![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest is hij wel eens een klein pietsie beleefd onbeleefd geweest vandaag. Zal iets te bewijzen hebben zeker? |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is een notoir lid van de loge. Als die gast iets pro VB zegt dan is het omdat hij in gewetensnood raakt.
|
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Misschien durft men het hem niet goed zeggen, dat zijn cordon in feite is vervallen... Maar dat geloof jij toch niet, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() Of is het net omgekeerd: je vliegt allicht uit de loge wanneer je pro-VB bent... Lijkt me voor een humanitaristische club essentieel. Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 september 2006 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() VLD
Dedecker herhaalt zijn stelling dat het cordon sanitair tegen het Vlaams Belang (VB) contraproductief is en de levensverzekering voor links om aan de macht te blijven. http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=belgie&p_cat=(l)_politiek&p_s cherm=1&p_artid=170494&wt.bron=hlnRPBackgrounds Groen In dit licht blijft het belangrijk om het principe van het cordon sanitaire onverkort overeind te houden: met partijen die een aantal basisregels van de democratie niet respecteren kunnen geen afspraken of akkoorden gemaakt worden. http://www.groen.be/nieuwseninformatie/pers/persmed_item.asp?persmed_id=329 N-VA Ook de N-VA-voorzitter is voor het doorbreken van het cordon sanitaire http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_180941.html?wt.bron=hlnRPArtikels CD&V - Herman Van Rompuy heeft niet enkel ethische bezwaren tegen het doorbreken van het cordon, ook strategische: CD&V en VLD zouden in tweeën splijten. - Vandeurzen: “Ik vind de inhoudelijke bezwaren tegen het cordon crucialer. Allez, hoor dat taaltje van het Belang! Het aanwerven van een allochtoon bij de politie, dat is als het aanwerven van een brandstichter bij de brandweer of een pedofiel in het onderwijs. Als ik zo’n ‘statement’ hoor, maak ik mij sterk dat er geen enkele christendemocraat is die zich niet lekker voelt bij zo’n grove veralgemening en zo’n vijandsbeeld.” » De Morgen 18.03.2006 http://www.blokwatch.be/content/view/735/150/lang,nl/ SPIRIT Het begrip “cordon sanitaire”, waarmee we het Vlaams Belang haar favoriete underdogpositie op een dienblad aanbieden, mag voor spirit gerust sneuvelen. http://www.meerspirit.be/article.php?nieuws/2006/3/17/1 Hoezo geen cordon? Laatst gewijzigd door Vorenus : 6 september 2006 om 01:46. |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() iedereen weet dat dat bestaat, ieder programma in pakweg Nederland over het Vlaams Belang gaat vaak over het woord Cordon Sanitaire. Namelijk een partij die door een principieel akkoord uitgesloten word van de macht.
|
![]() |
![]() |
#70 | ||||||
|
![]() Citaat:
Laat ons bovenstaande link eens samen bekijken: Citaat:
Ook je verwijzing naar de uitspraak van Dua bij Groen! wijst erop dat het cordon sanitaire, als pakt, verdwenen is: Citaat:
Indien er daadwerkelijk een pakt was moest Dua enkel dit vermelden, niet oproepen om de geest te bewaren, het principe te bewaren. Als je een verdrag hebt, ondertekend door alle partijen dan eis je dat het wordt uitgevoerd, niet dat men er "de geest van" zou blijven uitvoeren of "overeind houden". Citaat:
Indien je nu nog niet doorhebt dat het formele protocol niet meer wordt nageleefd, inclusief door de minister president dan breekt mijn klomp ![]() Het formele, schriftelijke, cordon sanitaire protocol is niet opnieuw getekend na de naamsverandering: het cordon sanitaire waar het VB zo aan vasthoudt (en mensen zoals De Decker om soorgelijke redenen) is een blabla woord geworden. Maar de grond van de zaak is dat NIET de andere partijen afspraakjes hebben om het VB uit te sluiten, maar dat het VB zichzelf heel graag uitsluit: Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 september 2006 om 08:53. |
||||||
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is volkomen duidelijk dat Vb van "Vlaanderen" een soort Noord-Korea
wil maken : een autoritaire staat los van de rest van de wereld. Dat er geen andere politieke partij gevonden kan worden die aan deze ideologie hand- en spandiensten wil leveren noemt men dan maar "Cordon Sanitaire", terwijl in het ontstaan zelf van de partij nl. de scheuring van de Volksunie de notie haar oorsprong vindt, de Blokkers verweten de Unie het voeren van een dialogg met anderen en dus "verraad". Leve de "Verraders", weg met de "Zuiveren" !
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is toch het recht van elke partij in een democratie? Niemand kan mij toch verplichten om jou nen toffe pee te vinden en met jou een pint te gaan pakken op cafe. Als jouw praat, of gezicht, of karakter mij persoonlijk niet aanspreekt zal ik ook zeggen: "Fuck Off!!" feremans heeft in deze gelijk, er is geen officieel CS meer, alle partijen hebben zelf intern beslist om NIET met het VB samen te werken... Tenslotte, het VB laat telkens opnieuw zien dat ze geen water in de wijn willen doen. Wel, dan zullen ze enkel kunnen regeren als ze de meerderheid hebben. Mij hebben ze namelijk altijd geleerd dat je om samen te kunnen werken minstens met twee moet zijn, twee partijen die elkaar verstaan weliswaar waarbij neide partijen toegevingen doen aan elkaar. Daarom, de enige partij die zichzelf in deze iets kan verwijten is het VB.
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tja, hoe moet je nu op zulk een prietpraat reageren....
#76 |
Banneling
|
![]() Ook bij soliciaties? Of als er een huurder komt aankloppen wiens muil mij niet aanstaat? Of beperk je je tot toogpraat?
|
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
vrienden kies je zelf jij zal bijvoorbeeld nooit mijn vriend worden omdat jouw prietpraat en vb-adoratie me niet aanstaat omdat je op een pseudo rebelse en uiterst kinderachtige manier trots bent op je "borntobewild" zijn ik zal nooit jou vriend worden waarschijnlijk omdat je me een pretentieuze zak vindt - het is trouwens mijn recht om als een pretentieuze zak over te komen en er trots op te zijn werknemers kies je in se zelf het grote verschil is dat vrienden kiezen persoonlijk is, werknemers kiezen niet vrienden kies je op basis van karakter, wat ze tof vinden, hoe ze denken, etc... - geen enkele wet bepaalt wie je als vriend moet kiezen werknemers worden gekozen op basis van competenties (en karakter) - er bestaan wetten die discriminatie bij sollicitaties verbieden politieke partijen die niet willen samenwerken met een andere parij omwille van diametraal tegengestelde standpunten discrimineren niet - er is geen enkele wet die je verplicht om met een bende stijfkoppen te regeren wiens standpunten je niet aanstaan dit is het verband tussen je eigen vrienden kiezen voor personen en politieke partijen jouw voorbeeld van discriminatie van huurders of sollicitanten heeft hier geen bal mee te maken aangezien de wet discriminatie in deze gevallen verbiedt je haalt appelen en citroenen door elkaar en vergelijkt peren met kokosnoten net zoals je vriendjes van het vb en meteen ook de reden waarom ik jou nooit vrijwillig als vriend zal kiezen pretentieus he?
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 6 september 2006 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. er zijn voldoende uitspaken, publicaties en andere brol van het vb die dit bevestigen. er zijn misschien wel bepaalde leden van het vb die toegevingen willen doen. dit blijkt echter niet uit de houding van het triumviraat en companie.
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 6 september 2006 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |