![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Goh wa ne komediant is dien FDW wel niet zeg, zo'n kiezersbedrog en dat voor de ogen van honderdduizenden vlamingen. ge moet maar durven ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je maakt je hier ronduit belachelijk man en je weet totaal niet waar je het over hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() In't midden van het st jansplein voor de camera nodigde FDW een gesluierde moslima op zijn lijst uit net voor de verkiezingen.
De meeste herinneren die reportage als " die waar dat die neger stond te liegen dat hem een job had en ziek was" |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fdw bedoelde dat sarcastisch en hij gaf de vrouw sowieso groot gelijk omdat ze zelf als marokkaanse zegde dat de vele en grote problemen in antwerpen door mensen van haar soort is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Oh what a surpise
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ondertussen maar zagen dat ze zich niet integreren: zij zijn potdorie nog feller als de doorgesneden Vlaming ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat de VB-ers hier op het forum best even overleggen welk standpunt ze innemen. Ik zie hier nu al 3 �* 4 tegenstrijdige pro-VB meningen die alles behalve met elkaar rijmen.
Kindjes, zo kunnen we niet discussieren. Het is hier niet het forum 'rechts' hé.. Ik zal als 'linkse' jullie even opweg helpen met de vraagstelling waar jullie het best mee eens geraken om jullie hier niet compleet belachelijk te maken... (Dit forum heeft ten minste een reputatie hoog te houden.) De sleutelvraag: Is het VB nu moslimvriendelijk, moslimonvriendelijk of weet-het-eigenlijk-niet-goed? (moesten jullie hier niet uitgeraken, maak je dan niet ongerust, de schuld ligt klaarblijkelijk bij jullie partijleiding die er zelf ook niet uitgeraakt en daarmee blijk geeft van platte hypocrisie en opportunitisme). Allé: Take your chance. Surprise me ![]() Heb overigens, als linkse ook nooit gesnapt hoe het komt dat het VB een anti-islam houding inneemt en in zijn leiding toch een moslim heeft huizen (Annemans), en dat ondanks dat, de leden totaal geen inspraak hebben in de werking... |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen denken zoiets van: "Zolang ze mij met rust laten laat ik hen ook met rust", zonder daarbij voor of tegen te zijn. Het is toch niet verboden om neutraal te zijn? Mag dat nog? Of wil je van iedereen een onruststoker maken? Wil je iedereen in hokjes steken en vakjes gaan steken? Ik ben niet voor en ik ben ook niet tegen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 november 2006 om 06:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik het begin was dit niet zo, dat is juist en dat is ook moeilijk bij het oprichten van een partij. Maar nu toch al zeker twintig jaar hebben leden weldegelijk inspraak. Je loopt serieus achter. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet het Vlaams Blok die veroordeeld is geweest maar wel drie VZW's daaraan verbonden. Niettemin draagt het Vlaams Blok daar verantwoordelijkheid voor, daar niet van, maar juist is juist. De drie VZW's zijn niet veroordeeld voor racisme, maar voor 'aanzetten tot racisme', zonder enig bewijs. Zonder enige bewijs want: men heeft niemand kunnen vinden die daadwerkelijk racist is geworden door het lezen van wat de drie VZW's in hun pamfletten zegden. Het gaat dus om een pure interpretatie van de rechter in kwestie. Ik heb het zogezegde bewijsmateriaal gelezen in het arrest en ik kan je verzekeren dat het lezen daarvan, van mij geen racist gemaakt heeft. Misschien wel van de rechter, dat weet ik niet, maar ik persoonlijk ken niemand die racist is geworden door het lezen van het aangevoerde bewijsmateriaal. Ik denk jij ook niet, maar dit terzijde. Bovendien -en dat is niet onbelangrijk- is er een wezenlijk verschil tussen 'aanzetten tot...' en de daad zelf. Dat kan elke jurist je vertellen. Als jij je wagen met draaiende motor open achterlaat om pakweg vlug een lottoformulier en een pakje sigaretten te halen in het krantenwinkeltje, dan kun je gestraft worden voor 'aanzetten tot diefstal'. En terecht ook. Maar laten we wel wezen. Dat maakt van jou nog geen dief. Dat is iets helemaal anders. En dat is nu wat jij doet. Je maakt van de drie VZW's die zogezegd zouden aanzetten tot racisme, racisten an sich. En dat is verkeerd. Bovendien is de antiracismewetgeving veel ruimer dat wat racisme eigenlijk is. Er is pas sprake van racisme wanneer men bij het beoordelen van zijn medemens, diens ras als criterium laat meetellen. D�*t is racisme en dat zal elk woordenboek bevestigen. Maar de antiracismewetgeving gaat daarin veel verder. Zo mag een winkelier wiens winkeltje al vier keer werd overvallen door Marokkanen, niet zeggen dat het 'altijd' Marokkanen zijn, want dat is stigmatiseren. Ook al is het de waarheid; men mag dat volgens de antiracismewetgeving niet zeggen. Het woordje 'altijd' is er te veel aan en maakt een mens strafbaar. Daar bovenop komt nog dat men maar liefst acht (8) wetswijzigingen heeft moeten stemmen om de antiracismewetgeving erdoor te krijgen, precies op maar om het Vlaams Blok te kunnen pakken. Van die acht keer, maar liefst drie keer de grondwet. Ik weet niet wat jij daarvan denkt maar landen die wetten stemmen om oppositiepartijen te nekken zijn volgens wat ik op school leerde totalitair. En dan is er nog het feit dat twee rechters die voordien de zaak behandelden weldegelijk het politiek spel doorzagen en zichzelf daarom onbevoegd verklaarden. Telkens weer als dat als een overwinning voor het Vlaams Belang werd gezien door de publieke opinie zeiden de traditionele partijen dat het inderdaad niet hoort dat er binnen een democratie oppositie partijen bestreden worden met het gerecht in plaats van met ideologieën, wat in feite een bekentenis inhoud met betrekking tot de rechtszaak. En inderdaad bij de laatste rechtzaak, waarbij verder beroep uitgesloten was, heeft men dan maar een Waalse rechter aangesteld die inderdaad een overtreding van de antiracismewet wist te interpreteren. Als jij uit de optelling van al deze feiten concludeert dat het Vlaams Belang racistisch is, dan is dat jou goed recht, maar ik meen dat ik gegronde redens heb om daar ernstig aan te twijfelen. En ik ben daarin niet alleen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat is dat daar allemaal bij het VB: is het zo duidelijk om de postjes te doen? Ze steken dat wel niet erg goed weg he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Starkan;Eens duidelijk stellen;wij scheren niet zoals sommige beweren alle moslims over één en dezelfde kam.Wij weten zeer zeker dat er moslims bij zijn die in feite net zo goed als ons zijn en daarmee bedoel ik dat deze volledig aangepast zijn en ze bv in ons ogen vlaming onder de vlamingen zijn.
Mensen met een hoofddoek horen uiteraard niet bij laat dat duidelijk zijn. Wat niet wil zeggen dat we niet naar zo'n mensen zouden luisteren.Wij luisteren naar iedereen,alleen kan je niet voor iedereen goed doen natuurlijk. We zijn idd niet verzot op die islam en de vele problemen met moslims.De cijfers spreken voor zich en ook de gevangeniscijfers spreken boekdelen. Er zijn meer dan 1miljoen allochtonen en vreemdelingen tesamen en als je weet dat wij met veel meer zijn en als ik mij niet vergis 40% van de gevangenen van een andere afkomst zijn,daar kan je niet naast kijken,dat bewijst duidelijk dat het vb groot gelijk heeft.Toch stel ik die 40% nog in vraag want als ik mij goed herriner tellen ze er niet de vlamingen van allochtone afkomst bij. Bij de autochtone bevolking mag de criminaliteit zelfs wat hoger liggen dan bij allochtonen/vreemdelingen;je moet het in z'n gehele context bekijken en dan krijg je de juiste resultaten en de ware naakte feiten. Hoeveel mensen zijn er ondertussen al niet vertrokken in schaarbeek en brogerhout en andere.....???Juist,heel veel mensen waar veel mensen zegden van kijk;we gaan niet ontkennen dat er vroeger er eens niets gebeurde maar sinds de komst van toch vooral moslims het van kwaad naar erger is gegaan. Ik durf zeggen dat wij het niet voor die islam hebben en ook terecht,redenen genoeg voor,ga het zelf maar eens goed na en dan zal je wel zien dat wij gelijk hebben. En wij moeten kijken naar de dag van vandaag hoe alles in elkaar steekt en niet oude koeien uit de gracht gaan halen. De islam is een vrouwonvriendelijke godsdienst en ook al is de man geen favoriet van mij maar etienne vermeersch heeft dat ook mooi aangetoond. Ik denk dat iedereen zou moeten weten dat bv een land als turkije die de mensen rechten niet respecteert en de genocide niet wil toegeven gewoonweg geen lid kan worden van de EU.Met samenwerken geen enkel probleem,daar heeft niemand problemen mee denk ik en dat zou ook dom zijn om dat niet te doen.Maar in de EU toelaten is al een heel ander verhaalke me dunkt. En de islam strookt al helemaal niet met onze waarden en normen en cultuur en noem maar op.We hebben niets gemeen met die mensen,niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |