![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kom zopas terug uit N.O. Thailand waar nu de rijst geoogst wordt. De landarbeider verdient er 2.5 euro per dag. Wie meer rijst oogst dan hij zelf eet (die mensen eten namelijk ook!!) bekomt 0.2 euro per kg. Diezelfde rijst wordt hier verkocht aan 2.82 euro per kg.
In De Standaard kun je deelnemen aan een poll: de lonen in België mogen de komende twee jaar 5% stijgen. Vindt u dat voldoende? Ik heb daar mijn bedenkingen bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Euhmmm...lastenverlaging van 5% zou beter zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Het is enkel aan de ondernemers en de aandeelhouders om te beslissen of een loonsverhoging gepast is, niet aan de werknemers. Die eersten kunnen dan individueel beslissen, naargelang de werknemer, elk appart trouwens, wie heeft bijgedragen tot een grotere winst voor zij die de meeste risico's hebben genomen. Namelijk het kapitaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mezelf vind ik die 5% op één jaar zelfs te weinig; ik onderhandel voor mezelf dan ook meer. De mensen die ik werk geef, die krijgen afhankelijk van hun prestaties van dit jaar, ook meer of minder. Hebben ze het goed gedaan, dan geef ik hen met plezier meer dan die 5% op jaarbasis; hebben ze het niet goed gedaan, dan mogen ze al blij zijn dat ze de inflatie gecorrigeerd krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Wat Paars Guyken, roos Elioken, Marie van de melkboer en Fons van't café van ginderachter denken, willen en graag of niet graag horen, laat me absoluut koud. Het zijn hun zaken niet en ze moeten zich er dan ook niet mee moeien; ik run mijn business naar eigen goeddunken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Intelligente werkgevers hebben geen loon negociaties nodig. Die weten maar al te goed wie een loonsverhogings te geven. Namelijk diegenen die de aandeelhouders verrijken. De rest is niet eens noemenswaardig waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() En het goede Nederlandse woord is 'onderhandelingen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
http://democratie.startpagina.eu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De laatste 4 jaar zijn de reële lonen met meer dan 1% gedaald volgens cijfers van de Nationale Bank en dat zal er de komende 4 jaar niet op verbeteren. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 december 2006 om 02:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() We spreken altijd van opslag , kijk eens 5% opslag waar je weer de staatskas kan steunen .
We zouden beter eens een systeem maken dat iedereen in belgie het zelfe betaald van % van zijn loon . Mensen die 5000 euro bruto verdienen geven byna meer dan de helft af , vinden jullie dit normaal ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar de staat is wel zo slim met u allemaal tevreden te maken met de spreekwoordelijke dooie mus... Als vakbonden moesten staan voor wat ze op papier staan, dan zouden ze die Paarse minukkels eens goe hun vet geven en ze duidelijk maken dat die lasten naar beneden moeten, zowel voor arbeider/bediende als patroon. En dat werkelozen meer "gemotiveerd" moeten worden, dus niet meer eeuwig met het polleke open staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je van die 5% de index aftrekt, en bedenkt dat directieleden en hoger kader vorig jaar gemiddeld 15% "opslag" hebben gekregen is het niet een dode mus...maar een hele kolonie. 't Is te hopen dat de inflatie over twee jaar de 5% niet zal overschrijden, je weet maar nooit.
We moeten als werknemer weer tevreden zijn zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Het is wel zeer ontnuchterend voor mij te moeten vaststellen dat niemand noch van links noch van rechts, het eerste deel van mijn inleiding (namelijk de onmenselijk lage lonen in Thailand) ook maar enige aandacht schenkt.
Iedereen praat enkel en alleen over EIGEN LOON ALLEEN |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Een ingenieur zou haast z'n biezen pakken uit dit anders erg-ontwikkeld en high-tech land, om naar noorwegen te verhuizen waar ze hoogopgeleiden met open armen ontvangen, en zelfs aantrekken met allerhande voordelen. En Fientje Moerman maar niet kunnen begrijpen waarom de hoge opleidingen hier weglekken uit een land waar de eigenste lucht haast toxisch is.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
T'is nie omda het net geplukt is in china, dat ik het hier op m'n bord krijg. Oom Benz heeft ook zijn kosten. Ook kan je dat loon niet vergelijken. Je moet het bekijken in perspectief met hun prijzen. En ook al zou je zeggen, die gasten moeten meer krijgen, ik hoor Thailand al collectief "fuck you" tegen u roepen (en dan heb ik het niet over die bar-hoertjes ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 22 december 2006 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gewauwel over het stijgende aandeel in de loonkost van het management, onderbouw je niet met cijfers en gegevens, dus dat is voorlopig niet meer dan een poging tot sfeerzetting. Getuige ook je stelling dat er tienduizenden managers zouden zijn (quod non) die niet zouden presteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |