Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2003, 23:09   #61
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Descartes schreef :
Citaat:
Ik zeg u : mij interesseert het niet of die mohammed wel of niet geestesziek geworden is. Er is de islamitische leer die gevolgd wordt door honderden miljoenen medemensen, die het recht hebben om te geloven wat zij willen geloven. Net zoals de katholieken dat doen.
Iedereen gelooft natuurlijk wat ie wil, MAAR de leer waarin die mensen geloven mag niet in strijd zijn met de rechten van de mens en mag geen haat prediken. Islam is niet enkel een religie, maar ook een politiek systeem, een maatschappelijk stelsel, een leger, een staat...
Het eenvoudigste, om met kennis van zaken over de islam te spreken beste Descartes, is feitelijk van zélf eens de koran en de ahadith te lezen. Zo moeilijk is dat toch niet en er bestaan zeer goede vertalingen. Doen dus, dan weet je waarover je het hebt.
Indobelg, ikzelf en nog anderen hier leven elke dag in een moslimwereld, wij weten wat islam inhoudt en tweegbrengt. Lijkt het u niet raadzaam om toch maar, al was het gedeeltelijk, uit onze ervaringen en besluiten te leren?
Kom nu niet af met de drogreden dat wij racisten zouden zijn, als men onze levenslopen kent wordt die beschuldiging gewoon belachelijk! Wij haten ook de moslims niet, wij verafschuwen enkel de islam juist omdat wij die kennen. Duidelijk toch? Leer de islam dan ook kennen, word moslim of kom tot hetzelfde inzicht als wij. Zo simpel is dat. Er is geen ander alternatief. Islam duldt zelfs jouw gemodereerd standpunt van tolerantie niet!

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2003, 00:25   #62
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Dutch,

U onderscheidt zich van uw gelijkgestemden door het beschaafde en ontwikkelde peil van discussiëren. Ik heb zeker begrip voor uw standpunt en er zitten zeker gronden van waarheid in.

Het is evenwel niet omdat ik de (vaak laaghartige) tegenstanders van een esotere ideologie of godsdienst van antwoord dien - ter verdediging van de sociaal zwakkere - dat ik een voorvechter ben voor die ideologie. Net zomin als de advokaat van Dutroux een lans wil breken voor pedofilie.

Ik ben echter overtuigd voorstander van de fylosofie : "leef en laat leven". Help mekaar in plaats van mekaars ideeën te bevechten. Discussieer maar discussieer beleefd.

Uiteindelijk zijn wij ook gegroeid vanuit een eeuwenlange verdrukking door aristochraten, feodale grooteigenaars, etc ... naar een waardige democratie (met zijn gebreken, maar toch ..). Gun de anderen ook die evolutie.

En hoe wil je in godsnaam (oops .. a slip of the tongue ...) van hieruit het misogene gedrag van de moslimcultuur 'bewerken' als je - zoals het vlaams blok het wil - niets liever hebt dan die mensen buiten onze maatschappij te houden, waar ze van het 'betere' alternatief zouden kunnen overtuigd worden. Multiculturele versmelting lijkt mij heilzamer dan gepolariseerde scheiding.

En nogmaals, er zijn grotere problemen in deze wereld dan de versen van de koran.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2003, 08:27   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Multiculturele versmelting lijkt mij heilzamer dan gepolariseerde scheiding.
Dan is dat buiten de waard gerekend: de islam laat gewoon geen versmelting met andere culturen of levensbeschouwingen toe. Dus wordt het een beetje iets na te streven waarvan een deel van de te beogen eenheid dat helemaal niet wil en zelfs afwijst.

Ontstaat er versmelting dan is het trouwens gedaan met de "multiculturaliteit".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 14:01   #64
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
In de Tora en de Talmud staat nog veel meer haat gepredict. Ik ben een moslim en ik heb vele christelijke vrienden. De quotes die Darwin citeert stamt uit een tijd toen de Islam voortdurend door Christenen en Joden werd aangevallen.

De Islam is de enige monotheistische godsdienst die volgens de wet met andere godsdiensten kan samenleven. Een moslim mag van de Islam een persoon van een ander godsdiesnt niet verhinderen in zijn geloofsuitoefening. Een moslim mag een ander niet dwingen om moslim te worden. Zulke wetten ontbreken echter zowel in het Christendom als in het Jodendom.

Ik snap niet dat jij als Turk zich verwant voelt met de Arabische volkeren en zeker een fascist als Abu Jahjah. Ge weet toch dat vlak voor de oorlog in Irak Brusselse Marokkaanse jongeren slaags raakte met Turkse winkeliers ivm de houding van Turkije in het conflict. Trouwens een partijtje als de MHP heeft het ook niet erg op met Arabieren wist ge da??
Oud 13 mei 2003, 17:01   #65
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dutch,

