![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen? | |||
| Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
21 | 26,25% |
| Ja, zonder meer (andere redenen) |
|
9 | 11,25% |
| Ik kan daar moeilijk over oordelen |
|
7 | 8,75% |
| Neen, zonder meer (andere redenen) |
|
18 | 22,50% |
| Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
23 | 28,75% |
| Ander antwoord |
|
2 | 2,50% |
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Anderzijds is er dan die abortus. "De gebakken peren" En daar moet je noodgedwongen dan wel met je ouders over praten. Liefst ook met "de dader", hoewel dat in veel gevallen zelfs niet eens gebeurt. En dan speelt die beïnvloeding wél heel sterk. Want d�*n "heeft kindje pijn", dan zijn ze plots zo volwassen niet meer... En dan wordt abortus vaak aangepraat, wordt er sterk gepushed. Ik raad je trouwens aan om eens met een aantal mensen te praten die dag-in-dag-uit in dat soort centra werken. Die verhalen zijn dikwijls bijzonder schokkend. Als je eens wil weten hoe laag een mens vallen kan...
|
|
|
|
#62 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Zelfs al is dat zo, dat sluit nog steeds geen bijstand uit, niet? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Leuke ethiek hou je erop na. Nog een tikje verder en we zitten terug op het punt waar de eerste slijkmossel zich aan de oersoep wist te ontworstelen. Doe vooral zo voort.
|
|
|
|
#64 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
en dat is ook volledig terecht aangezien er maar één van de twee is in wiens buik het zich afspeelt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banneling
|
Abortus IS moord. Dat is mijn mening en dat is zeker geen gescheld of wat dan ook. Niet geargumenteerd? Niet elke commentaar dient even geargumenteerd te zijn. Af en toe een duidelijk statement ertussen mag wel.
Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 13 juni 2006 om 16:06. |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
|
Citaat:
is iemand afschieten moord ? volgens mij wel is abortus moord ? volgens mij wel is in de pompbak schieten moord ? volgens mij is het objectief gezien massamoord of ga je beweren dat spermatozien niet leven ? is mosselen eten moord ? volgens mij wel en ze worden zelfs levend in hun eigen sap gekookt. welke van deze moorden zijn ethisch niet te rechtvaardigen en welke wel ? volgens mij is enkel iemand afschieten niet te rechtvaardigen de rest moet kunnen hoewel ik er persoonlijk voor kies om geen mosselen te eten uit ethische overwegingen. kreeft wil ik wel eten op voorwaarde dat het beestje in het kokende water gegooid wordt en niet in koud water dat stillaan opgewarmd wordt. maar dat is toch maar willen alleen want natuurlijk heb ik geen geld voor kreeft
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 16:15. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ter zake: ik weet er genoeg over om te beseffen dat vele abortussen gebeuren zonder dat de ouders überhaupt geraadpleegd werden. Dit om de zeer negatieve reacties van diezelfde ouders te vermijden. Vele ouders zouden het trouwens totaal niet eens zijn met een abortus (de conservatieve moraal zit er daar dieper in dan bij hun kinderen). Zoals ook reeds door anderen aangehaald zijn er slechts een miniem aantal vrouwen die "licht" over een abortus heengaan. De overgrote meerderheid kampt daarna met veel schuldgevoelens (soms uitmondend in een depressie).
|
|
|
|
#72 | |
|
|
Citaat:
dan zou men immers masturbatie ook moeten gaan verbieden en alle seks die niet tot voortplanting leidt want dat alles is volgens dezelfde redenering massamoord.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 16:13. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Voor de rest stel ik enkel vast dat u het menselijk leven op dezelfde lijn plaatst als de gemiddelde zeeuwse oester. Trek dan maar zelf de conclusies. Humanist, King???? I don't think so.
|
|
|
|
#74 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
btw in het prehumanistische tijdperk koos men in het geval van een bevalling voor de baby en niet voor de vrouw. om het cru te zeggen pelden ze er desnoods de moeder af. in het posthumanistische tijdperk redeneert men tegengesteld en laat men desnoods de baby sterven er vanuit gaande dat de vrouw nog altijd een andere baby kan krijgen. wil je soms terug naar dat prehumanistische tijdperk ? desiderius humanist ? i dont think so
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 16:35. |
|||
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar ik ben in m'n familie rechtstreeks met die problematiek geconfronteerd geweest. (gelukkig niet m'n eigen gezin; dochter was al héél jong bijzonder goed voorgelicht en had/heeft ook een heel nuchtere kijk op e.e.a.) Ik heb me die zaak toen wél aangetrokken en ben gaan praten met deskundigen, zorgverstrekkers, ouders & betrokkenen. Ik wou idd. eens uit eerste hand horen of "mijn" standpunt -dat ik nog altijd "ethisch" het zuiverste vind- dan zo sterk de rechten van moeder & kind fnuikt dat ik het zou moeten bijstellen. "om praktische redenen", zoals zoveel pro-abortus stemmen dat aanvoeren. Wel... niet dus. Zoals je zelf al aangeeft, zijn de gevolgen voor de geestelijke gezondheid van de jonge moeder vaak niet van de poes... En is het vooral de druk van de omgeving: ouders, maar zeker ook de referentiegroep waartoe de zwangere tiener behoort van essentieel belang. Abortus is vaak een wanhoopsdaad en in de meeste gevallen een "nabehoedsmiddel". Ik blijf er onverkort bij dat er vandaag véél te weinig alternatieven worden aangeboden.
|
|
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mag ik wel even zeggen dat jullie voor mijn part zoveel discuteren als jullie willen over abortus als ethische daad, maar dat die kwestie zelf niet het uitgangspunt is, die is wel:
[SIZE=3]MOET HET TERUGBETAALD WORDEN EN ALDUS GEDRAGEN WORDEN DOOR DE GANSE GEMEENSCHAP WAARONDER ZIJ DIE HET AFKEUREN[SIZE=2], met andere woorden: moet de tegenstander betalen voor de abortus van een ander en hoe valt d�*t dan weer ethisch te rijmen. [SIZE=3]Tenslotte worden dokters ook niet verplicht euthanasie uit te voeren. [SIZE=1]sorry voor de grotere lettertypes maar anders verzinkt het weer in het niets[/SIZE] [/SIZE][/SIZE][/SIZE]
|
|
|
|
#77 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus ja, zélfs op dat punt blijf ik consequent: het spiraal is een te mijden voorbehoedsmiddel. Uw "en dan" toont voor het overige aan dat u blijkbaar niet echt in staat of niet bereid bent om genuanceerd te denken in deze zaak. Citaat:
Het recht op leven primeert alle andere rechten. D�*t is het uitgangspunt van het humanisme. Iets waar jij blijkbaar toch veel moeite mee schijnt te hebben.
|
|
|
|
#78 | |
|
|
Citaat:
alleen de cijfers zijn terzake, de menselijke ( humanistische ) kant van de zaak is niet van belang laat me ff resumeren 1. u bent ervoor dat vrouwen een abortus mogen doen 2. u bent over gans de lijn tegen alles wat door de staat en dus belastingen moet betaald worden. 3. u probeert dus als voorstander van de legaliteit van abortus uit puur opportunistisch electoraal oogpunt de abortustegenstanders voor uw kar te spannen met als enige populistische doel minder belasting te moeten doen betalen 4. u zegt dat niet met die woorden maar volgens u is abortus plegen dus een privilege dat enkel vrouwen met voldoende geld toekomt. Tengevolge van uw populisme zouden vrouwen die geen geld hebben hierdoor in hun keuzevrijheid beperkt worden, ongewenste kinderen op de wereld moeten zetten en daardoor vaak ook nog eens armer worden. btw volgens mij is abortus dus wel degelijk een universeel recht dat elke vrouw onvoorwaardelijk toekomt zonder ook maar aan iemand rekenschap verschuldigt te zijn. Baas in eigen buik noemen ze dat (klopt kwaad op tafel ) en de huidige wetgever vind dat ook en net daarom is het ook gratis. ik vind wel dat er meer aandacht naar preventie moet gaan en er daarom gratis voorbehoedsmiddelen moeten verstrekt worden al was het maar omdat voorbehoeding voor de belastingbetaler idd goedkoper is dan nabehoeding
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 19:13. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Burger
|
Citaat:
Daarnaast is jouw denkwijze over abortus zeker wel humanistisch te noemen maar dan wel op basis van 'gevoel' en niet op basis van 'feiten'. En feit is dan moeder natuur de grootste 'moordenaar is' in de levende wereld. Elke dag worden er duizende vruchten op 'natuurlijke' wijze afgevoerd door een of andere 'natuurlijke' fout en worden nog meer levende wezens de dood in gejaagd. Erger nog, het bestaansrecht van de meeste wezens reikt niet verder dan de maaltijd te wezen voor de eerste de beste predator. Waarom zou een mens door een of andere 'menselijke' fout geen beslissingsrecht mogen hebben over vrucht afdrijving, ook al is dat dan strikt genomen moord? We hoeven ook niet hysterisch te doen over het menselijk bestaan, zo bijzonder is dat nu ook weer niet. Mijn voorstel is om aan één ieder over te laten hoe om te gaan met abortus, naast uiteraard ook uitgebreide preventie. Trouwens desi, als bijzonder verstandig en nuchter mens, moet jij als toch ook beseffen dat ongewenste/ ongevraagde zwangerschappen vaak tot ongelukkige probleemgezinnen en kinderen leiden. En wie moet daar voor opdraaien? Juist ja, zeer vaak de mens met 'gezonder' verstand'. Iemand met veel respect voor jou en je gedachten maar met nu toch een meningsverschil |
|
|
|
|
|
|
#80 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bekijk het toch niet altijd vanuit jezelf, heb toch eens respect voor mensen die anders denken. Citaat:
2 In het verleden was het juist grotendeels de minder begoede klasse die het liet uitvoeren 3 Fondsvorming om minder begoeden te ondersteunen is een natuurlijke staat (mensen van jouw ferventie zouden er bijvoorbeeld al geld aan geven als steun) Het gaat mij om het pure principe. Sommige dokters beschouwen euthanasie als een daad tegen de wil van god, kan je hen verplichten euthanasie uit te voeren? Ergo, kan je tegenstanders van abortus dwingen het plegen van een abortus te ondersteunen?
|
|
|