![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet of er wat te zeggen valt over een paar oude dames die in Gent frans spreken. Ze zijn gewoon in hun recht.
Taal is zoiets moeilijks. Je kan goed regelen wat de openbare diensten gebruiken als voertaal, maar wat er op de straat wordt gesproken, daar heb je als overheid maar weinig vat op. Zeker met een taalgrens in de buurt en de mogelijkheid tot franstalig onderwijs. Ik denk eerlijk gezegd dat een Vlaamse staat hier niks aan kan doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De eerste reden is de gemeenteraadsverkiezingen. Die zijn nog maar pas voorbij. Velen zijn nog moe van het campagnevoeren van toen (of HET moe). Een andere reden is dat veel lijsten ontzettend verjongd zijn om op de maatschappelijke trends in te spelen. Maar de meeste jongeren zitten nu wel iets anders te doen dan campagne te voeren (lees: blokken etc). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn dan steevast de mensen die het hardst staan roepen tegen alle onrecht elders in de wereld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
En heel misschien zijn uw opmerkingen opvallend belachelijk... Je mag mij altijd eens proberen komen uitleggen dat ik nederlands MOET spreken hoor... ps: ik ben zeker dat uw frans vlekkeloos is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn grootouders zijn ook al zeventigers en toch spreken ze Nederlands tegen familie, vrienden en kennissen, merkwaardig hé? ps: Mijn Frans is goed, maar niet perfect. Ik ben nog jong, dus ik ben nog bezig met mijn Frans bij te schaven, zodat het binnen een paar jaar nog vlotter zal gaan. Dat u het nodig vindt om op zo een onbeleefde manier te reageren, zegt meer over u dan over mij. Maar desalniettemin vraag ik heel beleefd: "Kunt u de volgende keer wat beleefder antwoorden, alstublieft?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben vlaams nogtans zou je mij weleens op straat kunnen tegenkomen en dat ik frans klap... Nogmaals je mag mij dan eens proberen VERPLICHTEN nederlands te spreken! heeft weinig met neerkijken of hautein gedrag te maken het opvatten als neerkijken zegt dan weer veel over u (net als je beginopmerking trouwens)... Maar wees gerust ga verder in je aanvallen tegen franstaligen in vlaanderen (want jawel hoor wij bestaan) mensen als metternich zullen u met plezier bijstaan... Ps: Respect (daarintegen) voor het (bereid zijn tot) leren van het frans het is een mooie taal maar weinig nuttig hoor het engels is volgens mij belangerijker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik haat geen Franstaligen, maar als ze in Vlaanderen komen wonen, moeten ze zich wel aanpassen en onze taal leren. Dat is elementaire beleefdheid. Het probleem is dat veel Franstaligen niet bereid zijn om zich te integreren en het Nederlands te leren. Waarom denkt u anders dat Van Maerlant Franstalige verkiezingsaffiches krijgt? PS: proficiat met uw kennis van het Nederlands. Mijn moedertaal is het Nederlands, daarnaast spreek ik ook Engels, Frans, Duits en Hongaars. Ik hou van talen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik moet toch iets doen in mijn vrije tijd?
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Daarnet in het VRT journaal : campagne door Franstaligen in Vlaamse gemeenten.
Eerst interviewden ze de sympathieke Eric Libert, blijkbaar intellectueel niet in staat om de journalist van de VRT, die nochtans in het Nederlands vragen stelde, te woord te staan in de plaatselijke taal. Dan toonden ze NVA'ers die Franstalige affiches met behang overplakten, en alle Franstalige folders terug kwamen geven. ![]()
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar als je zo zeurderig blijft reageren zullen dat er ook niet veel meer zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Zolang België maar bestaat! De Belgen, en zeker de kustbelgen, zijn daaraan ondergeschikt.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 26 mei 2007 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Moeder, wat betekent objectiviteit?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |