Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw reactie op de N-VA beleidsdaden na één jaar regeren?
Ik blijf N-VA'er ook al naaien ze me op zijn Belgisch in de boskes van Laeken 16 29,09%
N-Va kan de pot op, ik laat niet met me solen 39 70,91%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 31 maart 2005, 19:53   #61
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Logebroeders doen niets anders dan te wijzen naar de slechte aard van het christendom, krak hetzelfde zoals anderen dat doen met de islam.
De ene worden vervolgd, de andere niet, logisch? Nochtans vind ik de meeste christenen niet zo gevaarlijk en radicaal hoor...
En u gaat me dus een geval geven van een logebroeder die het christendom strijdig met de democratie noemt en elke christen per definitie anti-democratisch. Of u gaat stoppen met onnozele uitvluchten zoeken...
zorroaster is offline  
Oud 31 maart 2005, 19:55   #62
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
En wat een misplaatste pretentie om het Vlaams Belang achterlijk broertje te noemen. De n-va is godver een schijtpartij met een handvol leden, ze wegen NERGENS op politieke thema's en komen enkel in het nieuws met folietjes.
Het Belang daarentegen, jongens wat wegen die op de politieke besluitvorming! Je hebt er geen idee van... En het nieuws halen, dat doen ze inderdaad genoeg de laatste tijd. Onderlinge heibel (een kwaaie Colen, een gepikeerde Verstrepen, De Man die zijn eigen partij saboteert) wordt blijkbaar gecategoriseerd als "positief het nieuws halen", of zijn dat ook folietjes?
zorroaster is offline  
Oud 1 april 2005, 08:03   #63
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Logebroeders doen niets anders dan te wijzen naar de slechte aard van het christendom, krak hetzelfde zoals anderen dat doen met de islam.
De ene worden vervolgd, de andere niet, logisch?
waar zeggen vrijzinnigen dat geen enkele christen democraat kan zijn?
Citaat:
De n-va is godver een schijtpartij met een handvol leden, ze wegen NERGENS op politieke thema's
hoeveel leden heeft het Belang? niet het dubbel van de n-va bij mijn weten, ondanks veel meer stemmen. en veel minder dan de traditionele partijen.

de bedoeling van de n-va is te wegen op cd&v. en voorlopig valt dat mee.

Laatst gewijzigd door lievendr : 1 april 2005 om 08:05.
lievendr is offline  
Oud 1 april 2005, 11:38   #64
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Die Koen Vermant toch...de man uit de Rupelstreek die zich bij veel N-VA'ers wist onpopulair te maken met zijn extreme gedachten...en hij gaat er nog op vooruit. Maar wees gerust: in de gordel Lokeren - Sint-Niklaas - Beveren zitten er bij t Belang enkele beerputten. Beter dat daar niemand over weet.
Eerlijk gezegd, ik voel me gevleid bij dergelijk uitspraak. Wat die extreme gedachten dan ook moge geweest zijn, blijft me toch enigszins een raadsel. Misschien kan Jonge N-VA'er me daarvan verlossen.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 1 april 2005, 11:46   #65
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
waar zeggen vrijzinnigen dat geen enkele christen democraat kan zijn?
hoeveel leden heeft het Belang? niet het dubbel van de n-va bij mijn weten, ondanks veel meer stemmen. en veel minder dan de traditionele partijen.

de bedoeling van de n-va is te wegen op cd&v. en voorlopig valt dat mee.
Het gaat er niet om dat christenen géén zouden kunnen zijn, maar moslims. Ik meen dat iedereen het recht heeft om hierover te oordelen. Net zoals men een dergelijk oordeel velt over het Vlaams Belang. Wat de uitspraak van Filip Deman betreft had hij beter gezegd dat géén enkele moslimstaat een democratie is. Iets wat hélaas niet kan weerlegd worden. Dat het hierbij om een racistische uitspraak zou gaan is klinklare onzin. Een bepaald geloof is niet eigen aan een bepaald 'ras'. Of zijn alle Europeanen plots christenen?

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 1 april 2005, 11:49   #66
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Het Belang daarentegen, jongens wat wegen die op de politieke besluitvorming! Je hebt er geen idee van... En het nieuws halen, dat doen ze inderdaad genoeg de laatste tijd. Onderlinge heibel (een kwaaie Colen, een gepikeerde Verstrepen, De Man die zijn eigen partij saboteert) wordt blijkbaar gecategoriseerd als "positief het nieuws halen", of zijn dat ook folietjes?
De media heeft héél deze heisa opgeblazen. Zo zou volgens de krant De Morgen Sandra Colen uit het partijbestuur zijn gewipt ten voordele van Marie-Rose Morel. Terwijl Colen nooit in het partijbestuur gezeten heeft. De Morgen noemt zichzelf een kwaliteitskrant.

