![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Welke optie past het beste bij je ? | |||
ik heb nog nooit nva gestemd |
![]() ![]() ![]() |
104 | 71,23% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu nog steeds nva |
![]() ![]() ![]() |
13 | 8,90% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu vld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu spa |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu cdv |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu spirit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu op dedecker |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,68% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu groen! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
23 | 15,75% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu op iets anders |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,42% |
Aantal stemmers: 146. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementslid
|
![]() Dementie?
![]() |
#62 |
Burger
|
![]() Bedankt om te antwoorden 'Vulpes' op m'n vraag. En geen kort of vaag antwoord op de koop toe. Thx.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Ik was vroeger N-VA'er en nu niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Verder vind ik het nogla hypocriet voor een aanhanger van een partij die dweept met voormannen die het graag cassant "in de taal van het volk" komen vertellen om te zitten grienen dat de mensen niet lief voor je zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je mag niet!
![]() We zijn trouwens geen partij meer, hebben alleen nog de naam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() *fluistert*PvdA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, eerder een gebrek aan overtuiging tav mijn keuze.
ik heb op verschillende partijen gestemd voor de voorbije gemeenteraadsverkiezingen (die van 2000 bedoel ik), federale, vlaamse, europese verkiezingen en weet ik wat we nog allemaal hebben gehad sinds ik stemplichtig ben, en ik weet gewoon nie meer wat bij wat past. Partijen waar ik al op gestemd heb: - groen - N-VA - LSP - CD&V (laatste gemeenteraadsverkiezingen) Ik weet zeker dat ik nog nooit op VLD, VB, en PvdA gestemd heb. Van SP.a weet ik het niet meer, mijn excuses aan de mensheid als ik dat ooit heb gedaan.
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hehe.
ik ga u moeten teleurstellen vrees ik.
![]() |
#69 |
Burger
|
![]() Ik behoor niet tot de catogerie van zwevende kiezers. Heb steeds op het Vlaams Blok/Vlaams Belang gestemd, zowel bij gemeenteraads- als federale verkiezingen. In het begin was mijn stemkeuze louter gemotiveerd door sympathie met hun underdogpositie. Een rebelse stem zeg maar. Ook als een soort van protest omdat ik verplicht was naar de stembus te trekken. Pas daarna wanneer ik geleidelijk aan meer interesse begon te ontwikkelen voor de politiek werd mijn stemkeuze meer onderbouwd en vertrok ik met veel plezier naar de stembus. Mijn stem was sinsdien gebaseerd op overtuiging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op lokaal niveau spelen andere overwegingen. Je zou wel eens een perfecte VB burgemeester kunnen hebben omdat die gewoon de gemeente goed bestuurt. zelfde voor een groene. Of je kan een CD&V burgemeester hebben die je gemeente laat verrotten. lokaal is ideologie doorgaans minder van belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk altijd gemakkelijker om, zoals het VB doet, aan de kant blijven staan en roepen dat het niet vlug genoeg gaat maar ik denk dat wie eerlijk is, niet anders kan dan toegeven dat de N-VA doet wat het kan met de middelen die het heeft. En zeg nu zelf, hoeveel partijen slagen erin om met een bescheiden 7% deel uit te maken van een regering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat BHV niet gesplitst werd, is dus louter en alleen te wijten aan de federale regeringspartijen, die te laf waren om op dit punt door te bijten. De N-VA heeft zich in deze zaak niks te verwijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moet je dan compromissen sluiten? Ja, dat hoort zo eenmaal. Toch zijn er al wetten en bepalingen die er enkel gekomen zijn onder druk van de N-VA, hoe je het ook draait of keert. Ohja, de stroming-Morel binnen het Vlaams Belang wil eigenlijk hetzelfde doen als de N-VA, alleen...gaat dat ook 'offers' kosten... Of je kan ook blijven wachten tot de dag dat het Vlaams Belang de absolute meerderheid haalt, en die dag zal er nooit komen: wees daar toch realistisch in. Dus ofwel zal het VB ooit moeten gaan doen wat de N-VA heeft gedaan en nu doet, oftewel doen ze eigenlijk aan jah, ironisch genoeg, aan: KIEZERSBEDROG
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zolang er geen linkse partij is die het reactionair Belgiscisme van zich af durft te schudden, is er geen andere optie dan te schipperen tussen verschillende (lees: linkse en Vlaamse) partijen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Ik heb nog maar een keer de kans gehad om op NVA als onafhankelijke partij te stemmen. Dus dat ik "nog nooit" op NVA heb gestemd is niet zo spectaculair..........