Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 15 mei 2006, 20:40   #61
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Ik ben geen allochtoon en ik wil ook dat het Vlaams Blok wordt afgeschaft.
Met recht, omdat ik vind dat een partij die onverdraagzaamheid verspreidt middels racistische uitlatingen, meer kwaad dan goed kan doen. Het succes van het Vlaams Blok is hun eigen ondergang geworden. Momenteel kan er geen fatsoenlijke methode gevonden worden om onze cultuur te laten groeien, zonder de racistische beschuldigen over en weer van het Vlaams Blok en het tegenkamp (extreem-links of radicale immigranten, enzo).

Als het Vlaams Blok wordt verwijderd, valt het andere kamp monddood en kunnen we eens werkelijk gaan bouwen aan een fatsoenlijke maatschappij waarin niet afkomst of huidskleur van belang is, maar inzet & voorkomen.
Hoe ge zijt geen allochtoon, en ge zegt dat uw vriendin ne voddekop is???
Ploertendoder is offline  
Oud 15 mei 2006, 20:41   #62
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik weet dat ik het virtuele beeld dat enkele snotapen over "politiek" hebben niet in 3 tellen kan bijstellen, maar geef toch efkes ter overweging mee :

Het vlaanderen waar men het steeds over heeft is slechts 1/1000e van de mensheid. Is succesvol omdat het op een vreedzame wijze met die overige
mensen samenwerkt exporteerd/importeerd hen hier laat investeren, hun winsten laat repatrieêren, hier zelf komen werken zich eventueel hier komen vestigen, belastingen betalen, hun nakomelingen laten opgaan in de bevolking en dus zelf "Vlaming" worden.. Dat systeem werkt al van de 12de eeuw.. & na 800 jaar zou dat systeem "mislukt" zijn ? Vlamingen zouden vlaming zijn omdat ze Nederlands spreken ? Er zijn er anders veel die Frans spreken (& in het verleden spraken).

Er zijn marokanen die in onze heilige grond begraven zijn omdat ze mee hielpen ons heilig vaderland te verdedigen (idem dito voor zwarte congolezen, noordamerikaanse Indianen enz..)
& dat komt dan op de 7de dag nog wat racistische praat over assimileren ipv integreren spuien .. Men lijkt te denken dat het mogelijk is een "beetje" racist te zijn.. Iemand die een handtas steelt is ook niet een "beetje" crimineel.

Laat ons zero-tolerantie invoeren racisme is ook criminaliteit.
Racisme is OK. Dat zit in de dierlijke aard. Dus ook die van de mens. Learn to live with it.
Ploertendoder is offline  
Oud 15 mei 2006, 20:44   #63
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Die racistische minderheid waarover jij het hebt (ik vermoed de 24% VB-kiezers) is niet aan de macht en dus ook niet in staat om hun wil op te leggen aan wie dan ook. Jouw vraag is dus niet pertinent (het antwoord is "neen").

Maar zal België nog een echte democratie zijn indien het VB verboden wordt? Die vraag is veel pertinenter. Ik kan alleen maarvaststellen dat de Belgische democratie in de jaren 30 Rex niet verboden heeft, dat Oostenrijk, Denemarken, Zwitserland, Frankrijk en Polen gelijkaardige partijen wel tolereren, precies omdat zij democratisch zijn.

Waarom zou België en België alleen zo'n drastiche maatregel nemen? Het VB bereidt geen staatsgreep voor en is voor de rest niet radikaler dan wat voor extreem-rechts doorgaat in onze buurlanden.
Verbiedt het VB en er staan honderden halve en hele garen als Hans Van Temsche op. Ze kunnen kiezen. De mensen hun mening laten zeggen in het stemhokje of een straatrevolutie.

Mij kan het al lang niet meer schelen welke optie het haalt. Ik ben toch al gaan lopen uit de vuile kutstad.
Ploertendoder is offline  
Oud 15 mei 2006, 20:48   #64
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Maar zal België nog een echte democratie zijn indien het VB verboden wordt? Die vraag is veel pertinenter.

...

Waarom zou België en België alleen zo'n drastiche maatregel nemen? Het VB bereidt geen staatsgreep voor en is voor de rest niet radikaler dan wat voor extreem-rechts doorgaat in onze buurlanden.
Moeilijke vraag. Ik dacht aan het volgende:

Subsidies intrekken is wel niet hetzelfde als verbieden. Ik zal niet verbergen dat ik mijn bedenkigen heb bij VRT-panels die onder elkaar zitten te overwegen hoe het toch weer komt dat er zovelen VB gestemd hebben. Die VB-kiezers betalen ook belastingen waarmee de VRT gefinancieerd wordt, een beetje meer respect voor die kiezers zou niet slecht zijn.

Anderzijds is het te verantwoorden dat de democratie geen anti-democratische krachten moet financieren.

Als je het nu zo bekijkt: wie door eigen schuld zijn auto in de vernieling rijdt, krijgt niets van de verzekering. Ik bedoel: een verzekering heeft een reglement, wie dat overtreedt, krijgt geen vergoeding.

Als je de grondwet als zulk een soort verzekeringspolis zou beschouwen, die subsidies geeft aan politieke partijen, dan is het logisch dat die wie het het reglement, de grondwet dus, niet naleeft, niet financiert.

Maw het VB kan subsidies krijgen, in zoverre zij een democratische bijdrage in functie vann het welzijn van de democratie kan leveren. Doet zij aan afbraak politiek, niet.

Blijven de vele VB-kiezers met hun, mogen we toch aannemen, ten dele legitieme verzuchtingen.

De overheid kan naar die verzuchtingen en klachten beter luisteren, eraan tegemoet komen of er en antwoord op geven.

Die kiezers kunnen hun partij zelf financieren.

Vrije meningsuiting voor tegenstanders van de vrije meningsuiting: het blijft dansen op de slappe koord, op het evenwicht tussen vrijheid en verantwoordelijkheid.
Oud 15 mei 2006, 20:50   #65
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht

Ik ben toch al gaan lopen uit de vuile kutstad.
Met de staart tussen de 'benen' ?

Laatst gewijzigd door djimi : 15 mei 2006 om 20:54.
djimi is offline  
Oud 15 mei 2006, 20:51   #66
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Respect krijg je maar als je het zelf ook geeft.
In Molenbeek speekt men zelfs niet meer van Belgen of blanken maar van ongelovigen. Dat zeg ik niet maar een Turkse schrijfster.
Een beetje meer respect alsjeblieft: het is geen Turkse schrijfster ...
kaatd is offline  
Oud 15 mei 2006, 20:53   #67
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe ge zijt geen allochtoon, en ge zegt dat uw vriendin ne voddekop is ?
Ik hoop dat u zo goed zult willen zijn 'voddekop' te definiëren en vervolgens uit te leggen waarom het onmogelijk zou zijn dat een 'niet-allochtoon' bevriend is met een 'voddekop'.
djimi is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:00   #68
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Een beetje meer respect alsjeblieft: het is geen Turkse schrijfster ...
Dat is goed mogelijk, is ze dan marokaanse? Ze is in ieder geval de zus van een allochtone filisoof. Is een tijdje undercover geweest in Molenbeek en heeft daar het één en ander kunnen vaststellen. Heeft daar een boek over geschreven.Dat is niet in goede aarde gevallen bij haar landgenoten. Ze heet Hindi of zo en stond onlangs in Humo.
Help mij even, wil je? Want die dame heeft een heel interessant boek geschreven. Zou verplicht leesvoer moeten worden.

Laatst gewijzigd door xmordan : 15 mei 2006 om 21:01.
xmordan is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:23   #69
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik hoop dat u zo goed zult willen zijn 'voddekop' te definiëren en vervolgens uit te leggen waarom het onmogelijk zou zijn dat een 'niet-allochtoon' bevriend is met een 'voddekop'.
Ik laat het racistisch kloteboekske van de mosselventen even zelf spreken:

O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun 'jalâbîb' 3 over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig. (Koran: 33:59).

3 Jalâbîb (enkelvoud: jilbâb): wijd mantelachtig overkleed.

http://www.mijnsluierenik.nl/lezing.html

Ne voddekop loopt er zo bij om dat men zou kunnen discrimineren. Niet-voddekoppen mogen volgens de musulventen hun strontboekske lastig gevallen worden, van voddekoppen moet men echter afblijven want anders...

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 15 mei 2006 om 21:24.
Ploertendoder is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:39   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
OK, en dan nu nog eens uitleggen waarom vriendschap tussen een 'niet-allochtoon' en 'ne voddekop' onmogelijk is .
djimi is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:55   #71
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
OK, en dan nu nog eens uitleggen waarom vriendschap tussen een 'niet-allochtoon' en 'ne voddekop' onmogelijk is .
Daar hebben we al genoeg voorbeelden van gekregen.
Zoals die lieve Euopese vrouwen die verliefd raken op die mooie vlotte moslim. Hoe loopt dit meestal af?
Of de vrouw moet zich verplicht bekeren tot de islam en loopt binnen de kortste keren met hoofdoek rond. Of in Telefacts, Jambers of Koppen zien we haar na een tijdje terug met de vraag of de overheid haar wil helpen om haar kinderen terug te halen uit dat oosterse bergdorpje.
Oud 15 mei 2006, 22:00   #72
xmordan
Burgemeester

Standaard

Vriendschap komt voort uit respect en vertrouwen maar in dit land word je verplicht om bevriend te worden met iemand die totaal anders is.
Volgens mij werkt vriendschap niet onder dwang. Toch?
xmordan is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:00   #73
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Het VB gaat er nochtans prat op de volkswil te vertegenwoordigen met hun 24%. Hun volkswil moet dan maar boven de democratie zelf?
En wat is uw volkswil ?

8 pec van dit, 15 perc van dat , 17 perc van nog iets anders , 9 perc N-VA ?

Laat me niet lachen!
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:28   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Vriendschap komt voort uit respect en vertrouwen
2. maar in dit land word je verplicht om bevriend te worden met iemand die totaal anders is.
3. Volgens mij werkt vriendschap niet onder dwang.
1. Daar is een zeker verband tussen, ja. Het kan echter ook in de andere richting, niet?

2. Ah ja ?? En hoe dan wel, en door wie dan wel ??
Er is toch wel een verschil tussen 'oproepen tot verdraagzaamheid' en 'verplichten tot vriendschap', neen ??

3. Dat klopt alleszins. Ik zal bijvoorbeeld nooit bevriend kunnen worden met een racist, en als ik merk dat vrienden de racistische toer op gaan is wat mij betreft de vriendschap onmiddellijk voorbij.
Er is volgens mij namelijk een groot verschil tussen het signaleren van/praten over een probleem enerzijds en het systematisch aanzetten tot misprijzen, angst en haat anderzijds.
djimi is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:32   #75
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hebben we al genoeg voorbeelden van gekregen.
Zoals die lieve Euopese vrouwen die verliefd raken op die mooie vlotte moslim. Hoe loopt dit meestal af?
Of de vrouw moet zich verplicht bekeren tot de islam en loopt binnen de kortste keren met hoofdoek rond. Of in Telefacts, Jambers of Koppen zien we haar na een tijdje terug met de vraag of de overheid haar wil helpen om haar kinderen terug te halen uit dat oosterse bergdorpje.
Enkele of zelfs héél véél voorbeelden zijn nog altijd geen bewijs.

'Ploertendoder' scheen niet te begrijpen dat een 'niet-allochtoon' bevriend kon zijn met 'ne voddekop', en wat u hierboven vermeldde zal hem wellicht niet uit z'n onbegrip halen, helaas.
djimi is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:41   #76
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Ik neem het niet dat in kaderke in jouw onderschirft staat dat ik een illegale windows draai. Alweer illegalen!

Laatst gewijzigd door Gorefest : 15 mei 2006 om 22:41.
Gorefest is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:47   #77
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Het VB gaat er nochtans prat op de volkswil te vertegenwoordigen met hun 24%. Hun volkswil moet dan maar boven de democratie zelf?

Wees nu eens even eerlijk:

Mits een eerlijke en objectieve behandeling in de media haalt het VB nog veel meer stemmen, maar het maakt niet zo veel meer uit nu.

1 kwart van de mensen stemt er ondertussen op. Media en politiek zullen buiten de meest grove repressie de bal niet meer kunnen stoppen. We hebben genoeg kritische massa bereikt.

Het is enkel nog een kwestie van tijd nu voor de rotte fundamenten van de staat belgië het begeven. De problemen zijn enorm en de 'onderstutters' van dienst zijn simpelweg niet competent genoeg om ze aan te pakken. De vraag is enkel nog tot welke diepte we zullen wegzakken voor het boeltje instort.

Worst case = vlaanderen net zoals wallonië een economisch moeras, ineenstorting van de SZ en een staat van quasi burgeroorlog.

Ik zou hopen dat de 'democratische' politici toch nog net dat greintje verantwoordelijkheidsgevoel hebben om het roer om te gooien en te redden wat er te redden valt. Ik vrees er echter voor.

En ja op een heel aantal punten vertegenwoordigt het VB volgens mij meerderheidsstandpunten, het enige wapen dat de 'democratisch' politici daartegenover kunnen brengen is het demoniseren van de boodschapper en het vervormen van hun boodschap. Maar zoals gezegd: it's too late for that now...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 mei 2006 om 22:50.
Rr00ttt is offline  
Oud 15 mei 2006, 23:04   #78
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik zou hopen dat de 'democratische' politici toch nog net dat greintje verantwoordelijkheidsgevoel hebben om het roer om te gooien en te redden wat er te redden valt. Ik vrees er echter voor.
Het is vrees ik inderdaad al te laat; het politieke klimaat is zo verloederd geworden dat we evolueren naar een stelsel gelijk in Amerika; met slechts twee grote partijen. De wij'en en de zij'en. Met al die onnozele kartels en al dat gedoe
Oud 15 mei 2006, 23:11   #79
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Ik ben geen allochtoon en ik wil ook dat het Vlaams Blok wordt afgeschaft.
Met recht, omdat ik vind dat een partij die onverdraagzaamheid verspreidt middels racistische uitlatingen, meer kwaad dan goed kan doen. Het succes van het Vlaams Blok is hun eigen ondergang geworden. Momenteel kan er geen fatsoenlijke methode gevonden worden om onze cultuur te laten groeien, zonder de racistische beschuldigen over en weer van het Vlaams Blok en het tegenkamp (extreem-links of radicale immigranten, enzo).

Als het Vlaams Blok wordt verwijderd, valt het andere kamp monddood en kunnen we eens werkelijk gaan bouwen aan een fatsoenlijke maatschappij waarin niet afkomst of huidskleur van belang is, maar inzet & voorkomen.
Als de grootste partij van het land afgeschaft wordt, dan kunnen we gaan bouwen!!??
luc broes is offline  
Oud 15 mei 2006, 23:23   #80
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De racisten zijn
- diegenen die het alsmaar over 'de bruinen', 'de zwetten', 'de makakken', 'de bougnouls' hebben,
- diegenen voor wie het zo goed als onmogelijk is een 'niet-Europese medemens' als 'mens' te zien,
- diegenen die het dus geen probleem vinden te spreken van 'die apen' (of erger),
- diegenen die elke 'Ali' of 'Rachida' als potentieel terrorist, 'islamofascist', 'parasiet', ... beschouwen,
- diegenen die denken dat 'die vreumde' eigenlijk 'invoercriminelen' zijn, belust op 'onze' sociale zekerheid, 'onze' vrouwen, ...
- diegenen die denken dat een andere huidskleur voldoende grond is voor het veroordelen van iemand,
- enzovoort
Geachte djimmi,
Ik erger mij ook aan die toestanden, maar je vergeet één belangrijk aspect.
Er doen zich ontegensprekelijk problemen voor met immigranten en illegalen waartegen door de overheid niet opgetreden wordt. jonge crimineeltjes voelen zich daardoor onaantastbaar. Dat leidt tot grote frustraties bij heel wat autochtonen.
Naar mijn oordeel is de overheid hier de grote schuldige en niet zozeer de terecht gefrustreede die met zijn klachten nergens gehoord wordt
luc broes is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be