![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zo ontzeg je jonge gezinnen de kans op een betaalbare woning ideaal om de verzuring in de hand te werken
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Ik ben nog altijd aan het hopen op een gigantische griep epedemie die alle rijke ouwe bokken omlegt en zo wat druk van de woningmarkt afhaalt. Op dit moment kunnen de jongeren gewoon niet tippen aan de kapitalen waar die knarren mee afkomen, en we hebbne het hier over stadsappartementen en dergelijke he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb nooit die fermettefetish/baksteen in de maag van mijn medeVlaming begrepen.
Met een appartementje heb ik alles wat ik moet hebben, en 'k heb absoluut geen behoefte aan een of andere tuin of XL-kamers(Nederlandse huizen vind ik trouwens prachtig). Dat ik het Vlaamse landschap er niet verder mee verkavel/om zeep help is een mooie bonus.
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En... ik stel vast dat dit niet per definitie zo is. Onze ruimtelijke ordening is nog altijd een mikmak en veel respect voor de "open ruimte" is er nog altijd niet op te maken. Integendeel... Of het beton dat we de afgelopen dertig jaar in de natuur hebben gedumpt er nu "schoon" bijligt of niet; het blijft "beton". Vorig jaar heb ik "amper" drie weken in Noorwegen doorgebracht voor een fotoreportage; toen ik terug in Zaventem aankwam heb ik op de meest confronterende manier de depressie voelen neerdalen: dit land stinkt (we ruiken het alleen niet meer), is oorverdovend lawaaiering (maar ook dat filteren onze hersens blijkbaar weg) en zelfs op het toch zo rustige platteland is de licht- en geluidspollutie al zover dat je continu het gevoel hebt in één of andere banlieue te wonen van een grootstad. "Schoon en welvarend" zijn zeer relatieve begrippen. En voor mij hoort "adem-ruimte" in alle betekenissen van het woord daar voor de volle 100% bij. Misschien off-topic, maar dan ga jij me toch eens moeten uitleggen hoe ver en waarom je dit naast de kwestie vindt.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we -als we het voor de jonge gezinnen betaalbaar willen houden- eens denken over andere manieren van bouwen/wonen dat het volproppen van verkavelingen met véél te grote bakstenen kisten op véél te kleine lapjes grond.
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() voor een betonnen schoendoos ...
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben een tijdje geleden begonnen met het heraanleggen van m'n foto-archief. Dat begint zowat in de late jaren '70 en het valt me op dat er toen wel nog heel wat meer open ruimte was. Tussen '85 - '98 zijn we er m.i. (en ik zeg dat intuïtief) heel sterk op achteruit gegaan. [waterkwaliteit, luchtkwaliteit, wilde verkavelingen,...] En vanaf '99 is er idd. weer wat beterschap. Als je dat op de politieke kalender legt, dan ligt het wanbeheer (de malaise) in het gevoerde beleid begin jaren '80 en is het "herstel" (nouja) ingeluid medio jaren '90. Maar we hebben nog altijd een enorme achterstand goed te maken. Ik ga absoluut niet zitten azijn pissen, want er zijn wel zaken die beter lopen; al een tijdje trouwens. Toen we begin jaren '80 de trein namen naar nederland, keken we vanuit onze stinkende reutelbakken met gepaste jaloezie naar die glanzende treinstellen van de Nederlanders. En vandaag ligt dat idd. omgekeerd. Stukje bij beetje worden de meeste kanalen en wateringen weer toonbaar; er is een hele weg afgelegd, maar nog een langere af te leggen. ... maar e.e.a. neemt niet weg dat we in termen van "absolute leefbaarheid" niet te hoog van de toren moeten blazen.
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar hoog van de toren blazen is idd nooit goed
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft niets met mijn denken te maken, het zijn feiten die elke dag opnieuw gebeuren, en wat krijg je elke verkiezingen opnieuw, een hoop politiekers die niet begrijpen waarom het blok zoveel stemmen krijgt.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel, ik heb niks met politiek te maken, OK? Ik stem wellicht VLD, maar steun ook alle Belgisch-gezinde partijen.