![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
b) U schijnt vergeten dat ca 4000 jaar cannabis door geen enkele instantie was verboden. Dit heeft toen toch ook niet geleid tot het "onveilig maken van de maatschappij". c) Wat betalen? Cannabis kan je zelf kweken.
![]() |
![]() |
#62 |
Partijlid
|
![]() Oplossen? Laat de mensen die drugs gebruiken toch fijn, als ze daarmee in het graf belanden zal niemand anders er schuld aan hebben. Is toch ieder zijn eigen verantwoordelijkheid en zijn eigen zaak als hij die rotzooi wilt gebruiken of niet.
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() overigens, drugsprobleem(ik zie geen probleem btw..) = geldverspilling
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil daarboven nog volgende bedenking/vraag bij plaatsen. Indien je van alle 'grote geesten' uit de geschiedenis, (uitvinders, wetenschappers, fiolosofen, zangers, schilders, politici, etc..etc..) diegenen zou weglaten die ooit aan één of andere "drug" hebben gezeten, hoeveel zouden erover blijven?
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Overigens, de kosten voor de gezondheidszorg is een veel gebruikt argument door de tegenstanders. (ik wil hierbij duidelijk stellen dat ik NIET vind dat de gezondheidszorg daarvoor moet opdraaien, maar da's een andere disussie)
Wel, om maar één vb te noemen, Alpinisme (in de breedste zin van het woord:skiën, bergbeklimmen,snowboarden..) is veel gevaarlijker dan marihuanagebruik en kost de gezondheidszorg veel meer geld dan marihanagebruikers. Wat moeten we hiermee dan doen? Ook afschaffen of verbieden?
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nuchtere mensen zijn ook gevoelige mensen. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 oktober 2005 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wie? Voor zij die doorgaan met hun masochismes en zelfvernietigingen en en passant behalve zichzelf en hun directe omgeving ook nog de maatschappij toetakelen? Laatst gewijzigd door eno2 : 19 oktober 2005 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Een onderscheid op basis van 'destructieve eigenschappen' is pas een woordenspelletje
_____________ Ook goed, dan zullen we chocolade verbieden, want dat bezit geen destructieve eigenschappen, en moest dat wél zo zijn , dan deed het er ook niet toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gebruik de laatste 20 jaar dagelijks cannabis. Ben nog steeds niet "vernietigd" en heb nog nooit m'n omgeving "toegetakeld". Sterker, m'n vrouw en m'n directe omgeving omschrijven me als een veel aangenamer persoon dan vroeger, toen ik ipv te "smoren" regelmatig op de zuip ging. And guess what? Het heeft me zelfs niet belet succesvol te zijn geworden in het leven.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 19 oktober 2005 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ben je nuchter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je 't kan in de hand houden... Toch zou ik 20 jaar canabisgebruik niet als succesvol willen omschrijven, maar jij hebt het over het maatschappelijk terrein, ik over een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, welk ander? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Al eens een lever gezien die de geest heeft gegeven door vervetting ten gevolge van een chocoladeverslaving? Citaat:
Toxicomanie en verslavingsdrang zullen er zeker toe doen voor zij die er last van hebben.
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is hier de bedoeling van? Ik vraag oprecht naar welke andere u bedoeld, maar u stelt dus gewoon de vraag terug. Dus nogmaals, welk ander bedoelde u? Zo kan u een antwoord geven of ik ook op dat gebied al dan niet "succesvol" ben.
![]() |
![]() |
#78 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Het is gewoon PUUR toeval dat de meeste misdadigers in de gevangenis zitten om drugsgeralateerde misdrijven. Je kan idd. zoals het een linkse jongen past het probleem ontkennen en iedereen die de realiteit ziet gewoon als verzuurd te beschouwen. Laatst gewijzigd door Geertje : 20 oktober 2005 om 07:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |