Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel mensen kennen CAP
+20% 22 81,48%
+50% 4 14,81%
+70% 1 3,70%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2007, 14:42   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik zal eens zien of ik een vrijdag- en/of zaterdagochtend kan opofferen om in mijn buurt in Jette een zo groot mogelijk aantal brievenbussen van verkiezingsdrukwerk van CAP te voorzien.

In de hoop dat 'alle beetjes helpen'.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 16:01   #62
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat is CAP?

Het Comité voor een Andere Politiek (CAP) is een resultaat van de beweging tegen het Generatiepact. Terwijl op 28 oktober 2005 100.000 vakbondsmilitanten door Brussel betoogden tegen o.a. de aanvallen op het brugpensioen, kreeg deze beweging geen politieke steun. Jef Sleeckx, Lode Van Outrive en Georges Debunne kwamen tot de conclusie dat er nood was aan een nieuw initiatief. Geruime tijd waren er discussies op lokaal en nationaal vlak. Daaruit werd de conlusie getrokken dat er ruimte is links van de SP.a. Op 28 oktober 2006 hield het CAP een conferentie aan de ULB, een dag voor een andere politiek met 650 aanwezigen.
Er werd beslist om stap voor stap te werken aan een nieuwe politieke formatie die zal deelnemen aan de federale verkiezingen van 2007. Vanuit 12 werkgroepen op de conferentie van 28 oktober werden ideeën geleverd voor de eerste aanzet tot een kiesprogramma.

Bron/ CAP site

Daar is jullie troef,gebruiken zou ik zo zeggen
O; maar die gebruiken we dan ook,
net als de fiscale amnestie, het uihollen van alle arbeidstatuten door interimcontracten, de gezondheidsindex etc.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 16:09   #63
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
O; maar die gebruiken we dan ook,
net als de fiscale amnestie, het uihollen van alle arbeidstatuten door interimcontracten, de gezondheidsindex etc.
Het enige wat de kiezer er aan over houd ,is BRUGPENSIOEN !!! Derest wil hij niet verstaan !! Wanneer gaan jullie dit nu eens verstaan !!!!!????
Oud 13 mei 2007, 16:21   #64
driewerf

Standaard

Citaat:
Het enige wat de kiezer er aan over houd ,is BRUGPENSIOEN !!! Derest wil hij niet verstaan !! Wanneer gaan jullie dit nu eens verstaan !!!!!????
Luister es jongen, ik heb al veel meer discussies gehad met "de kiezer" dan jij, ik weet echt wel waarmee ik wel en niet moet afkomen.
Als er op mijn werk 80% van de collega's een poeterschapslijst invult, als er twee folders willen bussen in hun buurt, en eentje een affiche aan zijn raam hangt, dan zal ik toch wel weten hoe ik met mensen moet praten zekerst.
Oud 13 mei 2007, 16:27   #65
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Luister es jongen, ik heb al veel meer discussies gehad met "de kiezer" dan jij, ik weet echt wel waarmee ik wel en niet moet afkomen.
Als er op mijn werk 80% van de collega's een poeterschapslijst invult, als er twee folders willen bussen in hun buurt, en eentje een affiche aan zijn raam hangt, dan zal ik toch wel weten hoe ik met mensen moet praten zekerst.
ach weet je,ik was de drijfveer 13 jaar geleden achter PAKLEM,wij gingen ook met stoere taal de kleine man overhalen,wel wij kwamen terecht van een kale reis thuis ..... Dus ......
Oud 13 mei 2007, 16:29   #66
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar, Duveltje382, zij moeten zich enkel wenden tot luilinks...
Tot mensen, die niet willen inzien, dat ze wat langer moeten werken en dat de tijd van luilekkerland voorbij is... O.a. omdat de mensen veel langer leven en dus pensioen trekken... en omdat er, ondanks een torenhoge werkloosheid het gepaste personeel niet te vinden is... Daarom moeten we Polen e.d. naar hier laten komen (godzijdank zijn dat mensen die hard voor hun geld werken)...

CAP noemt zich progressief en zet zich praktisch uitsluitend in voor het behoud van verworven rechten... Dat is natuurlijk oerconservatief...

Ze houden van spontane stakingen en hebben een torenhoge bewondering voor mensen zoals Roverto d'Orazzio en Albert Faust...

Tja... en dan hebben ze nog bewondering voor

'hamer en capmes'...

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 mei 2007 om 16:34.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 16:34   #67
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Ze hebben een torenhoge bewondering voor mensen zoals Roverto d'Orazzio en Albert Faust...
D'Orazio aan de CAP stand. Faust was helaas verhinderd.
Oud 13 mei 2007, 16:39   #68
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar, Duveltje382, zij moeten zich enkel wenden tot luilinks...
Tot mensen, die niet willen inzien, dat ze wat langer moeten werken en dat de tijd van luilekkerland voorbij is... O.a. omdat de mensen veel langer leven en dus pensioen trekken... en omdat er, ondanks een torenhoge werkloosheid het gepaste personeel niet te vinden is... Daarom moeten we Polen e.d. naar hier laten komen (godzijdank zijn dat mensen die hard voor hun geld werken)...

CAP noemt zich progressief en zet zich praktisch uitsluitend in voor het behoud van verworven rechten... Dat is natuurlijk oerconservatief...

Ze houden van spontane stakingen en hebben een torenhoge bewondering voor mensen zoals Roverto d'Orazzio en Albert Faust...

Tja... en dan hebben ze nog bewondering voor

'hamer en capmes'...
Maar toch slaan de werkgever het duveltje,die heel hard werkt,met de hamer op zijn kop. Als beloning mag hij werken tot zijn 65 ste,terwijl dat arm duveltje382 is beginnen te werken op zijn 14 de .... Dank U Werkgevers ?
Oud 13 mei 2007, 17:00   #69
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar toch slaan de werkgever het duveltje,die heel hard werkt,met de hamer op zijn kop. Als beloning mag hij werken tot zijn 65 ste,terwijl dat arm duveltje382 is beginnen te werken op zijn 14 de .... Dank U Werkgevers ?
Uw werkgever is toch geen vuile kapitalist?
Of wel?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:59   #70
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Ik denk zo een 3%.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 20:31   #71
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
CAP heeft ongetwijfeld een groot kiespotentieel, het probleem zal zijn van het te berijken. Dat veel mensen open staan voor onze ideeën staat buiten kijf...

Kom net van een debat aan de Hogeschool Gent; Voor het debat haalde CAP 1% na het debat 24%... Zo zie je maar. Het probleem is dat vooral de media ons op dit moment overal buiten proberen houden - En zo kan je natuurlijk geen, of toch moeilijk, naambekendheid krijgen.
Jonas, welke percentages haalden de andere partijen?
Oud 13 mei 2007, 21:28   #72
driewerf

Standaard

Citaat:
Uw werkgever is toch geen vuile kapitalist?
Of wel?
een proper gewassen kapitalist.
Oud 13 mei 2007, 23:54   #73
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Het grappige is dat de mensen op straat alsmaar meer en meer staan te schreeuwen dat ze alsmaar meer en langer moeten werken terwijl ze alsmaar armer worden en de rijken vanuit hun zetels miljoenen verdienen op de rug van het zweet van de arbeiders. Doch wanneer ze de kans krijgen het te veranderen dan word er niet meer gepraat over de inhoud maar over procentjes. Awel ik geloof in een nieuwe politiek en ja willen we het veranderen dan stem ik liever op een partij die de kiesdrempel msschn niet haalt maar die tenminste de moeite doet om de problematiek armoede aan te pakken dan op een partij die jaren zegt de problematiek aan te pakken maar blijkbaar doof en blind is voor wat er zich op straat afspeelt.
Oud 14 mei 2007, 08:03   #74
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Jonas, welke percentages haalden de andere partijen?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be