Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2006, 11:22   #1
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard VB en hypocriet opportunisme tov. Vlaamse moslims/allochtonen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VB-website
Een ‘Belgisch’ verhaal

20.11.2006 10.34u - Het rommelt in de Belgische Moslimexecutieve. En het is een typisch ‘Belgisch’, lees communautair, verhaal geworden. De spanningen lopen al een tijdje op. “De raad die in maart 2005 herkozen werd, bestaat uit 34 Nederlandstalige en 34 Franstalige vertegenwoordigers”, schrijft Gazet van Antwerpen (20.11.2006). De Morgen vult aan: “In het koninklijk besluit voor de erkenning van de huidige raad werd geregeld dat de Moslimexecutieve zou bestaan uit een Franstalig en Nederlandstalig college. De Nederlandstalige kamer bestaat wel op papier, maar niet in de praktijk, aldus Hassan Radi, Vlaams lid van de Moslimraad”.

Het zal niemand verwonderen dat de eisen van de Vlaamse moslims niets te maken hebben met chauvinisme, maar alles met een efficiënte werking van de executieve, met snelheid van optreden, met budgetten om te kunnen werken. En daar knelt het communautaire schoentje. “De Vlaamse verkozenen in de Moslimexecutieve willen een eigen regionale afdeling oprichten. Op die manier kunnen we veel vlotter werken zonder bureaucratie. Maar de Franstaligen wijzen onze vraag van de hand. Als Vlaamse moslims worden we in de Executieve gediscrimineerd”.

Probleem is dat alle vragen van de Vlaamse moslims eerst naar Brussel moeten. Met als gevolg overbodige bureaucratie en tijdsverlies. “De Franstaligen domineren de raad….Ze zijn bang om hun macht en het budget te delen. Wij willen de executieve niet ondermijnen, alleen een werking opzetten die dichter staat bij onze gemeenschap (…) Vandaag gaat het merendeel van de middelen naar Wallonië”, aldus hetzelfde Vlaams moslimlid in Gazet van Antwerpen.

Dit zal de multicul-hogepriesters niet plezieren. Als de Belgische werkelijkheid er zelfs voor kan zorgen dat binnen eenzelfde allochtone gemeenschap communautaire barsten ontstaan, dan ziet het er écht niet goed uit voor het samenleven van gemeenschappen in ons land.

Ten tweede ervaren ook ‘Vlaamse’ allochtonen wat het is om met een Franstalige minderheid samen te leven. Ook in allochtone moslimmiddens bestaat er een Franstalig clubje dat angstvallig waakt over haar privileges en vooral de macht niet uit handen wil geven. Het ‘eigen volk eerst’-principe wordt er ook en vooral door progressieve multiculapostelen gecultiveerd. Zónder dat de Franstaligen zich hiervoor schamen.

Dit land geraakt communautair ook opgesplitst in haar moslimgemeenschappen. De Franstalige onwil – opnieuw! – om ook maar iets van haar macht af te staan staat haaks op elke federale loyaliteit. Zij zijn het die België doen barsten, dat blijkt ook uit dit verhaal.
Als je dit vlug leest lijkt dit een van de weinige keren waarbij het VB zich correct gedraagt tov. van de Allochtone/islamitische Vlamingen.
Maar toch blijven steken in hun primair rascisme(andere berichten op de VB-website/Vlaamse tussen aanhalingstekens,...).

