![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Feit is dat het bedrijf niet maalt om het proces. Als ze door de ganse heisa één kantelpoort meer verkopen, dan nemen ze er maar al te graag een eventuele veroordeling bij. Die veroordeling (hooguit een geldboete) komt er toch maar over een jaar of twee. En dan komt het bedrijf weer in het nieuws. In dit dossier is een mailactie pro of contra van geen tel. Het bedrijf telt enkel zijn verkochte producten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() Feryn zal pas bijdraaien als boze klanten hun bestellingen annuleren. Het CGKR had de zaak op deze manier snel in orde kunnen krijgen:
1) in januari en begin februari bestellen 10 gezinnen een poort of een garagebox. Telkens met ongewone afmetingen, zodat Feryn die nergens anders kwijt kan. 2) half februari komt het CGKR met de mededeling dat Feryn nog steeds discrimineert. 3) de 10 klanten annuleren hun ondertussen afgewerkte bestelling omdat ze geen klant willen zijn bij een bedrijf dat manifest discrimineert. 4) Feryn neemt direct 5 immigranten in dienst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Vreemdeling
|
![]() Wat zou de werkelijke reden zijn waarom er zo weinig allochtonen aan de bak komen.Meestal ongeschoolde mensen, dus niet veel aantrekkelijke banen voor hen,gezien meestal handenarbeid.De taal niet goed of niet beheersen,dus moeilijk samenwerken met autochtonen,zelfs gevaarlijk als men elkaar niet begrijpt.En dan nog een maand ramadan,een ganse dag niet eten en toch werken,en dan nog vijf maal per dag bidden.En last but not least,hoeveel goesting hebben ze zelf om te werken,zie maar naar de stadsdiensten van Antwerpen,welgeteld drie,zegge en schrijve drie hadden zich aangemeld voor een stadsexamen,maar ja achter de vuilkar lopen is goed voor Vlamingen, toch niet voor een herenras. Allemaal redenen voor een firma om wantrouwig te staan en liever met eigen volk te werken.Volgens mij heeft het dus niets of heel weinig met racisme te maken.Ik denk als een firma werkelijk een werkkracht nodig heeft en er een goede zich aanbied hij wel een kans zal maken.En ook nog dit ,tegenwoordig iemand ontslaan is niet gemakkelijk meer,dus als je iemand aanvaard moet je zeker zijn van een goeie kracht te hebben.Ik denk dan ook dat werk en allochtonen nooit iets wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
U hebt teveel fantasie ![]() ![]() Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er komt dus geen proces, en als Feryn ze dan toch voor de rechter daagt, dan verliest het bedrijf gegarandeerd. Als het echt tegenzit, dan moet Feryn aan de klanten nog een schadevergoeding betalen ook. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Vroeger op school zag je al hoelaat het was met sommige allochtonen (ik spreek dus niet in het algemeen) Telkens hun godsdienst te pas en te onpas erbij halen, alleen maar om er voordeel bij te doen; bijvoorbeeld lekker een maandje thuis blijven tijdens de ramadan of aan bepaalde (sport)activiteiten verzaken omdat het tegen hun godsdienst indruist; is geen goede basis om later de nodige discipline op te brengen in het leven en op de werkvloer.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 februari 2006 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...of ook nog een leuke... 7bis)Feryn pakt Polen in dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop op dat laatste. Er zijn trouwens wel wat Nederlandse mensen met minder geld die geen huis meer kunnen betalen in de dure Randstad. Laat die afzakken en Feryn zal die wel in dienst nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals de overheid.
Citaat:
De overheid niet. Die behoort haar burgers gelijk te behandelen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 februari 2006 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kunnen antiracismewet en antidiscriminatiewet deze test doorstaan? mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgié is niemand schuldig tot het bewezen is. Het CGR dient een klacht die nog moet voorkomen maar jij zegt al dat het bedrijf schuldig is. Raar. ![]() Dus jouw besluit hierboven is wel erg voorbarig vind ik. Laatst gewijzigd door daiwa : 23 februari 2006 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als ik negen sollicitanten heb voor één job, dan discrimineer ik er zeker acht. Discrimineren is een verdomd recht dat wij dagelijks toepassen. Als ik geen Turks brood wil, dan koop ik er geen bij de Turkse bakker. Als ik geen Limburgse bediende wil, dan werf ik er geen aan. Maar als ik geen Marokkaanse arbeider wil? Dat is wat anders. Waarom mag ik hier niet discrimineren en in de andere gevallen wel? mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals jobs enkel aanbieden voor allochtonen zoals de overheid dat wil ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |