Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2003, 02:01   #61
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Ik vind het ook eigenaardig dat het blok na de verkiezingen ons van kop tot teen stonden op de vrijen, en toen we geen kartel wilden vormen met niemand zijn ze ons beginnen uitschelden (ook de CD&V, zo laag had ik hen niet ingeschat).

Is er iemand bij stil gestaan dat Bush aan de macht gekomen is omdat daar geen partijfinanciering is? Het zelfde kan gezegd worden van Berlusconi. Is het dat wat ge wilt? Dit is de reden waarom partijdotatie nodig is om integere en bekwame mensen een democratische kans te geven, en het niet te laten afgangen wie het meeste bedrijfsgeld achter zich heeft
Zonder partijdotatie is het degene die het meest kan betalen die in het parlement komt. Die dotatie is een garantie om democratie de kans te geven, en minderheden ook een stem te geven.

En nog iets, Ik heb het Blok nog nooit zijn dotatie zien weigeren. Nu ze zelf groot zijn (dankzij de partijdotatie) willen ze andere kleine partijtjes de mond snoeren door hun die dotatie niet te hunnen.

Wij met onze 200.000 kiezers hebben ALLE recht op die dotatie.
Ik vind ook de PS poging om het VB hun totaties af te nemen schandalig
Uitschelden?? Misschien op dit forum, maar in real life heb ik dat niet gehoord, hoor!
Ik heb echter wel enkele verkiezingsinterviews in kranten van jullie kandidaten bijgehouden met scheldpartijen tegenover ons.
Een bepaalde 'dame' uit het Waasland maakte het wel heel erg bont.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 11:49   #62
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Citaat:
Ik vind het ook eigenaardig dat het blok na de verkiezingen ons van kop tot teen stonden op de vrijen, en toen we geen kartel wilden vormen met niemand zijn ze ons beginnen uitschelden (ook de CD&V, zo laag had ik hen niet ingeschat).

Is er iemand bij stil gestaan dat Bush aan de macht gekomen is omdat daar geen partijfinanciering is? Het zelfde kan gezegd worden van Berlusconi. Is het dat wat ge wilt? Dit is de reden waarom partijdotatie nodig is om integere en bekwame mensen een democratische kans te geven, en het niet te laten afgangen wie het meeste bedrijfsgeld achter zich heeft
Zonder partijdotatie is het degene die het meest kan betalen die in het parlement komt. Die dotatie is een garantie om democratie de kans te geven, en minderheden ook een stem te geven.

En nog iets, Ik heb het Blok nog nooit zijn dotatie zien weigeren. Nu ze zelf groot zijn (dankzij de partijdotatie) willen ze andere kleine partijtjes de mond snoeren door hun die dotatie niet te hunnen.

Wij met onze 200.000 kiezers hebben ALLE recht op die dotatie.
Ik vind ook de PS poging om het VB hun totaties af te nemen schandalig
Uitschelden?? Misschien op dit forum, maar in real life heb ik dat niet gehoord, hoor!
Ik heb echter wel enkele verkiezingsinterviews in kranten van jullie kandidaten bijgehouden met scheldpartijen tegenover ons.
Een bepaalde 'dame' uit het Waasland maakte het wel heel erg bont.
En wat heeft die dame dan wel gezegd?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 16:24   #63
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit :

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 16:44   #64
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Dit :

intelligente quote
Oud 29 oktober 2003, 16:54   #65
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit :

intelligente quote
Kun je al niet meer tegen een gapje? Ik merkte dat niemand een antwoord gaf op jouw vraag, en gezien ik het zelf ook niet weet, dacht ik om even te lachen. Zijn jullie daar dan allemaal zo stijf en seutig als dien Bourgeois?
Oud 29 oktober 2003, 16:56   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit :

intelligente quote
Kun je al niet meer tegen een gapje? Ik merkte dat niemand een antwoord gaf op jouw vraag, en gezien ik het zelf ook niet weet, dacht ik om even te lachen. Zijn jullie daar dan allemaal zo stijf en seutig als dien Bourgeois?

ok ik zal dan maar mee lachen
Oud 29 oktober 2003, 17:01   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit :

intelligente quote

ok ik zal dan maar mee lachen
Laat je maar eens goed gaan, je zal zien, 't is aangenamer dan constant met een stok in uw gat te lopen. En je kunt gerust jouw ervaring hiermee delen met je voorzitter.
Oud 29 oktober 2003, 17:02   #68
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadhater
het smoelwerk van Martin Tanghe.
Ik ben zeker dat ze er beter uitziet dan jij
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 17:15   #69
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadhater
het smoelwerk van Martin Tanghe.
Ik ben zeker dat ze er beter uitziet dan jij
Eric Van Rompuy zei in 1984 over Martine Tanghe:
"Er zitten bij de Belgische radio en televisie waarlijk volksvreemde figuren. Als ik Martine Tanghe zie, is dat Vlaams? Dat soort relativerend en nihilistisch Vlaanderen dat neerkijkt op zijn eigen volksaard. De manier van presenteren, de manier waarop zij spreekt. Je voelt instinctmatig wat zij voelt voor een IJzerbedevaart…"
Oud 29 oktober 2003, 17:46   #70
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds de verkiezingen van 18 mei zetelt Geert Bourgeois eenzaam in het parlement. Het vervelende gevolg daarvan is dat de N-VA geen aanspraak meer kan maken op partijfinanciering, want die is bij wet alleen voorzien voor partijen die vertegenwoordigd zijn in Kamer én Senaat. Zonder geld, geen partij. En dus trok Bourgeois aan de alarmbel.

En hij vond gehoor bij de traditionele partijen. Zo zou er binnenkort gesleuteld worden aan de fameuze wet op de partijfinanciering. De PS van Elio Di Rupo is bereid de N-VA te depanneren op voorwaarde dat de VLD instemt met een wetswijziging die toelaat om het Vlaams Blok financieel droog te leggen. Karel De Gucht heeft -zo bericht De Morgen- zijn akkoord toegezegd. Een fraaie koehandel: geld voor de N-VA, géén geld voor het Vlaams Blok!

Maar het is niet de eerste koehandel en het zal ook niet de laatste zijn. In zware ademnood ging de N-VA na 18 mei aankloppen bij de CD&V. Het mogelijke kartel moest het voortbestaan van de N-VA verzekeren en de CD&V de nodige extra stemmen opleveren om politiek terug mee te kunnen spelen. Een verstandshuwelijk, zeg maar.

En toen kwam plots de VLD -die een kartel tussen N-VA en CD&V kost wat kost wilden verhinderen- op de proppen met het voorstel om de wet op de partijfinanciering aan te passen, zodat de N-VA toch geld zou krijgen. De kartelbesprekingen tussen Bourgeois en Leterme liepen op de klippen. Bovendien vernemen wij uit interne en goedingelichte bron dat de samenwerking ook spaak liep op de bruidschat (lees: verkiesbare plaatsen) die de N-VA vroeg. Zo eiste Frieda Brepoels niet minder dan een verkiesbare plaats op de lijst voor de Europese verkiezingen volgend jaar. De CD&V kon of wou niet ingaan op de eisen van de N-VA.

Het kartel liep dus niét stuk op garanties rond Vlaamse eisen, zoals Geert Bourgeois nadien beweerde, maar op geld én postjes!

Mijn hartje bloedt..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 23:02   #71
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Mijn hartje bloedt..
Omdat je in de eerlijkheid van Bourgeois geloofde? Ik leef mee.
Oud 30 oktober 2003, 09:40   #72
giserke
Banneling

Standaard

Wat u hier zegt zijn pure leugens, als er hier iemand is die weet hoe die gesprekken zijn verlopen is het ik wel, ik zat verdomme in het lokaal ernaast op de barricaden.

1 Een kartel zou ons veel meer garanties gegeven hebben dan die partijdotatie.
2 Er waren als strubbelingen van voor het zomerverlof, het ACW had al geen goesting om met ons een kartel te sluiten, de hoogste plaats die ze ons wilden geven was de 6de plaats op de lijst. Dat zou ons max 3 zetels opleveren. Dat betekent dat wij geen recht hebben op universitaire medewerkers en nog geen partijdotatie. De werking van de partij zou hierbij onmogelijk zijn. Als het een federale verkiezing zou zijn zouden we met 3 plaatsen akkoord gegaan zijn omdat je dan in kamer en senaat vertegenwoordigd bent als fractie en dus recht hebt op alle dotaties en parlementair medewerkers.

Anderzijds, de dotatie die we nu zullen krijgen is maar een fractie van het heen we vroeger hadden. Daar kun je geen verkiezingscampagne me betalen.

Ik kan u verzekeren dat we binnen de partij dag en nacht hebben vergaderd op alle niveaus, alle leden zijn geraadpleegd althans ze werden ervoor uitgenodigd.

Geen van beide opties biedt ons garanties, het was kiezen tussen de tering of de pest.

Ik neem het niet dat u ons van oneerlijkheid beschuldigt, ik kan u verzekeren dat de integriteit van onze mandatarissen bij de meeste andere partijen niet terug te vinden zijn. Het is normaal dat ze ons allemaal afgunstig zijn, als we in gelijk welk debat zitten doen we andere partijen met alle gemak op hun bek gaan.

Nog iets, wat is er mis met het jagen op postjes en geld?? Doe je aan politiek of doe je het niet. Het zou nogal onnozel zijn om aan politiek te doen om geen postjes te willen verwerven. Om die postjes te bekomen heb je geld nodig, en veel geld.
Ik zal het maar zeggen met bijbelse woorden: laat de partij die geen postjes of geld wenst de eerste steen werpen.

Het blok zou beter zwijgen, want wij zijn bij de weinigen die ervoor uitkomen dat de poging van de PS om het blok zijn dotaties af te nemen schandalig vinden. En die het cordon niet efficiënt vinden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be