Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2003, 19:19   #61
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Prima. Elke bandiet behoort straf, zelfs diegenen die er in uninform bijlopen.
GIJ en uw geestesgenoten zijn schuldig aan de dood van Adamu Piano!
Door die profiteurs voor te spiegelen dat het loont om zich te verzetten tegen de uitvoering van de wetten hier komt ge tot dat soort accidenten.
Die rijkswachters hadden helemaal GEEN straf moeten krijgen.
Hoewel dat dat kussentje mij ook wel wat stoort. Een flinke kalmeringsspuit tijdens de Lange Vlucht Huiswaarts lijkt mij humaner en efficiënter. t Bespaart ook op personeel. Het Blauw op Straat heeft andere katten te geselen dan asielzoekers vriendelijk naar huis te begeleiden.
Groeps-uitwijzingen moeten mogelijk zijn. Dan kunnen ze allemaal verdoofd worden afgezet op de tarmac van het thuisland.
Zou het dan niet beter zijn om deze mensen die moeten worden uitgewezen, in kooien te plaatsen, in de vlieger te schuiven en achteraf de kooi op de tarack open te doen.
Niemand heeft er dan last van. Smeren ze zich in met hun uitwerpselen, we moeten alleen de kooi mooi uitspuiten, en klaar is kees.
Maar, was dat geen puntje uit het 70 puntenplan.
Effen eerlijk. Zo hoofd men geen dwangbuis, kalmereingsmiddelen welke eveneens verkeert kunnen uitpakken, en in de schuld schoenen van de autochtone arts kunnen geschoven worden.
De politiebond heeft voor mij 200% gelijk met geen uitwijzingen meer te willen doen.
Dat Stevaert of van de lanotte eens meegaan! Of ther pianOla?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 19:20   #62
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Als toemaatje kan ik alleen maar denken dat er een héél groot gedeelte van de politie en oude rijkswacht, nu wel rasisten zijn geworden.
Maar in stilte.
Oud 13 december 2003, 21:26   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
In de nieuwe richtlijnen zoals ze bestaan sinds de dood van Semira is geen sprake meer van het beruchte kussentje, maar wel nog van gebruik van handboeien en in bedwang houden van de betrokkenen
wat is er tegen het gebruik van een dwangbuis?
Het voorkomt niet dat ze roepen en de andere passagiers storen waardoor de uitwijzing mislukt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 10:14   #64
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Het voorkomt niet dat ze roepen en de andere passagiers storen waardoor de uitwijzing mislukt.
En wat gaat mijnheer doen wanneer die gast naar het toilet moet?
Even mee gaan om te kijken of hij zich niet insmeert met zijn eigen stront!
Oud 14 december 2003, 10:17   #65
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

En stelt U zich eens voor dat U 5 uren in een dwangbuis in een vlieger moet zitten. U bent een sadist mijnheer! Of een rasist. Zelfs De Winter heeft dat nooit voorgesteld, daar hij de consecuenties daarvan reeds inzag.
Ik hoop dat U het nooit voor het zeggen krijgt bij uitwijzingen. De plaats tussen de stoelen is zelfs oorzaak van menige dood!
Oud 14 december 2003, 10:52   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
En wat gaat mijnheer doen wanneer die gast naar het toilet moet?
Even mee gaan om te kijken of hij zich niet insmeert met zijn eigen stront!
Wat doen ze wanneer die gast met handboeien aan naar de wc moet ?
Uitwijzingen mislukken meestal bij het vertrek omdat ze teveel kabaal maken en aldus de andere passagiers storen meen ik.
Oud 14 december 2003, 10:56   #67
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Ten eerste dit zijn lichte straffen naar mijn mening.

Ten tweede: die rijkswachters verdienen geen straf. Mevr Adamu was verschillende keren het land uitgezet en het was herhadelijk ook vriendelijk herhaalt geweest. Maar als ze blijft terugkomen dan moet soms de harde hand worden gebruikt. Alleen spijtig dat ze moest sterven. Een ongeluk noem ik dat. Alleen is het goed dat de techniek met het kussentje is afgeschaft want dat was maar een primitief gebeuren met soms nare en erntsige gevolgen zoals in het geval van mevr adamu.
Wanneer gaat er eens opgetreden worden tegen bepaalde organizaties die illegale immigranten aanzet zich te verzetten, en eigenlijk hen oproept tot ongehoorzaamheid en het overtreden van de wetten ???? Zijn zij nu ook niet medeverantwoordeljk voor de dood van Semira Adamou ????
En ik heb het hierniet over internationale organizaties maar bepaalde progressieve groepen hier in ons eigen land...
Ericmagnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 17:14   #68
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Wanneer gaat er eens opgetreden worden tegen bepaalde organizaties die illegale immigranten aanzet zich te verzetten, en eigenlijk hen oproept tot ongehoorzaamheid en het overtreden van de wetten ???? Zijn zij nu ook niet medeverantwoordeljk voor de dood van Semira Adamou ????
En ik heb het hierniet over internationale organizaties maar bepaalde progressieve groepen hier in ons eigen land...
Inderdaad, zij zijn in mijn ogen eveneens medeplichtigen in dit verhaal, die eveneens voor de rechtbank zouden moeten verschijnen.

Ik kan me inbeelden dat je als asielzoeker uitgewezen wordt, maar je wilt liever niet terug en dan komt zo'n goedbedoelende (?) progressief je vertellen dat je je enkel maar voldoende dient te verzetten om niet uitgewezen te worden, niet beter wetende ga je daar dan ook maar op in.

Ik vind voorstellen als een dwangbuis e.d. redelijk onmenselijk, zeker als het puur om uitgewezen asielzoekers gaat die verder niets misdaan hebben.

Maar ja, ik ga er ergens vanuit dat de meesten zich enkel zo hevig verzetten omdat hen is ingefluisterd dat ze dan kunnen blijven. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zich anders fysiek zouden gaan verzetten tegen de ordediensten. Ik kan me dat toch niet echt inbeelden. Indien zij dat wel spontaan en uit hun eigen doen, moet ik zeggen dat ik dan maar blij ben dat ze uitgewezen worden ook, want dat lijken mij niet echt de meest fijne types om mee samen te leven.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 17:44   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk zijn gedwongen uitwijzingen redelijk mensonwaardig.
Ze kunnen natuurlijk ook meewerken en dan is dwang niet nodig.
Oud 14 december 2003, 18:46   #70
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Zware boetes voor degenen die illegalen tewerkstellen en onteigening van de huisjesmelkers en het probleem lost zich vanzelf op. Geen werk en geen onderdak voor illegalen.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 20:08   #71
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Zware boetes voor degenen die illegalen tewerkstellen en onteigening van de huisjesmelkers en het probleem lost zich vanzelf op. Geen werk en geen onderdak voor illegalen.
Opletten he jong. Of ge staat bij de Gentse rechter met zo een uitspraak.
Dat is regelrecht een puntje van het 70 puntenplan!
Oud 15 december 2003, 00:44   #72
Jinx
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus

Volledig mee eens. Die organisaties zorgen ervoor dat de politie hardhandig haar werk moet doen. Daar komt ook nog bij dat België een beleid moet voeren naar het buitenland toe om immigratie hiernheen af te remmen. Niet het lakse beleid dat nu gevoerd wordt.
Jinx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 14:23   #73
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

ICE-MAN:
Schuld of onschuld..... k'blijf nog met véél onbeantwoorde vragen zitten !
volgens mij een verkeerd proces dat hier gevoerd is.....

Ydde:
ze'Hadden misschien een stalen buis moeten gebruiken, dan hadden ze'r nog een blaam bijgekregen ook ... de rassisten!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be