Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2007, 01:14   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Er zijn inderdaad culturele verschillen. Wat een zegen is.
Dan heb je de eenheidsworstliefhebbers die van die verschillen niet willen weten. Die navelstaarderig en boers-zelfvoldaan het eigen cultuurtje als de norm zien en de andere als vijandig.
Je hebt ook normale, geciviliseerde mensen.
Maar ik ga hier geen paarlen voor zwijnen zitten gooien.
Dat jij verschillen onmiddellijk koppelt aan spanningen zegt genoeg.
Dat is waar, elke Vlaming weigert halsstarrig pita te eten terwijl zij al volop varkensvlees en mossels eten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 01:39   #62
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
.... l'effectif des Marocains (« stock ») a diminué (- 43 % en dix ans), du fait d'une forte acquisition de nationalité ....
Als ik het goed begrijp, staat daar dat de gegeven cijfers zwaar te laag zijn dankzij uitreiking van Belgische paspoorten.

Niet echt vreemd, dit fenomeen is ook in Nederland be/ont-kend.
Oud 7 februari 2007, 08:00   #63
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Toevallig heb ik ongeveer hetzelfde traject afgelegd en kom ik tot een andere conclusie. Ik wil hier niet discussiëren over de term 'overspoeling', maar laat ons duidelijk zijn: als u in die steden geen tekens zag van een problematische immigratie, dan bent u ofwel blind, ofwel een mama-kindje die niet op dezelfde plaatsen kwam als ik gedaan heb.
Nu begin je over iets anders (typisch ) het ging of belgie al dan niet overspoeld werd en dat is helemaal niet het geval? Zijn er problemen met allochtonen? Tuurlijk, nogal dom van ene hele bevolkingsgroep te verwachten dat ze GEEN problemen veroorzaken elke groep doet dat, allochtonen dus inclusief.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 08:02   #64
k9

Standaard

Citaat:
Dewinter kan mij geen kloten schelen
Wat wel een correcte stelling is van een VB (is bevestigd door onafhankelijk onderzoek), is dat het VB in de grote steden nog weinig kan stijgen ten gevolge van de 'nieuwe Belgen'
Onzin, onderzoek toont juist het tegendeel aan, in nederland is er onderzoek gedaan naar het semgedrag van migranten en men kwam tot de vaststelling dat die na enkele keren gestemd te hebben bijna dezelfde verdeling van stemmen hebben als niet migranten.

Je neemt gewoon VB propaganda over.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 7 februari 2007, 08:04   #65
k9

Standaard

Citaat:
Past zich gewillig aan? Ben jij van deze wereld?
Ja de meeste passen zich aan, de meeste hoeven dat zelf niet te doen, ziende dat ze hier geboren en getogen zijn ( ja de meeste islamieten in belgie zijn belg van geboorte)
Citaat:
Vier prcent is echt niet weinig op een goede 20 jaar tijd.
Het is op een goede 40 jaar en ja dat is wel lang en grotendeels ten gevolge van economische migratie, iets wat nu niet meer kan.

Citaat:
Kiesdrempel geen probleem.
Wil je echt dat die mannen op de wetgeving gaan wegen?
Wat is er mis mee dat een geboren en getogen belg stemt op een andere geboren en getogen belg? Heb je ooit al eens met een islamiet gesproken? Heb je zo'n vrienden?

Oud 7 februari 2007, 08:04   #66
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is waar, elke Vlaming weigert halsstarrig pita te eten terwijl zij al volop varkensvlees en mossels eten.
Wat een geluk dat ik Brabander ben.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 08:05   #67
k9

Standaard

Citaat:
Is geen rassenkwestie. Gaat om cultureel onoverbrugbare verschillen.
Wat onzin is er zijn geen cultureel onoverbrugbare verschillen, en als je toch denk dat er wel zijn, som ze dan maar eens op.

Oud 7 februari 2007, 08:09   #68
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Sociale instabiliteit? Nu is er sociale instabiliteit die nadelig is voor de economie, de welvaart, het welzijn, de internationale macht.
Wat is onze economische groei? Wat is die van China? India? etc.
En? Ga je belgie vergelijken met ene half 3e wereld land als india of china ? Ik zou die groei eens goed bestuderen .

Oh het zou makkelijk zijn de groei hier een te zwengelen, schaf grote delen vand e sociale zekerheid af, minimumloon, millieu wetgeving, sociale bescherming en je zal de investeerders zien toestromen. Natuurlijk zou 99% van de belgen slechter af zijn maar ja dat is bijkomstig?

Citaat:
Inderdaad, de sociale zekerheid moeten we volgens mij afbouwen en dringend, zodat de bevolking wordt verplicht verantwoordelijkheid voor het eigen leven te nemen.
Laten we het houden op verbteren zodat de excessen die je beschrijft niet meer kunnen, strenger voor mensen die profiteren, strenger voor mensen die niet willen.

Oud 7 februari 2007, 08:11   #69
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Laten we het houden op verbteren zodat de excessen die je beschrijft niet meer kunnen, strenger voor mensen die profiteren, strenger voor mensen die niet willen.
Met andere woorden, meer controle, meer afhankelijkheid, meer repressie..
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 08:19   #70
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Grappig kom van oost vlaanderen gestudeerd in antwerpen, woon in brussel en werk nu in antwerpen .En nee hoor geen overspoeling, maar ja voor mensen zoals jou is 5 allochtonen op 100 al een overspoeling en ongetwijfeld maakt het niet uit hoe lang iemand hier woont en leeft zoalg hij er buitenlands uitziet is en blijft hij allochtoon.
Allé komaan... een beetje realistisch zijn he, ik ken de straatnamen in A'pen en Brussel waar je bijna geen Belgen ziet niet uit het hoofd maar de volgende keer dat ik er kom schrijf ik ze op en laat ik je het weten. Plaatsen genoeg waar je geen 5 autochtonen op 100 ziet. Ze leven in hun 'eigen' buurten, shoppen in hun 'eigen' winkels en spreken hun 'eigen' taal, dan mogen we toch wel van allochtonen praten zekers??
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 08:51   #71
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Met andere woorden, meer controle, meer afhankelijkheid, meer repressie..
Meer controle: ja, meer afhankelijkheid nee , mensen gewoon zonder vragen geld in hun handen stoppen kweekt afhankelijkheid, hen ter verantwoording roepen maakt hen terug onafhankelijk omdat ze hun eigen lot terug in handne moeten nemen. Meer repressie nee, het gaat om mensen die het systeem misbruiken .

Oud 7 februari 2007, 08:59   #72
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Allé komaan... een beetje realistisch zijn he, ik ken de straatnamen in A'pen en Brussel waar je bijna geen Belgen ziet niet uit het hoofd maar de volgende keer dat ik er kom schrijf ik ze op en laat ik je het weten. Plaatsen genoeg waar je geen 5 autochtonen op 100 ziet. Ze leven in hun 'eigen' buurten, shoppen in hun 'eigen' winkels en spreken hun 'eigen' taal, dan mogen we toch wel van allochtonen praten zekers??
En? Zoals ik al zei, omdat er in sint martens latem geen allochtonen zijn, zijn er geen in belgie? Ja sommige buurten in belgie zitten vol allochtonen dat veranderd niks aanhet feit dat het gaat over enkele %'en in belgie.

En als antwerpaars antwerps tegen elkaar spreken en naar antwerpse winkels gaan, waarom mogen allochtonen dat dan niet doen?

Elke belg die dus niet nederlands durft te spreken en pitta eet en naar de chinese supermarkt gaat is voor jou allochtoon? daarnaast zijn er genoeg allochtonen die perfect nederlands/frans spreken en gewoon naar de colruyt gaan maar toch de rest van hun dagen als allochtoon zullen aanzien worden door de meeste vlamingen gewoon omdat ze een ander kleurtje hebben.

Oud 7 februari 2007, 11:05   #73
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer controle: ja, meer afhankelijkheid nee , mensen gewoon zonder vragen geld in hun handen stoppen kweekt afhankelijkheid, hen ter verantwoording roepen maakt hen terug onafhankelijk omdat ze hun eigen lot terug in handne moeten nemen. Meer repressie nee, het gaat om mensen die het systeem misbruiken .
Waar halen de verzuurde klootzakjes toch die wetenschap: hopen mensen die steun krijgen zijn "profiteurs", het zijn mensen die misbruik maken van het systeem.

Het is wel anders. Wie gaat kijken naar de situaties die leiden tot kansarmoede en er iets aan wil doen ziet dat het gaat over hopeloze problemen. Problemen die ofwel te wijten zijn aan pijnlijke problemen die mensen overvallen en waar ze niets aan kunnen doen: handicap, ziekte, hopeloze achterstand op allerlei vlak, jarenlange van generatie op generatie overgaande problemen en gesukkel.

En dan is er nog een grotere groep: zij die niet profiteren van het systeem maar er het slachtoffer van zijn. Zelfstandigen die zich kapotwerkten en toch failliet gingen: te veel huur betalen, te kleine winstmarge (de groothandel pakt alles), een tegenslag met een failliete klant, een slechte ligging gekozen, een modegril die verandert. Velen vallen niet door eigen schuld uit de boot: ze worden er gewoon door ons systeem dat dodelijk is in vele gevallen er uit geduwd.

Tel hierbij de talloze bedrijven die sluiten, de chronische grote hoop werklozen die volgens de liberale economen "onvermijdelijk" zijn om een economie van ons (keiharde) soort rendabel te maken voor een minderheid.
Er zijn inderdaad 50.000 plaatsen die niet ingevuld raken... Maar ik zie de lonen niet stijgen daar waar men dringend mensen nodig heeft: is dat de vrije markt? Geldt die enkel als het goed uitkomt?

Ondertussen zitten velen honderdduizenden in het slop. Dankzij onze sociale zekerheid sleuren ze de rest niet mee in een depressie. De sociale zekerheid is dus niet echt voor hen bedoeld maar voor degenen die anders failliet gaan...

Profiteurs: zijn dat niet de mensen die profijt trekken uit de rommelachtige economische waanzin waarin we leven en waarin vele sukkelen en weinig profiteren?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 11:12   #74
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Waar halen de verzuurde klootzakjes toch die wetenschap: hopen mensen die steun krijgen zijn "profiteurs", het zijn mensen die misbruik maken van het systeem.
Rustig he? Als je mensen wil uitschelden ga ergens anders. Nergens zeg ik dat hopen steuntrekkers profiteurs zijn. Ik zeg de excessen eruit, niks meer, en je kan moeilijk ontkennen dat er profiteurs zijn he?

Citaat:
Het is wel anders. Wie gaat kijken naar de situaties die leiden tot kansarmoede en er iets aan wil doen ziet dat het gaat over hopeloze problemen. Problemen die ofwel te wijten zijn aan pijnlijke problemen die mensen overvallen en waar ze niets aan kunnen doen: handicap, ziekte, hopeloze achterstand op allerlei vlak, jarenlange van generatie op generatie overgaande problemen en gesukkel.
In sommige gevallen is dit idd zo, maar niet allemaal hoor, niet elke steuntrekker is gehandicapt of ziek.

Citaat:
En dan is er nog een grotere groep: zij die niet profiteren van het systeem maar er het slachtoffer van zijn. Zelfstandigen die zich kapotwerkten en toch failliet gingen: te veel huur betalen, te kleine winstmarge (de groothandel pakt alles), een tegenslag met een failliete klant, een slechte ligging gekozen, een modegril die verandert. Velen vallen niet door eigen schuld uit de boot: ze worden er gewoon door ons systeem dat dodelijk is in vele gevallen er uit geduwd.
Dat gebeurd idd en die kan opnieuw beginnen, of een niet zelfstandige job zoeken. Of ga je zeggen dat hij werkonbekwaam is door tegenslag?

Citaat:
Tel hierbij de talloze bedrijven die sluiten, de chronische grote hoop werklozen die volgens de liberale economen "onvermijdelijk" zijn om een economie van ons (keiharde) soort rendabel te maken voor een minderheid.
Er zijn inderdaad 50.000 plaatsen die niet ingevuld raken... Maar ik zie de lonen niet stijgen daar waar men dringend mensen nodig heeft: is dat de vrije markt? Geldt die enkel als het goed uitkomt?
Die lonen stijgen wel degelijk hoor, gisteren nog op het nieuws bouwen weer zoveel % duurder ten dele dankzij opslag, en waar zoekt men veel van die jobs, idd . Ziektezorg hetzelfde.

Citaat:
Ondertussen zitten velen honderdduizenden in het slop. Dankzij onze sociale zekerheid sleuren ze de rest niet mee in een depressie. De sociale zekerheid is dus niet echt voor hen bedoeld maar voor degenen die anders failliet gaan...
Nee sociale zekerheid is om ervoor te zorgen dat mensen die tussen jobs zitten niet in de armoede terrecht komen niet om de economie aan te zwengelen.

Citaat:
Profiteurs: zijn dat niet de mensen die profijt trekken uit de rommelachtige economische waanzin waarin we leven en waarin vele sukkelen en weinig profiteren?
De miljoenen mensen die wel werken zullen die waanzin en rommel tegenspreken hoor .

Oud 7 februari 2007, 11:16   #75
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Grappig kom van oost vlaanderen gestudeerd in antwerpen, woon in brussel en werk nu in antwerpen .En nee hoor geen overspoeling, maar ja voor mensen zoals jou is 5 allochtonen op 100 al een overspoeling en ongetwijfeld maakt het niet uit hoe lang iemand hier woont en leeft zoalg hij er buitenlands uitziet is en blijft hij allochtoon.
Grappig mijn jeugd doorgebracht in Borgerhout (tot 25 jaar geleden) was het straatbeeld daar nog bijna volledig blank.
Nu is in oud-Borgerhout ongeveer een meerderheid van de inwoners van niet Belgische afkomst... en neen het zijn geen Nederlanders....

Schrap mijn grappig maar....

Borgerhout uit mijn jeugd... waar ben je naar toe... ?? snik...

Op +/- 30 jaar is dat dus wel degelijk een overspoeling, K9.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 11:20   #76
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, onderzoek toont juist het tegendeel aan, in nederland is er onderzoek gedaan naar het semgedrag van migranten en men kwam tot de vaststelling dat die na enkele keren gestemd te hebben bijna dezelfde verdeling van stemmen hebben als niet migranten.

Je neemt gewoon VB propaganda over.
Ja hoor...die hebben in dezelfde orde gestemd op Wilders...

Nog iets: in Nederland is er een soort vrije pers...zonder CS...
Oud 7 februari 2007, 11:40   #77
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Citaat:
En? Zoals ik al zei, omdat er in sint martens latem geen allochtonen zijn, zijn er geen in belgie? Ja sommige buurten in belgie zitten vol allochtonen dat veranderd niks aanhet feit dat het gaat over enkele %'en in belgie.
Dat verandert niks aan het feit dat sommige plaatsen overspoeld zijn door allochtonen.

Citaat:
En als antwerpaars antwerps tegen elkaar spreken en naar antwerpse winkels gaan, waarom mogen allochtonen dat dan niet doen?
Zij mogen dat doen, maar dan zijn en blijven ze allochtonen. Dan moeten ze niet zagen dat ze niet als Vlamingen beschouwd worden.

Citaat:
Citaat:
Elke belg die dus niet nederlands durft te spreken en pitta eet en naar de chinese supermarkt gaat is voor jou allochtoon?
leve de multi-eetcultuur....

Citaat:
daarnaast zijn er genoeg allochtonen die perfect nederlands/frans spreken en gewoon naar de colruyt gaan maar toch de rest van hun dagen als allochtoon zullen aanzien worden door de meeste vlamingen gewoon omdat ze een ander kleurtje hebben.
als je daar niet tegen kunt... we verplichten niemand in zo'n racistische omgeving te blijven wonen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 12:00   #78
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Grappig mijn jeugd doorgebracht in Borgerhout (tot 25 jaar geleden) was het straatbeeld daar nog bijna volledig blank.
Nu is in oud-Borgerhout ongeveer een meerderheid van de inwoners van niet Belgische afkomst... en neen het zijn geen Nederlanders....

Schrap mijn grappig maar....

Borgerhout uit mijn jeugd... waar ben je naar toe... ?? snik...

Voor de 100ste keer het is niet omdat het daar gebeurd dat het overal gebeurd, borgerhout is belgie NIET.
Citaat:
Op +/- 30 jaar is dat dus wel degelijk een overspoeling, K9.
Helemaal niet, als de migratie en geboorten zoals nu blijven verder gaan heb je over 30 jaar nog geen miljoen allochtonen dat is nog steeds onder de 10% en bijlange na geen overspoeling, en dan reken je 5/6e generatie nog altijd als allochtoon wat onzin is .

Oud 7 februari 2007, 12:01   #79
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ja hoor...die hebben in dezelfde orde gestemd op Wilders...

Nog iets: in Nederland is er een soort vrije pers...zonder CS...
Hier is er ook vrije pers, en het CS is rond het VB, niet rond de pers . CS maakt trouwens niks uit hoor, zelfs zonder dat had het VB nooit in een regering gezeten.

Oud 7 februari 2007, 12:01   #80
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
als je daar niet tegen kunt... we verplichten niemand in zo'n racistische omgeving te blijven wonen...
, ik voel me goed op mijn gemak in belgie. In tegenstelling tot de meeste die hier posten. Ik zou zeggen niemand verplicht jullie hier te blijven in een land dat "overspoeld" word .

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be