![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wit poeder is bron en motor van veel ellende en blijvende machtsstrijd in gans Zuid- en Midden-Amerika. Oeps, de kartels zijn natuurlijk vennootschappen die een product leveren waarvoor vraag bestaat, net zoals de maffia een socio-culturele vereniging van Italiaanse migranten is ![]() mening v/d dissidenten in Miami? me dunkt dat een flink deel van hen niet enkel en alleen voor de vrije verkiezingen naar de States kwam. En tja, Varkensbaai-incident maakte duidelijk tot hoever de VS wilde gaan in hun steun aan de democratrische dissidenten. Een voormalig oostfronter ga ik ook niet vragen wat hij van de USSR vindt. Hun kant heeft verloren, zij verkeerd gegokt, too bad... Verder flink wat economische vluchtelingen. Yep, waarlijk objectieve waarnemers zonder enige lobby binnen de Amerikaanse samenleving. in tegenstelling tot velen hier, ben ik flink tevreden in België. Cuba met West-Europa vergelijken is onmogelijk, alleen hun klimaat en rum zijn beter, maar 't blijven arme stumperds. Maar in vergelijking met de rest van de regio lijkt me het leven in Havana al bij al nog dik mee te vallen Maar om op uw suggestie te antwoorden: toch straf hoeveel toeristen die dictatuur als vakatiebestemming verkiezen boven pakweg Columbia, niet? Yep, doodseskaders, drugskartels en een corrupt regime, de vruchten van de ware demokratie.
![]() |
![]() |
#62 | ||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Legaliseer,reguleer en hef belastingen op verdovende middelen,en 99,9% van de ellende is opgelost. En ja:zonder de vraag uit het Westen zou er geen aanbod uit de Derde Wereld zijn.Waarom twijfel je daaraan? Wat de maffia betreft:die zijn het pak slaag van hun leven aan't krijgen,zowel in de States als in Italië.......Wanneer pakken we de maffia in België aan?Of denk je dat die hier niet bestaat? Citaat:
a)ze wel degelijk bestaan en b)Castro erg goed is in wat hij doet,nl dictator zijn. Is er een positieve kant aan dit verhaal?Zoja,hou ons aub niet langer in spanning..... Citaat:
Volgens die logica moeten we ophouden met politieke vluchtelingen toe te laten. Ik vermoed dat je bij tijd en wijlen serieuze hoeveelheden "extra-curriculaire kruiden" rookt....maar t kan aan mij liggen hoor ![]() Citaat:
Er zijn subtielere middelen..... Citaat:
Citaat:
Maar kom:als een bende je besteelt maar ze je niet doodschieten,is het dan OK? Citaat:
a)demokratie en vrijheid nooit echt verworven zijn;je moet er blijven voor vechten (niet fysiek bedoeld) b)er in Columbië tenminste een kans bestaat dat het ooit stopt,want het wordt aangeklaagd (en dat is immer het begin..) En jij gelooft dat er in Cuba geen doodsekaders zijn,dat er geen drughandel is en dat je een Cubaans douanier niet kan omkopen????? Wel:je vergist je;dat hebben ze daar ook;maar ze hebben geen vrije pers.En dus hoor je er niet van......trek je eigen conclusies. Ter vergelijking:Wat Sharon allemaal uitspookt maakt mij ook niet echt happy,maar ik heb hoop:al was het maar omdat hij de Peace Now Movement niets kan maken.Waarmee ik dus niet gezegd heb dat het veiligheidshek een onverdeelde zegen is,tenhoogste een noodzakelijk kwaad.......
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ongehinderd door enige kennis van zaken leutert thor maar verder...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die in ze'n profiel een afbeelding heeft hangen van een massamoordenaar heeft inderdaad weinig kennis van zaken over het echte Cuba. Cuba is op de rand van het failliet en Castro weet dat maar om ze'n zetel veilig te stellen gauw wat lastige elementen uit de weg ruimen in precies dezelfde stijl als ze'n grote "roerganger". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel keer ben je in Cuba geweest, wat weet je eigenlijk over Cuba, hoe goed is je Spaans, heb je dissidenten in Miami bezocht of er ook maar iets over gelezen???????????
Het feit dat je enkel die conclusie maakt op basis van mijn "onderschrift" (dat uiteraard provocatief bedoeld is en weinig of niets met Cuba van doen heeft) bewijst dat je geen echte discussie over het onderwerp aandurft omdat je goed genoeg beseft dat je er geen bal van afweet en maar wat uit je botten zit te slaan. We zouden trouwens best ook niet te veel uitwijden over uw "onderschrift."... waar u een staat verdedigt die al jaren tientallen VN-resoluties aan haar laars lapt en miljoenen mensen gegijzeld houdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ex.partner heeft sinds een paar jaar een vaste vriendin in Cuba en verblijft er dus regelmatig. Hij stond onlangs nog met foto in de krant omdat zijn vliegreis naar Varadero een dag werd uitgesteld daar Sobelair, net de dag dat hij vertrok, bankroet werd verklaard door de rechtbank. Vanuit Varadero moet hij echter nog naar Santiago de Cuba. Dat wordt dan ofwel een dagreis met de trein ofwel een vlucht met een Russische rammelkist. Je zou hem eens moeten vragen naar zijn wedervaren tijdens zijn terugkeer. Reizen niet gevaarlijk in Cuba voor een buitenlander, zei je? Wat de 'gemiddelde' lonen betreft die jij daar opnoemt, die kloppen in geen geval. Ofwel verbleven jij en jouw vriend in een heel andere deel van Cuba. Ik zei zelf al dat de belangrijkste levensmiddelen op de bon zijn. Ze krijgen er dus per dag één broodje per persoon, een 'pistoletje' groot. Dat alles spotgoedkoop is voor de Cubanen is een feit. Dat kan ook niet anders met hun inkomen. Je hebt echter niet ontkend in welke omstandigheden deze mensen wonen. Hoe hun 'huizen', 'meubels', vervoer eruit zien. Derde wereldlandachtig zal ik maar zeggen. De Cubanen moeten het BLIJVEN doen met wat er is achtergebleven toen de Amerikanen er vertrokken. Behalve voor de toeristen. Daar is niets voor tekort. De toerist betaalt ook vele tientallen keren meer voor hetzelfde vervoer dat de Cubanen gebruiken. Voor degenen die mijn verslag lezen zal het duidelijk genoeg zijn dat de oorlogsomstandigheden waaronder de Cubanen gedwongen worden te leven, hemeltergend zijn.
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je vergelijtk met west-Europa moet ik je gelijk geven, maar heb je ooit al andere Derde Wereld-landen bezocht? (want, niet te vergeten, Cuba is een derde wereld-land, net als al haar buurlanden met uitzondering van de VS, dus Cuba met de vS of West-Europa vergelijken is bijzonder unfair, zeker als je dan nog eens dit verschrikkelijke embargo in beschouwing neemt)
Zelfs in de Dominicaanse Republiek leeft de meerderheid van de bevolking slechter dan de meerderheid van de Cubanen, en hoe kan het nog slechter zul je afvragen. Wel, daar hebben ze niet eens het minimum dat ze in Cuba wel hebben, geen broodjes, geen of nauwelijks water, electriciteit, nog slechtere huisvesting, slecht of geen onderwijs, etc. en in andere buurlanden als Haiti of Guatemala is het nog veel erger, daar sterven dagelijks mensen van de honger. je moet alles in perspectief zien hé. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() over welke ervaring heb je het?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je geeft wel al voorzichtig toe dat de professorslonen lager kunnen liggen dan het bedrag dat je aanvankelijk noemde. De daglonen voor heel wat mensen in Santiago liggen ook heel wat lager dan wat jij hier beweert. Die mensen geraken niet eens aan dollars maar enkel aan waardeloze pesos. Pesos waar je, bijvoorbeeld, niet mee terecht kunt in de dollarwinkels. Het dagloon van die mensen komt overeen met 3x1'5 oude Belgische franken per dag of ongeveer 12 eurocent. Met de trein of de bus reizen is, de staat van het materiaal in ogenschouw genomen, relatief veilig. Als je echter goed had gelezen dan had je gemerkt dat ik het over malafide taxichaufeurs had. Het gaat meer bepaald over taxichaufeurs die zwart werken. Chaufeurs die tussenpersonen inschakelen om klanten voor hen te vangen en die daar ook een graantje van meepikken. Op die wijze blijven die taxichafeurs uit het zicht, en uit de handen van de politie. Zij staan ergens verdekt opgesteld en worden door hun contactpersonen opgeroepen als er 'beet' is. Een buitenlander heeft aanvankelijk niet door met welk soort hij te doen heeft. Je mag één keer raden wie er in een mum van tijd bij je staat als je 's nachts ergens tussen treinstation en luchthaven terecht komt. Dan sta je daar met je valiezen in de middle of nowhere en geen kat meer te zien. Ik zeg je dit, als je niet heel goed oppast stopt je reis daar voorgoed. Het zal de lezers intussen wel duidelijk zijn dat het oneerlijk is mij als een halve leugenaar af te schilderen.
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
1) Castro is een diktator 2) Diktatoren moeten weg 3) dus moet Castro weg Comprende? En we gaan hem dus weldegelijk een beetje moeten helpen om de uitgang te vinden heh.Of wil je wachten tot hij de Cubaanse verkiezingen verliest.... ![]() Je moet toch verdomme geen Koreaans kunnen spreken om te weten dat Noord Korea een diktatuur is?
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Miami is een heel andere wereld dan Cuba, en een keer Cuba bezoeken is niet voldoende om er een goed idee van te hebben (het is ook te zien wat je bezocht hebt en wie je gesproken hebt), maar je weet zeker al meer dan over Cuba dan de andere participanten die nog geen voet op Cubaanse bodem hebben gezet. (dat geldt trouwens ook voor veel verdedigers van Cuba die niet weten over wat ze spreken) Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |