![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Als ze zich niet moeten verantwoorden waarom mogen ze dan niet aannemen wie ze willen en weigeren wie ze willen?
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Ik heb nergens gezegd dat ze hem niet mochten aannemen. Ik heb enkel gesteld dat een veiligheidsbedrijf die zo'n fouten maakt de schuldige moet dumpen en dat ik er geen vertrouwen meer heb. Dat is klaar en duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze doen niet aan informaticabeveiliging of dergelijke. Deze Firma is geen multi-national. Bovendien is een fout op de computer direct gemaakt. Jullie maken van een mug een olifant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan moet hij zichzelf ook dumpen,hij heeft de attach naar zijn medewerker gestuurd,en ik zie niet in waarom hij dubieus mag zijn in zijn uitleg naar een sollicitant toe en zijn ondergeschikte daar het gevolg moet van voelen. Trouwens zijn quota dan geen discriminatie Dat men 4000 mensen dumpt dat is blijkbaar niks,maar owee als er sprake is van vermoedelijke discriminatie van een sollicitant.
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() Zielige draad, niemad komt tot de kern van de zaak. Kan een naam (en of nationaliteit) genoeg zijn om iemand te weigeren. Ik heb de foto van die kerel in de krant gezien en hij zag er niet zo vreemd uit. Dus louter op basis van naam of nationaliteit een beslissing nemen, de zaak van een dergelijk zielige zaakvoerder zal niet lang blijven bestaan ! Waarom niet ? Omdat deze zaakvoerder de belangrijke van de onbelangrijke dingen niet kan onderscheiden.
In ieder geval het overtuigt mij in de stelling dat mijn vrouw met mijn achternaam solliciteert (wat ze trouwens wettelijk kan) i.p.v. haar eigen achternaam ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar maakt men dan hier het verschil tussen mensen met waarschijnlijk de zelfde diploma's en vaardigheden.
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() M.i. heeft de zaakvoerder een ongelofelijke blunder begaan. Volgens de heersende wetgeving kan hij stevig aangepakt worden wegens ongeoorloofde discriminatie en mogelijkerwijs ook voor racisme. Los van het puur juridische aspect, is een dergelijke enggeestige attitude absoluut te verwerpen!
MAAR... 1° Dit is een geïsoleerd geval, net zoals Feryn een geïsoleerd geval was. Het toont nog altijd niet aan dat er zoiets zou bestaan als een "racistische systematiek" die grote groepen competente allochtonen in de werkloosheid zou houden. Om d�*t te meten, moet je andere methodes gebruiken. Alleen... d�*�*r zijn de grote voorvechters van quota natuurlijk géén voorstanders van. Liever wat praktijktesten (of -pesten) om dan een volslagen ongefundeerd argumentje uit te bouwen. 2° Als je hier iets positiefs tegenover wil stellen, dan liefst niet via een geforceerde tussenkomst van het CGKR, zoals we dat in het geval Feryn hebben gezien. Het zou véél nuttiger zijn om met de werkgevers- en werknemersorganisaties te werken aan een soort "equal opportunities" -charter. Te beginnen met de sector van de selectie- en recruteringsbedrijven. Je kan dit koppelen aan een (gecontroleerd) kwaliteitslabel, waarna een werkgever zich kan profileren als een zgn. "equal opportunities employer". D�*t komt de werkgever ten goede én je kan er ook tal van positieve voordelen aan koppelen. Ik voel het zo aankomen dat dit geval weer zal uitgemolken worden om er die fameuze "niet vrijblijvende streefcijfers" (lees: quota) mee te verantwoorden. Discriminatie om discriminatie te bestrijden ten koste van kwaliteit en competentie. Het resultaat daarvan zou wel eens exact het omgekeerde kunnen zijn van het beoogde doel: nog meer animositeit, een slecht imago van allochtonen en het afgrendelen van de arbeidsmarkt voor al wie het ongeluk heeft net buiten het "niet vrijblijvende streefcijfer" te vallen. (Of nog perfider spelletjes: leg de lat voor aanwervingen nog een tikje hoger; allochtonen zullen dan bijzonder uit hun pijp moeten kruipen willen ze nog aan de bak kunnen komen.) Liefst niet teveel verwijzen naar de "affirmative action" in de VS voordat je dat fenomeen eerst grondig hebt bestudeerd, want de onzin die ik de laatste tijd al heb horen verkondigen...
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die de Turkse, of de Ijslandse nationaliteit wenst aan te nemen, moet zijn naam veranderen in één dat inlands klinkt.Is dat zo veel gevraagd ?Met een nieuwe naam is de diskriminatie weg.Vreemd hé? Maar waar.D�*t is pas integreren.En je kinderen, na juist geteld 1 generatie dan, die voelen zich helemaal niet meer als "vreemdelingen".Als ge nu inplaats van "Mohammed Ben Harb" ineens Peter Van De Woestijne op uw belgisch paspoort hebt staan, en na een paar jaar in België even bleek geworden zijt als de doorsnee Belg, dan kijkt niemand u nog aan als vreemde , hé? Dat is dus allemaal hun eigen schuld als ze vies bekeken worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelukkig hebben klanten ook de vrijheid om niet meer met dit bedrijf te werken.
![]() |
#75 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben daar overigens ook schuldig aan. Als ik een hulpje zou zoeken voor o.a. de telefoon aan te nemen, zou mijn voorkeur uitgaan naar een vrouw van mijn leeftijd (vrouw omdat die een zachter imago hebben en een socialer imago hebben dan mannen, mijn leeftijd omdat als ik op pensioen wil gaan geen torenhoge ontslagpremie wil betalen, maar haar tegelijk op pensioen wil zien gaan). Citaat:
Citaat:
Belangrijker is de vraag hoe die vooroordelen er komen en hoe ze uit de wereld kunnen geholpen worden. Je kan de schuld op racisme steken, maar ik denk niet dat de zaakvoerder zijn eigen blanke ras als superieur hier ziet. Volgens mij is het een imagoprobleem dat jongeren hebben. Het is misschien maar 1% van die jongeren die daar voor zorgen, maar het is er. Volgens mij ligt de oplossing bij die 99% andere jongeren om zich collectief af te zetten tegen die ene %. Daarbij zou het niet onverstandig zijn dat de jongerense ouders de opvoedkundige principes uit hun cultuur kunnen toepassen zonder dat linkse straathoekwerkers hen meteen voor de rechter slepen wegens kindermishandeling.
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Waarom niet?
![]() |
#77 |
|
![]()
![]() |