Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2003, 15:43   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Sinds de verkiezingen van 18 mei zetelt Geert Bourgeois eenzaam in het parlement. Het vervelende gevolg daarvan is dat de N-VA geen aanspraak meer kan maken op partijfinanciering, want die is bij wet alleen voorzien voor partijen die vertegenwoordigd zijn in Kamer én Senaat. Zonder geld, geen partij. En dus trok Bourgeois aan de alarmbel.

En hij vond gehoor bij de traditionele partijen. Zo zou er binnenkort gesleuteld worden aan de fameuze wet op de partijfinanciering. De PS van Elio Di Rupo is bereid de N-VA te depanneren op voorwaarde dat de VLD instemt met een wetswijziging die toelaat om het Vlaams Blok financieel droog te leggen. Karel De Gucht heeft -zo bericht De Morgen- zijn akkoord toegezegd. Een fraaie koehandel: geld voor de N-VA, géén geld voor het Vlaams Blok!

Maar het is niet de eerste koehandel en het zal ook niet de laatste zijn. In zware ademnood ging de N-VA na 18 mei aankloppen bij de CD&V. Het mogelijke kartel moest het voortbestaan van de N-VA verzekeren en de CD&V de nodige extra stemmen opleveren om politiek terug mee te kunnen spelen. Een verstandshuwelijk, zeg maar.

En toen kwam plots de VLD -die een kartel tussen N-VA en CD&V kost wat kost wilden verhinderen- op de proppen met het voorstel om de wet op de partijfinanciering aan te passen, zodat de N-VA toch geld zou krijgen. De kartelbesprekingen tussen Bourgeois en Leterme liepen op de klippen. Bovendien vernemen wij uit interne en goedingelichte bron dat de samenwerking ook spaak liep op de bruidschat (lees: verkiesbare plaatsen) die de N-VA vroeg. Zo eiste Frieda Brepoels niet minder dan een verkiesbare plaats op de lijst voor de Europese verkiezingen volgend jaar. De CD&V kon of wou niet ingaan op de eisen van de N-VA.

Het kartel liep dus niét stuk op garanties rond Vlaamse eisen, zoals Geert Bourgeois nadien beweerde, maar op geld én postjes!

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 15:46   #2
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Naïeveling
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 15:50   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:

Naïeveling
Waarom ?
Oud 24 oktober 2003, 15:56   #4
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Naïeveling
Waarom ?
a.. omdat je daar zo'n -emoticonneke bijzet. Verbaast de tekst u misschien?

'k begin meer en meer te geloven dat heel dat vlaamse-zaak gedoe gewoon een marketingstrategie is.
Oud 24 oktober 2003, 16:06   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Naïeveling
Waarom ?
a.. omdat je daar zo'n -emoticonneke bijzet. Verbaast de tekst u misschien?

'k begin meer en meer te geloven dat heel dat vlaamse-zaak gedoe gewoon een marketingstrategie is.
Het is mij nog niet duidelijk, wat zou mij niet mogen verbazen volgens jou? Dat men het Vlaams Blok probeert te sabboteren?
Oud 24 oktober 2003, 16:11   #6
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de postjesgeile flaminganten
Oud 24 oktober 2003, 16:17   #7
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Ik vrees dat wanneer dit zal gebeuren het ook nog in de pers verzwegen zal worden. Kwestie van het Blok niet te veel in de underdogpositie te dwingen. Welkom in de demoncratie.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 16:20   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Ik vrees dat wanneer dit zal gebeuren het ook nog in de pers verzwegen zal worden. Kwestie van het Blok niet te veel in de underdogpositie te dwingen. Welkom in de demoncratie.
Wel, ik moet eerlijk toegeven dat ik het nieuws eerst las op een ticker van een Vlaamse zender op televisie. Maar vraag mij niet welke zender het was. Misschien Z-TV, of een andere fzender met lopend nieuws op een ticker.
Oud 24 oktober 2003, 16:22   #9
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel, ik moet eerlijk toegeven dat ik het nieuws eerst las op een ticker van een Vlaamse zender op televisie. Maar vraag mij niet welke zender het was. Misschien Z-TV, of een andere fzender met lopend nieuws op een ticker.
Wees er maar zeker van dat zo'n zaken amper een vermelding zullen krijgen bij de VRT. Misschien even in het kort op het laatavondjournaal wanneer de gemiddelde burger ofwel gaan slapen is of zat in zijn zetel ligt te gapen naar het smoelwerk van Martin Tanghe.
Oud 24 oktober 2003, 16:45   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wees er maar zeker van dat zo'n zaken amper een vermelding zullen krijgen bij de VRT. Misschien even in het kort op het laatavondjournaal wanneer de gemiddelde burger ofwel gaan slapen is of zat in zijn zetel ligt te gapen naar het smoelwerk van Martin Tanghe.
Ben er niet zo zeker van. Je weet dat bij de extreem-linkse rakkers van de VRT dikwijls de mond overloopt waar hun hart van vol is. De VRT vrouwen worden gewoon nat van zo'n slag onder de Blokgordel.
Oud 24 oktober 2003, 16:47   #11
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Als het gebeurd, dan hoop ik dat het vlak voor de verkiezingen is en dat die VRT-vrouwen botergeil zullen zijn. Het zou wel eens als een boemerang terug kunnen werken.
Oud 24 oktober 2003, 16:47   #12
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Als dit de democratie moet voorstellen ...
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 16:47   #13
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Bourgeoisken, als Wij u aan steun moeten helpen staat daar wel iets tegenover hé, beste kameraden NV'A-ertjes.
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 16:49   #14
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Als dit de democratie moet voorstellen ...
Wat?
geld uitdelen aan partijen?
Oud 24 oktober 2003, 16:49   #15
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels
Bourgeoisken, als Wij u aan steun moeten helpen staat daar wel iets tegenover hé, beste kameraden NV'A-ertjes.
Kan ik me voorstellen: geheel in de SP.A-PS - maffiastijl zeker?
Oud 24 oktober 2003, 16:49   #16
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niels eerlijk, vind jij dat dit zou kunnen? Dat NVA gelden krijgt, daar heb ik het niet moeilijk mee. Maar dat een partij met verkozenen geen gelden zou krijgen om zo die partij te elimineren. Dat is absurd!
Oud 24 oktober 2003, 16:56   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Dat NVA gelden krijgt, daar heb ik het niet moeilijk mee. Maar dat een partij met verkozenen geen gelden zou krijgen om zo die partij te elimineren. Dat is absurd!
Ik vind beide even schaamteloos en even schandalig. Bijna niet te geloven wat ze hier allemaal durven in dit land.
Oud 24 oktober 2003, 16:56   #18
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Ik heb toch niet gezegd dat ik de financiën van Het Vlaams blok wil elimineren. Ze hebben verkozenen, zijn een wettelijk erkende partij in ons stelsel, dus hun dotaties afschaffen is Absurd.

Ik dacht eerder aan Bourgeois' vingertje op de groene knop als het migrantenstemrecht wordt bezegeld.

En dit is geen zaak van aanpakken in maffiastijl, beste vrienden laat die naïviteit...dit is politiek.
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 17:00   #19
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb toch niet gezegd dat ik de financiën van Het Vlaams blok wil elimineren. Ze hebben verkozen, zijn een wettelijk erkende partij in ons stelsel, dus hun dotaties afschaffen is Absurd.

Ik dacht eerder aan Bourgeois' vingertje op de groene knop als het migrantenstemrecht wordt bezegeld.

En dit is geen zaak van aanpakken in maffiastijl, beste vrienden laat die naïviteit...dit is politiek.
Mmm ik kan me vinden in je antwoord!
Oud 24 oktober 2003, 17:00   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb toch niet gezegd dat ik de financiën van Het Vlaams blok wil elimineren. Ze hebben verkozen, zijn een wettelijk erkende partij in ons stelsel, dus hun dotaties afschaffen is Absurd.
Jij persoonlijk misschien niet, maar je vrienden van de PS hebben de eis gesteld tegenover de VLD die ondertussen niets meer te vertellen heeft.

Citaat:
Lelijk. Nu begrijp ik waarom de SP.A zo sterk staat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be