Aan de ene kant beschuldigt het VB de andere partijen ervan allochtonen te gebruiken als links/rood/francofoon kiesvee. Maar met dergerlijke berichten bewijst het VB dat het zelf niet te beroerd is om allochtonen/moslims voor hun kar te spannen als het hun anti-Belgisch discours goed uitkomt.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 23:35   #2
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Go home met uw gezaag.Weer een topic voor noppes.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 01:19   #3
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Go home met uw gezaag.Weer een topic voor noppes.
Geachte longkanker-cowboy, als je vindt dat een topic niet interessant is, reageer er dan niet op, dan verdwijnt het sneller naar pagina 2.
Een gratis advies van Dr. Strangelove.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 02:01   #4
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Geachte longkanker-cowboy, als je vindt dat een topic niet interessant is, reageer er dan niet op, dan verdwijnt het sneller naar pagina 2.
Een gratis advies van Dr. Strangelove.
Deze VB-tekst is anders écht wel hilarisch... Ik denk dat zelfs de VB-ers op dit forum zich schamen...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 november 2006 om 02:01.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 02:10   #5
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Hiermee bewijst het VB wéér eens dat het een vat vol tegenstrijdigheden is.
Niet te verwonderen dat er op dit forum zoveel gefrustreerden rondlopen. Die zijn gewoon verward door hun wacco partij.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 02:14   #6
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Hiermee bewijst het VB wéér eens dat het een vat vol tegenstrijdigheden is.
Niet te verwonderen dat er op dit forum zoveel gefrustreerden rondlopen. Die zijn gewoon verward door hun wacco partij.
Idd, benieuwd wat de islamofobe cheerleaders op dit forum hiervan denken. Het VB op de bres voor de "Vlaamse moslims"...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 02:20   #7
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Sommigen ter linkerzijde hebben duidelijk wel iets opgestoken van de Gramsciaanse "loopgravenoorlog" tegen de ideologische hegemonie.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 16:03   #8
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het VB op de bres voor de "Vlaamse moslims"...
Wat krijgen we nu?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 17:26   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ook vlaamse moslims zijn vlamingen. Ik ben heel blij dat ook zij de beslissing nemen om te decentraliseren. het veebee is wel een beke hypocriet in deze zaak, maar inhoudelijk hebben ze overschot van gelijk. Belgique als toonbeeld van multukultuur is nu definitief ontkracht want zelfs die multikultuurgroep bij uitstek, de moslims, moeten nu communautaire strijd gaan leveren.

Vlamingen aller gezindheden, verenigt u.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 17:32   #10
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ook vlaamse moslims zijn vlamingen. Ik ben heel blij dat ook zij de beslissing nemen om te decentraliseren. het veebee is wel een beke hypocriet in deze zaak, maar inhoudelijk hebben ze overschot van gelijk. Belgique als toonbeeld van multukultuur is nu definitief ontkracht want zelfs die multikultuurgroep bij uitstek, de moslims, moeten nu communautaire strijd gaan leveren.

Vlamingen aller gezindheden, verenigt u.
Vooral Robert Tondeleir zal dat laatste zinnetje graag horen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 17:40   #11
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vooral Robert Tondeleir zal dat laatste zinnetje graag horen.
Who the f**k is Robert Tondeleir?
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 17:44   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Who the f**k is Robert Tondeleir?

N-VA lid uit Wetteren dat voor de gemeenteraardsverkiezingen het cordon aan zijn laars lapte en met enkele andere partijgenoten een kartel aanging met enkele VB'ers en onafhankelijken onder de noemer 'Vlaamse Eenheid'. De N-VA'ers werden door de partijleiding geschorst.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 november 2006 om 17:45.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 00:45   #13
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
N-VA lid uit Wetteren dat voor de gemeenteraardsverkiezingen het cordon aan zijn laars lapte en met enkele andere partijgenoten een kartel aanging met enkele VB'ers en onafhankelijken onder de noemer 'Vlaamse Eenheid'. De N-VA'ers werden door de partijleiding geschorst.
Ah ja, ik had daar inderdaad iets over gehoord. Vlaamse Eenheid had een voor hen tegenvallend resultaat en kon de meerderheid niet breken, is het niet?
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 00:58   #14
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Hiermee bewijst het VB wéér eens dat het een vat vol tegenstrijdigheden is.
Niet te verwonderen dat er op dit forum zoveel gefrustreerden rondlopen. Die zijn gewoon verward door hun wacco partij.
Ik zie geen tegenstrijdigheden. Het Vlaams belang citeert alleen maar. Ik zie niet in waarom het Vlaams belang geen allochtonen zou citeren. Ik snap ook echt niet waarom het Vlaams belang dit zou moeten verzwijgen. Waarom zou dit onderwerp taboe moeten zijn? Het is misschien wel beschamend voor de Belgicisten. Een bericht dat beschamend is voor Belgicisten hoort zeker thuis op de webstek van het Vlaams belang. Ik zie dus geen enkel probleem. En ik zie geen enkele tegenstrijdigheid.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 14:43   #15
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Geachte longkanker-cowboy, als je vindt dat een topic niet interessant is, reageer er dan niet op, dan verdwijnt het sneller naar pagina 2.
Een gratis advies van Dr. Strangelove.
Voor één keer is gratis nog degelijk ook.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 14:44   #16
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik zie geen tegenstrijdigheden. Het Vlaams belang citeert alleen maar. Ik zie niet in waarom het Vlaams belang geen allochtonen zou citeren. Ik snap ook echt niet waarom het Vlaams belang dit zou moeten verzwijgen. Waarom zou dit onderwerp taboe moeten zijn? Het is misschien wel beschamend voor de Belgicisten. Een bericht dat beschamend is voor Belgicisten hoort zeker thuis op de webstek van het Vlaams belang. Ik zie dus geen enkel probleem. En ik zie geen enkele tegenstrijdigheid.
Het is toch duidelijk dat dit een pro-islam standpunt is. Weliswaar, kan je hier makkelijk uit aflijden dat het VB vindt dat om de Islamisering in Vlaanderen grondig te laten gebeuren, dit best in het Nederlands kan gebeuren. Anders worden de autochtone kandidaat-moslims, eigenlijk gediscrimineerd..Aja.

Was Gerolf Annemans eigenlijk geen moslim?
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 15:22   #17
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Het is toch duidelijk dat dit een pro-islam standpunt is. Weliswaar, kan je hier makkelijk uit aflijden dat het VB vindt dat om de Islamisering in Vlaanderen grondig te laten gebeuren, dit best in het Nederlands kan gebeuren. Anders worden de autochtone kandidaat-moslims, eigenlijk gediscrimineerd..Aja.

Was Gerolf Annemans eigenlijk geen moslim?
Wat me nog meer duidelijk is, is dat het VB meer dan ooit er een democratisch standpunt op naleeft, namelijk een KANS geven aan de allochtone medemens om een spreekbuis te hebben. Iets wat van de SP niet kan gezegd worden, die gebruiken moslims enkel als kiesvee, en ze trappen er nog in ook (/me kijkt naar PJ) :s

Waar het VB verder voor staat is het kaf van het koren scheiden tussen de moslims, maar dan kan natuurlijk niet voor de SPallochtonen hier hé Starkan, want dan is er mss wel segregatie onder die bevolkingsgroep en dat zou wel eens minder stemmetjes kunnen opleveren hé. Maar wees gerust ik ken een hele hoop moslims die met plezier op het VB stemmen (en volgend jaar daarvoor gaan stemmen), omdat ze het krapuul dat onder hun rasgenoten leeft beu zijn, en dus ook een normaal leven willen, met een deelname aan de maatschappij.

Citaat:
Was Gerolf Annemans eigenlijk geen moslim?
Ge kunt het em zelf eens vragen, als ge er het lef voor hebt tenminste...
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 15:27   #18
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Hela! ik heb hier een patent op cp'en van de VB-webstek!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 15:29   #19
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Hela! ik heb hier een patent op cp'en van de VB-webstek!
rofl
Snel naar de copy paste commissie dan om een klachtje in te dienen tegen dienen met zijne frissen adem
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 16:16   #20
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht

Waar het VB verder voor staat is het kaf van het koren scheiden tussen de moslims, maar dan kan natuurlijk niet voor de SPallochtonen hier hé Starkan, want dan is er mss wel segregatie onder die bevolkingsgroep en dat zou wel eens minder stemmetjes kunnen opleveren hé. Maar wees gerust ik ken een hele hoop moslims die met plezier op het VB stemmen (en volgend jaar daarvoor gaan stemmen), omdat ze het krapuul dat onder hun rasgenoten leeft beu zijn, en dus ook een normaal leven willen, met een deelname aan de maatschappij.

De nagel op de kop!
Zelfs het VB kan niet tegen geïntegreerde moslims zijn. Dat deze nu zelf mogen meemaken welk bananenland België is, is mooi meegenomen.
Btw: ik ken nogal veel allochtonen (ook moslims) die VB gaan stemmen of al gestemd hebben. Ze zijn het ook beu dat ze telkens over dezelfde kam geschoren worden, en niet enkel en alleen door het VB.
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be