![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik hoor er anders genoeg die Duits een k*ttaal vinden (naamvallen). Engels en Duits zijn soms populairder omdat er minder uren van gegeven worden (Duits is op dat vlak stiefmoederlijk bedeeld) of omdat ze zogezegd makkelijker zijn. Dat is echter een fabeltje. Frans lijkt moeilijker omdat je het veel langer krijgt en daarom de taal op ene veel hogen niveau krijgt. Het Frans leer je tot in de finesses. Engels krijg je maar tot op een veel langer niveau wat betreft de taalkunde en de woordenschat. Het verschil is duidelijk. Je kan je misschien wel in het Engelse dagdagelijks eleven uitdrukken maar probeer maar eens een goede engelse roman te lezen... Dan zie je dat de taal veel moeilijker is dan ze lijkt in het middelbaar. En over Duits... moet ik daar nog woorden aan vuil maken. Duits makkelijker dan Frans, dat is een lachertje. Tenzij je denkt dat Bahnhof inderdaad nen hof is die aan de baan ligt...
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat hebben die Belgicisten toch stuk voor stuk met het Frans... ? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook Duits is moeilijk met al zijn naamvallen maar die taal kunnen we dan weer wel begrijpen zonder daar heelder woordenlijsten voor van buiten moeten te blokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar ter wereld vindt men mensen zoals in Belgique die mijn geboorteland ontkennen en verafschuwen en die zo spugen op mijn Vlaamse vlag als de bub? Zij willen mij zelfs een Vlamingenster opkleven en in de goot doen lopen omdat ik het kenteken van mijn land langs mijn nummerplaat kleef.
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlaanderen is geen land Knuppel. U maakt zich belachelijk.
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vercetti, moet ik nu echt antwoorden op drie berichten vol met frustratie?
![]()
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- de taalstructuur is bijna dezelfde als het Nederlands (niet verwonderlijk daar NL als D nu eenmaal Germaanse talen zijn); - er is een brok gemeenschappelijk taalgoed wat het leerproces in grote mate versnelt; - naar klankstructuur sterk gelijkend aan het Nederlands. Een zware dobber blijven de verbuigingen, maar dat is gewoon een zaak van gewenning. Frans wijkt veel sterker van onze taal af, heeft een totaal andere klankstructuur als onze taal, weinig gemeenschappelijk taalgoed en een zinsstructuur die op bepaalde punten van de onze verschilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen daarentegen... Geniet dus maar van jouw droom zolang het nog kan.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Vlaanderen geen land is, wat is het dan volgens jou?
Een meer? Een bergketen? Een oerwoud? Een wingewest voor Vorst en Walenland?