![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar omdat het geen verschil maakt of de N-VA wel of niet in de regering zit blijft ze maar zitten. Ook al houden de coalitiepartners hun woord niet.
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 maart 2005 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Als de n-va nog een beetje consequent was met haar euh "idealen", dan was ze toch uit de Vlaamse regering gestapt, niet?
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Geert Bourgeois zei dat hij het Vlaams regeerakkoord niet ging ondertekenen zolang de splitsing in het federale parlement niet is goedgekeurd. Citeer "We willen dat de kieskring gesplits wordt voor we in een Vlaamse regering stappen. Daar gaan we niet meer over overleggen, dat moet nu maar gebeuren"
Wat zien we ? De N-VA tekende het Vlaamse regeerakkoord en de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde is nog altijd niet gerealiseerd! Bart De Wever een tijd terug: "ik ga me niet vastpinnen op een datum. Maar voor het einde van het jaar zou mooi zijn. Er worden geen onderhandelingen over gevoerd en er wordt geen prijs betaald." Bart De Wever wat later: "Het is een lijdensweg. Al ten tijde van het Vlaamse regeerakkoord vreesde ik dat de splitsing er pas zou komen in het voorjaar van 2005. Onverwijld is minder dan oneindig, maar meer dan 5 miniten..." Nog wat later begint hij toe te geven onder franstalige druk en toont hij aan een hypocriet te zijn en kiezersbedrog te doen: "zo dom zijn we niet dat we elk compromis vooraf afwijzen" Conclusie: ondertussen haalt de partij 'Union' 7 zetels in mijn gemeente, franstaligen die regeren in een Vlaamse gemeente. Waarom mogen Vlamingen dat dan niet in Vlaams-Brabant ? Winkels met franstalige uitbaters en opschrfiten of wat dacht je van DVD winkels die meer franse films aanbieden dan Engelse ? De N-VA heeft veel beloofd en veel blabla verkondigt maar de realiteit is dat ze hun beloftes nog altijd niet zijn nagekomen. Er is maar één partij die op dat vlak alle Vlaamse belangen consequent verdedigt en dat is het Vlaams Belang. De vele campagnes omtrent dit probleem tonen aan dat dit voor het Vlaams Belang een belangrijk dossier is. Voorzitter Van Hecke zei dit ook in het programma 'De Zevende Dag'. Splits dat nu eens eindelijk en dan kan er gewerkt worden aan andere problemen. Geef de Vlaams Brabanders wat het hen toebehoort! |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Spirit is Vlaamser dan het VB.
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat het duidelijk is dat Fribre een salonflamingantje tot en met is. Vlaanderen? hoooow maar, alleen als het in ons politiek correcte kraampje past. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 maart 2005 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Allé de Blokkerkes zijn hier weer aan het ruzie stoken
onder Vlaams-nationalisten. Het Blok moet toezien dat N-VA de federale regering reeds maanden in de greep van de splitsing van BHV houdt. Het Blok, als grootste partij is politiek machteloos. Erger nog het Blok heeft totaal geen alternatief. Daarom blijft ze maar stampen naar N-VA om haar onmacht te verdoezelen. |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
N-VA wil resultaat! Blijkbaar wil het Vlaams belang ook resultaat zien, maar dan wel enkel electoraal.
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() vraag aan de forumniveanen:
Vlaams nationalisme is voor mij nog altijd het streven naar de materiële en niet-matiërele welvaart van het Vlaamse volk. Gaan jullie daar mee akkoord of niet? Zo ja, in welke mate heeft de regeringsdeelname van de nva tot heden deze welvaart verder geholpen? Graag met concrete feiten en geen vage beloftes! |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() B-H-V: Hou me tegen …
03.03.2005 12.02u - De traditionele partijen hebben van de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde een tragi-komische soap gemaakt. In het Vlaams Parlement hebben drie CD&V’ers en twee N-VA’ers zich gisteren onthouden bij een stemming over de beleidsnota’s. Met die onthouding protesteren Luc Van den Brande, Eric Van Rompuy en Tom Dehaene (CD&V), en Mark Demesmaeker en Bart De Wever (N-VA) tegen de vertragingsmanoeuvres van VLD en SP.A in het dossier van Brussel-Halle-Vilvoorde. “Wij mogen geen woordbreuk plegen tegenover de kiezer, de Vlaamse regering en het Vlaams Parlement”, bezweert Van Rompuy. Zoniet “komt de geloofwaardigheid van de Vlaamse regering in het gedrang”. Heel juist. Maar wat belet Van Rompuy en De Wever om - na de flagrante woordbreuk van VLD en SP.A - hun vertrouwen op te zeggen in de Vlaamse regering? Hoeveel ultimatums hebben CD&V en N-VA al niet gesteld? We zijn de tel kwijt geraakt. Zodat hun ‘hou me tegen’ bij de liberalen alleen maar op de lachspieren werkt. Getuige de veelzeggende uitspraak van Rik Daems (VLD): “Wat zegt De Wever eigenlijk? Als ik tegen 1 maart mijn zin niet krijg voor B-H-V, pleeg ik zelfmoord. Hou me tegen of ik spring van de brug. Dan zeg ik: spring maar, Bart.” Geef toe, het wordt erg pijnlijk. 1 maart is ‘gepasseerd’ en Bart is niet van de brug gesprongen. En Eric van Rompuy al evenmin. Hun onthouding in het Vlaams Parlement is dan ook niet meer dan een zielig Calimero-nummertje. Een storm in een glas water. Of, zoals dat in de volksmond heet: een sch… in een fles. Arme CD&V en arme N-VA, maar vooral arm Vlaanderen! |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Beste NVA'ers op dit forum : zijn jullie werkelijk zo naiëf en goedgelovig of doen jullie
maar alsof. Ik hoop voor jullie echt waar dat het de laatste optie is. Zoniet is een verdere dicussie totaal zinloos. Ald ik gvd. die grootspraak van ne Boer Swa voor de verkiezingen hoor, amai zeg. Nu lijkt hij wat betreft BHV van de aardbodem verdwenen. Ne grotere hypocriet ken ik niet? En ja, de grootste tegenstanders van de Vlaamse zaak, situeren zich aan Vlaamse zijde. Wat brengt ons die houding van CD&V-NVA : Nada, nougatbollen, niks !!! Van SPA-VLD kon je verwachten dat ze kruipen voor de federale regering in stand te houden. Maar wat belet het kartel om NU te zeggen : wij zeggen in BLOK (what's in a name) het vertrouwen in de Vlaamse regering op. Dit in plaats van onthouding op beleidsnota's van enkele leden van het kartel. BESTE NIVEANEN : ZIJN JULLIE WERKELIJK ZO NAIËF EN GOEDGELOVIG OF DOEN JULLIE MAAR ALSOF???
#79 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [SIZE=4]De Vlaamse beweging rekent
op N-VA en haar kartelpartner om de kieskring BHV te splitsen[/SIZE] ![]() [SIZE=4]Het Blok biedt geen enkel alternatief. Daarom blijven de Blok-circusleeuwen hun machteloosheid maar afreageren op N-VA.[/SIZE] Arm Vlaanderen Laatst gewijzigd door Clemens : 3 maart 2005 om 14:00. |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Al zijn we het kiesbedrog van de de NVA-Partijtop bedriegers al gewoon, beide gevallen zouden jullie bestaansfundament decimeren, en je partijn omvorgen tot een tweede Spirit. Gelukkig dat het moment van de waarheid nog even wordt uitgesteld, nietwaar? En dat het nog eventjes niet klinkklaar is dat de N-VA partijtop gewoon lakijen zijn, een zootje nep-nationalisten. Gelukkig weten we dat de dit niet opgaat voor de gewone N-Va leden, die dan maar hun conclusies moeten trekken over het Vlaamse gehalte van hun mandatarissen & vertegenwoordigers.