport en politiek.
Gezien die brede groep van zoveel organisaties uit het middenveldm cultuur etc etc bla bla, vind je 2000 man niet ongelofelijk weinig dan?

Citaat:
Van harte welkom en hopelijk tot dan!!!
Waren de TAK-ers ook welkom?
Oud 5 mei 2003, 16:12   #77
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Op ZONDAG 4 MEI 2003 zal een manifestatie plaatsvinden te Brussel, waarin B Plus het voortouw neemt.
En het was potsierlijk. 1900 gepensioneerden zwaar beladen met eretekens uit den oorlog en 100 jongeren liepen Belg te wezen en de Belgische meerwaarde te bejubelen. Wat die meerwaarde is? Dat zeiden ze er niet bij en ook hier ontduiken de belgicisten stelselmatig de vraag. Mensen met verstand begrijpen dan meteen hoe de vork aan de steel zit.

Citaat:
B Plus stelt immers vast dat vele politici almaar meer tegen de wil van de bevolking ingaan op het vlak van de staatshervorming.
Oh ja, die kennen we, dat is typisch iets dat bij B+ leeft. Alleen... De mensen kennen die standpunten van de partijen. CD&V en Spirit maken bevoorbeeld geen geheim van hun confederalistisch standpunt, net zoals N-VA en Vlaams Blok van hun independistisch standpunt geen geheim maken. Ga je daar niet mee akkoord, dan stem je niet voor die partijen. Zo simpel is het.

Dit bovenste komt overigens van B-Plusser Luc Van der Kelen, hoofdredacteur van Het Laatste Nieuws, en zowat de enige belgicist waar ik enig respect voor heb, omdat hij ergens zijn realiteitszin weet te bewaren.

Citaat:
Uit alle wetenschappelijke onderzoeken en opiniepeilingen van de laatste 15 jaar
Humo en zo???

Citaat:
En waarom? Omdat zij op electoraal vlak niet afgestraft kunnen worden! Voor welke partij kan je immers nog stemmen indien je tegen een verdere staatshervorming bent?
Nou, dan zal de BUB wel het gat in de markt zijn zeg... Stemmen dat jullie gaan halen... Enne, als jullie willen meedoen aan de verkiezingen van 2004, de Vlaamse , ben ik best wel bereid om mijn handtekening te geven om jullie lijst te ondersteunen, zodat jullie geen enkel excuus meer hebben. Enne, uiteraard is de BUB nu wél een schot in de roos, in tegenstelling tot EDB en BEB.

Citaat:
Om de groeiende ontevredenheid van de Belgische bevolking een stem te geven, trekt B Plus op 4 mei 2003 naar Premier Verhofstadt om hem een brief te overhandigen namens de zwijgende meerderheid van burgers
2000 man. 't Was de moeite. Waar zijn die 100 000 betogers van 1993, toen men overging naar een federale staat? De kansen zijn aan het keren, vriend.

Citaat:
een uiterst kleine, radicale en onverdraagzame minderheid van separatsisten en confederalisten, voor zover die laatste twee niet dezelfden zijn.
1. De gelijkschakeling van separatisme en confederalisme is het beste bewijs van jullie politieke onkunde. Zwitserland is 6 eeuwen een confederatie geweest, dat kun je toch moeilijk separatisme noemen?

2. Allez vooruit, we worden weer eens uitgemaakt voor onverdraagzaam... Toe maar, hoe meer hoe liever, maak jullie zelf maar belachelijk, dat geeft voedsel aan onze geloofwaardigheid. Niet dat we het nodig hebben

Citaat:
De manifestatie van 4 mei 2003 zal geen manifestatie van B Plus alleen zijn. Zij zal worden ondersteund door tal van andere organisaties uit het middenveld, cultuur, sport en politiek.
Gezien die brede groep van zoveel organisaties uit het middenveldm cultuur etc etc bla bla, vind je 2000 man niet ongelofelijk weinig dan?

Citaat:
Van harte welkom en hopelijk tot dan!!!
Waren de TAK-ers ook welkom?
Oud 5 mei 2003, 16:54   #78
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Waarom blijft het zo akelig stil aan BUB-kant???

Komaan, deel je ervaringen met ons! Hoe was het gisteren? Komaan, vertel! (Of heb je niet veel kunnen zeggen omdat het allemaal Franstaligen waren?)
Oud 5 mei 2003, 16:58   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omwille van hun schandelijke vaandelvlucht i.v.m. het BROV was ik verplicht mijn massale achterban huisarrest te geven zodat de betoging qua opkomst niet echt een groot succes kon worden.
Ikzelf mocht niet deelnemen omwille van betoginsverbod vanwege mijn flamingante wederhelft.
't Was thuisblijven of geen frietjes.
Oud 5 mei 2003, 17:00   #80
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Omwille van hun schandelijke vaandelvlucht i.v.m. het BROV was ik verplicht mijn massale achterban huisarrest te geven zodat de betoging qua opkomst niet echt een groot succes kon worden.
Dat verklaart natuurlijk veel!

Citaat:
Ikzelf mocht niet deelnemen omwille van betoginsverbod vanwege mijn flamingante wederhelft.
't Was thuisblijven of geen frietjes.
Flamingante wederhelft!? U heeft een zeer verstandige vrouw, SS! (dat ga je toch niet durven tegenspreken, zeker? )
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be