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 1 april 2005, 12:10   #67
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Het gaat er niet om dat christenen géén zouden kunnen zijn, maar moslims. Ik meen dat iedereen het recht heeft om hierover te oordelen. Net zoals men een dergelijk oordeel velt over het Vlaams Belang. Wat de uitspraak van Filip Deman betreft had hij beter gezegd dat géén enkele moslimstaat een democratie is. Iets wat hélaas niet kan weerlegd worden.
maar iets gans anders .
't is maar hoe je racisme definieert. beledigend voor een godsdienst, onjuist en onverstandig alleszins. niet dat het uw kiezers iets zal schelen.

maar goed, je zegt dus ook dat hij het beter niet had gezegd. 't was dan ook maar een 'boutade'.

overigens kwam de vergelijking met vrijzinngen/moslims van een collega-belanger.

Laatst gewijzigd door lievendr : 1 april 2005 om 12:14.
lievendr is offline  
Oud 1 april 2005, 12:12   #68
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Over wat gaat dit in hemelsnaam?
Een beleidsdaad is toch een daad die uitgevoerd wordt door de regering en in dit geval dus in opodracht van het NVA.
Kan iemand misschien eens ÉÉN beleidsdaad van het NVA noemen?
Dan weten wij wat wij dienen te beoordelen!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 1 april 2005, 12:15   #69
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Over wat gaat dit in hemelsnaam?
Een beleidsdaad is toch een daad die uitgevoerd wordt door de regering en in dit geval dus in opodracht van het NVA.
Kan iemand misschien eens ÉÉN beleidsdaad van het NVA noemen?
Dan weten wij wat wij dienen te beoordelen!
- de regeringsverklaring en de n-va-invloeden daarin (bv mbt integratie)
- het beleid van de n-va-minister.
- vlaamse verwezenlijkingen uiteraard: BHV, inbreng in het forum.
overigens is het 'de n-va'

Laatst gewijzigd door lievendr : 1 april 2005 om 12:16.
lievendr is offline  
Oud 1 april 2005, 12:18   #70
Toontje
Vreemdeling

Standaard

De n-va maakt net als de cdenv nergens het verschil, enkel bourgois merkt het verschil in z'n beurs. In Brussel zit men vrolijk in de regering , maar het afdwingen van de taalwetgeving daar houden ze zich niet mee bezig.

Forse persmededelingen versturen over details daar zijn ze sterk in bij de n-va , maar in de realiteit zijn het PC die de machtspartcipatie veel belangrijker vinden dan wat dan ook.
Toontje is offline  
Oud 1 april 2005, 12:36   #71
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Sorry hoor, maar ik vind dat Vlaams Huis in New York met die tentoonstelling van Rubens toch wel belangrijk.
Trouwens, hij was tenminste in augustus al aan de slag, want toen is hij in Hamme een plechtigheid n.a.v. auteur Filip De Pilleceyn gaan bijwonenen. Wie wat van literatuur weet, weet wie deze persoon is.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 1 april 2005 om 12:39.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 1 april 2005, 12:40   #72
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Sorry hoor, maar ik vind dat Vlaams Huis in New York met die tentoonstelling van Rubens toch wel belangrijk.
Trouwens, hij was tenminste in augustus al aan de slag, want toen is hij in Hamme een plechtigheid n.a.v. auteur Filip De Pilleceyn gaan bijwonenen. Wie wat van literatuur weet, weet wie deze persoon is.
haha, alsof zo'n argumentatie indruk maakt.
ge moogt hier nog 100 beleidsdaden opsommen, nog zult ge horen dat hij het enkel voor de postjes doet (en zeggen dat hij een goed draaiend advocatenkantoor had waarmee hij meer verdiende dan als parlementair)
Oud 1 april 2005, 12:57   #73
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Beste jongens, het feit dat het NVA, of Bourgeois, zich er op beroemd iets te hebben gepresteerd is niet genoeg.
Een beleidsdaad door het NVA zou er in bestaan dat zij de aanzet hebben gegeven en dit hebben klaargespeeld op eigen merite. Nu gaat u mij direct nog vertellen dat in deze zaak het NVA de regering ertoe gebracht heeft (terwijl deze zich er niet voor intereseerden of er zelfs tegen waren) een bepaalde zaak uit te voeren.
Het is niet omdat Bourgeois zich op de borst slaat dat hij het ook effectief 'alleen' zou gedaan hebben.
Dat is in belgië namelijk ONMOGELIJK.
Tenzij het NVA er op een bepaald moment in zou slagen de absolute meerderheid van stemmen te behalen in de regering.
Met andere woorden, de stelling dat het NVA genoeg gewicht zou hebben om solo het één en ander door te drukken in de regering is ... Larie.

Stel dat morgen BHV gesplitst wordt dan zou het VLAAMS BELANG dus kunnen stellen dat dit een beleidsdaad van hen zou zijn. Natuurlijk is er niemand die dit ernstig zou beweren. Dat het VLAAMS BELANG in die bepaalde materie zeer zwaar doorweegt, zelfs aan Waalse kant, staat als een paal boven water!
Zoals gezegd, het gewicht van het NVA daarentegen...

De enige partij in België die er tot nog toe in slaagt solo (in zekere zin) beleidsdaden te stellen is de PS en dit enkel dankzij de zwakheid van de VLD en haar marionet ... BOURGEOIS!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 1 april 2005, 12:59   #74
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En u gaat me dus een geval geven van een logebroeder die het christendom strijdig met de democratie noemt en elke christen per definitie anti-democratisch. Of u gaat stoppen met onnozele uitvluchten zoeken...
Van onnozele uitvluchten gesproken, jij gaat nu heel specifiek dit detail zoeken over dat, want anders is alles wat je zegt zever...
Kijk, ik heb genoeg kennis(en) om te weten waarover ik spreek, ik heb niet veel zin om mij voor alles wat ik zeg te verantwoorden, ik geef gewoon mijn mening.
Oud 1 april 2005, 13:03   #75
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer
Het blok KAN niet wegen op de besluitvorming door het cordon, en daar kan ze helemaal niks aan doen. Dat is het lot van elke consequente Vlaams nationalistische partij.
Maar ze wegen enorm op de politiek, nog nooit stond Vlaamse onafhankelijkheid zo op de agenda, nog nooit stond splitsen zo centraal, nog nooit zijn er zoveel bewuste Vlamingen geweest! En dat komt niet door de n-va... .
Die onderlinge heibel is een uitvinding van de (anti-)Vlaamse media die niets liever doet dan het blok afbreken, tevergeefs.
Oud 1 april 2005, 13:05   #76
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste jongens, het feit dat het NVA, of Bourgeois, zich er op beroemd iets te hebben gepresteerd is niet genoeg.
Een beleidsdaad door het NVA zou er in bestaan dat zij de aanzet hebben gegeven en dit hebben klaargespeeld op eigen merite. Nu gaat u mij direct nog vertellen dat in deze zaak het NVA de regering ertoe gebracht heeft (terwijl deze zich er niet voor intereseerden of er zelfs tegen waren) een bepaalde zaak uit te voeren.
Het is niet omdat Bourgeois zich op de borst slaat dat hij het ook effectief 'alleen' zou gedaan hebben.
Tenzij het NVA er op een bepaald moment in zou slagen de absolute meerderheid van stemmen te behalen in de regering.
Met andere woorden, de stelling dat het NVA genoeg gewicht zou hebben om solo het één en ander door te drukken in de regering is ... Larie.

Stel dat morgen BHV gesplitst wordt dan zou het VLAAMS BELANG dus kunnen stellen dat dit een beleidsdaad van hen zou zijn. Natuurlijk is er niemand die dit ernstig zou beweren. Dat het VLAAMS BELANG in die bepaalde materie zeer zwaar doorweegt, zelfs aan Waalse kant, staat als een paal boven water!

De enige partij in België die er tot nog toe in slaagt solo (in zekere zin) beleidsdaden te stellen is de PS en dit enkel dankzij de zwakheid van de VLD en haar marionet ... BOURGEOIS!
meer hoeft dat niet te zijn
Oud 1 april 2005, 13:10   #77
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
dus een regeringsverklaring is nooit de verdienste van de een partij, want ze heeft er nooit alleen voor gezorgd?
een institionele beleidsdaad als BHV is nooit de merite van 1 partij. n-va moet hier wegen op cd&v, op de vlaamse regereng en zo op vld en spa.
en dat is inderdaad niet simpel. maar er is geen andere weg.
Oud 1 april 2005, 13:12   #78
Toontje
Vreemdeling

Standaard

“Door zijn sterkte oefent het voortdurend
druk uit op de anderen zodat sommige Vlaamse
partijen zich verplicht voelen een deel van hun discours
over te nemen. Dat is zo voor het fl amingantisme, zeker
na het uiteenvallen van de Volksunie, maar evengoed
voor het vreemdelingenstandpunt.” Zo
“Door zijn sterkte oefent het voortdurend
druk uit op de anderen zodat sommige Vlaamse
partijen zich verplicht voelen een deel van hun discours
over te nemen. Dat is zo voor het flamingantisme, zeker
na het uiteenvallen van de Volksunie, maar evengoed
voor het vreemdelingenstandpunt.” dixit Philip Moureaux( PS)

... tja wie ben ik om hen tegen te spreken.En het VB is met voorsprong de meest homogene partij die er bestaat. De n-va heeft net als de VU vroeger van uiterst-links tot rechts in haar rangen.
Toontje is offline  
Oud 1 april 2005, 13:14   #79
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:

De enige partij in België die er tot nog toe in slaagt solo (in zekere zin) beleidsdaden te stellen is de PS en dit enkel dankzij de zwakheid van de VLD en haar marionet ... [size=5]Frank Van Hecke[/size] !
Piet Hein is offline  
Oud 1 april 2005, 13:14   #80
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
dus een regeringsverklaring is nooit de verdienste van de een partij, want ze heeft er nooit alleen voor gezorgd?
een institionele beleidsdaad als BHV is nooit de merite van 1 partij. n-va moet hier wegen op cd&v, op de vlaamse regereng en zo op vld en spa.
en dat is inderdaad niet simpel. maar er is geen andere weg.
Op de dag dat het NVA de PS ertoe beweegt de splitsing van BHV goed te keuren zonder afkoopsom wordt uw stelling bewezen;
Veel succes!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be