Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2006, 15:10   #61
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Als daar nageslacht van komt...WO III ??? of Prins laurent in het kwadraat ?? terrible terrible.... a new frontier.
Zionisten.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 15:17   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ik vind de band met Janeway ook wel grappig hoor, zeker als hij een kind met haar wil.
Tiens, ik herinner mij dat niet meer. In welke aflevering was dat?
Oud 2 augustus 2006, 19:44   #63
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist zijn sarcastische ondertoon is erg grappig en een schril contrast met Picard.
Q's reactie in DS (Q-less?? ) Nadat Sisko hem een oplawaai verkocht
"You hit me ! Picard never hit me

Q is op zich wel leuk maar ik vond het soms een beetje te.
bv In VOY werden de Borg ook teveel gebruikt. ( een beetje overkill) terwijl er in het D-Kwadrant toch nog genoeg andere Aliens zouden moeten zijn.
Oud 3 augustus 2006, 13:14   #64
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tiens, ik herinner mij dat niet meer. In welke aflevering was dat?
Dat was de aflevering "the Q and the Grey".Dat was de burgeroorlog tussen de Q.

The Q And The Grey

Citaat:
Q's reactie in DS (Q-less?? ) Nadat Sisko hem een oplawaai verkocht
"You hit me ! Picard never hit me

Q is op zich wel leuk maar ik vond het soms een beetje te.
bv In VOY werden de Borg ook teveel gebruikt. ( een beetje overkill) terwijl er in het D-Kwadrant toch nog genoeg andere Aliens zouden moeten zijn.
Ik vond de aflevering met Q altijd goed. In DS9 is het wel teveel, maar in VOY was hij wel weer leuk.
Vooral deLancies ondertoon in zijn spreekrollen zijn goddelijk.
Dat licht arrogante maar tegelijkertijd geïnteresseerde ... .
Dat in VOY veel borg werden gebruikt,stoorde me niet, het is hun kwadrant niet? Maar ik vond de oplossing in "Endgame" net iets te gemakkelijk gekozen.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:32   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik vond dat ook. Efkes een heel megacollectief om zeep helpen (of toch een zware klap toebrengen) door wat dingskes in één borg te spuiten. Ofwel zijn die Borg werkelijk zo achterlijk dat ze alles laten afhangen van die éne queen, ofwel mochten ze dat script eerst eens herlezen voor ze 't gingen draaien.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:45   #66
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik vond dat ook. Efkes een heel megacollectief om zeep helpen (of toch een zware klap toebrengen) door wat dingskes in één borg te spuiten. Ofwel zijn die Borg werkelijk zo achterlijk dat ze alles laten afhangen van die éne queen, ofwel mochten ze dat script eerst eens herlezen voor ze 't gingen draaien.
Ja zonder die Queen vervalt het Collective in complete chaos, wat ook in First Contact het geval was. Maar ik vond die Janeyway uit de toekomst en deuitrusting en speciale phonton torpedos een te gemakkelijke oplossiong. als ze een ST oplossing gekozen hadden, bv een alliantie met 8472 of andere soorten, dat zou ik nog kunnen aanvaarden. Maar dat één schip het strategische knoopunt van een bijna onslaagbare vijand vernietigen kan, vond ik niet zo leuk.
Oud 12 augustus 2006, 10:51   #67
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In de draad Alleen voor Flaminganten : Wat wilt U assimileren zijn een paar forummers van de orginele post afgedwaald en een Trek discussie begonnen.
Zijn er nog meer forummers die graag naar Star Trek kijken. Waarom kijk je het? Waarom niet? Vind je het kinderachtig?
Welke serie is je favourite?

Ik ben al 26 jaar fan en kan niet zeggen wanneer ik begonnen ben met Star Trek.
Het is eigenlijk het eerste wat ik me herriner van tv.
Ik vond het als kind leuk, de vriendschap en de speciale effecten en de make-up.
Later vond ik het nog beter omdat het geen hersenenloze schietpartij is. Het is een goed doordachte drama-serie in een sf-decor.
De latere ST-series zoals Voyager en Enterprise hebben aan kwaliteit verloren, maar zijn toch nog goed.

Mijn favourite serie is DS9, de beste ST-serie van de jaren '90 met donkere, dubieuze en zeer menselijke karakters en goede verhaallijnen over de zinloosheid en psychische en fysieke gevolgen van oorlog, over schending van de grondrechten, massamoord,etnische zuiveringen, ...
Echt een prachtige serie.

Nog iemand, ik vrees dat ik hier ga moeten brunoën (met mezelf praten)
Ik was vroeger een grote fan van TOS, de andere series vind ik eigenlijk maar vrij zwak, met uitzondering misschien van Voyager maar dat zal eerder aan 7of9 liggen denk ik

Ik verslond ook hopen pockets enz. Na het imo 'schandelijke' Generations heb ik veel interesse verloren. I.e. ze hadden Kirk nooit mogen laten sterven en dan nog op zo'n manier... Ik zag hoe mijn 'childhood hero' stierf onder een hoop rotsblokken en als ik me goed herinner was de volgende scène een feestje op de nieuwe enterprise.

D'er zijn een paar boeken van William Shatner + 2 andere euteurs (vermoedelijk de échte auteurs) die daarna een alternatieve tijdslijn creëren waarin Kirk terug tot leven komt, die vond ik ook erg goed. Zeker de eerste... voor de (eventuele) geinteresseerden:

http://www.amazon.co.uk/gp/product/0...books&v=glance
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 12:02   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik heb da boek nog ni gelezen, maar euh...

Meanwhile, the Borg and the Romulan Empire have joined forces in an unholy alliance against the United Federation of Planets.

lijkt me wel wreed vergezocht hoor.
Oud 12 augustus 2006, 12:15   #69
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb da boek nog ni gelezen, maar euh...

Meanwhile, the Borg and the Romulan Empire have joined forces in an unholy alliance against the United Federation of Planets.

lijkt me wel wreed vergezocht hoor.

Lijkt idd zo, maar het wordt op een relatief redelijke manier verklaard, het blijft fantasie natuurlijk.

Ik vond het gewoon een heel erg spannend boek, en voor 'trekkies' soms vrij emotioneel geladen, vooral de relatie tussen Spock en Kirk.
Oud 12 augustus 2006, 12:16   #70
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook wel een leuke site:

http://www.bringbackkirk.com/

"Kirk's death is unacceptable! Legends Never Die!"

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 12 augustus 2006 om 12:17.
Oud 13 augustus 2006, 16:13   #71
Miguelito
Minister

Standaard

Ik vond Kirks dood niet zo erg als hier velen beweren.
Hij heeft zijn leven opgeofferd (door op die zeer wankele brug te springen in ST:7) om Picard de kans te geven Dr Soran te stoppen.
Hij stierf omdat hij mio mensen mee het leven heeft gered.

Wat daaraan verkeerd zou zijn, begrijp ik nog altijd niet.

Maar er zullen altijd fans zijn die op alle niet-TOS-Trek kritiek hebben.
Oud 13 augustus 2006, 17:17   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Hij heeft zijn leven opgeofferd (door op die zeer wankele brug te springen in ST:7) om Picard de kans te geven Dr Soran te stoppen.

Ik vond dat verschil tussen Picard en Kirk wel grappig. De ene als Brits theateracteur, de andere een overacting americano. Het schijnt dat het op de set ook serieus boel was tussen die twee, met Shatner steeds ontevreden dat hij minder lijnen tekst had. Patrick Stewart kreeg dan weer lachstuipen van de overacted sterfscene van Shatner

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 03:53   #73
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Er zijn 3 dingen verkeerd aan... ten eerste laat je een cultuuricoon als Captain Kirk niet sterven, ten tweede vond ik de manier waarop beschamend (een worstelpartij - komaan das zo'n beetje als Elvis reduceren tot de glimmerpak papzak van '77) en ten derde zou het veel bevredigender zijn geweest om Picard te zien sterven - ik heb die saaie nerd nooit kunnen uitstaan, nen theeslurpende fransman die eerst 35 consultatierondes en mental support schouderklopjes moet krijgen voor hij iemand anders gevaar laat lopen.

Van heel de crew van TNG kon ik er eigenlijk niet veel verdragen Data viel nog mee (maar was eigenlijk een doorslagje van Spock), Worf en Yar ook. Alle anderen vond ik variërend van overbodige ballast tot hoogst irritant.
Oud 14 augustus 2006, 13:14   #74
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Er zijn 3 dingen verkeerd aan... ten eerste laat je een cultuuricoon als Captain Kirk niet sterven, ten tweede vond ik de manier waarop beschamend (een worstelpartij - komaan das zo'n beetje als Elvis reduceren tot de glimmerpak papzak van '77) en ten derde zou het veel bevredigender zijn geweest om Picard te zien sterven - ik heb die saaie nerd nooit kunnen uitstaan, nen theeslurpende fransman die eerst 35 consultatierondes en mental support schouderklopjes moet krijgen voor hij iemand anders gevaar laat lopen.

Van heel de crew van TNG kon ik er eigenlijk niet veel verdragen Data viel nog mee (maar was eigenlijk een doorslagje van Spock), Worf en Yar ook. Alle anderen vond ik variërend van overbodige ballast tot hoogst irritant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Oud 14 augustus 2006, 15:52   #75
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vond dat verschil tussen Picard en Kirk wel grappig. De ene als Brits theateracteur, de andere een overacting americano. Het schijnt dat het op de set ook serieus boel was tussen die twee, met Shatner steeds ontevreden dat hij minder lijnen tekst had. Patrick Stewart kreeg dan weer lachstuipen van de overacted sterfscene van Shatner
Ja shatner had het ook op de set van TOS met andere acteurs vooral dan Nichols (Uhura), Takei (Sulu) en Doohan (Scott) aan de stok.
Eerst een tientalm, twintigtal jaar later zijn die problemen uitgepraat.
Shatner was ook erg jaloers op het succes van Spock bij de vrouwelijke fans en is zelf daarover gaan klagen bij Mr. Roddenberry. Gene gaf hem lik op stuk door hem te zeggen: "Je kan beter proberen te leren van de prestaties van een ander acteur dan er bang van te zijn."

Zulke problemen kwamen bij "die saaie nerd" Picard helemaal niet voor op de set.
Maar ondanks Shatners egomanie blijft TOS één van de beste ST-series.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 14 augustus 2006 om 15:56.
Oud 15 augustus 2006, 02:02   #76
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Heej afleveringen met een prominente rol voor 7of9 vind ik wel oké! Dus ik heb niet op alle niet TOS afleveringen evenveel kritiek
Oud 15 augustus 2006, 02:10   #77
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja shatner had het ook op de set van TOS met andere acteurs vooral dan Nichols (Uhura), Takei (Sulu) en Doohan (Scott) aan de stok.
Eerst een tientalm, twintigtal jaar later zijn die problemen uitgepraat.
Shatner was ook erg jaloers op het succes van Spock bij de vrouwelijke fans en is zelf daarover gaan klagen bij Mr. Roddenberry. Gene gaf hem lik op stuk door hem te zeggen: "Je kan beter proberen te leren van de prestaties van een ander acteur dan er bang van te zijn."
En Leonard Nimoy zag het script van Generations en weigerde (verstandige beslissing) elke medewerking aan dat gedrocht, onder andere omdat er slechts een beschamend aantal lijnen voor hem in zaten,shatner had dat beter ook gedaan.

Zowel Shatner als de regisseur van Generations zeiden achteraf trouwens dat het hun grootste vergissing was dat ze Kirk hadden laten sterven.

Ik ben geen enorme Shatner fan, TJ Hooker of zo vind ik verschrikkelijk - maar als jonge captain Kirk rulede hij wel degelijk en soms is ook de oudere Shatner wel grappig, vooral als hij zichzelf relativeert.

In zijn autobiografie heeft hij het ook even over de conflicten met de o.a. James Doohan die er geweest zijn en drukt hij er wel zijn spijt voor uit.

Oh en wat voor mij het grote verschil maakt tussen TOS en de andere series - naast dat ik enkel TOS nog met echte kinderogen heb bekeken -, is de relatie tussen McCoy, Spock en Kirk. Die naast collega's ook heel goede vrienden waren - binnen de serie op zijn minst - iets wat ik in de andere series mis.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 augustus 2006 om 02:27.
Oud 15 augustus 2006, 16:22   #78
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En Leonard Nimoy zag het script van Generations en weigerde (verstandige beslissing) elke medewerking aan dat gedrocht, onder andere omdat er slechts een beschamend aantal lijnen voor hem in zaten,shatner had dat beter ook gedaan.

Zowel Shatner als de regisseur van Generations zeiden achteraf trouwens dat het hun grootste vergissing was dat ze Kirk hadden laten sterven.

Ik ben geen enorme Shatner fan, TJ Hooker of zo vind ik verschrikkelijk - maar als jonge captain Kirk rulede hij wel degelijk en soms is ook de oudere Shatner wel grappig, vooral als hij zichzelf relativeert.

In zijn autobiografie heeft hij het ook even over de conflicten met de o.a. James Doohan die er geweest zijn en drukt hij er wel zijn spijt voor uit.

Oh en wat voor mij het grote verschil maakt tussen TOS en de andere series - naast dat ik enkel TOS nog met echte kinderogen heb bekeken -, is de relatie tussen McCoy, Spock en Kirk. Die naast collega's ook heel goede vrienden waren - binnen de serie op zijn minst - iets wat ik in de andere series mis.
Dat met Nimoy heb ik ook gelezen ja. Er waren heel veel problemen. Eerst zouden Kirk, Spock en McCoy komen. Maar die laatste twee werden vervangen door Scott en Checkov.
Daarom ook dat Chekov die journalisten meeneemt naar de ziekenboeg om de gewonden te verzorgen van die twee schepen die vastzaten in de nexus.
Ik ben ook een TOS-fan, maar ik heb niet meer met kinderogen gezien, alhoewel ik me de serie kan herrineren. Ik kan me vaag aan de geluiden, uniformen en spock herrineren.
Ik ben met Picard, de diplomaat, opgegroeid, maar vind DS9 beter.
Maar TNG vind ik goed omdat de cast ook buiten de serie hechte vrienden zijn. Ik zou toch eens een par ds9 afleveringen bekijken. Het probleem is dt alle aflveringen op mekaar volgen, dus wordt het moeilijker de verhaalijn te begrijpen als je er enkele uitzoekt.
Aan te bevelen zijn
In the pale moonlight
Inter Arma Enim Silent Leges
Far Beyoud the Stars
En voor jou een absolute must: Trials and Tribbles
Oud 16 augustus 2006, 17:05   #79
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben met Picard, de diplomaat, opgegroeid, maar vind DS9 beter.
Maar TNG vind ik goed omdat de cast ook buiten de serie hechte vrienden zijn. Ik zou toch eens een par ds9 afleveringen bekijken. Het probleem is dt alle aflveringen op mekaar volgen, dus wordt het moeilijker de verhaalijn te begrijpen als je er enkele uitzoekt.
Aan te bevelen zijn
In the pale moonlight
Inter Arma Enim Silent Leges
Far Beyoud the Stars
En voor jou een absolute must: Trials and Tribbles
idd. je zal altijd van de reeks blijven houden waarmee je bent opgegroeid. daarom hou ik zo van TNG maar zoals je zegt DS9 is dan weer iets leuker. alleen jammer voor de niet fan dat er zoveel vervolg verhaallijnen zijn.
De hierboven vermelde afleveringen zijn zeer goed.
Voor een humor gevulde aflevering raad ik "the magnificient ferengi" aan .
Merk ook de prachtige acteerprestatie van Iggy pop op 8)
Oud 16 augustus 2006, 17:30   #80
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Nog een nostalgische tv-serie (die ik hier nog niet was tegengekomen)
Monocle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be