Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2006, 07:36   #61
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Dat politiemensen een aandachtsstoornis hebben blijkt ook uit het suicide .
Gemiddeld pleegt 1 vlaming op 5.500 jaarlijks zelfmoord , bij de politie is dat 1 op 1.500 .
Steevast wordt verwezen naar de stresserende omstandugheden waarin ze moeten werken .
Onzin , ze hebben er zelf voor gekozen en dan gaan ze een beetje zelfmoord plegen zeker .
De reden van hun suicidaal gedrag is dat ze steeds maar hunkeren naar aandacht van de bevolking .
Worden ze echter bespot in plaats van aandacht te krijgen dan hangen ze zich aan een boom .
Het zijn me daar de sukkels wel ja .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 18:44   #62
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht

Een paar uur geleden kwam ik terug uit Zelzate met onze kerstkalkoen .
Amai, moet gij uwe kalkoen daar gaan kopen? Hebben ze in Assenede geen beenhouwer die da verkoopt?
Kzal eens bij mijn broer informeren, die woont er ook. Kom daar twee keer per jaar op visite ask vanuit het verre Limburg naar Knokke rij via den Expressweg.
Miss kan hij regelen dat ge in 2007 uwe kalkoen in Assenede kunt krijge
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:14   #63
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Amai, moet gij uwe kalkoen daar gaan kopen? Hebben ze in Assenede geen beenhouwer die da verkoopt?
Kzal eens bij mijn broer informeren, die woont er ook. Kom daar twee keer per jaar op visite ask vanuit het verre Limburg naar Knokke rij via den Expressweg.
t'was een opgevulde kalkoen uit Terneuzen, je weet wel, met dat spul erin
dereien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 22:22   #64
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Met kerst valt er hier weinig te rapen in Assenede .
Op een schaarse scharrelkip na .
Oud 27 december 2006, 00:40   #65
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met kerst valt er hier weinig te rapen in Assenede .
Op een schaarse scharrelkip na .
Bij Bekaert kan U wel een kalkoen bestellen zulle. Of was u nog nooit in het centrum?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 00:45   #66
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een uur geleden moest ik in Zelzate stoppen voor een hemeltergende alcoholkontrole .

Dat al die kontroles wellicht enkele tientallen mensenlevens per jaar redden zal wellicht zijn .
Maar wat is de prijs .
Stel dat de politie 1 miljoen kontroles per jaar doet dan pleegt de politie feitelijk 1 miljoen zware kriminele feiten , namelijk gijzeling , iemand onder dwang ter plaatse houden , desnoods met gebruik van geweld zoals de politie mag is inderdaad gijzeling .

Mensen die meer verkeersveiligheid willen moeten dan maar zover gaan te stellen dat iedereen met het openbaar vervoer , de fiets of te voet moet gaan om verkeersdoden te vermijden .

En dat is de achterliggende maskerade van mensen die meer kontroles willen , niet meer verkeersveiligheid , wel de macht van de staat op het individu vergroten om een dictatuur te bewerkstelligen .
Als het een controle op illegalen had geweest had ge het nut er wel van ingezien. Altijd maar smeken voor meer blauw op straat en meer veiligheid, maar als het dan zo ver is dan beginnen ze te wenen.

En om op uw vraag te antwoorden : moesten er geen controles zijn zou niemand nog een bob meenemen. Controles maken mensen bewust dat een glaasje minder geen kwaad kan.
Oud 27 december 2006, 00:45   #67
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Bij Bekaert kan U wel een kalkoen bestellen zulle. Of was u nog nooit in het centrum?
Inderdaad , maar mijn familie maakt er een traditie van om die kalkoen uit Zelzate te halen .
Naast Bekaert hebben we hier trouwens nog Axel en Sophie , Dellaert , een slagerij in de GB en één in de smatch .
En ze sturen kafferke naar Zelzate
Oud 27 december 2006, 00:48   #68
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad , maar mijn familie maakt er een traditie van om die kalkoen uit Zelzate te halen .
Naast Bekaert hebben we hier trouwens nog Axel en Sophie , Dellaert , een slagerij in de GB en één in de smatch .
En ze sturen kafferke naar Zelzate

En gij zijt zo dom om zover te rijden
Oud 27 december 2006, 00:51   #69
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Als het een controle op illegalen had geweest had ge het nut er wel van ingezien. Altijd maar smeken voor meer blauw op straat en meer veiligheid, maar als het dan zo ver is dan beginnen ze te wenen.

En om op uw vraag te antwoorden : moesten er geen controles zijn zou niemand nog een bob meenemen. Controles maken mensen bewust dat een glaasje minder geen kwaad kan.
Met dat verschil , mensen die zich niet verdacht voordoen moeten ze maar eens gerust laten .
En wat illegalen betreft , als ik daar geen last van heb ?
Zelfs hier in Assenede wonen illegalen , ga ik ze gaan overdragen ?
No way tenzij ik er last van heb .
En dat is het verschil , ik heb geen last van illegalen , ik heb last van politiemensen die mijn kerstkalkoen komen inspecteren .
En ik heb last van mensen die menen anderen te moeten zeggen wat het beste voor een ander is .
Wat het beste voor mij is dat zal God wel beslissen , niet de staat .
De staat moet haar bakkes houden .
Oud 27 december 2006, 00:54   #70
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij zijt zo dom om zover te rijden
En als ik nu voor de wens van mijn familie wil kiezen die meent dat ze in Zelzate de beste kalkoen hebben , wie heeft daar last van ?
Niemand behoudens de flikken ?
Wat zit daar in die zak ?
Toch geen kalkoen zeker ?
Oud 27 december 2006, 00:58   #71
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
En als ik nu voor de wens van mijn familie wil kiezen die meent dat ze in Zelzate de beste kalkoen hebben , wie heeft daar last van ?
Gij had daar toch last van?!

Ga uw kalkoen dichter bij huis kopen in plaats van te zagen op de politie die zijn werk doet. Heeft de politie u gevraagd om uren te gaan rijden voor een kalkoen?
Oud 27 december 2006, 01:16   #72
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij had daar toch last van?!

Ga uw kalkoen dichter bij huis kopen in plaats van te zagen op de politie die zijn werk doet. Heeft de politie u gevraagd om uren te gaan rijden voor een kalkoen?
Wat voor iets is dat ?
Zelfs als ik beslis om mijn kalkoen in Wallonie te gaan kopen dan is dat mijn zaak .
Geen enkele flik hoeft zich daar vragen bij te stellen , zoiets noemt schending van de privacy .
En dat alles omdat die dutsen te weinig aandacht gekregen hebben bij hun moeder .
Moeten wij daarom dag en nacht met die verstotelingskes bedelend om aandacht achter ons gat lopen ?
Dat ze hun collega's die zelfmoord gepleegd hebben achterna gaan niet , dan kunnen de mensen tenminste rustig hun kalkoen opeten .
Oud 27 december 2006, 09:15   #73
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

[quote=Kaffer;2278269]Wat voor iets is dat ?
Zelfs als ik beslis om mijn kalkoen in Wallonie te gaan kopen dan is dat mijn zaak .
Geen enkele flik hoeft zich daar vragen bij te stellen , zoiets noemt schending van de privacy .
En dat alles omdat die dutsen te weinig aandacht gekregen hebben bij hun moeder .
Moeten wij daarom dag en nacht met die verstotelingskes bedelend om aandacht achter ons gat lopen ?
Dat ze hun collega's die zelfmoord gepleegd hebben achterna gaan niet , dan kunnen de mensen tenminste rustig hun kalkoen opeten .[/quote

Als U hem dan niet bent afgenomen door een illegaal die op smoutersdijk woont.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 12:02   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is het nut van alcoholkontroles ?

Dat je even kan uitblazen van drinken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 12:19   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gekweekt in Assenede.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:41   #76
dereien
Banneling

Standaard

Kaffertje,t'was een opgevulde kalkoen uit Terneuzen, je weet wel, met dat spul erin

Coffeeshops lokken tot 3.300 klanten per dag

Coffeeshop Checkpoint in Terneuzen, de grootste van Nederland, lokt op deze vakantiedagen tot 2.500 klanten per dag. De concurrentie aan de overkant van de straat voorziet nog eens 800 gebruikers van hun portie wiet en hasj.

Ruim negentig procent van de klanten komt uit België en Noord-Frankrijk.

”We hadden zo’n groot succes zelf nooit verwacht”, zegt Frank Deij van Checkpoint. Maar buurtbewoners protesteren en houden een petitie tegen het gedoogbeleid: ”Die dagelijkse toestroom zorgt voor overlast, van parkeerproblemen tot wildplassers in onze portieken.”

Burgemeester Jan Lonink laat alternatieven onderzoeken, zoals een coffeeshop in het ‘buitengebied’ en extra agenten.
dereien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 14:48   #77
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een uur geleden moest ik in Zelzate stoppen voor een hemeltergende alcoholkontrole .

Dat al die kontroles wellicht enkele tientallen mensenlevens per jaar redden zal wellicht zijn .
Maar wat is de prijs .
Stel dat de politie 1 miljoen kontroles per jaar doet dan pleegt de politie feitelijk 1 miljoen zware kriminele feiten , namelijk gijzeling , iemand onder dwang ter plaatse houden , desnoods met gebruik van geweld zoals de politie mag is inderdaad gijzeling .

Mensen die meer verkeersveiligheid willen moeten dan maar zover gaan te stellen dat iedereen met het openbaar vervoer , de fiets of te voet moet gaan om verkeersdoden te vermijden .

En dat is de achterliggende maskerade van mensen die meer kontroles willen , niet meer verkeersveiligheid , wel de macht van de staat op het individu vergroten om een dictatuur te bewerkstelligen .
Het nut van alcolholcontrole's? Das heus niet enkel het lijfsbehoud van de daders hoor.

Trauma is thans in de westerse wereld de belangrijkste doodsoorzaak voor de bevolkingsgroep tussen 1 en 45 jaar, hetgeen een enorm verlies aan productieve levensjaren betekent. Traumazorg kost de VS jaarlijks zowat 180 miljard dollar, en de Europese gemeenschap zowat 80 miljard euro.

Dankzij de alcoholcontroles en andere maatregelen tot verkeersveilingheid (snelheidscontroles, autogordel verplichten) zijn het aantal dodelijke ongevallen erg gedaald. Zo stierven in Europa in 1970 nog 25/100.000 mensen aan verkeersongevallen en in 1992 was dat nog 15. Dit ondanks een ontzettend grote uitbreiding van het wagenpark!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be