![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben u voor of tegen het terugkerend testen van (rijvaardigheid)ouderen? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
Ik ben voor(maar enkel na bekeuring of ongeval. (maar niet obv leeftijd)) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer er details veranderen is dat niet alleen voor ouderen maar ook voor iemand die twee jaar zijn rijbewijs heeft. Gaat ge iedereen terug examens laten afleggen telkens er iets aan het verkeersreglement verandert ? Kijkt u trouwens maar eens hoeveel of liever hoe weinig bestuurders hun richtingaanwijzers gebruiken. En nee, het zijn niet alleen ouderen. Citaat:
Dat is trouwens eenvoudig te voorkomen door ouderen die een nieuwe verzekering afsluiten te controleren. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de regel voorrang van rechts gaat aangepast worden, nu ben je die kwijt als je stopt, en men gaat het nu veranderen dat je die niet meer kwijt bent als je stopt. Ik ken er nogthans heel veel. Je moet niet vergeten dat de mensen van boven de 60 jaar van nu, de emancipatie van de vrouw wel hebben gestart maar niet hebben geleefd. En hoe gaan de verzekeringen dat na gaan. In een gezin waar maar één auto is staat die meestal op naam van de man bij oudere mensen toch. En na het overlijden word deze verzekering dan gewoon overgenomen door de echtgenote. Begin dus maar te bewijzen of zij daarvoor al reed met dat voertuig of niet. En je eigen voorbeeld van Kamiel is toch wel het bewijs dat ik gelijk heb. En dat de meeste mensen lak hebben aan de gegevens over hun voertuig is algemeen bekent. Waarom mag ik met mijn auto slechts een aanhang wagen van 500kg mtm trekken als die niet geremd is en 1500kg mtm als hij wel geremd is. En wat wil dat nu zeggen mtm dat ik 500kg mag laden ongeremd of telt het gewicht van de aanhanger daar ook bij. Want dan mag ik maar 400kg laden en bij die 1500kg is dat de lading of is dat lading plus aanhanger want dan mag ik maar 1300kg laden. En natuurlijk heeft boer Kamiel daar lak aan. Die neemt immers gewoon de trekker om dingen te vervoeren. JIJ ook? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel mensen storen zich eraan dat het bij ouderen wat trager gaat meestal komt dat omdat men thuis te laat vertrekt en men de tijd wat probeert in te halen, gewoon een beetje vroeger vertrekken en die problemen zijn van de baan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Je hebt gelijk, maar dit heeft weinig te maken met ouderdom, dit kan voorkomen bij iedereen die gehospitaliseerd is geweest, de dokter moet duidelijk maken aan deze persoon en ook aan de familie dat rijden voor deze persoon voorlopig of definitief verboden is omdat het te gevaarlijk wordt.
Laatst gewijzigd door alberto : 21 augustus 2006 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb 3x rijexamen moeten afleggen. 1x voor auto, 1x voor de vrachtwagen + medische keuring om de vijf jaar, 1x voor de motorfiets. Ik zie niet in waarom ouderen, waarvan er veel nooit iets hebben moeten bewijzen, vanaf een bepaalde leeftijd niet om de, pakweg twee jaar, zouden mogen gecontroleerd worden. Bij mij mag men dat later ook, en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er velen schrik hebben van hun eigen 'rijvaardigheid' en/of medische geschiktheid. In een ééngemaakt Europa komt dit er vroeg of laat trouwens toch, protesterende bompa's of niet.
Laatst gewijzigd door Bill : 21 augustus 2006 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als men iedereen ook medisch keurt zullen er al minder auto's rond rijden en dus minder files, minder fijn stof( belangrijk voor jou en mijn longen), minder school kinderen die op weg naar school verongelukken( want veel kinderen worden met de auto gebracht door opa of oma, en dit voor een afstand van 1of 2 km, die zij niet meer kunnen wandelen). Maar er rijden nu ook mensenrond die medisch zijn afgekeurd om met de auto van het werk te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Neen, maar het risiko wordt zoals u zelf wel zult weten , kleiner. Dit ontkennen is zondermeer idioot.
![]() |
#70 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef je op een blaadje dat veel mensen die pas hun rijbewijs behaalden ook zullen buizen als ze hun proeven moeten herdoen. Niet gezien op TV hoe ( vooral jonge) BV’s stuk voor stuk mislukten in hun proeven. (behalve JM De Decker geloof ik.) En nog maar eens herhalen, de meeste ongevallen worden veroorzaakt in de eerste jaren nadat ze hun rijbewijs behaalden. Citaat:
Die oude wist misschien niet eens dat men zijn voorrang verliest maar is wellicht niet zo onstuimig om zijn voorrang te nemen. Vervelend voor een onstuimige die ook even achter die oude moet wachten natuurlijk. Zo ook bij de wet op de rotondes. Ik zie geen enkel gevaar omdat hij niet weet dat hij alle rijvakken mag gebruiken en nog steeds uiterst rechts houdt. Citaat:
De meeste ouderen durven zelfs niet eens meer leren rijden, laat staan zonder meer in een auto stappen en vertrekken.. Maar goed zo zijn er inderdaad wel een paar mistoestanden. Ik denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid voor een oudere om zonder meer een motor te kopen en te gaan rijden. Aangezien de wetgever het niet nodig vindt om in te grijpen wijst er op dat er geen noemenswaardige problemen mee zijn. Citaat:
Voor mij toont het aan dat heel dat verkeersreglement en het rijbewijs in hun juiste verhoudingen moet gezien worden, Kamiel moet voor mijn part helemaal niet weten hoe hij zich op autowegen moet gedragen als hij ze nooit gebruikt. Vandaar dat men ook verschillende categorieën gebruikt. Citaat:
Maar Kamiel hoeft helemaal niet te weten waarom. Het volstaat dat hij het weet of navraagt als hij met de caravan op stap gaat. De verkoper zal hem daar wel over inlichten. Vooral over de achterpoortjes. Straks wilt ge ook nog eisen dan men examen van automechanieken aflegt om zijn rijbewijs te halen Hoe hoog moeten uw stoplichten staan, hoever van de rand van het voertuig ? Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook landbouwtrekkers vallen onder het verkeersregelment als ze op de openbare weg komen. Citaat:
En mag ik dan een caravan trekken die leeg 1450kg weegt of niet? Laatst gewijzigd door Jantje : 21 augustus 2006 om 16:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
We kunnen de tests zelfs zo maken dat slechts een enkeling onze wegen onveilig maakt. Ik stel voor dat we iedereen die een zware verkeersovertreding maakt zijn rijbewijs af te nemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De anderen zullen er dan toch al uitgefilterd worden. Bent u bang voor iets?
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niet noodzakelijk. Niet capabele bestuurdes zullen verdwijnen. Wie kan daar tegen zijn?
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat wordt dan zowat mijn laatste post.
De valiezen zijn gepakt en ik ga er een paar weken tussenuit. Met de auto. Doei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ook deze categorie die het meeste dronken rond rijd. Enkel zij doen het overdag en rijden vaak nog enkel op wegen die zij kennnen.
|
![]() |
![]() |