Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Nieuwe hoofdstad van Vlaanderen
Brugge 3 17,65%
Gent 2 11,76%
Antwerpen 7 41,18%
Aalst 1 5,88%
Oostende 0 0%
Hasselt 1 5,88%
Kortrijk 0 0%
Mechelen 0 0%
Brussel-centrum 3 17,65%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2003, 16:23   #61
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Hoofdstad van Vlaanderen: Gent of Antwerpen.
Brussel als Europese hoofdstad. Alle Frans- en Nederlandstalige naambordjes en weet ik veel wat weghalen en vervangen door Engelse. Voertaal Engels.
Helloooow!!!
Waarom reageert niemand hiertegen??? Ook de flaminganten niet, hoe typisch.
Wie ben jij of wie is de NVA om te beslissen wat met Brussel moet gebeuren? Als Kiekefretter en zelfs Maroljên heb ik het recht om me uit te drukken in mijn 'talen with a little accent'! Ge blijft met uw flikken van Brussel, cultuurbarbaar!!!
Ter informatie: ik sta rood van colère en om te af te koelen dit gedichtje/liedje...
.
Het was een Persoonlijk idee van vl onaf... Mja, ik kan begrijpen dat je als bub aanhanger wel vaker moeite hebt met denken en ideeën.
Oud 8 juli 2003, 16:28   #62
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Belastingtransfers of andere... geen verschil. Feit IS dat de Vlamingen betalen voor Brussel. Of dat nu is door belastingen of door andere transferts maakt au fond geen bal uit.
Dat maakt juist zeer veel uit. Die belastingen worden weliswaar in Vlaanderen gehaald, maar het is wel belastingen op economische activiteiten die zich in Brussel afspelen.

Laat het mij een beetje simpeler uitdrukken:
Ik ga een stukje van uw garage die in het stadscentrum gebruiken voor mijn autoreparatiezaak, want ik woon zelf buiten de stad. Bovendien ga ik ook nog eens uw schroevendraaiers, uw lift en al uw andere apperatuur gebruiken. Omdat het gemakkellijk is zal ik ineens ook uw klanten bedienen, dan moet ik er zelf geen zoeken. Op het eind van de maand zal ik u dan een aalmoesje doorstorten terwijl ik onder mijn tanden zucht dat het eigenlijk mijn garage is en mijn gerief en mijn klanten.

Daarom is het veel beter om de economische activiteit te bekijken als u een studie wil maken over welke-regio-betaalt-voor-welke-regio. En in dat geval betaalt Brussel overduidelijk voor de rand, en waarschijnlijk nog voor een pak meer ook.

Zijn er nog argumenten waarom Vlaanderen over Brussel zou kunnen beslissen?

Het is aangetoond dat dit geographisch argument enkel kan als de Walen mogen meestemmen over de Vlaamse onafhankelijkheid, wat de vraag onmiddellijk hypothetisch maakt, en dat het economische argument een economisch drogargument is.
Oud 8 juli 2003, 16:46   #63
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Nu gaat deze thread naar beneden verdwijnen en binnen drie maand komt er terug iemand verkondigen dat Vlaanderen voor Brussel betaalt. Eigenlijk triestig dat die propaganda mensen alle rede kan doen opzijzetten.

Geef mij uw portefeuille eens.
OK
Hier is 300 Frank.
Ja maar, ze kwam uit mijn portefeuille!
Dat doet er toch niet toe! Transfer is Transfer....

En er zijn begot Vlamingen die daarin lopen...
Oud 8 juli 2003, 16:54   #64
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Citaat:
Brussel als Europese hoofdstad. Alle Frans- en Nederlandstalige naambordjes en weet ik veel wat weghalen en vervangen door Engelse. Voertaal Engels.
Helloooow!!!
Wie ben jij of wie is de NVA om te beslissen wat met Brussel moet gebeuren? Als Kiekefretter en zelfs Maroljên heb ik het recht om me uit te drukken in mijn 'talen with a little accent'! Ge blijft met uw flikken van Brussel, cultuurbarbaar!!!
Ter informatie: ik sta rood van colère en om te af te koelen dit gedichtje/liedje...
.
Het was een Persoonlijk idee van vl onaf... Mja, ik kan begrijpen dat je als bub aanhanger wel vaker moeite hebt met denken en ideeën.
Olalala, wat een antwoord seg...
Behoor jij toevallig ook niet tot de clique van Vlaams-nationalistische aanhangers?
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 16:58   #65
J/V
Vreemdeling

