Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2003, 23:23   #61
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
de man kan zich toch niet met elke prutsbeweging van 10 man gaan bezighouden, een clubke dat helemaal niets heeft te betekenen...
Waarom is hij er dan voorzitter van?

Is het echt waar dat die loser naar dit forumpje is komen kijken?! HAHA! Die onnozele zot ziet het einde naderen
Heuuu, ik ga hier effe vreemd gaan en het voor de nv-a opnemen.
Bourgeois is wel geen voorzitter van een lozersclubke zoals de BUB hé. De nv-a heeft nog altijd veel meer te betekenen dan er paar Paola-geile perverten.

En het is niet omdat Bourgeois naar dit forum is komen kijken dat hij een onozele zot is, het enige dat hij wil is voeling met de basis. Hij heeft op dit moment niet de juiste raadgevers, maar dat is dan weer een anders discussie.
De voorzitter van dat ''lozersclubke''laat zich niet beïnvloeden ,noch omkopen door een beloofde dotatie vanuit de VLD.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 00:09   #62
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Debat? Hoe kan je nu een debat voeren met zo'n monologen-draaier die kontinue naast de kwestie antwoordt, de vooroordelen en intentieprocessen per vrachtwagen moet laten aanvoeren, ...?

Daarenboven is dat zo'n beetje als Steve Stevaert die een debat zou eisen met G. Bush over het wangedrag van Ford. Kom nou: zoek eens eerst iemand die een beetje elementair samenhangende argumentatie ontwikkelt.

'zeer grof' lijkt me overigens ook géén goed Nederlands; daarentegen zou 'zeer pretentieus vanwege de BUB' of 'zeer naief vanwege de BUB' me beter gepast lijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP
Met onze liberale politieke vereniging in Kortrijk hadden wij op 21 oktober graag uitgepakt met een debat met als thema 'Vlaming of Belg' met als protagonisten Geert Bourgeois van N-VA en Hans Van De Cauter van de BUB. Leek ons een zeer mooi programma...
Toen we via een lokale NVA-er en kennis van Bourgeois deze laatste contacteerden, liet deze weten dat Bourgeois niet wenst te debatteren met groeperingen "die op zich niets voorstellen".
Het is juist dat de BUB een kleine (maar jonge!!!) partij is, maar dit is toch wel zeer grof tegen de Belgicisten.
En meteen kunnen we ons vraagtekens plaatsen naast de democratische idealen van, laat ons niet veralgemenen, Geert Bourgeois, nochtans de enigste N-VA vertegenwoordiger op federaal niveau.
Hopelijk is de heer Bourgeois in het vervolg iets tactischer en genuanceerder in zijn beslissingen.
Hoe je het ook draait of keert, iemand die zijn huis ziet instorten door de ene aardbeving na de andere en de ene mokerslag na de andere dient te incasseren zou beter iedere mogelijkheid om terug te krabbelen aangrijpen.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 01:09   #63
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met onze liberale politieke vereniging in Kortrijk hadden wij op 21 oktober graag uitgepakt met een debat met als thema 'Vlaming of Belg' met als protagonisten Geert Bourgeois van N-VA en Hans Van De Cauter van de BUB. Leek ons een zeer mooi programma...
Toen we via een lokale NVA-er en kennis van Bourgeois deze laatste contacteerden, liet deze weten dat Bourgeois niet wenst te debatteren met groeperingen "die op zich niets voorstellen".
Het is juist dat de BUB een kleine (maar jonge!!!) partij is, maar dit is toch wel zeer grof tegen de Belgicisten.
En meteen kunnen we ons vraagtekens plaatsen naast de democratische idealen van, laat ons niet veralgemenen, Geert Bourgeois, nochtans de enigste N-VA vertegenwoordiger op federaal niveau.
Hopelijk is de heer Bourgeois in het vervolg iets tactischer en genuanceerder in zijn beslissingen.
Hoe je het ook draait of keert, iemand die zijn huis ziet instorten door de ene aardbeving na de andere en de ene mokerslag na de andere dient te incasseren zou beter iedere mogelijkheid om terug te krabbelen aangrijpen.
Even de resultaten bekijken van de verkiezingen in West-Vlaanderen, waar Kortrijk bij mijn weten deel van uitmaakt:

N-VA: 55.292 stemmen, 6.97%
BUB: 0 stemmen, niet deelgenomen in West-Vlaanderen.

Moet Bourgeois dan met iedereen in debat? Ook met diegenen die zelfs niet voldoende handtekeningen konden vinden om aan de verkiezingen in West-Vlaanderen deel te nemen?
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 08:20   #64
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

NVA: één vertegenwoordiger
BUB: 0.

Verschil: 1.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 08:24   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
NVA: één vertegenwoordiger
BUB: 0.

Verschil: 1.
En pas dezelfde redenering eens toe zonder de kiesdrempel. Hoeveel voor de N-VA? Hoeveel voor de Blubbers?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 08:25   #66
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel stemmen haalde de NVA in Waals-Brabant en Namen?
Oud 5 oktober 2003, 08:29   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel stemmen haalde de NVA in Waals-Brabant en Namen?
Dat was niet de vraag, kerel. Of hebt u misschien in te gaan op de vraagstelling?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 08:35   #68
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als we zo beginnen, dan kunnen we ons ook direct afvragen hoeveel stemmen de BUB zou gehaald hebben als ze evenveel media-aandacht en evenveel geld als de NVA had gehad. Man, dan zaten we nu al in de regering !

Die kiesdempel wordt trouwens sterk overdreven. De NVA haalde nog niet eens de natuurlijke drempel in de meeste omschrijvingen.
Oud 5 oktober 2003, 08:50   #69
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De mannen van BUB moeten eens vragen aan Bush of hij het aandurft met hen te debatteren.
Wedden dat hij ook een uitvlucht heeft om niet met de belangrijkste politieke stroming in West-Europa te praten?
?????????????????????????????????????????????????? ???????
Sorry Luc Broes maar ik stel dus vast dat nu uw partij groot is geworden er geen rekening met de kleintjes, en zeker niet als ze anders denken dan jullie, meer wordt gehouden, hoogmoed komt wel voor de val hoor Luc Broes. En verder gaat uw redenering helemaal niet op hoor, daarom dat ik deze posting met zoveel vraagtekens open!!!
Beste Eugene, ik ben geen bewonderaar van Geert B. en uiteraard nog veel minder van BUB.
Het voorgestelde debat is enkel bedoeld om BUB onder de aandacht te brengen. Dat is uiteraard geen prioriteit voor GB.
De arme man moet alle aandacht besteden aan het redden van zijn partij.
Dat heeft dan ook niets te maken met democratie of aandacht voor de kleintjes.
De standpunten van BUB en Vlaamsnationalisten liggen ook zo ver uit elkaar dat een debat geen van beide helpt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 09:01   #70
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Knuppel, kruip en je bed, neem een dafalgan en slaap eens een paar dagen...

Mijn prachtige Belgische vlag is een uiting van mijn standpunt, niets meer. De BUB steun ik, ieder Belgisch initiatief trouwens.
En Verhofstadt tegen De Cauter : een debat organiseer je het best tussen personen met een tegenstrijdige mening. En Verhofstadt is niet van de domste, dus zeker geen flamingant!
JP, je moet eens de burgermanifesten lezen van Verhofstadt. Je zult nogal verschieten als je ziet welke flamingante standpunten hij daar aannam.
Maar Verhofstadt is natuurlijk geen Flamingant, en ook geen vurige belg. Verhofstadt predikt gelijk welk standpunt dat bevorderend is voor zijn carrière. In die zin is hij inderdaad niet de domste.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 09:09   #71
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we zo beginnen, dan kunnen we ons ook direct afvragen hoeveel stemmen de BUB zou gehaald hebben als ze evenveel media-aandacht en evenveel geld als de NVA had gehad. Man, dan zaten we nu al in de regering !

Die kiesdempel wordt trouwens sterk overdreven. De NVA haalde nog niet eens de natuurlijke drempel in de meeste omschrijvingen.
Kerel we hadden op Vlaams niveau 3000 stemmen tekort met een gemiddelde van 4.9%, we hadden in alle provincies een vertegenwoordiger zonder die klote norm. Gij mag al het geld hebben, er is niemand die U ernstig neemt.

Enne die aanvraag voor dat debat, ik zit in het bestuur te kortrijk, Waarom heb ik dan geen schrijven gezien voor een discutie?

En Knuppel heeft meer dan gelijk, Ge mag blij zijn dat Geert de BuB geen proces aan hun broek smeert voor laster en eerroof.
Dan gaan we nog maar zwijgen als hij moest ingegaan zijn op uw debat, het zou mooi geweest zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 10:17   #72
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
Eugene

Als ik het goed begrijp, moet het VB en N-VA de subsidies weigeren?

Deze Belgische subsidies zijn wel voor 60 % betaald door Vlaanderen.

Meer nog , de Belgen zouden niets liever willen dat VB en N-VA deze
subsidies zouden weigeren.

U kunt natuurlijk nog iets verder gaan, zoals de Ierse Nationalisten,
die weigeren in het Engels parlement te gaan zetelen.

Want als men zegt tegen de Belgische instellingen te zijn moet men daar maar consequent zijn, en alles wat Belgisch is afwijzen.
Wat mij betreft doet ieder maar wat hij/zij wil hoor, feit is echter dat ik het abnormaal vind dat er een wetswijziging in elkaar wordt geflanst om wat geld aan een partij toe te wijzen.
En ben je zeker dat het niet was voor die andere partij die met alle zonden beladen werd en met de verkiezingen hierdoor uit de boot viel te geld toe te wijzen? Als het natuurlijk voor die partij bedoeld was kon men niet rond de NVA.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 10:41   #73
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de postings van voorzitter Hans eens nagelezen. Die man is niet in staat een (degelijk) argument te formuleren, wat me niet erg hadig lijkt om een debat te voeren.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit "debat" enkel tot doel heeft de BUB in het zog van Geert bourgeois wat in de aandacht te brengen.
Welke studentenkring (let wel, zonder BUB-adebtjes in haar rangen) haalt het nu in zijn hoofd een marginaal Brussels advocaatje uit te nodigen voor een debat?! Gaan ze daarmee publiek lokken?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 10:54   #74
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Kerel we hadden op Vlaams niveau 3000 stemmen tekort met een gemiddelde van 4.9%, we hadden in alle provincies een vertegenwoordiger zonder die klote norm. Gij mag al het geld hebben, er is niemand die U ernstig neemt.

Enne die aanvraag voor dat debat, ik zit in het bestuur te kortrijk, Waarom heb ik dan geen schrijven gezien voor een discutie?

En Knuppel heeft meer dan gelijk, Ge mag blij zijn dat Geert de BuB geen proces aan hun broek smeert voor laster en eerroof.
Dan gaan we nog maar zwijgen als hij moest ingegaan zijn op uw debat, het zou mooi geweest zijn.

U mag al het geld hebben(dotatie),niemand die u nog serieus neemt.

De N-VA heeft duidelijk een bocht genomen van 180°(onafhankelijke koers)

Iedereen weet dat de N-VA een kartel wilde vormen met CD&V,vooral vanwege de financiële problemen(gesprekken waren zo goed als rond).

Wanneer men aan de N-VA deze dotatie niet had belooft,dan was men op de uitnodiging van CD&V ingegaan(hypocrisie).

Uiteraard kwam de stemming binnen de N-VA op het goede ogenblik.

Onze achterban heeft beslist dat wij een onafhankelijke koers varen.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 11:32   #75
JP
Partijlid

JP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam

Even de resultaten bekijken van de verkiezingen in West-Vlaanderen, waar Kortrijk bij mijn weten deel van uitmaakt:

Is het niet zo dat het juist één van de pijlers is van de democratie dat iedereen tegen iedereen kan debatteren, ongeacht de meningen?
En nogmaals : mijn verbolgenheid heeft te maken met de hautaine houding van Bourgeois, een man die er met de dag meer verbitterd uit gaat zien (je zou voor minder). Bourgeois kon in Brussel zitten, al een debat hebben, zijn moeder zou kunnen gestorven zijn, zelfs zijn kat, maar op die manier weigeren getuigt van weinig politiek inzicht. De N-VA is toch meer dan Bourgeois? Of misschien kan hij het maar niet verkroppen dat de BUB elke dag groeit en zijn partij elke dag opnieuw rake klappen krijgt?
Oud 5 oktober 2003, 11:38   #76
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam

Is het niet zo dat het juist één van de pijlers is van de democratie dat iedereen tegen iedereen kan debatteren, ongeacht de meningen?
En nogmaals : mijn verbolgenheid heeft te maken met de hautaine houding van Bourgeois, een man die er met de dag meer verbitterd uit gaat zien (je zou voor minder). Bourgeois kon in Brussel zitten, al een debat hebben, zijn moeder zou kunnen gestorven zijn, zelfs zijn kat, maar op die manier weigeren getuigt van weinig politiek inzicht. De N-VA is toch meer dan Bourgeois? Of misschien kan hij het maar niet verkroppen dat de BUB elke dag groeit en zijn partij elke dag opnieuw rake klappen krijgt?
Na die verwijzing van enkele BuBers naar Hitler heeft hij dat recht wel ja.

De BuB groeien???????

De N-VA groeide de laatste 2 maand aan met 500 leden. Meer dan alle BuBers samen
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 13:15   #77
Vanelderen David
Burger

Vanelderen David's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hehe, je kan burgerlijke Bourgeois alleszins niet van overdreven bescheidenheid verdenken. Zijn ego is zo groot als de kathedraal in Antwerpen.
Oud 5 oktober 2003, 13:21   #78
Vanelderen David
Burger

Vanelderen David's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA groeide de laatste 2 maand aan met 500 leden. Meer dan alle BuBers samen
Jullie hebben misschien 500 nieuwe leden, maar met de interne ambras die de N-VA de laatste maanden gekend heeft, mag je verwachten dat er een pak meer dan 500 hun lidmaatschap NIET zullen hernieuwen.

In Limburg zouden er een behoorlijk aantal mandatarissen en militanten overwegen om de overstap naar het Vlaams Blok te maken.
Oud 5 oktober 2003, 13:56   #79
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Citaat:
Jullie hebben misschien 500 nieuwe leden, maar met de interne ambras die de N-VA de laatste maanden gekend heeft, mag je verwachten dat er een pak meer dan 500 hun lidmaatschap NIET zullen hernieuwen.

In Limburg zouden er een behoorlijk aantal mandatarissen en militanten overwegen om de overstap naar het Vlaams Blok te maken.
Vlaams Blok is tenminste eerlijk. Zij hebben nog nooit een debat geweigerd met Belgischgezinden! Geen enkel debat trouwens.
Het ziet ernaar uit dat de Niveanen onder leiding van burgerlijke Geert niks anders meer zullen doen dan zichzelf eindeloos feliciteren met hun enorme overwinning, de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen op hun dagelijkse congres, en lachen met nu nog kleinere Bewegingen die de nivea binnenkort ver achter zich zullen laten! Wel, ze doen maar! Hun partijke staat op springen, en terwijl zij lachen, WERKEN wij verder.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 14:03   #80
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Citaat:

Vlaams Blok is tenminste eerlijk. Zij hebben nog nooit een debat geweigerd met Belgischgezinden! Geen enkel debat trouwens.
Het ziet ernaar uit dat de Niveanen onder leiding van burgerlijke Geert niks anders meer zullen doen dan zichzelf eindeloos feliciteren met hun enorme overwinning, de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen op hun dagelijkse congres, en lachen met nu nog kleinere Bewegingen die de nivea binnenkort ver achter zich zullen laten! Wel, ze doen maar! Hun partijke staat op springen, en terwijl zij lachen, WERKEN wij verder.
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6333&start=0
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be