Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 september 2005, 10:16   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
En dan zijn ze verbaasd dat ze niet willen samenwerken...man man man, als ik hier al kijk zie ik al genoeg. Waarom dan proberen een charter op te stellen?
Omdat er bij de N-VA nog andere mensen zijn dan gefrustreerde kinkels als Dewever, en die wel openstaan voor inhoudelijke dialoog in plaats van de zoveelste spuugpartij over Morel.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 september 2005, 10:17   #62
PDR
Banneling

PDR's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar PDR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Weverken maakt kip-kap van Dewinter in Polspoel en Desmet. Grandioos !
Het was prachtig om zien hoe deze rechtse '' leiders '' elkaar te lijf gingen. Bartje is tenminste geen hypocriet! Waarom start de Jodenhater '' Filip Dewinter met een charmeoffensief t.o.v. de Joodse gemeenschap in Antwerpen?? Waarom steekt hij zijn hand uit naar de N-VA? Omdat men samen sterker staat??? Bull-shit, Filip Dewinter denkt enkel in zijn eigen belang. Alle middelen zijn goed om burgemeester van Antwerpen te worden. Hoe linkt hij het burgemeesterschap aan een onafhankelijk Vlaanderen?????
PDR is offline  
Oud 17 september 2005, 10:19   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDR
Het was prachtig om zien hoe deze rechtse '' leiders '' elkaar te lijf gingen. Bartje is tenminste geen hypocriet! Waarom start de Jodenhater '' Filip Dewinter met een charmeoffensief t.o.v. de Joodse gemeenschap in Antwerpen?? Waarom steekt hij zijn hand uit naar de N-VA? Omdat men samen sterker staat??? Bull-shit, Filip Dewinter denkt enkel in zijn eigen belang. Alle middelen zijn goed om burgemeester van Antwerpen te worden. Hoe linkt hij het burgemeesterschap aan een onafhankelijk Vlaanderen?????
En nu aan u om uw stelling "Filip Dewinter is een jodenhater" eens te onderbouwen.
Oud 17 september 2005, 10:41   #64
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Conclusie: ik zag een debat 'de pot en de ketel...', maar het is duidelijk dat N-VA en Vlaams Belang pas bij een nakende revolutie en onafhankelijkheid elkaar zullen kunnen vinden.
De Winter mag wel beweren dat in beide partijen [size=4]de basis[/size] het wel met elkaar ziet zitten, maar als ik op dit forum hier eens rondkijk, heb ik daar mijn serieuze twijfels over als ik volgende woorden zie: postjespakkers, niveanen, pseudo-fascisten, kleine dwergen,... .

Met Vlaams-nationale groet,

Jong N-VA'er.
De "basis" van een partij... Dat zijn voor mij NIET de mandatarissen of bestuursleden van een afdeling, noch diegenen die actief zijn op de fora!
De "basis", dat is de doodgewone kiezer mét overtuiging voor een partij stemt. En die kiezer, zowel van N-VA als van Vlaams Belang, heeft lak aan die partijpolitieke spelletjes! Die kiezer die uit Vlaamse motieven voor één van beide partijen stemt wil niet liever dan dat de twee parijen op Vlaamse standpunten samenwerken. Dat heet De Wever niet begrepen. Trouwens , waar vind je in de N-VA nog basismilitanten die voor hun partijleiding voor een vuur wil gaan? Nergens, ze voelen zich eerder gegeneerd door de spelletjes die gespeeld worden op hoog niveau!
Oud 17 september 2005, 11:01   #65
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat jullie mij niet gaan afschieten, zoals ik de laatste posts hier bezie, maar soit... .
Een redelijke en faire post die je siert.
Kaal is offline  
Oud 17 september 2005, 11:05   #66
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hij heeft dat niet ingetrokken, maar toen er reactie kwam van Dewinter alleen gesteld: "Als u het wilt, zal ik het wat anders verwoorden". Gewoon volharden in de boosheid.
Hij heeft dat wel ingetrokken. Hij had het eerst over een mesthoop en veranderde dat daarna onmiddelijk in "pyramide". En een paar secondes later heb ik heel duidelijk het woord "excuses" of "excuseer" ge hoord. En later, toen FDW op dat incident terugkwam heeft een van de moderatoren hem op gewezen dat BDW dat had ingetrokken.
Kaal is offline  
Oud 17 september 2005, 11:34   #67
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Weverken maakt kip-kap van Dewinter in Polspoel en Desmet. Grandioos !
Ik kan het nog steeds niet geloven...vorige keer was ik aanwezig op het debat tussen BDW en FDW georganiseerd door het LVSV (terwijl linkse pascifisten de wagen van FDW aan het verbouwen waren) te Leuven.
Daar had ook BDW eerst het woord en praatte zichzelf zo medogenloos de vernieling in (toen noemde hij FDW wél een fascist, racist, enz...)dat FDW al lachend opende met de vaststelling dat hij helemaal niets meer moest toevoegen...behalve dat het verschil tussen zijn partij den die van BDW 20% bedroeg...wat een afgang voor BDW toen...

Maar wat ik gisterenavond tot mijn ongeloof moest vaststellen was dat BDW uit deze vernederende nederlaag niets maar dan ook niets heeft bijgeleerd behalve dat hij zich op een nog meer verzuurde wijze heeft vastgereden door het niet kunnen laten van de klassieke, loze en laag bij de grondse scheldpartijen(mesthoop van stemmen, prostitué) terwijl FDW ten allen tijde correct is gebleven...

Wat een kanjer toch die FDW zo superieur ondanks zijn één tegen drie...chapeau...

Ik kan slechts hopen dat BDW ook deze keer niets heeft geleerd van zijn afgang...ofwel is het gewoon de aard van het beestje...tja...

Om nu nog effe inhoudelijk kort te gaan: ik vind het verschrikkelijk te moeten vaststellen dat de Tjeven er ondanks een apert gebrek aan inhoudelijke (Vlaamse) slagkracht zijn in geslaagd om via het NVA toch zoveel mogelijk venijn in de rangen van het vlaams nationalisme te spuiten...
BDW weet dat (daarom zijn nietsontziend om zich heen slaan) maar is gevangen en....GETJEEFD... SPIJTIG HOOR.... EN VOORAL ZIELIG
Oud 17 september 2005, 11:37   #68
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Trouwens , waar vind je in de N-VA nog basismilitanten die voor hun partijleiding voor een vuur wil gaan? Nergens, ze voelen zich eerder gegeneerd door de spelletjes die gespeeld worden op hoog niveau!
Beetje beter rondkijken, Luddo. Dat is alles wat ik erover wil zeggen...
zorroaster is offline  
Oud 17 september 2005, 11:40   #69
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

En hop, we zijn weer vertrokken voor een rondje wederzijds spuwen. De reactie van Jong-N-VA'er is de sterkste die er in dit topic al gedaan werd, waarom wordt daar maar niet serieus op ingegaan? Jong-N-VA'er is ook niet bang van enige kritische benadering van de eigen partij. De zelotische dweperigheid van een paar anderen hier daarentegen, jongens! JVDB valt me zwaar tegen momenteel...
zorroaster is offline  
Oud 17 september 2005, 11:45   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Bart De Wever Filip De Winter
Charter om samen te werken:
Achterban VB+N-Va:
BuB:Supe®staaf:Rudy Van Nespen (NU):
Oud 17 september 2005, 11:52   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
BuB:
Juist, vooral dat laatste hebben we gezien naar aanleiding van de zaak-Wilmots. De bubbels hebben zoveel plezier dat ze allemaal weggevlucht zijn. De pijnlijke ontmaskering van hun leugens!
Oud 17 september 2005, 11:55   #72
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Juist, vooral dat laatste hebben we gezien naar aanleiding van de zaak-Wilmots. De bubbels hebben zoveel plezier dat ze allemaal weggevlucht zijn. De pijnlijke ontmaskering van hun leugens!
Bovendien staan er zeker twee mannetjes teveel op om de BUB-totaliteit te benaderen...
zorroaster is offline  
Oud 17 september 2005, 12:00   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Bovendien staan er zeker twee mannetjes teveel op om de BUB-totaliteit te benaderen...

Goed opgemerkt!

Zou dat rode mannetje de opperbubbel Hans I le Grand zijn? Rood van schaamte door al zijn leugens?
Oud 17 september 2005, 12:05   #74
Jampie
Minister

Standaard

Wat mij vooral weer opviel in het debat was dat PDW op geen enkele vraag heeft geantwoord. Die man komt naar de studio om een monoloogje te voeren. Hij bereidt dat iedere keer mooi voor, hij begint zelfs vanalles af te lezen en te citeren. Let er eens op bij het volgende 'debat', PDW antwoordt op bijna geen enkele vraag, hij begint gewoon zijn showke op te voeren.
Jampie is offline  
Oud 17 september 2005, 12:11   #75
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed opgemerkt!

Zou dat rode mannetje de opperbubbel Hans I le Grand zijn? Rood van schaamte door al zijn leugens?
Na al wat ik hier al heb gelezen van opperbubbel Hans 1 le Grand denk ik niet dat die schaamte kent.
daiwa is offline  
Oud 17 september 2005, 12:24   #76
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Wat een kanjer toch die FDW zo superieur ondanks zijn één tegen drie...chapeau...
Zeer juist. Het was - wat kon je anders verwachten - niet BDW tegen FDW, maar wel FDW tegen BDW en YD en GP...
Citaat:
Om nu nog effe inhoudelijk kort te gaan: ik vind het verschrikkelijk te moeten vaststellen dat de Tjeven er ondanks een apert gebrek aan inhoudelijke (Vlaamse) slagkracht zijn in geslaagd om via het NVA toch zoveel mogelijk venijn in de rangen van het vlaams nationalisme te spuiten...
BDW weet dat (daarom zijn nietsontziend om zich heen slaan) maar is gevangen en....GETJEEFD... SPIJTIG HOOR.... EN VOORAL ZIELIG
Wat gaat de aanwezigheid vd Vlaamse n-va nationalisten ons opleveren?
Met Leterme als minister president die idd al bezig is met de machtsstrijd voor het Belgische premierschap?
Het gedrag van de n-va is pure collaboratie van links, de politiek correcten en tenslotte vh Belgisch establishment.
Het wordt tijd voor een revolutie voor de echte flaminganten vd n-va.
In het belang voor de Vlamingen.
Oud 17 september 2005, 12:29   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Wat gaat de aanwezigheid vd Vlaamse n-va nationalisten ons opleveren?
De gebraden kiekens gaan u in de mond vliegen.

Citaat:
Met Leterme als minister president die idd al bezig is met de machtsstrijd voor het Belgische premierschap?
Terug naar af.
Een katholiek opperhoofd dat zijn maffe moraal uitoefent en opdringt op andermans kap.
Een nieuw rondje dieverijen genre Dehaene (die paars ook niet afschafte)
Regeren via volmachten genre Martens.
Achterkamertjespolitiek.
Begraven van de open debatcultuur.

Positief: versterking van België en het fijnknijpen van soft-flamingantische kweddelaars (N-Va)

Citaat:
Het gedrag van de n-va is pure collaboratie van links, de politiek correcten en tenslotte vh Belgisch establishment.
We hebben ze waar we ze moeten hebben.

Citaat:
Het wordt tijd voor een revolutie voor de echte flaminganten vd n-va.
Waarom niet.....
Haal ze het cordon binnen.
Oud 17 september 2005, 15:10   #78
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

"Weverken" heeft vooral gescoord bij de VB-haters der NiVeAnen (Flandriar en BVL bijvoorbeeld) maar heeft z'n ruiten ingegooid bij de vele Vlaams-nationalisten die gewonnen zijn voor frontvorming. FDW heeft het niet agressief en zeer slim aangepakt. De "Vlaamsgezinde" VB-haters zijn verwaarloosbare ballast die niks bijbrengen aan de Vlaamse strijd.
Guderian is offline  
Oud 17 september 2005, 15:46   #79
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
"Weverken" heeft vooral gescoord bij de VB-haters der NiVeAnen (Flandriar en BVL bijvoorbeeld) maar heeft z'n ruiten ingegooid bij de vele Vlaams-nationalisten die gewonnen zijn voor frontvorming. FDW heeft het niet agressief en zeer slim aangepakt. De "Vlaamsgezinde" VB-haters zijn verwaarloosbare ballast die niks bijbrengen aan de Vlaamse strijd.
Houden zo, Guderian. Links ligt plat op zijn buik zou PDW zeggen. Vlaams front? Is dat PDW helpen burgemeester van Antwerpen te worden? Ik dacht dat het in het amusementsprogramma eerder ging om Mohammeds en Fatima's, de oneliner die al zo gekend was bij het aanwezige panel dat ze PDW de woorden uit de mond namen. BDW had zijn aandelen goed geïnvesteerd. Van die beurscrash waarover PDW het had, na het debacle BHV, is, althans volgens de recente peilingen niet veel te merken. Of om het met de kinderlijke bewoordingen van PDW te zeggen "CD&V/NV-A heeft nog meer gelijk want er stemmen toch meer kiezers op hen. En, niet onbelangrijk, volgens de laatste definitie van democratie (PDW) moeten verkozenen zich neerleggen bij de wil van het volk. Antwerpen, here I come.
Jakko is offline  
Oud 18 september 2005, 12:32   #80
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Wat mij vooral weer opviel in het debat was dat PDW op geen enkele vraag heeft geantwoord. Die man komt naar de studio om een monoloogje te voeren. Hij bereidt dat iedere keer mooi voor, hij begint zelfs vanalles af te lezen en te citeren. Let er eens op bij het volgende 'debat', PDW antwoordt op bijna geen enkele vraag, hij begint gewoon zijn showke op te voeren.
Dat heb ik drie jaar geleden al opgemerkt, maar blijkbaar heeft het Vlaams Belang zich zo'n status toegemeten dat elke kritiek die je er op durft voeren, al des duivels is.
Ik zei enkele weken op dit vlak ook al eens: het verschil tussen VLD en VB is dat er geen is.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be