![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We zullen zien welke strategie de beste is, hé knuppel.
Lang moeten we daar niet meer op wachten. Ik heb er ook lang over getwijfeld. Ik dacht er ook even aan om uit de N-VA te stappen. BDW heeft me echter kunnen overtuigen. Ik geloof er oprecht in dat we het kunnen halen. Ik geloof er oprecht in dat we deze staat verder kunnen hervormen en belgique verder en verder kunnen afbreken. Ik geloof nog in het bruistablet model. Zie het zo: aan het eind van mijn leven wil ik iets bereikt hebben. Ik wil een Vlaanderen zien met meer bevoegdheden, een Vlaanderen met meer onafhankelijkheid. We hebben geen meerderheid om Vlaanderen zomaar direct onafhankelijk te verklaren. Wat heb je er aan om aan de zijlijn te staan roepen? Daar breng je de onafhankelijkheid geen stap dichter bij. Maar goed. Zoals ik al zo vaak gezegd heb, na de verkiezingen zullen we het weten. Ofwel lukt het ons en krijgt Vlaanderen nieuwe bevoegdheden, ofwel crashen we. En als de partij daarop niet crasht, dan zal ze zeker zonder mij verder moeten gaan, en dan zal ik samen met jou aan de zijlijn staan roepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We hebben er enkel jammer genoeg nog geen meerderheid voor. Ken je het spreekwoord van de één vogel in de hand en de tien in de lucht? Laatst gewijzigd door lomeanor : 24 december 2006 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
JMDD werd wel degelijk aangetrokken om op de lijst te staan. Dit met de bedoeling om de N-VA sterker te laten worden BINNEN het kartel. De reactie van CD&V hierop was totaal onverwacht, en beheerst door de plotse emotie. Zonder dat perslek, dat alles in een stroomversnelling bracht, zou die compleet anders zijn geweest. Maar goed, het was gebeurd. En het kon eenvoudig opgelost worden door JMDD één verkiezing te laten overslaan. Dat wilde JMDD niet. Ben ik nu duidelijk geweest? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het opzeggen vh kartel door de tjseven was niet ingecalculeerd, maar toen het dan eenmaal gebeurde, had n-va niet mogen terugkomen op haar woord aan jmdd , nl dat die wel op een lijst ging staan in 2007. Doet mij denken aan bhv : een jaar lang na de fameuze belofte van onverwijlde splitsing, komt men bij de mislukking ervan tot de constatatie dat dat federale materie was alsof de afspraken tussen de partijen vd Vlaamse regering de paarse partijgenoten in het parlement niet bonden. Les excuses sont faites pour s'en servir. Prettig kerstfeest en vooral succes met je studies.
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |