![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
hoofddoekjes: het zegt veel dat groene politici als mieke vogels mee gaan betogen tegen het hoofddoekverbod, wetende dat de hoofddoeken symbool zijn van de onderdanigheid van de moslimvrouw |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ge moet veel zeggen gij hebt gewoon al jaren uw stem in ne vuilbak gezwierd. Ik woon nu in een land waar ik zeer tevreden over ben vermits ik goed boer, ik woon tenminste in een stad waar ge fier kunt zijn. De VLD en Janssens hebben bewezen dat ze het kunnen. Ik heb nog maar één keer in mijn leven spijt gehad van een stem en dat was die op agalev! U kan er enkel prat op gaan dat uw stem nooit iets heeft opgebracht
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja dat geloof ik echt! Niks van druk, vera lag gewoon te slapen ze had het zelfs nog niet door wat er onder haar neus gebeurde.
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Dat is nu net het enige punt dat ik Groen! niet kan verwijten, daar zijn ze tenminste toch nog wel consistent in gebleven
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen is er nog altijd als de dood voor dat het VB de democratie buiten spel zal zetten. Alleen zien ze nog steeds over het hoofd dat het ironisch genoeg juist zijzelf zijn die dat gedaan hebben, door de kiesdrempel mee goed te keuren.
Dus zelfs op het vlak van democratie zijn ze een complete mislukking gebleken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik niet, maar zelfs ik weet dat de hoofddoeken niet voor onderdrukking staan... het draait niet om onderdanigheid, maar om een soort respectvolle nederigheid tegenover hun god. Nuance is altijd aangewezen om over die dingen te praten, we willen toch niet in stereotypen vervallen? Of wel soms? Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 16 januari 2007 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() Awel moest er een effectief verbod op de verkoop van die chocolade sigaretten zijn ingesteld dan zaten we vandaag misschien met minder kosten in de ziekenzorg, lap!Tis ni omdat iets 'raar' lijkt op het eerste zicht dat het ook per se zever is hé. AntiSjokkolattensaffenFront voorwaarts!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nee ernstig, als je louter kijkt naar wat partijen of personen ooit al mis hebben gedaan dan kun je enkel nog op de gekken van VB en PVDA stemmen, die u zullen vertellen over fabelachtige fata morgana's en u nooit kunnen teleurstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En laat het nu net de VLD en de SPa zijn die samen met Groen! beslisten om wapens aan Nepal te leveren... Magda Aelvoet is er voor afgetreden. De VLD en de SPa hebben gedaan alsof hun neus bloedde. En zijn er klaarblijkbelijk nog gemakkelijker mee weg gekomen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe denken uw experts de Chinezen van energie te voorzien, of Afrika ? En om het over België te hebben. Waarom zijn de kolen en zware fuel centrales nog niet gesloten na jaren uitstap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() en wie zijn dan die godsdienstkenners, als ik vragen mag?
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
13-10-06 Tunesië: Hoofddoek weer verboden Het dragen van een hoofddoek is weer een twistpunt in Tunesië. Het regime van president Ben Ali heeft het dragen van de hoofddoek op scholen verboden verklaard. De Tunesische overheid baseert dit verbod op de Regeling 108 uit 1981. Deze regeling, uit de tijden van voormalig president Bourgiba, verbiedt duidelijk het dragen van sektarische kleren in de openbare ruimtes. De hoofddoek hoort ook bij de zogenaamde sektarische kleding volgens de regering. Vandaar het verbod daarop. Maar in de praktijk is het dragen van een hoofddoek de laatste tijd gedogen geweest in Tunesië. Nu ineens spreekt de overheid het verbod daarop weer uit. http://www.nioweb.nl/nio?waxtrapp=er...ICaChCmnvWrmvW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ok, interessant. Wel nog in dezelfde bron: "Waarnemers interpreteren de activering van het verbod op de hoofddoek als afrekening met het ideologische gedachtegoed van de islamitische oppositiepartij Nahdha (Renaissance)". Het lijkt toch iets minder over de secularisering en vrijheden te gaan dan over een politieke afrekening. Waarom zouden anders die belachelijk verregaande maatregelen worden genomen zoals "verbod hoofddoek te dragen op straat".... Straks mag je als toerist geen baseballpetje dragen in Tunesië? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |