![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom lijkt Syrië in uw ogen de meest waarschijnlijke pleger? Laten we eerlijk zijn, omdat je het via de media te horen hebt gekregen. Maak eens een analyse voor uwzelf onder de hypothese dat je NIET via de media zou gehoord hebben de het Syrië was. Wat speelt in het nadeel voor Syrië met deze aanslag? - de wereldmedia schreeuwt moord en brand over wantoestanden in Syrië die anders stilletjes zouden worden verder gezet. - de invloed in de 'provincie' Libanon wordt gereduceerd tot (bijna) nul terwijl het tot vorige week de grote plak zwaaide. - de 'mogelijke' steun aan Palestijnse zelfmoordorganisaties wordt op de agenda gezet. - de aanslag is een uitnodiging voor de VS om na Afghanistanesië en Irakezië ook Syrië binnen te vallen. - ... ik maak me sterk dat er lezers zijn die nog redenen kunnen aanhalen Wat speelt in het voordeel voor Syrië met deze aanslag? ik daag U uit een gelijkaardig lijstje samen te stellen onder deze vraag
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 21 maart 2005 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Overigens is het niet aan U om te gaan orrdelen wie in het Midden-Oosten of elders in de wereld een "goede democratie" is of een "slechte dictatuur" volgens uw westers-amerikaanse opvattingen. Het is aan de burgers, de volkeren zelf om te beslissen welk politiek-institutioneel systeem zij wensen. Datzelfde messianisme dat we bij de neocons van Bush aantreffen, is een kenmerk van universalisme en linkse redeneringen. Ontkent u dat Libanon in de jaren '90 geëvolueerd was naar een redelijk stabiel land mét de aanwezigheid van de Syrische troepen? ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer één of andere 'officiële' én 'betrouwbare' bron van informatie als zijnde de persverantwoordelijke van één of andere president, premier, ministerie, ... aan komt draven met een pseudo 'officieel' rapport dan wordt dat heel snel door 90% van de journalisten overgenomen ... en de wereld ingestuurd als de waarheid.
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 21 maart 2005 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder is het al te gemakkelijk om te zeggen dat de Mossad in staat zou zijn om 90% van de media om de tuin te leiden terwijl diezelfde media doorgaans zo kritisch staat tov Israël. Indien het zo gemakkelijk is, waarom krijgen we zoveel negatieve beelden over Tsahal uit de bus? Waarom altijd die hartverscheurende beelden van rouwende Palestijnse families? Het is veel eenvoudiger om te denken dat Syrië een lastige tegenstader heeft willen uitschakelen en dat ze de hevige racties op de aanslag helemaal niet hadden verwacht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
BTW, kan je mij een aantal voorbeelden geven van die 'media doorgaans zo kritisch staat tov Israël' ELK, maar dan ook ELK ander land in de wereld dat internationale afspraken en regels zou behandelen zoals Israël zou in diezelfde media met de grond gelijk gemaakt worden, waar zien we hier iets over Israël? Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 21 maart 2005 om 14:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=30540
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik blijf echter met de vraag waarom een zo machtige veiligheidsdienst niet in staat is om de Westerse pers enkel positieve dingen te laten schrijven over Israël? Neen, doe maar geen moeite 2004gun, ik blijf erbij : het is veel waarschijnlijker dat het Syrië is geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Tracht eens op een objectieve en onafhankelijke manier een lijstje samen te stellen zoals gevraagd in één van vorige posts ...
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik maak geen lijst op. Ik redeneer zo niet. Het is voor mij waarschijnlijk Syrië geweest, maar meer heb ik daar niet over te zeggen. Ik weet niets bijzonders over de toestand daar. Natuurlijk is de Mossad technisch perfekt in staat om zoiets te doen. Ik acht het alleen niet waarschijnlijk. Er zijn ook andere scenario's denkbaar buiten Syrië : de Hezbollah, moslimfanaten die de burgeroorlog weer willen ontketenen, edm. Het ging mij eigenlijk meer over de bewering van Guderian die stelde dat iedereen de Mossad aanwijst als dader wat totaal fout is. Het eerste dat ik daarvan gehoord hebt dat was hier in zijn post. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
OK, laat ons dit dan als volgt afsluiten ... net zoals jij denkt dat het waarschijnlijk Syrië was denk ik dat het weinig waarschijnlijk is dat Syrië hier achter zat. Wanneer ik wel mijn lijstje maak en de voor- en nadelen bekijk denk ik dat er al snel 5 groeperingen en/of regimes zijn die er wel voordeel uit halen terwijl de Syriërs enkel met nadelen worden geconfronteerd.
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||