Standaard

Brugge hoofdstad van Vlaanderen
Antwerpen hoofdstad van Brabant
Maastricht hoofdstad van Limburg

Dit lijkt mij de meest logische oplossing
J/V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 17:00   #66
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helloooow!!!
.
Behoor jij toevallig ook niet tot de clique van Vlaams-nationalistische aanhangers?
Ik reageerde op ow overdreven steigeren op een simpel idee. Maar ja, dat kinderachtige reageren is typisch voor Belgische staatsnationalisten
Oud 8 juli 2003, 17:15   #67
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helloooow!!!
.
Ik reageerde op ow overdreven steigeren op een simpel idee. Maar ja, dat kinderachtige reageren is typisch voor Belgische staatsnationalisten
Tuurlijk, als ik reageer op iets waaraan ik belang hecht is het kinderachtig.
Oud 8 juli 2003, 17:27   #68
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

[size=7]Tongeren ![/size]

De oudste stad van Vlaanderen !
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 18:07   #69
PAJOT
Banneling

Standaard

Amsterdam ligt veilig in het noorden achter de Waterlinie.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 18:56   #70
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

voor de rest: ik participeer enkel aan fora's die geen sci-fi zijn
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:27   #71
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wie wil er nu een franstalige stad als Brussel, hoofdstad van het Vlaams Gewest maken? Brussel is al een beperkt autonoom gewest en afgeschreven voor het VG. Dus blijft: Antwerpen verdorie! 8)
Antwerpen behoort niet tot Vlaanderen, dat is Brabant. Maak van Brugge de hoofdstad!!!
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:29   #72
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Helloooow!!!
Waarom werd deze topic dan überhaupt geopend? Hier werd gevraagd naar de persoonlijke mening van wat de Vlaamse hoofdstad moet worden en wat er eventueel dan met Brussel moet gebeuren...
Wat er met Brussel gebeurd, interesseert me geen ene moer! De dikkoppen...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:37   #73
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Moehahahahaha! Om nog maar te zwijgen van uw antwoord 'Ik sta rood van colère'
Als je van een simpel ideetje van iemand zonder macht al rood van colère wordt...
Kijk, mijn idee om Brussel hoofdstad van Europa te maken is gestoeld op volgende overwegingen:
1. Wat is Brussel? Oorspronkelijk een Vlaamse stad, maar nu overspoeld door franstaligen (heel wat brusselaars spreken maar twee talen: frans en dat brabbeltaaltje uit uw lied).
Puur economisch zou het voor Brussel beter zijn bij het rijkere Noorden te gaan, maar gevoelsmatig zullen zij voor de Walen kiezen.
2. Zoveel macht, want dat is in Brussel in de handen van de Walen vind ik als Vlaams-nationalist niet zo goed natuurlijk, dan nog liever dat Brussel van niemand is. Misschien onbegrijpelijk voor u, maar wel begrijpelijk vanuit mijn standpunt.
3. Brussel is het tweede beslissingscentrum, na Washington. Heel wat Europese instellingen vinden hun basis in Brussel, bijgevolg veel buitenlandse ambtenaren die in en rond Brussel wonen. Wat is de voertaal van Europa? Het Engels toch hé... Daarom een puur praktische oplossing ivm met de straatnaamborden etc...

Voila, dat is waarom ik mijn oplossing ivm Brussel gaf, nu is het aan u om te reageren zonder 'colère' of een of ander liedje in een onverstaanbare taal!
Oud 8 juli 2003, 20:35   #74
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moehahahahaha! Om nog maar te zwijgen van uw antwoord 'Ik sta rood van colère'
Als je van een simpel ideetje van iemand zonder macht al rood van colère wordt...
Kijk, mijn idee om Brussel hoofdstad van Europa te maken is gestoeld op volgende overwegingen:
1. Wat is Brussel? Oorspronkelijk een Vlaamse stad, maar nu overspoeld door franstaligen (heel wat brusselaars spreken maar twee talen: frans en dat brabbeltaaltje uit uw lied).
Puur economisch zou het voor Brussel beter zijn bij het rijkere Noorden te gaan, maar gevoelsmatig zullen zij voor de Walen kiezen.
2. Zoveel macht, want dat is in Brussel in de handen van de Walen vind ik als Vlaams-nationalist niet zo goed natuurlijk, dan nog liever dat Brussel van niemand is. Misschien onbegrijpelijk voor u, maar wel begrijpelijk vanuit mijn standpunt.
3. Brussel is het tweede beslissingscentrum, na Washington. Heel wat Europese instellingen vinden hun basis in Brussel, bijgevolg veel buitenlandse ambtenaren die in en rond Brussel wonen. Wat is de voertaal van Europa? Het Engels toch hé... Daarom een puur praktische oplossing ivm met de straatnaamborden etc...

Voila, dat is waarom ik mijn oplossing ivm Brussel gaf, nu is het aan u om te reageren zonder 'colère' of een of ander liedje in een onverstaanbare taal!
Moehahahaha, ahum...
Respect staat ook niet in jouw persoonlijk woordenboekje zeker
Oud 8 juli 2003, 20:42   #75
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Moehahahaha, ahum...
Gosje, nu ben ik echt uit mijn lood geslagen hoor, zo'n sterke reply
Oud 8 juli 2003, 20:58   #76
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Nu gaat deze thread naar beneden verdwijnen en binnen drie maand komt er terug iemand verkondigen dat Vlaanderen voor Brussel betaalt. Eigenlijk triestig dat die propaganda mensen alle rede kan doen opzijzetten.

Geef mij uw portefeuille eens.
OK
Hier is 300 Frank.
Ja maar, ze kwam uit mijn portefeuille!
Dat doet er toch niet toe! Transfer is Transfer....

En er zijn begot Vlamingen die daarin lopen...

tis hier leuk.. ga rustig verder mensen

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:59   #77
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moehahahaha, ahum...
Gosje, nu ben ik echt uit mijn lood geslagen hoor, zo'n sterke reply
gemakkelijk sterke replys vragen en zelf onzin tot en met uitzeveren..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:13   #78
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
En toch hé, en toch hé, en toch is er niemand van jullie tweetjes blijkbaar sterk gegoeg om die onzin tot en met onder de tafel te vegen...

Trouwens, waarom reageren de Belgisukkels in Godsnaam in een topic waar ze geen reet mee te maken hebben?
Elkeen van die bende reageert met wat een onzin het is, maar ondertussen doen ze toch de moeite om de topic te lezen en erop te reageren, en dan nog met een repy die zinlozer is dan de topic zelf...

PS Trol, een deftige Nederlandse zin bestaat uit punten, komma's, kortom leestekens...
Oud 8 juli 2003, 22:21   #79
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet de hoofdstad van Polynesië? Als de Polynesiërs dat willen natuurlijk !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:29   #80
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
En toch hé, en toch hé, en toch is er niemand van jullie tweetjes blijkbaar sterk gegoeg om die onzin tot en met onder de tafel te vegen...

Trouwens, waarom reageren de Belgisukkels in Godsnaam in een topic waar ze geen reet mee te maken hebben?
Elkeen van die bende reageert met wat een onzin het is, maar ondertussen doen ze toch de moeite om de topic te lezen en erop te reageren, en dan nog met een repy die zinlozer is dan de topic zelf...

PS Trol, een deftige Nederlandse zin bestaat uit punten, komma's, kortom leestekens...
Komma's? Spelling vind ik maar een idioot argument.

Ik merk bij deze echter wel op dat er nog steeds geen enkel argument is waarom Vlaanderen zou mogen stemmen over wat met Brussel gebeuren zal in geval van een unilaterale splitsing waarbij de Walen niets te zeggen hebben over een splitsing van Belgie. Geen economisch argument, geen geografisch argument, zelfs geen 'volkskundig' argument.

Ik neem dus aan dat u de Brusselaars in alle consequentie zelf zal laten beslissen?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be