Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 22:01   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
We mogen niet klagen, inderdaad. Maar ik persoonlijk voel me absoluut niet schuldig voor de opgebouwde welvaart hier (dankzij uw en mijn voorouders).
Iets dat we zeker niet te grabbel moeten gooien maar helaas meer en meer toch gebeurt.
Ik voel me ook niet schuldig voor wat onze voorouders met hard werk hebben opgebouwd. En we moeten er inderdaad over waken dat het niet te grabbel gegooid wordt.
Maar het schenkt me zeer veel voldoening als ik in een ontwikkelingsland mensen persoonlijk daadwerkelijk kan helpen. Ik vind ook dat ik dat moet doen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 22:09   #62
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik voel me ook niet schuldig voor wat onze voorouders met hard werk hebben opgebouwd. En we moeten er inderdaad over waken dat het niet te grabbel gegooid wordt.
Maar het schenkt me zeer veel voldoening als ik in een ontwikkelingsland mensen persoonlijk daadwerkelijk kan helpen. Ik vind ook dat ik dat moet doen.
Mocht het je waarlijk interesseren, "jouw" welvaart is al decennia geleden te grabbel gegooid en wordt nog dagelijks gestolen van je.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 22:18   #63
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Mocht het je waarlijk interesseren, "jouw" welvaart is al decennia geleden te grabbel gegooid en wordt nog dagelijks gestolen van je.
Het is niet 'mijn' welvaart. Ze werd door anderen opgebouwd en kan er wel van genieten. Ik heb ook gans mijn leven hard en graag gewerkt.
Oud 22 december 2006, 23:37   #64
Heftruck

Standaard

Citaat:
Het is niet 'mijn' welvaart. Ze werd door anderen opgebouwd en kan er wel van genieten. Ik heb ook gans mijn leven hard en graag gewerkt.
Daarom dat ik het tussen haakjes plaatste.. Anyhow, my point still stands.
Oud 23 december 2006, 00:17   #65
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
We mogen niet klagen, inderdaad. Maar ik persoonlijk voel me absoluut niet schuldig voor de opgebouwde welvaart hier (dankzij uw en mijn voorouders).
Zeg maar gerust "gestolen welvaart", of hebben kolonialisme en slavernij voor u nooit bestaan?
Trouwens, beide worden nog dagelijks ijverig beoefend (met de VS op kop), denk maar aan de plunderingen van grondstoffen en het uitbuiten van mensen (incl. kinderen !) in de zg. lageloonlanden. Men heeft het nu een andere naam gegeven: globalisering.
"Vrije" markt (lees: alleen vrij voor de militair machtigen) leidt automatisch tot dergelijke wantoestanden. Hebzucht verdringt immers altijd het gezond verstand en de rede.
Gevaarlijk wordt het pas echt als je van die "vrije markt"-zever een soort wereldreligie maakt zonder enig tegengewicht. Die weg zijn we sinds kort ingeslagen. De gevolgen zullen desastreus zijn (milieuramp en WO3).
Maar wat baten kaars en bril...?
Oud 23 december 2006, 09:31   #66
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Zeg maar gerust "gestolen welvaart", of hebben kolonialisme en slavernij voor u nooit bestaan?
Trouwens, beide worden nog dagelijks ijverig beoefend (met de VS op kop), denk maar aan de plunderingen van grondstoffen en het uitbuiten van mensen (incl. kinderen !) in de zg. lageloonlanden. Men heeft het nu een andere naam gegeven: globalisering.
"Vrije" markt (lees: alleen vrij voor de militair machtigen) leidt automatisch tot dergelijke wantoestanden. Hebzucht verdringt immers altijd het gezond verstand en de rede.
Gevaarlijk wordt het pas echt als je van die "vrije markt"-zever een soort wereldreligie maakt zonder enig tegengewicht. Die weg zijn we sinds kort ingeslagen. De gevolgen zullen desastreus zijn (milieuramp en WO3).
Je 'vergeet' de enorme corruptie in vele lageloonlanden.
Oud 23 december 2006, 10:11   #67
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je 'vergeet' de enorme corruptie in vele lageloonlanden.
En het communisme...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 10:15   #68
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De rest is niet eens noemenswaardig waard.
Gelukkig oordelen wij iets milder over mensen die hun gebrek aan opvoeding zo openlijk etaleren...
Oud 24 december 2006, 20:42   #69
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ook voor het kolonialisme hoef ik me niet te schamen. Zover ik kan analyseren hadden de Vlamingen tot voor enkele decennia NIETS in de pap te brokken. Ik stel daarbij vast dat men in 'Congo' Frans spreekt, logisch.

Voor de rest geef ik je volkomen gelijk.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 22:58   #70
Heftruck

Standaard

Citaat:
Right. Jij bent ook het groot economisch licht.
Oud 25 december 2006, 10:59   #71
Bolter
Gouverneur

Standaard

Ik heb problemen met de gewoonte dat de verhogingen altijd procentueel gebeuren..

In dit geval :

je verdient 3000€ : je mag dus een verhoging krijgen van 150€.
Je verdient 1000€ : je mag een verhoging krijgen van 50€....

Dit verhoogt alleen de verschillen tussen de lonen...
Wordt trouwens het leven dan niet voor iedereen duurder op eenzelfde manier ???
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 11:28   #72
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter Bekijk bericht
Ik heb problemen met de gewoonte dat de verhogingen altijd procentueel gebeuren..

In dit geval :

je verdient 3000€ : je mag dus een verhoging krijgen van 150€.
Je verdient 1000€ : je mag een verhoging krijgen van 50€....

Dit verhoogt alleen de verschillen tussen de lonen...
Wordt trouwens het leven dan niet voor iedereen duurder op eenzelfde manier ???
Heb je er dan ook iets tegen dat er een progressief procentuele belasting van de lonen is? Maken sommige mensen dan harder gebruik van algemene voorzieningen dan anderen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be