![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat een flauw en doorzichtig argument; je zal weinig liberalen vinden die voor het volledig loslaten van het onderwijs zijn. En zelfs in libertarische strekkingen vind je nog een belangrijk groep die vindt dat de overheid daar niets mee te maken heeft, maar er wel wil voor zorgen dat men gelijke kansen heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij persoonlijk staat het volgende voor: Leerplicht tot 18, zou eigenlijk 16 moeten zijn maar soit, moet in een zo ver mogelijke mate gratis onderwijs aanbieden, met de mogelijkheid tot privéscholen. Daarna valt alles in handen van de privé. Als je hoger onderwijs wilt doen, moet je dat zelf regelen en je kan daarbij gesteund worden door vouchers en leningen. Tot 18 (zou 16 moeten zijn) heeft men recht op onderwijs.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liberalisme is dus nog steeds egoïsme.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede mag jij mij eens zeggen wanneer iemand voor de wet volwassen is. Ten derde mag jij mij eens zeggen waarom iemand, die iets wil dat buiten de categorie van het "krijgen" valt, en dat per sé wil, daar niet voor zou willen gaan werken, of het later terugbetalen, of het van een vereniging als beurs krijgen (wat in de VSA zeer gemakkelijk het geval is, beurzen kunnen, indien je competentie voorlegt, redelijk makkelijk verkregen worden: wat hier niet het geval is!) Ten vierde mag jij me eens vertellen welk bedrijf gratis TV's uitdeelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met liberalisme op beperkte schaal is niet zoveel mis, maar ik treed Pelgrim bij als het gaat over ultraliberaal kapitalisme, want dat is echt hetgene wat de wereld aan het kapot maken is.
Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 april 2006 om 00:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Waar in godsnaam ter wereld bestaat er kapitalisme enkel gebaseerd op een vrije markt?
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, hij heeft brandhout gemaakt van de marxistische stelling dat de industrialisatie alle onheil voor de armen der wereld heeft veroorzaakt en dat kapitalisme leidt tot armoede.
Laatst gewijzigd door lombas : 12 april 2006 om 00:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar fabrieken die in de seventies en eighties van Duitsland, Frankrijk, e.d. naar Spanje verhuisden wegens goedkoper en diezelfde fabrieken nu naar naar Polen aan het verhuizen zijn. Er verhuizen intussen weer fabrieken van Polen naar China. Onze felgeroemde diensteneconomie wordt wel overgenomen door Indiërs, Thank you and come again. En tussen dat globalistisch geweld van geldstromen waarin een fabriek nooit ergens langer dan een jaar hoeft te staan, staan de overheden die alles bij het oude willen laten en braaf meegaan met vrij verkeer van goederen en diensten. Dat is ultra-liberalisme. Ik ben vrij met mijn kapitaal over de wereld te reizen. En dat zonder onderscheid in wat er gebeurt met lokale produkten, jobs en desnoods hele volkeren. En dat, mijn beste, dat wijs ik af. Sidenote : ik hoor hier linksen roepen dat Berlusconi moet sterven omdat hij onder andere protectionistische maatregelen had ingevoerd. Fuckwads... heel Europa zou dat nu moeten doen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 april 2006 om 00:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze felgeroemde diensteneconomie wordt wel overgenomen door Indiërs, Thank you and come again.[/quote] Je beseft hopelijk dat dit enkel mogelijk is door het verschil in staatsinmenging van deze diversen? Als Indië morgen de kinderarbeid verbiedt, het minimumloon instelt en intelligentsia zelf gaat gebruiken, gaan we nogal zien hoeveel fabriekjes zich daar nog willen vestigen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Daarna valt alles in handen van de privé. Als je hoger onderwijs wilt doen, moet je dat zelf regelen en je kan daarbij gesteund worden door vouchers en leningen."
Niemand neemt mijn beslissing om verder te studeren uit mijn handen want het is mijn keus en bedelen om een "vouchers en leningen." is onacceptabel voor mij, dit ondermijnt de gelijke kansen en kwaliteit van het globaal onderwijs ben ik heilig vna overtuigd. want 9/10 zal er dan een markt zijn, met diploma's die ge kunt kopen en noem maar op, laat staan scholen waar de kwaliteit zo slecht gaat zijn en waar natuurlijk 90% van al de arme sukkelaars in gaat mogen belanden... wat ge doet met zo een systeem is goedkope arbeiders produceren waar ge willekeurig eene kunt uitpikken want er zijn toch genoeg en de lonen kunnen zo laag dat ge zelf wilt ... iemand mag me is aanduiden wat de 'positieve' evolutie is van uw systeem want volgens mij is het een degeneratie en verouderde werkinswijze. Laatst gewijzigd door pinbag : 12 april 2006 om 01:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry voor het sarcasme, ![]() Enfin, we gaan verder. Ten eerste bestaat er niet zoiets als "recht op hoger onderwijs" net zomin als er een "recht op een job bij de bakker om de hoek" bestaat. Ten tweede zou zo'n universiteit inderdaad remmend werken; dat is volgens mij niet geheel onterecht. Te veel mensen fladderen maar zo wat aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volksinmenging, door liberale vrijheidsuiting, door contact tussen vertegenwoordiger en volk en door volksraadplegingen, moeten het westen wapenen tegen een China en Indië die in de komende 50 jaar de uitbuiting hun gebied nooit maar dan ook nooit zullen stoppen. We staan daar machteloos tegenover en we moeten ons wapenen. Liberaal in gedachten, minder liberaal in markt. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Hoger onderwijs, Is een keuze. maar moet wel onderbouwd zijn en naar gelijke kansen gericht voor alle lagen van de samenleving... Dus, wordt er wel een recht [SIZE=-1]gecreëert die als verplichting heeft deze,[/SIZE]"gelijke kansen gericht voor alle lagen van de samenleving...[SIZE=-1]" te garanderen[/SIZE]. Laatst gewijzigd door pinbag : 12 april 2006 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||