![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe de VRT hervormen? | |||
Niet hervormen, laten zoals het is |
![]() ![]() ![]() |
14 | 34,15% |
De VRT Privatiseren |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,83% |
De VRT hervormen naar Nederlands model |
![]() ![]() ![]() |
16 | 39,02% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net zoals ik klaag over steun aan bedrijven als Ford, steun voor opera, steun voor de pakjesdienst van de nmbs, steun voor sabena, voor aquafin, steun voor de landbouw, steun voor de nmbs tout court, steun voor autostrades, ... Over de laatste drie wil ik nog een genuanceerde discussie hebben. Maar die anderen? Schrappen!!
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De openbare TV dient juist om mensen een stem te geven, om iets anders te tonen dan commerciële brol. En private zender kan nooit iets uitzenden zonder bijbedoelingen. Doodgewoon omdat die gemaakt zijn met één oogpunt "geld verdienen". VB kanaal Z, door wie wordt dat betaald? Inderdaad, financiële instellingen. Dus het kan al niet meer objectief zijn. En Arte wordt ook door overheidsgeld betaald (daardoor is het ook kwaliteit) Er is geen enkele privé investeerder die zijn geld wil investeren om niet op te brengen. Ik meen toch te weten dat alle top documentaires, praatprogramma’s (kwaliteit), culturele uitzendingen, top kortfilms en series door openbare zenders worden gemaakt. Bij openbare zenders hebben programmamakers de kans om een programma te maken zonder commerciële bijbedoelingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat die kwaliteitsseries betreft. Was terug naar Oosterdonck niet van VTM (kan een andere zijn, ben er niet meer zeker van). Bovendien vind ik kwaliteit wel een héél erg subjectief argument. Vroeger had je op TV2 's avonds laat Coda. Wellicht cultureel héél verantwoord. Maar géén kat die ernaar keek. Is dat dan waar ons geld naar moet gaan? Als het dan toch zo'n kwaliteit is zie ik niet in waarom mensen er niet voor zouden willen betalen?
![]() |
![]() |
#65 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Yoehoe, ik heb het over het Nederlands model. Daar heeft de overheid inhoudelijk niks te zeggen op de inhoud van de programma's. Dus gij zou aandelen kopen in en bedrijf waar je op voorhand weet dat ze niet zullen opbrengen? maak dat de kat wijs. Bedrijven als Roularta hebben maar 1 doel Geld verdienen! Ik heb niet gezegd dat alles van commerciële zenders brol is maar toch het grootste deel. U zegt dat mensen meer interesse hebben voor commerciële programma’s? Dat is normaal, iedereen ziet graag voyeurisme en sensatie. Maar ik kan daar mijn pap niet mee koelen. ik vraag mij nog altijd af wat de informatiewaarde is van dit soort programma’s. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik de behoefte heb om een bepaald soort televisie te kunnen zien dan ben ik gerust bereid om daarin te investeren zonder dat ik daar rechtstreeks/materieel of geldelijk voordeel uithaal. (het brengt dus met andere woorden eigenlijk wel op, want in ruil voor mijn geldelijke inbreng zal ik geestelijk genot verkrijgen) Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de overheid noodzakelijk is om 'kwalitatieve' of 'objectieve' televisie te brengen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Om programmas te maken op het niveau van de openbare omroepen is er bij privé zenders geen geld en tijd. Het moet opbrengen. Hoe zouden bedrijven als Roularta dat anders aan zijn aandeelhouders kunnen verdedigen dat ze geen winst willen maken? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de openbare omroep een noodzaak is dan zou die openbare omroep het tegenovergestelde discours van heden ten dagen dienen te voeren. Ik ben dan ook geschokt wanneer ik op de vorige pagina dejohan hoor indiceren dat een openbare omroep een groot marktaandeel zou moeten hebben. Dat mag nu net geen streefdoel zijn van een openbare omroep! Een openbare omroep moet geen soap's, luchtig entertainment, spelletjes, ... brengen of is er hier iemand die dat wel vindt? Als er al een openbare omroep moet zijn, dan dient die kwalitatieve programma's te brengen; saaie documentaires, saaie politieke, technische debatten, kleurloos nieuws, .... Citaat:
Als uw beweringen zouden kloppen dan bestaat er bijvoorbeeld amper of geen goede cinema? Tijdschriften hoeven nota ben geen grote oplage te hebben om rendabel te zijn, want de verkoopprijs is toch sowieso veel te laag. Kranten en dergelijke kunnen enkel overleven dankzij reclame, a posteriori van zodra er een markt is en mensen daar in wensen te investeren zal uw product aangeboden worden.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |