![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op zich is de huidige bevolkingsgroei trouwens (nog) geen probleem, want de aarde zou ongeveer een 10miljard mensen aan kunnen. Wat betreft de levensstijl en het milieu verwijs ik u eventjes door naar een andere topic. (al zal u even moeten wachten tot vrijdag alvorens ik daar uitgebreid zal antwoorden)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet lukken dat 1 van mijn kennissen een studie moet maken over de potentiele bevolkingsgroei in belgië tegenover de economische groei.
Het kapitalisme kan niet blijven bestaan zonder groei.... We lopen naar Mr Verhaegen zijn opinie, gevormd uit die studie op onze laatste kapitalistische beentjes.
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ze pleiten voor meer kinderen omdat er een kleine actieve bevolking is die veel ouderen moet dragen. Of zoiets. Zonder de migrantenkinderen zou België een negetieve groei hebben en dat zou slecht zijn voor de economie en de tewerkstelling. Of zoiets.
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zijn er tegenwoordig dan geen werklozen meer die actief zouden kunnen worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem daarin zit hem in de sterk verlengde levensduur van onze bevolking.
En het systematisch in leven houden van dodelijk zieken en gehandicapten.Gewoon omdat het kan....Er is nog geen gebrek aan arbeidskrachten, wel aan een organisatie die realistisch het werk verdeeld. het Kapitalisme steut op willekeur van de mens, het Communisme op de samenhorigheidsdrang van een kuddedier.geen van beiden verdelen de arbeid realistisch, omdat in kapitalisme de energie gestoken word in winst voor een kleine groep,de producent... In het geprobeerde Communisme werd de reeele winst gestoken in een kleine groep, de leiders. Echt verschil, geen blaas.De welstand komt bij de leiding terecht.
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al die studies rekenen buiten het vernuft van de mens, die constant naar oplossingen zoekt. U zegt het zelf: We moeten de besluiten van de club van rome aanpassen aan de huidige gegevens. De studie moet dus maar aangepast worden in functie van de toekomst. Was het idee van de studie niet om de toekomst te voorspellen? Ik zal u de lottonummers voor deze week zaterdag voorspellen, ik zal ze dan zondag updaten naar de realiteit om u aan te tonen dat ik gelijk heb...
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Schitterende reply Tom! ![]() En Darwin toen ik bevestigde dat de aarde een gelimiteerd systeem was doelde ik niet rechtstreeks op het aantal mensen dat er zou op kunnen leven. U laat in uw quote trouwens een belangrijk stukje weg natuurlijk!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van die lotto nummers ga ik ook eens proberen!
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Moogt gij me eens vertellen welk belang de mens heeft bij de vernietiging van de natuur? De mens heeft de natuur nodig, uit eigen lijfsbehoud. En dat is de voornaamste morele grond van milieubescherming. Elke andere premisse leidt onvermijdelijk tot de meest perverse conclusies. Als u consequent was met zichzelf, dan had u zich al lang van kant moeten maken.
![]() |
![]() |
#78 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nee, eerder dan een vergrijzing van de bevolking, hebben we te maken met denataliteit. En met minder kinderen, stijgt de verhouding ouderen/jongeren ook. Men zou beter wijzen op de gevaren van denataliteit dan mensen die de 70 voorbij zijn een schuldgevoel te geven omdat ze het aandurven nog in leven te zijn!!!
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |