Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Welke optie past het beste bij je ?
ik heb nog nooit nva gestemd 104 71,23%
ik stemde vroeger nva, ik stem nu nog steeds nva 13 8,90%
ik stemde vroeger nva, ik stem nu vld 0 0%
ik stemde vroeger nva, ik stem nu spa 0 0%
ik stemde vroeger nva, ik stem nu cdv 0 0%
ik stemde vroeger nva, ik stem nu spirit 0 0%
ik stemde vroeger nva, ik stem nu op dedecker 1 0,68%
ik stemde vroeger nva, ik stem nu groen! 0 0%
ik stemde vroeger nva, ik stem nu Vlaams Belang 23 15,75%
ik stemde vroeger nva, ik stem nu op iets anders 5 3,42%
Aantal stemmers: 146. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 19:52   #61
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik heb ooit eens op N-VA gestemd, maar dat maakt me geen N-VA stemmer.
ik weet eigenlijk niet eens meer op welke partij ik de vorige federale verkiezingen gestemd heb
ik weet ook nog niet op wat ik de volgende verkiezingen ga stemmen.
Dementie?
Oud 26 januari 2007, 21:07   #62
Vlaamse Tempelier
Burger

Vlaamse Tempelier's schermafbeelding

Standaard

Bedankt om te antwoorden 'Vulpes' op m'n vraag. En geen kort of vaag antwoord op de koop toe. Thx.
Oud 26 januari 2007, 21:55   #63
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Ik was vroeger N-VA'er en nu niet meer.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 02:39   #64
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dan nog de lijstverbinding in Brussel TEGEN ... CHABERT? neen tegen eventuele blokkeringsmeerderheid VB.
Verder zijn HOER en mesthoop opmerking aan Morel en VB electoraat.
Je tirade begint aan intensiteit te verliezen. Eerst was 't een kartel met de BUB, nu is het opeens een lijstverbinding. Voorlopig is het nog "tegen het VB", maar wie weet geraak je er over een paar dagen wel uit dat het met alle Vlaamse partijen was behalve het VB en weinig te maken had met een blokkeringsmeerderheid of niet...

Verder vind ik het nogla hypocriet voor een aanhanger van een partij die dweept met voormannen die het graag cassant "in de taal van het volk" komen vertellen om te zitten grienen dat de mensen niet lief voor je zijn.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 02:51   #65
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik zou denk ik nog eerder KP stemmen.
Je mag niet!
We zijn trouwens geen partij meer, hebben alleen nog de naam.
Oud 27 januari 2007, 02:53   #66
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
ik heb ooit eens op N-VA gestemd, maar dat maakt me geen N-VA stemmer.
ik weet eigenlijk niet eens meer op welke partij ik de vorige federale verkiezingen gestemd heb
ik weet ook nog niet op wat ik de volgende verkiezingen ga stemmen.
*fluistert*PvdA
Oud 27 januari 2007, 09:22   #67
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Dementie?
nee, eerder een gebrek aan overtuiging tav mijn keuze.
ik heb op verschillende partijen gestemd voor de voorbije gemeenteraadsverkiezingen (die van 2000 bedoel ik), federale, vlaamse, europese verkiezingen en weet ik wat we nog allemaal hebben gehad sinds ik stemplichtig ben, en ik weet gewoon nie meer wat bij wat past.

Partijen waar ik al op gestemd heb:
- groen
- N-VA
- LSP
- CD&V (laatste gemeenteraadsverkiezingen)

Ik weet zeker dat ik nog nooit op VLD, VB, en PvdA gestemd heb.
Van SP.a weet ik het niet meer, mijn excuses aan de mensheid als ik dat ooit heb gedaan.
Oud 27 januari 2007, 09:22   #68
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
*fluistert*PvdA
hehe.

ik ga u moeten teleurstellen vrees ik.
Oud 27 januari 2007, 11:56   #69
Vlaamse Tempelier
Burger

Vlaamse Tempelier's schermafbeelding

Standaard

Ik behoor niet tot de catogerie van zwevende kiezers. Heb steeds op het Vlaams Blok/Vlaams Belang gestemd, zowel bij gemeenteraads- als federale verkiezingen. In het begin was mijn stemkeuze louter gemotiveerd door sympathie met hun underdogpositie. Een rebelse stem zeg maar. Ook als een soort van protest omdat ik verplicht was naar de stembus te trekken. Pas daarna wanneer ik geleidelijk aan meer interesse begon te ontwikkelen voor de politiek werd mijn stemkeuze meer onderbouwd en vertrok ik met veel plezier naar de stembus. Mijn stem was sinsdien gebaseerd op overtuiging.
Oud 27 januari 2007, 20:26   #70
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
nee, eerder een gebrek aan overtuiging tav mijn keuze.
ik heb op verschillende partijen gestemd voor de voorbije gemeenteraadsverkiezingen (die van 2000 bedoel ik), federale, vlaamse, europese verkiezingen en weet ik wat we nog allemaal hebben gehad sinds ik stemplichtig ben, en ik weet gewoon nie meer wat bij wat past.

Partijen waar ik al op gestemd heb:
- groen
- N-VA
- LSP
- CD&V (laatste gemeenteraadsverkiezingen)

Ik weet zeker dat ik nog nooit op VLD, VB, en PvdA gestemd heb.
Van SP.a weet ik het niet meer, mijn excuses aan de mensheid als ik dat ooit heb gedaan.
Amaai, jij hebt wel een breed kiesgedrag N-VA is zowat het tegenovergestelde van Groen! en CD&V vinden Groen maar niks... LSP daarantegen is dan weer extreem links terwijl je ook al rechts hebt gestemd!!!
Oud 27 januari 2007, 20:36   #71
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Amaai, jij hebt wel een breed kiesgedrag N-VA is zowat het tegenovergestelde van Groen! en CD&V vinden Groen maar niks... LSP daarantegen is dan weer extreem links terwijl je ook al rechts hebt gestemd!!!
Op lokaal niveau spelen andere overwegingen. Je zou wel eens een perfecte VB burgemeester kunnen hebben omdat die gewoon de gemeente goed bestuurt. zelfde voor een groene. Of je kan een CD&V burgemeester hebben die je gemeente laat verrotten. lokaal is ideologie doorgaans minder van belang.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 20:51   #72
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik heb altijd al N-VA gestemd. Ook al lid geweest sinds haar oprichting.

Ik had echter gehoopt op een onafhankelijke koers met Dedecker en weet nog niet zeker op wie ik nu moet stemmen. Misschien terug N-VA, misschien iets anders. Probleem is dat er niet veel andere keuze is.
Lomeanor, ik kan je standpunt begrijpen maar de kiesdrempel gaf de N-VA weinig andere keuze dan een kartel. Een kartel was dus een goeie strategische en dat is het nog steeds. Verder geeft het kartel de N-VA ook een grote kans om in de regering te komen en zijn ideeën te verwezenlijken.

Het is natuurlijk altijd gemakkelijker om, zoals het VB doet, aan de kant blijven staan en roepen dat het niet vlug genoeg gaat maar ik denk dat wie eerlijk is, niet anders kan dan toegeven dat de N-VA doet wat het kan met de middelen die het heeft.

En zeg nu zelf, hoeveel partijen slagen erin om met een bescheiden 7% deel uit te maken van een regering?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 21:03   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Lomeanor, ik kan je standpunt begrijpen maar de kiesdrempel gaf de N-VA weinig andere keuze dan een kartel. Een kartel was dus een goeie strategische en dat is het nog steeds. Verder geeft het kartel de N-VA ook een grote kans om in de regering te komen en zijn ideeën te verwezenlijken.
Inderdaad. Had Bourgeois niet in de Vlaamse regering gezeten dan was BHV nooit gesplitst geweest!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 21:33   #74
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Op lokaal niveau spelen andere overwegingen. Je zou wel eens een perfecte VB burgemeester kunnen hebben omdat die gewoon de gemeente goed bestuurt. zelfde voor een groene. Of je kan een CD&V burgemeester hebben die je gemeente laat verrotten. lokaal is ideologie doorgaans minder van belang.
Ik denk dat je op lokaal niveau juist veel meer knoeiers zonder enige ervaring zult vinden. Vlaams Belangers hebben zelfs kort voor de laatste gemeenteraadsverkiezingen al toegegeven dat ze niet hoopten het cordon te doorbreken omdat ze niet de competente mensen kunnen leveren in die specifieke gemeenten.
Oud 27 januari 2007, 21:45   #75
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Inderdaad. Had Bourgeois niet in de Vlaamse regering gezeten dan was BHV nooit gesplitst geweest!
Het is hier vaak genoeg gezegd: het al dan niet splitsen van BHV is een federale bevoegdheid. Vanuit de Vlaamse regering kán Bourgeois BHV zelfs niet splitsen.

Dat BHV niet gesplitst werd, is dus louter en alleen te wijten aan de federale regeringspartijen, die te laf waren om op dit punt door te bijten. De N-VA heeft zich in deze zaak niks te verwijten.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 21:52   #76
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Het is hier vaak genoeg gezegd: het al dan niet splitsen van BHV is een federale bevoegdheid. Vanuit de Vlaamse regering kán Bourgeois BHV zelfs niet splitsen.

Dat BHV niet gesplitst werd, is dus louter en alleen te wijten aan de federale regeringspartijen, die te laf waren om op dit punt door te bijten. De N-VA heeft zich in deze zaak niks te verwijten.
Het is toch ook niet zo simpel dat je het met een stemming in het parlement kan oplossen?
Oud 28 januari 2007, 00:38   #77
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Ik was vroeger N-VA'er en heb er geen spijt van de partij verlaten te hebben. Nog steeds ben ik voorstander om de Vlaams-nationale krachten te bundelen, maar zolang dit niet gaat (door de houding van beide partijen) kies ik resoluut voor het Vlaams Belang.

Zonder aan N-VA-bashing te doen; de redenen waarom ik de N-VA verliet:
- dubieuze houding t.o.v. het cordon en al helemaal t.o.v. de militanten die dit doorbreken willen
- kartel met de christendemocraten (zeker in Antwerpen met Heylen!)
- toetreding tot de Vlaamse regering zoals gebeurd is
- hele debacle met BHV

En de hele zaak Dedecker stelt duidelijk dat ik de juiste keuze maakte.

MAAR: Een verenigd Vlaams-nationaal front blijft een wens voor mij zonder de wederzijdse verwijten!
Sorry, maar ik vind het kiezen voor de gemakkelijkheidsoplossing: beetje staan roepen kunnen we met zijn allemaal, maar N-VA heeft toch wel de ballen om toch maar in dat kartel voor machtsdeelname te stappen.
Moet je dan compromissen sluiten? Ja, dat hoort zo eenmaal. Toch zijn er al wetten en bepalingen die er enkel gekomen zijn onder druk van de N-VA, hoe je het ook draait of keert.

Ohja, de stroming-Morel binnen het Vlaams Belang wil eigenlijk hetzelfde doen als de N-VA, alleen...gaat dat ook 'offers' kosten...
Of je kan ook blijven wachten tot de dag dat het Vlaams Belang de absolute meerderheid haalt, en die dag zal er nooit komen: wees daar toch realistisch in.

Dus ofwel zal het VB ooit moeten gaan doen wat de N-VA heeft gedaan en nu doet, oftewel doen ze eigenlijk aan jah, ironisch genoeg, aan:
KIEZERSBEDROG
Oud 28 januari 2007, 15:36   #78
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Ik heb ook al Volksunnie, CVP/CD&V, N-VA, Groen! en PVDA gestemd. En dit jaar zal het waarschijnlijk CAP en CD&V/N-VA worden (senaat en kamer).

Tot zolang er geen linkse partij is die het reactionair Belgiscisme van zich af durft te schudden, is er geen andere optie dan te schipperen tussen verschillende (lees: linkse en Vlaamse) partijen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 15:46   #79
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Sorry, maar ik vind het kiezen voor de gemakkelijkheidsoplossing: beetje staan roepen kunnen we met zijn allemaal, maar N-VA heeft toch wel de ballen om toch maar in dat kartel voor machtsdeelname te stappen.
Moet je dan compromissen sluiten? Ja, dat hoort zo eenmaal. Toch zijn er al wetten en bepalingen die er enkel gekomen zijn onder druk van de N-VA, hoe je het ook draait of keert.

Ohja, de stroming-Morel binnen het Vlaams Belang wil eigenlijk hetzelfde doen als de N-VA, alleen...gaat dat ook 'offers' kosten...
Of je kan ook blijven wachten tot de dag dat het Vlaams Belang de absolute meerderheid haalt, en die dag zal er nooit komen: wees daar toch realistisch in.

Dus ofwel zal het VB ooit moeten gaan doen wat de N-VA heeft gedaan en nu doet, oftewel doen ze eigenlijk aan jah, ironisch genoeg, aan:
KIEZERSBEDROG
Je bedoelt dat het VB ooit zal moeten doen wat de VU indertijd gedaan heeft en de N-VA nog dit jaar wellicht gaat doen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 16:01   #80
evilbu

Standaard

Ik heb nog maar een keer de kans gehad om op NVA als onafhankelijke partij te stemmen. Dus dat ik "nog nooit" op NVA heb gestemd is niet zo spectaculair..........

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be