![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer arbeider X of bediende Y met een ziektebriefje afwezig is op zijn werk, maar wel 's middags aan de toog bij cafébaas Z een pint komt kappen, dan is cafébaas Z daarvoor verantwoordelijk en dient hij een boete van 500 euro te betalen.
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat bovenstaand schrijfsel dan ook is ingegeven vanuit een nogal paternalistisch links wereldbeeld, is het niet ? ![]()
![]() |
![]() |
#65 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn verantwoordelijkheden die boven winst gaan. Veiligheid voor zowel mens als milieu bv. Een garagist draagt een zware verantwoordelijkheid voor slecht uitgevoerde herstellingen aan de remmen van een wagen. En het is zeker niet zo dat hij zich kan vrijpleiten voor de rechtbank met de argumentatie dat hij uit winstbejag goedkopere remblokskes heeft gestoken. (Dat zal natuurlijk weer een voorbeeld zijn dat niet terzake doet natuurlijk, daar maak ik me al lang geen illusies meer over op dit forum) Citaat:
Verantwoordelijkheid in doen en laten is toch een liberaal thema dacht ik zo. Of ben jij er ook weer zo eentje waarvan de verantwoordelijkheid niet verder reikt dan de eigen geldbeugel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een volwassen persoon is verantwoordelik voor zijn eigen daden. Dit geldt voor zowel de cafébaas in hetgeval met minderjarigen als die arbeider die liever pinten gaat pakken dan te werken. Indien hij jou als werkgever heeft is dat uiteraard een verzachtende omstandigheid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gros van zijn klanten kent daar toch niks van |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goedkope voor dure verkopen, toch beter? Voor de verkoper! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ken je trouwens het gezegde "Iedereen is dief in zijn stiel"? Of dat zijn business ten goede komt is een andere discussie. Het wordt pas fraude wanneer hij belooft merk X te gebruiken en merk Y plaatst aan de prijs van X. Hoe dan ook, fraude of niet, daarvoor moet hij zich niet voor verantwoorden wanneer zijn klant een ongeval heeft als gevolg van slechte remblokjes of andere zware gebreken. De eventuele fraude is dan enkel een verzwarend feit. Hij kon ook ondeugdelijk werk hebben afgeleverd met goed materiaal. Ook in dat geval is hij verantwoordelijk. Enfin, de discussie ging erover dat iedereen, en meer specifiek de cafébaas in deze topic, verantwoordelijkheid draagt in het uitvoeren van zijn beroep. En dat die verantwoordelijkheid verder reikt dan de geldbeugel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Ze moesten de scholen maar zo saai niet maken.
Zolang die scholen zo saai en onleefbaar blijven, desondanks die huppeldepup-projecten met van dat "samen"-gedoe op mongooltjeswijze, zal er altijd gespijbelt worden. Als ge ze op school dwingt dan maken ze amok op school en worden ze uiteindelijk toch buitengegooid. En de school word alleen ondragelijker als het repressiever word. Zien jullie dat dan niet? Of probeert het systeem die redenering systematisch te negeren in de hoop dat het toch lukt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ze zouden de cafebazen nog veel meer moeten beboeten.
Zij zijn verantwoordelijk voor de saaie school. Als we zien dat de cafebazen de oorzaak zijn van haast alle kwaad, moeten ze met wortel en tak uitgeroeid worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |