Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 3 juli 2003, 13:45   #61
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dus het VB en de NVA hun bovenste programmapunt staat er gewoon maar wat te staan zonder dat de scenarios voor de uitvoering zijn uitgewerkt. Daar moet ik mij toch vragen bij stellen. Want uiteindelijk weet je dan toch niet waarover je bezig bent als je over splitsing praat, of is dat economische gewoon maar wat dat we achteraf doen?
Misschien eens in't lang en in't breed naar voor brengen in de kranten de maand voor de verkiezingen volgend jaar.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 3 juli 2003, 13:50   #62
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Dus het VB en de NVA hun bovenste programmapunt staat er gewoon maar wat te staan zonder dat de scenarios voor de uitvoering zijn uitgewerkt. Daar moet ik mij toch vragen bij stellen. Want uiteindelijk weet je dan toch niet waarover je bezig bent als je over splitsing praat, of is dat economische gewoon maar wat dat we achteraf doen?
Misschien eens in't lang en in't breed naar voor brengen in de kranten de maand voor de verkiezingen volgend jaar.
Dat zou fantasisch zijn dan kan ge de Vlamingen overtuigen dat ze alleen die solidariteit niet meer moeten betalen. Echter TomB hoeveel was het ook al weer dat het vlaanderen dan kost? En met wat kwam dat overeen?
Curieus of ze nog zo happig gaan zijn.
Of gaat u dan ook toegeven dat er over de grootte van de transfers ook een 'klein beetje overdreven' is ?

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 3 juli 2003, 13:51   #63
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 3 juli 2003, 15:00   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog eentje die zich aan de reddingsboei van een Amerikaanse economiegigant vastklampt.
Oud 3 juli 2003, 15:03   #65
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nog eentje die zich aan de reddingsboei van een Amerikaanse economiegigant vastklampt.
u geeft toe dat hij gelijk heeft?

vastklampen? nog niet bij stil gestaan en hij heeft bij god nog gelijk ook.
Als een flamigant bij jullie eens iets zegt zijn jullie het altijd al schoothondjes per toeval allemaal eens en jij komt mij dit zeggen? aiaiaiaiai

Trol is offline  
Oud 3 juli 2003, 15:06   #66
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik vind het best wel lachen. We gaan een project lanceren, maar we weten wel niet hoeveel dat project gaat kosten. Ziet ge u al afkomen bij uw management?
Oud 3 juli 2003, 15:28   #67
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het best wel lachen. We gaan een project lanceren, maar we weten wel niet hoeveel dat project gaat kosten. Ziet ge u al afkomen bij uw management?
[vlaams nationalisme]

[vlaams blok]

Trol is offline  
Oud 3 juli 2003, 17:43   #68
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt aan die cijfers werken hoor, dat is geen grootse economie, het is een simpel optelsommetje. Maar of het u nu 100 miljard gaat kosten of 200 miljard, ik noteer daar toch bij dat dat gelijk staat aan het Belgische GNP. Als uw staatsschuld nu 103% van het GNP is, wat denkt ge dat er gaat gebeuren als ge er als Vlaanderen alleen nog eens de helft gaat bovenop gooien? Reken er dan nog bij dat bij splitsing Vlaanderen waarschijnlijk extreem rechts gekleurd zal zijn als piepjong staatje en je weet onmiddellijk waar je aan toe bent: Torenhoge interesten en een dikke crisis, gepaard met inflatie. Splitsen omwille van emotionele argumenten is allemaal goed en wel, maar de kost van het hoe moet berekend worden.

De bal is in het Vlaams Nationalistische kamp nu. Er moeten daar toch al mensen over nagedacht hebben? Of misschien is het juist omdat ze erover nagedacht hebben dat er over gezwegen wordt? Dat klinkt politiek aannemelijk, maar eerlijk naar uw kiesvee is het niet.
Oud 3 juli 2003, 17:44   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaams-nationalisme

Vlaams Blok

Allebei 'Vlaams' dat kapot moet en daar gaat het uiteindelijk om.
Oud 3 juli 2003, 17:56   #70
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams-nationalisme

Vlaams Blok

Voor hem misschien wel, maar voor iemand die neutralerwijze een splitsing wil bekijken dan weer niet. Waarom verander je van onderwerp?
Oud 3 juli 2003, 18:24   #71
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams-nationalisme

Vlaams Blok

zal ik even uitbreiden:

[Waals nationalisme]

Trol is offline  
Oud 3 juli 2003, 21:37   #72
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is Vlaanderen een voorbijgestreefd staatkundig concept in het huidig Europa. Maar ik zie totaal niet in waarom een spiltsing van België (hoe met of zonder Brussel?) ook maar 1 Euro aan Vlaanderen moet kosten.
Darwin is offline  
Oud 3 juli 2003, 21:47   #73
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Aha hier hang jij uit (Tantist), hier ben ik nog maar zelden geweest, ik zou toch hier ook eens wat ambiance moeten maken denkkik, want het ziet er hier maar een saai boeltje uit
Juist ja, deel ons nog enkele persoonlijke frustraties mee !
Alvader is offline  
Oud 3 juli 2003, 22:09   #74
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Voor mij is Vlaanderen een voorbijgestreefd staatkundig concept in het huidig Europa. Maar ik zie totaal niet in waarom een spiltsing van België (hoe met of zonder Brussel?) ook maar 1 Euro aan Vlaanderen moet kosten.
We laten in het midden of Vlaanderen voorbijgestreefd is of niet. Dat gaan we beslissen door middel van een eerlijk referendum waarbij iedereen die ge-affecteerd wordt door de beslissing, met name alle stemgerechtigde Belgen, een stem krijgen.

Voor dit referendum moet u toch wel degelijk een uitgewerkt 'hoe' laten zien samen met een kostenplaatje. Anders vraag je aan de kiezers om een blanco check te tekenen. U moet uiteraard een voorstel maken dat zo billijk mogelijk is. Dit wil zeggen, u kan niet verwachten dat u zomaar eventjes in Wallonie iedereen zonder pensioen gaat zetten etc. Die mensen hebben die rechten verworven tijdens hun leven, als Belg, en de rechtsgevolgen moeten een redelijke termijn worden voortgezet.

Waarom dit geld kost staat uitgelegd in mijn post:
1) Redelijke voortzetting van de rechtsgevolgen van de sociale zekerheid. Je kan in alle redelijkheid niet de Walen die voor een pensioen betaalt hebben hun pensioen gaan ontzeggen.
2) Herorganizatie van een bedrijf van 1 miljoen mensen, de Belgische staat.
3) Kost van nieuwe assets, uiteraard voor Vlaanderen, het principe is dat de afscheider betaalt. We denken hier bv. aan de nieuwe ambassades, consulaten en andere representaties etc die moeten worden aangeschaft. Om u een idee te geven: voor de VS alleen zijn er meer als 30 Belgische vestigingen. source: http://www.diplobel.be/en/addresses/...20OF%20AMERICA
4) Verdeling van de staatsschuld, off course gebaseerd op het inkomen van de landsdelen. (80% vlaanderen, 20% wallonie)

Ik ben ongetwijfeld nog een groot aantal kosten vergeten. Je kan het vergelijken met het scheiden van een partner, het ontslaan van een werknemer.
Oud 3 juli 2003, 22:19   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik weet niet wat het ontslaan van een ambetantenaar kost, maar een arbeider met 10 jaar diens kost je 2 maand uit te betalen, en dan mag deze nog komen werken ook, indien de baas een lusteloze,niet gemotiveerde persoon wil betalen.
Oud 3 juli 2003, 22:42   #76
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Wat die kosten van die sociale zekerheid betreft zou ik zo redeneren:

Laat ons eens uitrekenen wat het totaal van al die transfers gedurende al die jaren zijn geweest.

Bij de scheiding wordt dat dan terug rechtgetrokken door een "Wiedergutmachung-belasting" van de Walen aan Vlaanderen.

Een omkering van de transfers dus.
Darwin is offline  
Oud 3 juli 2003, 23:00   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je rekensommetje mag dan nog zo aannemelijk zijn, TomB, er zijn ook een aantal dingen die zeker niet zullen zijn zoals jij zegt dat ze zullen zijn. Vooreerst zal er nooit een referendum komen dat ons beslissingsmacht over de opsplitsing van België zal geven. Verder zal dit land niet splitsen dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen. En na de Vlaamse onafhankelijkheid zullen het precies dezelfden zijn die de macht hebben als vandaag.
Feit is dat jouw rekensom niet zal kunnen verhinderen dat dit land verder verdampt. Verdamping gaat echter traag en ook dat heeft een zekere invloed op jouw cijfers.
Oud 3 juli 2003, 23:14   #78
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je rekensommetje mag dan nog zo aannemelijk zijn, TomB, er zijn ook een aantal dingen die zeker niet zullen zijn zoals jij zegt dat ze zullen zijn. Vooreerst zal er nooit een referendum komen dat ons beslissingsmacht over de opsplitsing van België zal geven. Verder zal dit land niet splitsen dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen. En na de Vlaamse onafhankelijkheid zullen het precies dezelfden zijn die de macht hebben als vandaag.
Feit is dat jouw rekensom niet zal kunnen verhinderen dat dit land verder verdampt. Verdamping gaat echter traag en ook dat heeft een zekere invloed op jouw cijfers.

En dat is met veel woorden en hier en daar een leugentje om best wil eigenlijk 2x niks zeggen..

Trol is offline  
Oud 3 juli 2003, 23:20   #79
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laat ons eens uitrekenen wat het totaal van al die transfers gedurende al die jaren zijn geweest.

Bij de scheiding wordt dat dan terug rechtgetrokken door een "Wiedergutmachung-belasting" van de Walen aan Vlaanderen.

Jij bent het type wiens vrouw het afbolt en daarna een factuur opstelt voor x- aantal jaren kost en inwoon zeker?
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 3 juli 2003, 23:43   #80
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:

Jij bent het type wiens vrouw het afbolt en daarna een factuur opstelt voor x- aantal jaren kost en inwoon zeker?

sssst laat die mens zijn trauma's rustig verwerken
Patriot! is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be