U onderscheidt zich van uw gelijkgestemden door het beschaafde en ontwikkelde peil van discussiëren. Ik heb zeker begrip voor uw standpunt en er zitten zeker gronden van waarheid in.
Wat Descartes Jr hier uit zijn botten slaagt is zo over the edge dat het bijna hilarisch wordt. Hij stelt hier niet meer of niet minder dan dat de meeste ex-moslims onbeschaafde en onderontwikkelde wezens zijn. En dat is dan nog het meest westers en meest kritisch gedeelte van de van afkomst moslim-allochtonen. Impliciet beweert hij hier dat de moslims nog vele trappen lager staan...

of

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 18:57   #66
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Dutch,

Wat Descartes Jr hier uit zijn botten slaagt is zo over the edge dat het bijna hilarisch wordt. Hij stelt hier niet meer of niet minder dan dat de meeste ex-moslims onbeschaafde en onderontwikkelde wezens zijn. En dat is dan nog het meest westers en meest kritisch gedeelte van de van afkomst moslim-allochtonen. Impliciet beweert hij hier dat de moslims nog vele trappen lager staan...

of

Ik denk dat hij het meer over u heeft en zichzelf daarboven probeert te plaatsen.
Oud 13 mei 2003, 20:50   #67
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Dutch,

of

Ik denk dat hij het meer over u heeft en zichzelf daarboven probeert te plaatsen.
Ik denk dat Descartes Jr zelf wel groot genoeg is dat hij voor zichzelf kan denken. Als andere forumleden al in de plaats van iemand met een nick als Descartes moeten gaan denken is het al ver gekomen.

Oud 17 mei 2003, 13:30   #68
computeringenieur
Burger

computeringenieur's schermafbeelding

Standaard

Darwin, jij zit toch altijd ergens tussen.Je bemoeit je met zaken waarmee je telkens de moslims, of de Turken beschuldigt.Probeer de zaak eens te staven met andere argumenten ja.Jij zit achter je pc te zagen,maar GEEN één van je argumenten zullen ooit waar zijn maar nooit.De islam gaat men nooit uit elkaar krijgen nooit. De islam zal later de enige godsdienst zijn in de wereld maar ook de enige.Durf jij maar eens in je eigen omgeving tegen een moslim te zeggen wat je van hun denkt.Er zal niks meer over schieten van je lichaam hoor i.p.v. te schuilen achter je computerscherm.Lafaard!!!!!!
Oud 17 mei 2003, 13:46   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door computeringenieur
De islam zal later de enige godsdienst zijn in de wereld maar ook de enige.
Als het dan ook de laatste is, kunnen de normale mensen opgelucht ademen, eens die bollenwinkel ook opgedoekt is.

Citaat:
Durf jij maar eens in je eigen omgeving tegen een moslim te zeggen wat je van hun denkt.Er zal niks meer over schieten van je lichaam hoor i.p.v. te schuilen achter je computerscherm.Lafaard!!!!!!
Is dat een staaltje van de vredige invloed die de Islaam op jou heeft?
Oud 17 mei 2003, 14:48   #70
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door computeringenieur
Darwin, jij zit toch altijd ergens tussen.Je bemoeit je met zaken waarmee je telkens de moslims, of de Turken beschuldigt.Probeer de zaak eens te staven met andere argumenten ja.Jij zit achter je pc te zagen,maar GEEN één van je argumenten zullen ooit waar zijn maar nooit.De islam gaat men nooit uit elkaar krijgen nooit. De islam zal later de enige godsdienst zijn in de wereld maar ook de enige.Durf jij maar eens in je eigen omgeving tegen een moslim te zeggen wat je van hun denkt.Er zal niks meer over schieten van je lichaam hoor i.p.v. te schuilen achter je computerscherm.Lafaard!!!!!!
Hela maat, jullie komen jullie ook met onze zaken bemoeien hé.

Je zegt in je posting hier trouwens waar het jullie écht om te doen is : ons klein krijgen.

Niet iedereen in deze apelanden waar ze satijnen kussens onder jullie kont leggen is achterlijk hoor.

[size=6]"Durf jij maar eens in je eigen omgeving tegen een moslim te zeggen wat je van hun denkt. Er zal niks meer over schieten van je lichaam hoor "[/size]

Verder commentaar is ook hier weer overbodig...

Of toch ...

"Wie oren heeft, dat hij hoort. Wie ogen heeft, dat hij ziet."

Staat nog ergens in het Nieuw Testament geloof ik.
Oud 17 mei 2003, 16:54   #71
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Darwin's ideeen slaan nergens op. Zijn posts zitten vol met racistische leuzen. Hij wilt de moslims op de knieen krijgen maar hij durft waarschijnlijk moslims niet eens in de ogen aan te kijken.

Als je echt iets tegen moslims hebt, begin dan maar in je eigen buurt. Als je genoeg ballen hebt moet je naar ze toe gaan en hen vertellen wat je van ze vindt. Achter een computer is het beledigen van moslims wel erg gemakkelijk.
Dat is nu typisch voor die moslims: zo van wij moeten geen argumenten, wij kloppen liever op je smoel als je mening ons niet aanstaat!
En dan zijn ze verwonderd dat blanken niet van hen moeten weten en ze uit dancings geweerd worden.

Moslims zouden beter wat meer respect tonen voor hun gastland en zich wat minder agressief en arrogant opstellen!
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be